PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İki Zamanlı Motor Soğutma Sistemi



Ekarademir
07 Kasım 2016, 22:11
Herkese merhabalar.

Bende 1993 model Otoser marka bi araç var. Tripörtör denilince bilirsiniz sanırım. Tripörtör 3 tekerli oluyor. Bendeki 4 tekerli Kayseri üretimi.

Çocukluk hayalimdi aldım topluyorum. Bittiğinde de uzun yolculuklar yapma niyetindeyim..

Üzerinde 2 zamanlı 200 cc innocenti marka motor var. Forumda da biraz araştırma yaptım ancak tatmin edici şeyler bulamadım.

Düz yolda sıkıntısız gidiyor. Ancak rampada zorlayınca stop ediyor. İki zamanlı motor şişiyor haliyle.

Kendi üzerinde pervane var. Ve motora hava üfürüyor. Motor arkada kasanın altında. Oraya takılan bir parça ile gerektiğinde üfürülen hava kabin içine verilebiliyor. Kalorifer yani.

Toplarken birçok parçayı başka araçlardan uydurdum. IVECO kamyon parçasını bile bi şekilde uydurdum. Hiç parça bulamadığımı da tornacıya kafamdaki şeyleri anlatıp yaptırdım. Ancak şimdi soğutma işinde biraz fikir almak istiyorum.

Benim buna su soğutma yapmam lazım. Yada başka nasıl bir soğutma yoluna gidebilirim?

Araç bu.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/994752_1009185535859274_8066290132993565813_n.jpg? oh=2be8c29840a9b1fd10e8d5231e3ed2e5&oe=589008AF

Motoru da şu şekilde.

http://i.hizliresim.com/mEQyNR.jpg

http://i.hizliresim.com/88VvW7.jpg

Silindirin üstüne takılan bir parça var. Motorun önünden gelen havayı silindirin etrafından geçiriyor. Soğutma sağlıyor.

http://i.hizliresim.com/dX1dM4.jpg

Cevap verirseniz sevinirim.

gençmotorcuu
07 Kasım 2016, 22:18
Güzel gözüküyor başarılar.

EmreKocyigit
07 Kasım 2016, 22:39
Direk bloğu değiştirsen? 4 zamanlı 250cc ya da gs500 bloğu?

Ekarademir
07 Kasım 2016, 22:55
Bloğu derken sadece blok değişimi yapılabilir mi? Yapılabilirse MZ 301 bloğu takabilir miyim?

Motor değişimini düşündüm ancak o çok zahmetli bir iş. Üstünde ki dinamo hem şarj hem marş dinamosu. Şaftlı ve geri vitesli. Onlara tek tek parça uydurması dişli oranlarını ayarlaması filan çok uzun iş.

Birde iki zamanlıyı seviyorum. Herşeyini kendim halledebiliyorum ustaya ihtiyaç duymadan.

Mertcan39
07 Kasım 2016, 22:59
Alet çok güzel gözüküyor aklıme tek bişey geldi o fanın yerine daha iyi hava sirkülasyonu yapan fan uydurabilirseniz olurmu acaba

Ekarademir
07 Kasım 2016, 23:03
Son çare olarak onu düşünüyorum. Büyük makinalarda kullanılan fan sistemi var. Onda elektrik dinamosu yerine kayış ile motordan güç alabilirim. Onuda sacdan boru yaparak ek hava verebilirim.

Yada kendi pervanesi yerine plastik şahin doğan gibi bi aracın pervanesini takabilirim. tabi dışındaki sacı yeniden yapmak gerekecek.

Ancak bu durumda fazla soğutma olabilir. -soğutmayı hallettik fazlası kaldı :) - motora bir zararı olur mu acaba ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Bu tip toplamaların hikayelendirildiği bölüm var mı acaba forumda? Orda hikayesini paylaşmak isterim.

Mertcan39
07 Kasım 2016, 23:05
Son çare olarak onu düşünüyorum. Büyük makinalarda kullanılan fan sistemi var. Onda elektrik dinamosu yerine kayış ile motordan güç alabilirim. Onuda sacdan boru yaparak ek hava verebilirim.

Yada kendi pervanesi yerine plastik şahin doğan gibi bi aracın pervanesini takabilirim. tabi dışındaki sacı yeniden yapmak gerekecek.

