PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SL200 akü sorunu



Giraytor
04 Kasım 2016, 18:26
Herkese merhaba,

Dün itibariyle bir süredir istediğim ilk motosikletim Keeway Kuba Superlight 200'ün sıfırını satın aldım. Şu an marş basmıyor, sorun neden oluştu bilmediğimden süreci detaylı bir şekilde anlatacağım ki çözüme ulaşabilelim. Dün akşam benim henüz motosiklet ehliyetim olmadığından motosikleti teslim almaya birkaç ay önce yine aynısından ilk motosikletini almış bir arkadaşım ile gittik. Ben arabayla o arkamda eve döndük.

Arkadaşım sitenin girişindeki dik yokuşun başlarındaki süpermarketin orada motoru durdurmuş ve tekrar çalıştırmak isteyince marş basmamış. Hemen geri gittim, baktık ki marşa basınca çok hafif bir titreme oluyor fakat çalışmıyor. Ön ışık ve göstergelerdeki ışıklar baya güçsüz yanıyor, marşa basarken daha da zayıflıyorlardı. Zaten eve gelirken yolda da dikiz aynamdan motorun ışığının ne kadar güçsüz yandığını düşündüğümü hatırladım. Arkadaşım da benim gibi ne yapmamız gerektiğini bilmediğinden satın aldığım yerden bir elemanı aradım, usta yanındaymış verdi telefona ustaya durumu anlattım. Dedi ki "İkiye alıp yokuş aşağı vurdurun ya da durduğu yerde ayak pedalına basıp gaz verin. Çalıştıktan sonra bir süre gaz verin akü şarj olur belki.".

Arkadaşım yokuş aşağı vurdurmaya çalıştı fakat yapamadı, tam çalışacakken fren yapıyormuş gibi görünüyor, arka tekerlek kayıyordu. Motorun kendi kendine motor freni yaptığını söyledi. Acemi olduğu için yapamamış olabilir. Sonra ben pedalla denedim çalıştı. Bir sigara içene kadar gaz verdik ama öyle çok ve sabit bir şekilde vermedik, fakat zaten yoldan gelmişti karbüratör soğuk değildir diye düşünüyorum. Sonra stop edip bakalım marş basacak mı diye tekrar denedik, yine basmadı. Elemanı tekrar aradım "bi yarım saat gezin belki düzelir, düzelmezse de bakarız aküye" dedi.

Tekrar aldığım yere götürmem çok zor çünkü hem kullanmayı bilmiyorum hem ehliyetim yok. Kursa bugün kaydoldum, direksiyon sınav önümüzdeki ayın ilk haftasıymış. Hadi belki kullanırım site içinde biraz çalışırsam fakat motosiklet ehliyetim olmadan yola çıkmak istemiyorum kullanmayı öğrensem de. Servise tekrar götürmeden düzelirse baya sevineceğim çünkü sitenin içinde dur kalk yaparak debriyajın kavrama noktasını ve vites geçişlerini çalışacaktım.

Şu an motor ayak pedalıyla çalışıyor fakat hep böyle çalıştırmak gerekiyor. Şimdi sorularım;

1) Ben gidip site içinde yarım saat aşağı yukarı gezsem yahut olduğu yerde gaz versem akünün düzelme şansı var mı?
2) Eğer bu şekilde düzelme şansı yoksa demin bahsettiğim kavrama noktası ve vites geçişi çalışmasını ehliyet alana kadar stop ettikçe ayak pedalıyla çalıştırarak yapsam motora zarar verir miyim?

Bunları soruyorum çünkü ehliyet almadan önce servise götüremeyeceğim gibi görünüyor. Kusura bakmayın biraz uzun oldu fakat sorunun ortaya çıkmasına yol açmış olabilecek muhtemel faktörlerin neler olabileceğini bilmediğimden alakası olabileceğini düşündüğüm detayları vermeye çalıştım.

bektanist
04 Kasım 2016, 18:41
aracın garantisi vardır değiştirilmesini iste akünün.
akü şarj olmuyorda olabilir yeni akü almaktansa garantiden almak daha mantıklı sende şarj ettirebilirsin ama şarj dinamosuda şarj etmiyor veya akü şarj tutmuyor olabilir.

