PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TVS apache rtr 150 karbürator-gaz sorunu



makyak476
23 Kasım 2016, 04:48
merhabalar, bir diğer konumda motorumun çekişten düştüğünü paylaşmıştım, bazı arkadaşlar ve forumda bazı konulardan edindiğim bilgilere göre karbüratorden olabilirmiş,bende lan dedim söküyorum karbüratoru, karbüratoru söktüm temizledim güzelcene, bi güzelde hava ayarını bozdum, şidmi topladım motora gaz veriyorum bu sefer 30un üzerine çıkmıyor, nerde yanlış yapmış olabilirim?

diablof
23 Kasım 2016, 12:38
sadece hava ayarını bozduğunda 2 alternatif var.

1. zengin karışım, motor boğulur. stop eder,
2. fakir karışım, motor ateşleme yapamaz, stop eder.

eğer stabil çalışmaya devam ediyorsa, bu iki seçenek değil demektir. çünkü eğer aralık değeri bulduysan zengine yakın yada fakire yakın karışım sadece yakıt tüketimini etkiler. motorun km sınırı yapmasına neden değildir.

karbüratör temizlerken, bir şeyi yada bir şeyleri hatalı takmış olabilirsin.

makyak476
24 Kasım 2016, 05:04
sadece hava ayarını bozduğunda 2 alternatif var.

1. zengin karışım, motor boğulur. stop eder,
2. fakir karışım, motor ateşleme yapamaz, stop eder.

eğer stabil çalışmaya devam ediyorsa, bu iki seçenek değil demektir. çünkü eğer aralık değeri bulduysan zengine yakın yada fakire yakın karışım sadece yakıt tüketimini etkiler. motorun km sınırı yapmasına neden değildir.

karbüratör temizlerken, bir şeyi yada bir şeyleri hatalı takmış olabilirsin.

cevabın için teşekkürler, sorun gaz telinin takılı kalmasıymış, fakat hayla garip olan şeyler var, bana hava ayarı yaparken nelere dikkat etmem gerektiğini söylermisin, yani gaz telinden ayarladığımız rolanti tamamen boştamı olmalı? hava vidasını ben sökerken en az 5 tur açık bırakılmıştı, bende 1.5 tur açtım sadece.

diablof
24 Kasım 2016, 10:37
hava ayarının optimal değeri genelde motosiklet kitapçıklarında yazar. eğer bu değeri bulamıyorsan deneme yanılma yapabilirsin.

ama genel olarak tam kapalı konumdan 2 - 2.5 tur açılması kafidir. 1,5 turda çalışıyor da olabilir işte bu aralık değer dediğimiz şey. sizin karbüratörde 1,5 - 3,5 tur aralık değer olabilir. açtıkça karışım zenginleşir bir yerde de hava artık yetersiz olur ve motor ateşleme yapamaz stop eder.

ayar yapılırken motor sıcak olmalıdır. motoru ısıttıktan sonra, rölantiyi açıp ayar yapmanız daha iyi olur sizin için. rölanti yüksek olursa, daha iyi hissedebilirsiniz karbüratördeki ayar değişikliklerini. ayarı yaptıktan sonra, rölantiyi tekrar düzeltir, stabil hale getirirsiniz.

sonrasında da kontrolü şu şekilde sağlarsınız. ayar yaptıktan birkaç gün motoru sürdükten sonra, motor soğukken bujiyi çıkarıp bakın. eğer kapkara kurum kaplıysa zengin karışım devam ediyor demektir. eğer kahverengi isi ateşleme ucu doğru karışımı bulmuşsunuz demektir.

kolay gelsin.