Ancak bu durumda fazla soğutma olabilir. -soğutmayı hallettik fazlası kaldı :) - motora bir zararı olur mu acaba ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Bu tip toplamaların hikayelendirildiği bölüm var mı acaba forumda? Orda hikayesini paylaşmak isterim.

elektirik motorlu fanlardan bahsediyorsanız çok yüsek akım çekiyorlar elektriği karşılayacağını pek sanmıyorum

bassturbin
07 Kasım 2016, 23:14
İki zamanlı motor şişmez hadi şişti diyelim merak etmeyin içindeki pistonda ona oranla şişer.Motorunuzun kompresörünü ölçüm 90 psi üzeri çıkmalı aşağısı yeni sekman piston veya rektifiye gerektirebilir.Rampada soğukken çalıştıktan ilk beş dakika sonrada stopediyorsa yeni sekman vs ister...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

Motorunuz eski ve sökülüp silindirin ölçülmesi gerekir basınç testi ve keçelerin kaçak kontrolü yapılması gerekir.En kolay yolu 12 voltluk mini vantilatörler var iki tanesini üzerine üfleyecek şekilde monteleyip test edin stop etmezse ne mutlu size.

Ekarademir
07 Kasım 2016, 23:23
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.

Mertcan39 evet o fan ama elektrik ile çalışmayacak. Onun dinamosunu söküp ortasından bi kasnak vasıtasıyla direk motora bağlamayı düşünüyorum. Kayış ile. Yani motorun kendi gücü ile çalışacak. Taksilerde olduğu gibi.

Bassturbin Kompresör ölçümü nasıl yapılabilir? Bu motordan anlayan usta bulamıyorum. Aksaray'da sadece bende var. Hatta bir çok şehirde yok bundan. O yüzden kime gitsem ben anlamam diyip geçti. Bende herşeyi ile kendim ilgileniyorum.

Şimdi sanayide kasacıda. Kasası yapılıyor sonra yeniden boyanacak. O yüzden çıkarıp test etme imkanım yok. Birkaç gün daha. Birde karbüratör sorunum var günlerdir onunla uğraşıyorum.

En son bizim evin yolunda bir rampayı çıkıyordum. Dördüncü viteste son gaz. Sonra birden stop etti. Kenara çektim tekrar çalıştırdım devam ettim. Fazla zorlamadan rampayı çıktım. Zaten 2-3 defa o rampadan o şekilde çıktım hepsinde de aynısı oldu. Başka bir sorun olabilir mi ?

Mertcan39
07 Kasım 2016, 23:30
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.

Mertcan39 evet o fan ama elektrik ile çalışmayacak. Onun dinamosunu söküp ortasından bi kasnak vasıtasıyla direk motora bağlamayı düşünüyorum. Kayış ile. Yani motorun kendi gücü ile çalışacak. Taksilerde olduğu gibi.

Bassturbin Kompresör ölçümü nasıl yapılabilir? Bu motordan anlayan usta bulamıyorum. Aksaray'da sadece bende var. Hatta bir çok şehirde yok bundan. O yüzden kime gitsem ben anlamam diyip geçti. Bende herşeyi ile kendim ilgileniyorum.

Şimdi sanayide kasacıda. Kasası yapılıyor sonra yeniden boyanacak. O yüzden çıkarıp test etme imkanım yok. Birkaç gün daha. Birde karbüratör sorunum var günlerdir onunla uğraşıyorum.

En son bizim evin yolunda bir rampayı çıkıyordum. Dördüncü viteste son gaz. Sonra birden stop etti. Kenara çektim tekrar çalıştırdım devam ettim. Fazla zorlamadan rampayı çıktım. Zaten 2-3 defa o rampadan o şekilde çıktım hepsinde de aynısı oldu. Başka bir sorun olabilir mi ?

bujiyi söküp basıncı ölçüyorlar motor tamircilerinde olması gerekir

unoturbo
07 Kasım 2016, 23:32
Karbüratörde ne sorun var? Peugeot103lere yamaha rx135,cg200 karb. Uyduruluyorsa elbet buna da uydurulur bence. Tavsiyem 4zamanlı cg motoru alıp takmanız olacaktır faturalı bi şekilde sıfır. Faturasını da ruhsata işletirsiniz çok iyi olur. 2zamanlıdan devam edeyim bem derseniz motor rektefe gördü mü yeni?
Dişli oranları ile oynayabilirsiniz mümkünse. Top speed iyice düşürülür mesela ama kalkış iyileştirilir. Orj. Markası ligier olmalı herhalde çok şeker bir taşıt

Ekarademir
07 Kasım 2016, 23:41
Ligier lisansı ile 1993-1996 yılları arasında Kayseri'de üretilmiş. Fabrikası Minisan adı altında elektrikli soba vs üretiyor halen faal. Bunu o zaman üreten usta ile tanıştım. Yedek parça ihtiyacını öncelikle oraya soruyorum ellerinde varsa alıyorum. Aynı İnnocenti motor Arçelik diye bilinen tripörtörlerde de kullanılmış.

