PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Shadow VT750C Akü bitti



Mehmet Cirit
19 Ekim 2016, 09:49
Arkadaşlar 8 aydır RR Daytona 250 kullanmaktaydım. 5000 km civarı yaptım. Motorun belli kronik sorunlarıyla debelendim, fan sorunu beni çok uğraştırmıştı en sonunda Regale Hyosung GV250 fanı taktım, ardından sibop kamınun burçları ile debelendim. Atölyemde burçlar işlettirdim, denemeler yaptım, kamı değiştirdim ve sonunda iyileştirdim. Makine canavar gibi olmuştu, Artık sorunsuz binmeye başlamıştım ki uzun yollara kafa rahat gitme isteği dürttü. Uzun araştırmalar sonrası benim taleplerime uygun olan Honda Shadow VT750c'yi seçtim. Tabiki Suzuki, Kawasaki, Yamaha'da da aynı sınıfta çok iyi makineler mevcut ancak zevk meselesi mi denir bilemiyorum. Bunlardan biri size göz kırpıyor, kanınızı kaynatıyor. Neyse amacımda lafı uzatıp burada şu iyidir bu iyidir gibi bir tartışma konusu yaratmak değil. Marmaris'de sahibinin iş yoğunluğundan dolayı çok fazla kullanmadığı 2007 bir shadow buldum. Çift renk (bej-siyah), aksesuar tamtakır, bazı bölgeleri şeffaf jelatin kaplı çilçil bir makine. Makineyi aldıktan sonra aslında ilk çalıştırmada zorlandığını hissettim. Ancak motora binip bir an evvel Aydın'a gazlama isteği çok ağır bastı. Muğla tek molada aydına vardım. Şıkır şıkır makinayı görünce arkadaşların nazarımı değdi nedir, aldığımın ertesi günü marş basmadı. Dinamoda hareket başlıyor ancak tam tura varmadan koltuk altındaki aküden cızırtı geliyor. İşin garibi aydın efeler'de bir honda servisde yok. Kuşadası ise 55 km var. Muhtemelen aküyü kendim şarz edeceğim veya değiştireceğim. Sorularım aşağıdadır madde halinde cevaplarsanız sevinirim;

1- Değiştirme aşamasında HISS key dedikleri sisteme bir zarar verir mi ?

2- Tahminimce ilk sahibi ön tarafa iki adet sis lambası ve teyiple kullandığı için bu sorunla karşılaştığını düşünüyorum. Henüz açıp bakmadım ancak akü yetersiz. Teyipi sökülmüş şekliyle aldım ancak sis lambaları duruyor. Sis lambası hariç başka bir ilave kullanmayacağım. Sizce kaçlık akü almak gereklidir ?

3- Bunu sanayiden mevcut bir oto veya motor elektrikçisi halledebilir mi ?

Mekanik olsa hiç sorun değil. Regalin mekaniğini adam edene kadar bayaa uğraştım. Ancak lanet olası elektrik işleri kafama bir türlü girmiyor. :pale:

RamuthRa
19 Ekim 2016, 10:19
Muhtemelen dediğiniz gibi takılan sis farı ve teyp direk aküye bağlandıysa giderken bile aküyü bitirebiliyor. Benim sis farları da aynı şeyi yapmıştı. Size tavsiyem, eğer akü ömrünü tamamlamışsa yeni ve uyumlu bir akü almanız, sis farlarına da küçük bir anahtar sistemi yapmanız. Akü değişimi sırasında HISS' a zarar verebileceğinizi düşünmüyorum açıkçası. VLM YTX-14 işinizi görecektir akü olarak, elektrik tesisatını da herhangi bir oto elektrikçisi çözebilir.

Mehmet Cirit
19 Ekim 2016, 10:24
Bilgi için Teşekkür ederim.. VLM YTX-14 marka sanayiden bir araştırayım.

sey_47
19 Ekim 2016, 10:48
Sis farları falan led değilse, tam bir akü killer. :)
direk bağlı olması iyi değil. Röle kullanmanızı öneririm anahtarla birlikte.

Akü miyadını doldurmuş olabilir.
bir de motoru çalıştırdıktan sonra, gaz verince falan, ne kadar voltaj geldiğini ölçün. yaklaşık bir 14-15 volt gelmesi lazım ki akü şarj olsun.

