PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial 100 UAG Rölantiden Çıkmama Sorunu



Üye Adı
11 Ekim 2016, 10:26
Merhaba. Başlıkta doğru ifade edememiş olabilirim. Havalar soğudu, motoru çalıştırmak imkansız hale geldi. Rölantide kalması için bile 10-15 defa marş vermem gerekiyor. Rölantide bir süre bekledikten sonra gaz verilebiliyodu ama bugün o da olmadı. Ne kadar uğraştıysak da motoru çalıştıramadık. Rölantide gaz vermeye kalktığım an motor duruyor. 50-60 defa deneyince de etraftaki binalardan kaç kere daha deneyeceksin çalıştırmayı diye şikayet geliyo artık haklı olarak.

Biraz araştırdım karbüratörün hava ayarı ile ilgili olabilir gibi duruyor ancak nasıl yaparım o ayarı, doğru ayarladığımı nasıl belirlerim bilemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Metehan07-70
11 Ekim 2016, 10:43
Jikle yok mu bu motorda, asıl jikleyi 2 dk çalışsın.

Üye Adı
11 Ekim 2016, 11:37
@Metehan07-70 jikle var mı emin değilim gerçekten. Çok anlamıyorum motordan. Ama Google'da arattığımda otomatik jikle gibi bir şeylere ulaştım.

Ayarı nası yapılır, neye benzer biliyor musunuz? Belki deneme-yanılma ile çözebilirim o zaman.

BIYIKLI
11 Ekim 2016, 12:40
http://www.ekilavuz.com/kilavuz/12931b81fc0c5410/13/mondial/m-100-uag-125-uag/motorsiklet

Motor soğukken. :wiinkk:

darkmotor
11 Ekim 2016, 14:23
Motorun soluna geç,elini karbüratöre doğru yanaştır, karbüratörün kenarındaki plastik kolu en yukarı kaldır(2 kademe olur genelde),motoru çalıştır ısıt, tekrar kolu en aşağı indir motor hazır.

Üye Adı
12 Ekim 2016, 10:39
@darkmotor, @BIYIKLI dediğinizi yaptım maalesef çalışmadı.

Alet daha yüz küsür kilometrede. Buji de bitmiş olamaz heralde. Çalıştırmayı deneyeceğim diye en son akü öldü. Çalıştıramıyorum tuhaf şekilde. Artık rölantide bile çalışmıyor.

Mondial'in ne kadar uyduruk ne kadar çöp bi motor olduğunu biliyorum ama satmaya çalışıyorum aleti. Bakmaya gelen çalışmayınca bozuk olduğunu düşünüyor tabi. Ha bozuksa bileyim, ona göre "şurası bozuk kardeşim" diye açıklayarak satayım. Değilse de boşuna böyle bir düşünceye yol açmayayım istiyorum.

Servis yaklaşık 30 kilometre uzakta. Çalıştırmadan götüremiyorum da. Bir yardımınız olursa çalıştıracağım aleti. Çalışmazsa da çürümeye bırakacağım. Yeterince dert açtı başıma.

Tvs01
12 Ekim 2016, 10:53
Servisi arayıp ustayla görüşmek yerine 50-60 defa marşa basmak akıl mantık işimi ?

Üye Adı
12 Ekim 2016, 11:22
@Tvs01 çok doğru, işten anlayan bir uzmanla görüşmek gerekir. Bir an durup neden yapmadım diye sordum ben de kendime.

Sonra http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/169548-mondial-uag-100-seyir-halindeyken-lastik-yerinden-cikti.html linkindeki durum geldi hemen aklıma. Bakarsanız aynı usta durduk yere yerinden çıkan lastiğe de "normal, olur öyle arada" diyebilmiş. Dolayısıyla refleks olarak usta yokmuş gibi davrandım sanırım. Her usta aynı değil, belki başka usta yardımcı olabilir. Şehirden biraz uzakta yaşıyorum, yakınlarda bu tarz yardım alabileceğim yerler yok maalesef. O yüzden usta seçeneğini düşünmedim bile. İş yerinde anladığını söyleyen bir arkadaşla denedik jikle olayını. Akü de böyle bitmiş oldu. O da bilemedi neden olduğunu. Buji dedi, alet yeni, jikle dedi, işe yaramadı, hava ayarı dedi, uyguladı yine olmadı.

İzlediğim yöntem her adımıyla yanlış olabilir. Doğrusunu öğrenmek için soruyorum zaten.

Üye Adı
13 Ekim 2016, 18:28
Benzer sorun yaşayan birileri olabilir diye yazıyorum:

Jikle ve karbüratör ayarı ile sorun çözüldü. Jikle bu motorda sol altta bulnuyor. Mandala benzeyen tek şey zaten o. Rölantideki devir ayarı ise sağ tarafta yaylı bir vida ile yapılıyor. Rahatlıkla görülebilir bir yerde. Sıktıkça devir sesinden zaten anlaşılıyor işlediği.

Daha önce işe yaramamasının sebebi ise yan ayak açıkken motoru çalıştırmayı denememiz. Ayak açıkken marş basıyor ama motor çalışmıyor. Tamamen benim mallığım yani. Marka hakkındaki düşüncelerim değişmese de boşuna bok atmış oldum. Bu da kayıtlarda bulunsun.