PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf 150 Zincir kopması sorunu



mkayan
08 Ekim 2016, 21:07
Merhaba abilerim kardeşlerim. 4 aydır cbf150 kullanıyorum. Yaklaşık iki ay önce kadar zinciri değiştirip oringli zincir taktırdım. 80 tl zincir 20 tl işçilik tutmuştu. Bugün 110 kilo bir arkadaşım motoru kullanmak istedi, verdim. Tam kalkarken debriyaj sıkıp gaz kapattı sonra tekrar debriyajı bırakıp kalkmaya yeltendiği sırada zincir koptu. Tam da iki baklanın bağlantı noktasından. Yani zincir tam gerildiği sırada boşa çıktı. 1-2 saniye sonra tekrar gerilince de koptu. Neyseki arkadaşımın kamyoneti vardı, götürdük zinciri taktırdığım ustaya. Tamam dedi parçacıya götürüp değiştiricem garantiden. Yani görünen o ki cebimden para çıkmayacak bu iyi haber. Gelelim asıl soruma.

1- Sizce zincirin kopmasına neden olan temel şey neydi? (Zincir max. 3 bin km yapmıştır, yağsız değil en son 200 km önce yağlanmıştı)

2- Bu zincir kopması mazallah ben hareket halindeyken başıma gelebilir miydi? Gelseydi tekeri kitleyip düşmeme sebep olur muydu?

Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için. Saygılar, sevgiler.

F54
08 Ekim 2016, 21:10
Zincir ayarindan dolayi kopabilir
Yani sonucta motosiklete nasil biniyorsan ona göre ayar yapilir
Tek veya çift

watercolours
08 Ekim 2016, 21:20
İkinci sorunun cevabı maalesef evet, ciddi kaza geçirirdin. Ucuz atlatmışsınız. Geçmiş olsun.

berkay3212
08 Ekim 2016, 22:01
Orjinal honda zincirimi takıldı? Başka marka ise doğal. 80tl az geldi.

Levent
08 Ekim 2016, 22:06
Motosikletin zincirini değiştirip, dişlilerini değiştirmediysen, daha önce yıpranmış olan dişliler eğilip bükülmüş ise, zincirin kopması olağandır.

watercolours
08 Ekim 2016, 22:13
Dişliler de eğilip bükülme olsa, zincirde kopmadan çok yerinden çıkma beklememiz gerekmez mi?

mkayan
08 Ekim 2016, 23:13
Ustaya bugün sordum dişlilerin durumunu, iyi dedi. Ama motoru aldığım kişiyle konuştum, değiştirsen iyi olur dedi. O yüzden yine de değiştiricem.
Bu arada cbf'in orijinal zinciri 40-50 kira civarı diye biliyorum. İnternetten de baktım fiyatlara, cbf'e uygun oringli zincir fiyatları bu rakamlarda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

Mesela bu orijinal zincir 40 lira.

http://m.n11.com/honda-cbf-150-orjinal-zincir-P105158501

jaglerx
08 Ekim 2016, 23:41
soyle de bir durum varki zincir kopmasi
zincir gerginliyle alakali olabilir
ayrica herzaman zincir degisimiyle
beraber on ve arka disliyi gerekli
ise arka disli flansi degisirse
guzel zincir gergi ayari yapilirsa
bu gibi sonuclar ile karsi karsiya kalmaykz
biz genel anlamda 2ci bir el motosiklet.
alir.iken motor.bolumune.negibi
islemlere .bakariz aslinda .ikinci bir
motosiklet aldigimizda .ilk yagini
zincirini.scoteer ise .kayisini .
bunlari elden gecirmeliyiz .. ki bu gini
sonuclar ile karsilasmayalim..

mkayan
08 Ekim 2016, 23:58
Üstad motoru çok yakın olduğum birinden aldım. Zincirin de bir süre daha ömrü var demişti ki vardı da. Ama dişliyi değiştirmek gerekebilir haklısınız, onunla da ilgilenicem teşekkür ederim

watercolours
09 Ekim 2016, 00:09
soyle de bir durum varki zincir kopmasi
zincir gerginliyle alakali olabilir
ayrica herzaman zincir degisimiyle
beraber on ve arka disliyi gerekli
ise arka disli flansi degisirse
guzel zincir gergi ayari yapilirsa
bu gibi sonuclar ile karsi karsiya kalmaykz
biz genel anlamda 2ci bir el motosiklet.
alir.iken motor.bolumune.negibi
islemlere .bakariz aslinda .ikinci bir
motosiklet aldigimizda .ilk yagini
zincirini.scoteer ise .kayisini .
bunlari elden gecirmeliyiz .. ki bu gini
sonuclar ile karsilasmayalim..

Şiir mi bu ben anlamadım? Hani alt alta yazılmış, devrik cümleler falan? :queen:

kerem999
09 Ekim 2016, 21:04
Zincir kopunca pek tekeri kitlemez 250 kg üzerinde iken flansin orada cirpinir yine seni bozmaz ama kitleyede bilir dusuk ihtimal genelde cikar gider noluyo la dersin origlilerin ömrü azdır sesi yoktur olayı bu çokta gerdiysen bide temizleme yağlama yapmadiysan bu origli sevmez seni fiyat normal abartma sen normal zincir al sesle isin yoksa

Erhan Tosun
09 Ekim 2016, 21:17
Bir deneme yapın, zinciri aşağı, yukarı, sallanacak 2 cm boşluk olacak şekilde ayarlayın ve o 110 kl. arkadaşınızı motora binmesini söyleyin, motor üzerine bindik den sonra zincir boşluğunu tekrar kontrol edin, eğer zincir boşluğu kaybolmuş ve aşırı gerilmiş ise, zincir boşluğunu üzerinde yük var iken ayarlayın.

Normalde zincirler sürücü üzerinde iken 2 cm. boşluk olacak şekilde ayarlanır.

Mertcan39
09 Ekim 2016, 21:56
Zincir kopunca pek tekeri kitlemez 250 kg üzerinde iken flansin orada cirpinir yine seni bozmaz ama kitleyede bilir dusuk ihtimal genelde cikar gider noluyo la dersin origlilerin ömrü azdır sesi yoktur olayı bu çokta gerdiysen bide temizleme yağlama yapmadiysan bu origli sevmez seni fiyat normal abartma sen normal zincir al sesle isin yoksa

100 ile giderken segman çıkmıştı tekeri kilitlemişti başıma gelmez demeyin Allah korusun

kerem999
09 Ekim 2016, 22:33
Olmaz değil olurda son durak filmi gibi bir olasılık zincir koruması var ise birsey olma olasılığı düşük ben 140 ile giderken arkaya dolandı flans ile çatal arasini oydu

mkayan
09 Ekim 2016, 23:34
Zinciri dediğim gibi yeni taktırmıştım. Takarken zincirin sıkılığı iyi ayarlanmıştır diye düşünüyorum ve yaklaşık iki aydır kullandığım için zincir esnemiştir diye düşünüyorum. Oringli zincir daha kaliteli ve uzun ömürlü değil mi, niye normal taktırayım ?