Karbüratör bazen takılı kalıyordu. Bazende kendi kendine gaz verip devri sona dayıyordu. Bende söktüm. Hava benzin ayar vidası kırıldı. :) O an bi sinirle değiştirmeye karar verdim. Gittim 4 zamanlı 200lük bi karbüratör aldım. Usta olur farketmez dedi. Onu araya bikaç parça yaptırıp tornacıda taktım. Ancak bu seferde gaz verince boğulmaya başladı. Bi türlü ayar tutmadı. Ustaya götürdüm oda işin içinden çıkamadı demek ki olmuyormuş dedi.

Fabrikasına gittim ordan orjinal karbüratörünü aldım. (pahalı diye ilk başta almamıştım) Ancak yıllar önce üretilen parça da döküm kısımları bayağı çatlaktı. Aldığım adama söyledim en az çatlak olanı buldu. Ben bu işe yaramaz desem de al tak sıkıntı olunca getir dedi. Takmaya çalışırken daha ilk vidayı sıktım koptu geldi. :) Jikle yerini şöyle bi sıktım oda parçalandı. Şimdi geri onu paketledim. Kayseriye gidince iade edeceğim.

Arabayı aldığım kişi Arçelik tripörtör ticareti yapıyor. Elinde yedek parça da var. Ondan çıkma karbüratör almıştım onunda şamandırası bozuk. Benzin akıtıyor. Onu geri verip başka bi karbüratör alacağım. İnşallah perşembe günü elimde olacak takıp deneyeceğim bakalım. Oda olmazsa Jawa 250 karbüratörü getirteceğim internetten.

İki zamanlı seviyorum. Orjinal motorla devam etmeyi düşünüyorum. Aracı yeni aldığım için ne zaman rektefe oldu bilmiyorum.

İlk fırsatta o basıncı ölçtüreyim o halde.

bassturbin
08 Kasım 2016, 00:00
Buji takılan yere buji dişleriyle aynı borulu basınç göstergeli alet takılıyor tam gaz açık tutulup marşa basılıyor çıkan psi değeri 90 nın üzerindeyse sekmanlar gerekli yalıtımı yapıyor demektir, ayrıca sizin karbüratör şamandıra seviyesiyle ilgili bir sıkıntı var gibi ya boğuluyor motor yada benzin gitmiyor.Motor kompresör ölçümü videosu:
https://youtu.be/kxWjhdog_lE

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

Ayrıca rastgele karbüratörde olmaz ana jet değerleri ve boğaz çapı orjinalinle aynı olmalı.

Ekarademir
08 Kasım 2016, 00:17
Videoyu izledim. Mecburen ustaya ölçtürülecek artık.

Aracı aldığım adam benzini görmek için araya süzek takmış şeffaf. Taktığı süzek kamyonlarda bulunan webasto mazot süzeği. Webastolarda otomatik olur. Mazotu çeker. O yüzden o süzekten mazot geçebilir. Ancak bunda benzin depodaki benzinin basıncıyla aşağı iniyor. Benzin az kaldığında bile stop ediyordu. Benim aklıma ilk o geldi. O süzek yüzünden benzin yetişmiyor olabilir diye düşünüp söktüm. Ancak ondan sonra hiç rampada denemedim.

bassturbin
08 Kasım 2016, 00:25
Ustaya goturunde her ustada olmaz o aletten pek pahal bisey degil dizel motorlar içinde kullanlir yani once sorun sonra goturun birde sizin sikinti karburatorde yakit gitmiyor gibi.

Mucit23
08 Kasım 2016, 00:35
Dostum aklın yolu bir, İki zamanlı motorlar artık tarihte kaldı. Şuan sana zevkli geliyor uğraşması fakat bir süre sonra emin ol bıkacaksın. Diğer arkadaşlar gibi bende CG motoru kullanman yönünde.

