PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : xtz 750 rolantide gidememe sorunu..



serkan..XTZ
19 Eylül 2016, 00:24
Sa arkadaşlar yamaha xtz 750 kullanıcısıyım motoru alanı 1 sene oldu arızalı aldım krank değiştik gömlek çaktık yarım motor yaptık..akü kabloları pipolar bujiler vs değişti. subap ayarı yapıldı kalbüratör temizligi yapıldı hava ve senkron ayarları yapıldı bunlara rağmen makinadan bir türlü randıman alamıyorum..motordaki sorunu söyleyeyim inş yardımız dokunur yordu artık. üstad lar bilirler ama.. motorsiklet xtz 750 çift silindir PARAREL piston sorun ise motorsiklet 12 15 saat yatınca ilk marşta tek silindir çalışıyor ortalama 3 5 dakka tek silindir çalıştıktan sonra 2.silindir devreye girmeye başlıyor ama tam anlamıyla deyil.(motor sıcakken bazen hemen giriyor bazen 5 10 saniyeye giriyor ama tam kapasite çalışmıyor )motorsikleti kullanırken motor sanki %60 %70 çalışıyor.yolda giderken vites aralarında sadece rölantide sakin gitmek istedigimde pır pır yapıyor gaz yemesi dengesizleşiyor, rölanti de gidemiyorsun ama gazı açınca tam olmasa da düzeliyor..bir de 5 vites küçük devirlerde yüksek devirlerde eksoz da peş peş patlamalar oluyor motor gaz yemiyor kompırasör yapıyorum kendine geliyor bir süre sonra yine aynı.boşta çok gaz verdigimde siyah duman atıyor.motor azda olsa buji yağlıyor gibi yada yanmadı fazla benzinmi geliyorda öyle oluyor onu bilmiyorum.motorsikletin sesini kaydettim 30.saniyeden itibaren dedigim olay gerçekleşiyor yazıyla paylaşıyorum inş faydası olur şimdiden tşkler ederim. telefondan kayıt ettiğim ses dosyasını siteye yükleyemedim...en kısa zamanda konuya ekliyorum.

darkmotor
19 Eylül 2016, 01:15
Usta motorda ozaman karbüratör ayarsızlığı var.Eski motorları iyi bilen tamirci bulman gerek.

serkan..XTZ
23 Eylül 2016, 19:05
kalbüratör 2 defa söktük temizledik ayarladık taktık hiç bir düzelme olmadı ses kaydını atıyorum belki yardımı dokunur tşkler 18,saniyeden sonra sorun başlıyor
https://youtu.be/RnW-cgMDHt4

Mamba09
24 Eylül 2016, 10:39
dostum senin yüksek ihtimal sıkıntın karbüratör ayarı. doğru ayarlayamamış olabilirsiniz veya karbüratörün sol veya sağ silindire gideninden birinde iğnelerde sıkıntı olabilir. çünkü siyah duman atmasıdır, bi anda dengesizleşip bi anda egzozdan benzin atması falan bunlar hep onu gösteriyor.
eğer karbüratörde sıkıntı olmadığına eminseniz, kesinlikle doğru düzgün bi ayar yapın. ayrıca bujilerin durumlarını da kontrol edin. hatta bence başka bi yere göstermende iyi olabilir. eski motordan anlayan adamlara git.

mterayes26
24 Eylül 2016, 17:37
Sorun elektriksel ama aramak lazım

serkan..XTZ
27 Eylül 2016, 20:29
eyw arkdaşlar sağollun hepsini yaptık gözden kaçan bişey var ama ne : ) xtz 750 eski motorlardan anlayan tanıdık bildik nokta atışı yapabilecek usta varmı

Atahualpa
28 Eylül 2016, 02:22
Şehir neresi?

fz6_fazer
28 Eylül 2016, 09:10
Ateşleme,karbüratör,buji ve pipolari kontrol, sekron ayarı
Hangi sehirdesin,ilçe köy

serkan..XTZ
29 Eylül 2016, 02:35
istanbul ümraniye...bujiler pipolar kabloları değişti..şimdi yazıcaklarım 2 defa yapıldı kalbüratör temizligi hava ayarları senkron ayarı ve subap ayarını bunların 2 ustaya ayrı ayrı yaptırdım yine aynı.sol kalbüratörün besledigi piston geç devreye giriyor.motoru ilk çalıştırmada rolantide çalışırken benzini kalbüratör deki hangi donanım silindire yolluyor. (gazladıgımda diyaframlar şişiyor ve iğne benzin yolluyor ama rolantide diyaframlar hep inik benzin nasıl gidiyor)[COLOR="Silver"]

fz6_fazer
29 Eylül 2016, 08:59
Karbüratörlerin yerini değiştir.
Birde böyle deneyin
Burdan yorum yapmak zor
serkanADH13 nickli kullanıcı, istanbulda size belki yardımcı olabilir

oxus
29 Eylül 2016, 09:39
karbüratör iğneleri orjinal mıdır? orjinalinden farklı boyda ve kalınlıkta olması buna sebep olabilir