Mertcan39
04 Kasım 2016, 18:45
Herkese merhaba,

Dün itibariyle bir süredir istediğim ilk motosikletim Keeway Kuba Superlight 200'ün sıfırını satın aldım. Şu an marş basmıyor, sorun neden oluştu bilmediğimden süreci detaylı bir şekilde anlatacağım ki çözüme ulaşabilelim. Dün akşam benim henüz motosiklet ehliyetim olmadığından motosikleti teslim almaya birkaç ay önce yine aynısından ilk motosikletini almış bir arkadaşım ile gittik. Ben arabayla o arkamda eve döndük.

Arkadaşım sitenin girişindeki dik yokuşun başlarındaki süpermarketin orada motoru durdurmuş ve tekrar çalıştırmak isteyince marş basmamış. Hemen geri gittim, baktık ki marşa basınca çok hafif bir titreme oluyor fakat çalışmıyor. Ön ışık ve göstergelerdeki ışıklar baya güçsüz yanıyor, marşa basarken daha da zayıflıyorlardı. Zaten eve gelirken yolda da dikiz aynamdan motorun ışığının ne kadar güçsüz yandığını düşündüğümü hatırladım. Arkadaşım da benim gibi ne yapmamız gerektiğini bilmediğinden satın aldığım yerden bir elemanı aradım, usta yanındaymış verdi telefona ustaya durumu anlattım. Dedi ki "İkiye alıp yokuş aşağı vurdurun ya da durduğu yerde ayak pedalına basıp gaz verin. Çalıştıktan sonra bir süre gaz verin akü şarj olur belki.".

Arkadaşım yokuş aşağı vurdurmaya çalıştı fakat yapamadı, tam çalışacakken fren yapıyormuş gibi görünüyor, arka tekerlek kayıyordu. Motorun kendi kendine motor freni yaptığını söyledi. Acemi olduğu için yapamamış olabilir. Sonra ben pedalla denedim çalıştı. Bir sigara içene kadar gaz verdik ama öyle çok ve sabit bir şekilde vermedik, fakat zaten yoldan gelmişti karbüratör soğuk değildir diye düşünüyorum. Sonra stop edip bakalım marş basacak mı diye tekrar denedik, yine basmadı. Elemanı tekrar aradım "bi yarım saat gezin belki düzelir, düzelmezse de bakarız aküye" dedi.

Tekrar aldığım yere götürmem çok zor çünkü hem kullanmayı bilmiyorum hem ehliyetim yok. Kursa bugün kaydoldum, direksiyon sınav önümüzdeki ayın ilk haftasıymış. Hadi belki kullanırım site içinde biraz çalışırsam fakat motosiklet ehliyetim olmadan yola çıkmak istemiyorum kullanmayı öğrensem de. Servise tekrar götürmeden düzelirse baya sevineceğim çünkü sitenin içinde dur kalk yaparak debriyajın kavrama noktasını ve vites geçişlerini çalışacaktım.

Şu an motor ayak pedalıyla çalışıyor fakat hep böyle çalıştırmak gerekiyor. Şimdi sorularım;

1) Ben gidip site içinde yarım saat aşağı yukarı gezsem yahut olduğu yerde gaz versem akünün düzelme şansı var mı?
2) Eğer bu şekilde düzelme şansı yoksa demin bahsettiğim kavrama noktası ve vites geçişi çalışmasını ehliyet alana kadar stop ettikçe ayak pedalıyla çalıştırarak yapsam motora zarar verir miyim?

Bunları soruyorum çünkü ehliyet almadan önce servise götüremeyeceğim gibi görünüyor. Kusura bakmayın biraz uzun oldu fakat sorunun ortaya çıkmasına yol açmış olabilecek muhtemel faktörlerin neler olabileceğini bilmediğimden alakası olabileceğini düşündüğüm detayları vermeye çalıştım.

motoru alırken ya aküyü iyi şarj etmediler o yüzden farlar sönük kalıyor akü kutup başları gevşek olabilir sıkmamış olabilirler yüksek akım çekemiyor şase bağlantısı gevşek olabilir bir ihtimalde akü bozuk yada motor aküyü şarj etmiyor olabilir

Edit ayak marşıyla çalıştırmak bir sorun oluşturmaz pratik yapabilirsin