Ekarademir
08 Kasım 2016, 19:50
Karbüratörü değiştirdikten sonra bakacağım artık duruma. İnşallah perşembe günü elimde olacak karbüratör.

Şimdilik iki zamanlı ile idare edeceğim. Bir süre sonra zaten bunu komple değiştirme fikrim var. UTV tarzı birşey yapmayı düşünüyorum. Ancak ona da 5-6 bin lira gider. Güçlü motor vs derken. Şimdilik kamyon borcu ödüyorum onu yapamam. :)

unoturbo
08 Kasım 2016, 23:30
Ruhsat plaka var dimi? Utv tarzı olsa çok fena olur her türlü yola da fazlasıyla gelir :) şöyle 200cc olsa ve biraz daha kalın ve inç olarak çok fazla büyütmeden jant lastik :) kesinlikle hertürlü yola şarta gelir. Birde arka kasaya branda yapılır. İçine yastık örtü,yemeklik vs. Heryere gidilir

Malebranche
09 Kasım 2016, 00:01
iki zamanlıda hem emme manifoldunun uzunluğu ve şekli, hemde egzozun uzunluğu ve şekli çok çok çok önemlidir.
O yüzden buna vakit harcama derim. 4 zamanlı bir motor + şanzımanla devam ...

EmreKocyigit
09 Kasım 2016, 00:40
Günahı sevabını geçmezse iyi hocam...

Ekarademir
09 Kasım 2016, 01:15
Ruhsat plaka şimdilik yok. Yani var da çekme belgeli. İşler bitince muayeneye sokup çıkarttıracağım plakasını inşallah.UTV ye nasıl çevireceğimi projelendirdim bile. :) Parçaları filan araştırdım neyi nerde kullanacağım yada nasıl yapacağım. Kasası var fotoğraftada görülüyor. Onu tadilat ettirdim taktık yerine. Bulduğum her fırsatta şehirden kaçan biri olunca onuda ona göre ayarlattırdım. İnşallah bolca gezeceğim.

Malebranche söylediğini biraz açar mısın? Uzunluk ve şekil derken neye göre etkiler? Kısa olunca ne olur uzun olunca ne olur? Karbüratörden bloğa hortum gidiyor bunda. Direk bağlı değil.

Şöyle göstereyim. Elimin altında karbüratör var. O görünen siyah hortumu kısaltsam yada uzatsam ne gibi değişiklikler olur?

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14516368_986554941455667_2291956070536931763_n.jpg ?oh=00f2adc0f3c22dd7aebd0b9ae55da448&oe=58886571

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------

Emrekocyigit Masraf çoğu kişiye göre değmeyecek şekilde olacak. Ancak ben alım satım yapan biri değilim.Üstüne kar koyup satacakda değilim. Kendim kullanmak için topluyorum. O yüzden ne masraf yaparsam kendim için. Fotoğraftaki kamyon mesela. 92 model ben onu aldığımda hurdaydı. Sıfır arabaya mal oldu bana. Ama şu an o ayarda Türkiye'de kamyon yok. Ve benimde satmaya niyetim yok zaten.

Malebranche
09 Kasım 2016, 02:54
Ruhsat plaka şimdilik yok. Yani var da çekme belgeli. İşler bitince muayeneye sokup çıkarttıracağım plakasını inşallah.UTV ye nasıl çevireceğimi projelendirdim bile. :) Parçaları filan araştırdım neyi nerde kullanacağım yada nasıl yapacağım. Kasası var fotoğraftada görülüyor. Onu tadilat ettirdim taktık yerine. Bulduğum her fırsatta şehirden kaçan biri olunca onuda ona göre ayarlattırdım. İnşallah bolca gezeceğim.

Egzoz emisyonları yüzünden muayneden geçemeyebilirsin ? (Bilmiyorum belkide geçersin, ama sakın "aaa kaymona bak nasıl kurum fırlatıyor, o geçerse bende geçerim" deme :) )


Malebranche söylediğini biraz açar mısın? Uzunluk ve şekil derken neye göre etkiler? Kısa olunca ne olur uzun olunca ne olur? Karbüratörden bloğa hortum gidiyor bunda. Direk bağlı değil.

