PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Pulsar 43T Dişli



efendy06
11 Aralık 2016, 18:57
Selamlar öncelikle, pulsar motorumdan memnunum ancak motorun 6. vitesi yok gibi birşey. 5 vites kullanıyorum motoru. Bu da yakıt tüketimimi artırıyor. Kullanım biçimimi ve trafik yoğunluğu noktasında bölgesel inceleme yaparak 40t olan orjinal arka dişliyi 43t olanla değiştirerek top speedden feragat edip ara hızlanmalarımı az da olsa iyileştirmek, 6. vitesi daha kullanılabilir yapmak gibi bir karar aldım. Yaptığım araştırmalar sonucunda http://www.sprocketcalculator.com/ buldum. Baktım %7 tork artışı bana %7 maksimum hız kaybına maloluyor. Ben o %7'yi göze aldım. 150 km'de değil de 139 km hızda kesiciye girer. Şimdi bu konuda farklı önerisi olan var mı? Bir de bu motora uygun 43t dişliyi nereden bulabilirim?

Not: Dişli küçült, sen yanlış hesaplamışsın diyecek arkadaşlar, top speed istemiyorum, ara hızlanma istiyorum.

Şimdiden teşekkürler.

ayzek
11 Aralık 2016, 19:12
dişli büyültünce olacaklar
1 vites araların inanılmaz kısalacak özellikle 1 vites
2 motor yüksek devir çevirecek 4-5 in altına inmeyecek
3 yakıt tüketiminden tasarruf demişsin tam tersi yönünde sana yansıyacak yakıt tüketimin artacak
4 motorun ömrü kısalıcak
5 titreşim epey artacak ve çok kısa sürede rahatsız olacaksın
genelde dişli küçültmek son hızda artış sağlasada genelde motorun son vitesini yok gibi birşey yapar ama titreşim azaltır daha düşük devirde gidildiği için yakıtta tasarruf sağlar pulsarın ara hızlanması gayet iyi ilk 4 vites özellikle bence bu eksilere değmez vereceği 1 tane +

Mengu16
11 Aralık 2016, 19:19
43t dişli 1. vitesi ve vites aralarını kısaltacağı için şehiriçi kullanımı rahatlatacaktır ama uzun yolda motor çok bağırır. Ekim ayında bir gezimde polatlı'dan ankara'ya dönerken yanlışlıkla bir süreliğine 5. viteste gitmiştim. Diyorum motor ne çok bağırıyor. 120km civarı bir hızda RPM Limit ışığı yanınca fark etmiştim. Motorun uğultusu, titreşimi çok artar ve yakıt tüketimi de artar tavsiye etmem.

Carbondioxid
11 Aralık 2016, 20:44
Yukaridaki tum yorumlara katiliyorum , en onemli husus vitesler bayaa kisalacak , akan trafige uymak icin yari panik gibi surulup , yuksek devir cevirtip hem motor omru , hem yakita yansiyacaktir.

Takdir sizin tabii.

Ros1n2
11 Aralık 2016, 20:48
Selamlar öncelikle, pulsar motorumdan memnunum ancak motorun 6. vitesi yok gibi birşey. 5 vites kullanıyorum motoru. Bu da yakıt tüketimimi artırıyor.

Şimdiden teşekkürler.

6.vites motorun stabil gidebilme kabiliyetini daha düşük devirde yaparak motorun daha rahat yol alabilmesi dolayısıyla daha az yakıt tüketmesini sağlamak için kullanılır. En azından bu motor hacimlerinde öyle. 6. vitesi ivmelenme aralığı değil, ekonomi modu gibi düşünmelisin.

yürekçe
11 Aralık 2016, 21:03
Ön disliyi buyut önce..
Olmazsa arkayi buyut..
Teori dışı bir sonuç alacaksın..

efendy06
12 Aralık 2016, 10:46
Ön disliyi buyut önce..
Olmazsa arkayi buyut..
Teori dışı bir sonuç alacaksın..

Hem önü hem de arkayı mı büyüteyim yani abi?

ayzek
12 Aralık 2016, 10:51
Hem önü hem de arkayı mı büyüteyim yani abi?

ön dişliye girme zaten ön dişli yerinde fazlada pay yok ki ön dişliyi büyültmen son hızı arttıracak arka dişliyi küçültmüş gibi olursun küçültürsende arkayı büyültmüş gibi olur arka dişliden devam et

efendy06
13 Aralık 2016, 01:59
ön dişliye girme zaten ön dişli yerinde fazlada pay yok ki ön dişliyi büyültmen son hızı arttıracak arka dişliyi küçültmüş gibi olursun küçültürsende arkayı büyültmüş gibi olur arka dişliden devam et

Aynen, zincir temizliği yaparken ön dişlinin üzerindeki kapağı söktüm, imkansız gibi bir şey oraya daha büyük bir dişli koymak. Hesaplamaları yapıyorum, aklıma yatarsa arka dişliyi 43 yapıp neticeyi paylaşırım.

sbr
13 Aralık 2016, 09:59
Hem önü hem de arkayı mı büyüteyim yani abi?

ön dişliyi buyutemezsın. pulsarda pay yok. arka dişliyle oynayabilirsin.