Birde bu tür motosikletlerde, (gerçi toruing, enduro harici tüm motosikletler.) statör veya konjektör, neyse işte, fazla aksesuarı kaldıracak kadar güçlü olmuyor.
Motosikletin kendi ihtiyacına yetecek şekilde alternatör falan koyuyorlar. Bu yüzden, aksesuarı çok takınca problemler baş gösterebiliyor elektrik tesisatında.
akım voltaj güç ilişkisini anlamaya çalışın.


1- anahtar sstemine zarar vereceğini sanmıyorum.
2- dediğim gibi yüksek amperli akü olmak iyi olur ancak, tesisattaki o kadar cihazı besleyecek elektrik üretemedikçe sorun olacaktır.
3- Sanayide, motor tamircisi değil de, oto elektrikçiye bir baktır. Aküyü falan bir ölçtür, dediğim gibi, motor devirliyken kaç volt geldiğini bir ölçün.

Not: elektrik teknisyeni değilim, anladığım araştırdığım kadar bilgim var.

birde söylemek istediğim.
o kadar yoldan gelip, ertesi gün marş basmaması. Akünün ölü olup, şarj tutmamasından kaynaklanmış olabilir. Veya Şarj sisteminin doğru çalışmayıp, yeterli voltaj ve akımı veremediği için akü şarj olmamış, ve gelene kadar aküden yemiş olabilir. ki bu dediğim umarım değildir. Tek akü olsun.

Hayırlı olsun. bu arada :rendeer:

fazil
19 Ekim 2016, 11:30
Abuş marka akuyu tavsiye ederim. Virago 250'de yillardir kullaniyorum, yari fiyatina Yuasa kadar iyi bence. (Ismi biraz acayip ama guzel)

HAZZILHAR
19 Ekim 2016, 11:34
Öncelikle hayırlı olsun.

1. Akü değişimi immobilizer'a zarar vermez. İçiniz rahat değilse servise değiştirtin.

2. Sis farı ve teyp direkt olarak aküye bağlıysa akü ömrünü tüketir. İbrahim'in dediği gibi özellikle sis farı için ayrı bir switch kullanın. Direkt olarak fara ve aküye bağlamaktan kaçının. Rölesiz bağlantı yapmayın. LED lamba yoksa bu farları switch 'siz kullanmak aküyü katletmektir. Zaten motor kullanılmamaktan muhtemelen akü ömrünü doldurmuş. Her zaman kullanım kılavuzundaki değerlere uygun voltajda aküyü kullanın. Marka soruyorsanız Yuasa ve Bosch dışındakileri tercih etmemeye özen gösterin.

3. Oto elektrikçisi yapar, motosikletçilere gitmeyin. Büyük şehirlerde bile bisikletçiden bozma adamlar bu işi yapıyorken küçük şehirde ne kadar güvenilir bilemem.

Geçmiş olsun.

Mehmet Cirit
19 Ekim 2016, 14:29
Bosch akü daha iyi olacak gibi.. Daha sigortasını yaptırmadan başımıza akü masrafı çıktı.:mrgreen::mrgreen::mrgreen:... Bakımlarının yapıldığı Kıvrak Honda Marmaris'i aradım. Motoru aldığım Ahmet Kaptan motoru genelde yatırıyormuş. Problemin bundan olabileceğini bildirdi. Gelen akımı ölçtürmek aklıma gelmemişti, bunu aküyü değiştirecek arkadaşa mutlaka ileteceğim. Tavsiyeler için teşekkürler...

DKN
19 Ekim 2016, 14:59
Daha sigortasını yaptırmadan başımıza akü masrafı çıktı

güzel makina bulmuşunuz satarsanız hemen alırlar

HAZZILHAR
19 Ekim 2016, 16:13
Bosch akü daha iyi olacak gibi.. Daha sigortasını yaptırmadan başımıza akü masrafı çıktı.:mrgreen::mrgreen::mrgreen:... Bakımlarının yapıldığı Kıvrak Honda Marmaris'i aradım. Motoru aldığım Ahmet Kaptan motoru genelde yatırıyormuş. Problemin bundan olabileceğini bildirdi. Gelen akımı ölçtürmek aklıma gelmemişti, bunu aküyü değiştirecek arkadaşa mutlaka ileteceğim. Tavsiyeler için teşekkürler...

Aküyü değiştirmeden önce mutlaka statör ve konjektör değerlerini ölçtürüp service manual'indekilerle tutup tutmadığına da bakın. Boşuna aküyü değiştirmeyin, eğer statör arızalıysa.

kerem999
20 Ekim 2016, 05:35
akuyu bir sarz et ayri olarak,
sokme takma sorun yaratmaz.
taktik marj bastin supermi al orcu aletini stator ve regulator u youtube babadaki videolardan bakarak orc youtube baba ile ayni cikiyorsa oh.
regulator stator evlat acisi fiyatlari var cunki:queen:

akuyu yenile yola devam sisler icinde role bagla sislere cosmasin akim cekerken .
4sis ampul 50 w 200w toplam 12amper aku(orjinali 7a idi) ile 700 km yapiyodum ben motorda mondial mct250 2006 da role sart .