(Bence o hortum değil metal resonant manifold olmalı. Google'da ararsan bulabilirsin (umarım ?))
O kadar basit bir olay değil abi. Senin motorunun hava girişi ile egzoz'u aynı anda açılıyor. Havanın girip ezgozun çıkabilmesi için motorun çıkardığı "pat pat pat" sesinin, tıpkı bir trompet gibi akor edilmiş bir metal bir boşlukta vakum yaratması gerekiyor.

Google'da "exhaust negative pressure" ve "tuned intake manifold" diye aratabilirsin.
Normal (turbosuz) arabalarda da bu çok kullanılıyor. Hatta çoğu modern arabada (90'lardan sonra üretilen) motor devrine göre emme manifoldu uzunluğu değişiyor. 2-3 kademeli manifoldlar var.

Ekarademir
10 Kasım 2016, 00:04
Eksoz emisyonu yüzünden sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum. O belgeyi ruhsatı götürüp "şunu bi geçir" diyerek alıyorum. :mrgreen:

O dediğin ne bilmiyorum da bildiğimiz hortum bunda ki. Araçlarda radyatörde kullanılan, içinden sıcak su geçen kalın hortum bildiğimiz. En iyisi uzunluğu hiç kurcalamamak. Aldığımda nasılsa öyle kalsın.

Marbi
11 Kasım 2016, 21:21
Silindirin etrafını bir sacla sarıp suyun girmesi ve çıkması için kaynakla su gomlegi yapıp bunuda radyatöre bağlayabilirsiniz ama ne kadar saglıklı olur bilemem

Ekarademir
12 Kasım 2016, 19:03
Metalin alaşımı ona uyar mı bilmiyorum. Paslanabilir.

Benim için en iyi çözüm yolu salyangoz fan gözüküyor. Üzerinde salyagoz fana benzer bi soğutma sistemi var zaten. Onu söküp yerine aşağıdaki fotoğrafta görüleni uyduracağım. Direk kranka bağlı olacak.

http://makinecim.com/cp/pictures/2016/04/08/340587/i_Aluminyum.Salyangoz.Fan._1_1460119272.png

bassturbin
13 Kasım 2016, 01:07
...yani bazen bakyorumda yazlanlara tam Turk isi seyler yaziyorsunuz, arkadas motorun belirli bir sicaklikta çalimasi lazim olmaz oyle soguk çalissin falan daha olmadi ufak bi buzdolabinin içine koy motoru...Sizin motorda hararet sorunu yok olsaydi 3. çalitirmadan sonra motor kitlenirdi merak etme...

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

Ben ovunmuyorum ama iki zamanlilar hakkinda bilgim ve teçrubem çok sogutsanda emin ol yine stop edecek.

Mertcan39
13 Kasım 2016, 01:23
...yani bazen bakyorumda yazlanlara tam Turk isi seyler yaziyorsunuz, arkadas motorun belirli bir sicaklikta çalimasi lazim olmaz oyle soguk çalissin falan daha olmadi ufak bi buzdolabinin içine koy motoru...Sizin motorda hararet sorunu yok olsaydi 3. çalitirmadan sonra motor kitlenirdi merak etme...

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

Ben ovunmuyorum ama iki zamanlilar hakkinda bilgim ve teçrubem çok sogutsanda emin ol yine stop edecek.

konuyla alakasız olucak ama sizde 2 zamanlı apriliamı vardı yoksa yanlışmı hatırlıyorum

Ekarademir
13 Kasım 2016, 02:18
En büyük gurur kaynağım Türk olmak zaten. E haliyle Türk işi çözüm. :) Büyük fan soğutmaya faydası olmazsa kalorifere olur. Önümüz kış.

bassturbin
13 Kasım 2016, 02:39
konuyla alakasız olucak ama sizde 2 zamanlı apriliamı vardı yoksa yanlışmı hatırlıyorum

Evet hem 250 lik hemde 125 lik.

furcanoco
14 Kasım 2016, 17:45
cok yakın arkadasımın babası düşük bütçeli araba traktör motorsıklet römork vb alıp satıyor bi 5 yıl kadar önce kırmızı otoser getirdi 1 sene boyunca bizim oyuncagımız odu gezdik dolastık cok temiz ve sıkıntısız dı. sonra satıldı
Yeni bi otoser almaya karar verirseniz yardımcı olurum o aracı buluruz

Ekarademir
22 Kasım 2016, 20:13
Bi tanesi bana araba parasına mal oldu. İkinci desem bizimkiler vurur beni. :D