PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Değişimi



Ekarademir
02 Aralık 2016, 18:44
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/172168-otoser-civciv.html

Şöyle bir araç var bende.

İki zamanlı 200cclik tek silindir motor var üstünde. 4 ileri 4 geri şanzıman. 9.8 hp güç üretiyor.

Daha önceden açtığım konularda diyen olmuştu illa bıkacaksın o motordan değiştirmek isteyecekdin diye. :D Haklıydılar.

İki zamanlıyı açıkcası seviyorum. O sesi kokusu filan güzel. Ancak usta bulamıyorum. Aksaray'da yaşıyorum ve burdaki jawaya planete bakan ustalar buna bakmadı. Üstünde Arçelik Tripörtörde de bulunan innocenti marka motor var. Ustası Kayseri'de var ancak her arızada söküp oraya götüremem.

Ufak tefeğini kendim hallediyordum ama bikaç gündür gaz kesmeye başladı. Sürekli gaz kesip yığılıyor olur olmadık yerde stop ediyor tekrar çalışması uğraştırıyor. Çok usta gezdim bakan olmadı. Arızayıda bulamadım. Artık bulsamda faydası yok sinirimden arabayı yakasım geldi bari motoru değiştirip kurtulayım.

Elimde iki seçenek var.

Ankara'da bi yerde jenaratörlerde kullanılan motordan buldum. Hava soğutmalı 420 cc dört zamanlı. 15 beygir güç üretiyor. Max devirini bilmiyorum ancak 4000 filandır. Aynı adam şanzımanda üretip satıyor. 4 iler 1 geri şanzımanla beraber 1400 liraya geliyor. Kendinden marşı şarjıda takacak. Onu benim arabaya uydurmak için difransiyelide uydurmak gerekecek biraz işçilik torna vs isteyecek.

Diğer seçenek ise hazır bi atv motoru almak. 200 lük filan. Bi yerde buldum 200lük su soğutmalı motor var. 4 zamanlı. Kaç beygir onu bilmiyorum. Bunda işçilik fazla gerekmez zaten üstü şaftlı zincirli değil. Direk kendi şaftına bağlarım kendi orjinal difransiyelini kullanırım. Hızdan memnun kalmazsam difransiyel dişlilerinini değiştiririm.

Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? Motor konusu çok canımı sıkmaya başladı. Ben bu araçla şehir şehir gezmek isterken evden sanayiye gidemez oldum. :D