Mehmet Cirit
20 Ekim 2016, 08:55
Etrafımda Yuasa akü al diye baskı yapan fanatikler var. Fiyata bakıyorum 500 lerde geziyor.
Bu da kalite farkı diye düşünüyorum.

VLM YTX14-BS 12 V 12 AH ve Bosch YTX-BS 12V Arasında kaldım.

http://urun.n11.com/aku/honda-vt-750-c-shadow-aku-P133588934
http://urun.n11.com/aku/honda-vt-750-c-shadow-aku-1998-2001-bosch-ytx14-bs-P109708810

Değerlendirmenizi rica ederim.

RamuthRa
20 Ekim 2016, 09:15
Etrafımda Yuasa akü al diye baskı yapan fanatikler var. Fiyata bakıyorum 500 lerde geziyor.
Bu da kalite farkı diye düşünüyorum.

VLM YTX14-BS 12 V 12 AH ve Bosch YTX-BS 12V Arasında kaldım.

http://urun.n11.com/aku/honda-vt-750-c-shadow-aku-P133588934
http://urun.n11.com/aku/honda-vt-750-c-shadow-aku-1998-2001-bosch-ytx14-bs-P109708810

Değerlendirmenizi rica ederim.

Benim tavsiyem ilk olarak ölçüm yapmanız ve aküyü şarj etmeniz. Motorda şarj var ve akü şarj tutmuyor ise akü değişimine gidebilirsiniz. Akü alacaksanız eğer, ben 2 senedir VLM kullanıyorum, kış geldiğinde şarj aletine bağlar tüm kış öyle bekletirim. Sezon başında ve sezon boyunca sorunsuz kullandım. Ama ilk olarak elektrik tesisatını elden geçirip sis farlarına bir switch şart. Yoksa akü yine dayanmayacak bilginiz olsun.

Mehmet Cirit
20 Ekim 2016, 10:18
Teşekkürler.. Sislerde switch mevcut.. Dün akşamüzeri ölçümleri yaptırdım. Gelen şarj akımında da bir problem yok. Problem aküde. VLM bana da uygun geldi..

HAZZILHAR
20 Ekim 2016, 10:21
Etrafımda Yuasa akü al diye baskı yapan fanatikler var. Fiyata bakıyorum 500 lerde geziyor.
Bu da kalite farkı diye düşünüyorum.

VLM YTX14-BS 12 V 12 AH ve Bosch YTX-BS 12V Arasında kaldım.

http://urun.n11.com/aku/honda-vt-750-c-shadow-aku-P133588934
http://urun.n11.com/aku/honda-vt-750-c-shadow-aku-1998-2001-bosch-ytx14-bs-P109708810

Değerlendirmenizi rica ederim.

VLM, piyasadaki markalı ürünlere en iyi alternatif uygun yollu çözümdür. Ancak VLM ve Bosch ikileminde kaldıysanız 45 TL'lik farkı görmezden gelip en uzun ömürlü akülerden biri olan Bosch'u tavsiye ederim. Elbette paranız varsa Yuasa'dan şaşmamak lazım. Ama bu iki akü de gayet iyi ürünler. Karar size kalmış.


Teşekkürler.. Sislerde switch mevcut.. Dün akşamüzeri ölçümleri yaptırdım. Gelen şarj akımında da bir problem yok. Problem aküde. VLM bana da uygun geldi..

O zaman statörünüzde arıza yok demektir. AKü değişimi yaparak sorundan kurtulabilirsiniz.

Rölantide ve motoru durdurduğunuzda sisleri açık bırakmayın. Mümkünse led ampuller alarak güç sarfiyatını minimuma indirin. Yoksa yerine hangi aküyü alırsanız alın, kolay tükenebilir. Geçmiş olsun.

Mehmet Cirit
20 Ekim 2016, 15:13
Şu an elime Kuşadasından kargo ile akü ulaştı ancak YTX istediğim akü YTZ gelmiş.. Honda Shadow VT750c motorda kullanacağımı söyledim ancak YTZ14S-BS gelmiş.. YTX ve YTZ arasındaki fark nedir, bilen var mı ?