Mamba09
29 Eylül 2016, 09:58
karbüratör iğneleri orjinal mıdır? orjinalinden farklı boyda ve kalınlıkta olması buna sebep olabilir

Hocam bende bunun üzerinde durmanızı tavsiye ediyorum.

serkan..XTZ
29 Eylül 2016, 20:20
iğneleri orjinal..karbüratörü temizlerken yerleri değişmiş olabilir fark edermi ki : D..kalbüratörde tek gözüme çarpan şey diyaframların 1 tanesi digerinden biraz büyük eski sahibiyle hala görüşüyorum bu şekilde kullanıyormuş böle bir sıkıntı yoktu diyor biz motor yaptık kalbüratörle oynadık temizleyip topladığımızdan beri böyle motor.. bugün hava güzeldi biraz kullandım hep aynı ploblem

Atahualpa
29 Eylül 2016, 21:39
sorun direkt karbüratorde o zaman. Toplarken bir şeyleri eksik ya da hatalı yapmışsınız. İzmir de olsan çok iyi bir usta tavsiye edebilirdim ama istanbul için bir fikrim yok üzgünüm.

darkmotor
29 Eylül 2016, 22:48
Peki diyaframları karşılıklı değiştirme gibi bir seçenek varmı, yoksa diyaframı büyük karbüratörün karşısındaki silindirmi devreye geç giriyor?.Aklıma şöyle bir senaryo geliyor; çalışan pistona 1 diyelim,sıkıntılı piston 2 olsun. 1.karbüratör sağlıklı çalışıyor veya ayarı olması gerekene yakın.1.piston motoru çalıştırıyor ve motoru ısıtmaya başlıyor.2. Yani arıza çıkaran piston bölümü ,1.pistonun ısı etkisiyle sıcaklığı artıyor ve ısınıyor bu sebepten ötürü çalışmaya başlıyor.Eğer bu şekilde oluyorsa 2.pistona(sıkıntılı) hava karışımı fazla giriyor demektir.Senaryoyu ıspatlamak için ise jigleden faydalanmak gerek jikleyi çektiğimzde 1.ve 2 piston devreye girerse hava yakıt karışımı orantısız demektir.

Birde aklıma takılan bir soru var.Motora rektefiye yapmışsınız, rektefiye yaptıktan sonra motor sağlıklı çalışıyormuydu? Yoksa rektefiye yaparken karbüratörü de temizleyeyim mi dediniz.

serkan..XTZ
30 Eylül 2016, 04:43
diyaframları karşılıklı değiştirebilirim onu deniycem.. dostum kalbüratörü ilk temizlemeden taktım sorun olunca söktük temizledik düzelen bişey olmadı yine söktük yine aynı.tuaf bir arıza kimi zaman çok nadir de olsa ilk çalıştırmada 2 3 saniyede devreye giriyor ama tam kapasite asla çalışmıyor eksoz dan devamlı çiğ benzin kokusu geliyor anlıyamadıkk.birde bazen motor çok ısınınca durdugumda rolantıde çalışırken öksürür gibi peş peşe eksoz patlatıyor.bazende ısıklarda dururken bi ara gaz verim diyorum gazı birden acınca patlama yapıyor ama nadiren.motor haliyle böyle olunca binesim gelmiyor geçenlerde 8 10 gün yattı makina bi tur atim dedim çalıştıramadım akü yeni basa basa aküyü bitimdim çalışmadı vurdurmak zorunda kaldım çalıştı.aklıma gelen herşeyi anlatmaya çalışıyorum inş çözücez bu arızayı ilginiz için sağolun

c4gin
30 Eylül 2016, 08:39
Motoru toplamadan önceki çalışması nasıldı?

Karbüratör,

Sente ayarı,

Ve açıyla ilgili sıkıntı olabilir.

sodurlu88
30 Eylül 2016, 08:58
Dediğin sorun pistonun birinde patlama olmamasından kaynaklanıyor bence.

Patlamayan pistona yakıt gelmiyor yada geliyorsa da ateşlemede sorun var. Egzozda patlama oluyorsa yakıt geliyordur, silindir içinde yanmadığı için egzoz içinde yanıp patlama yapıyordur. Siyah duman atıyorsa pistonlarından yanma odasına yağ sızıyordur.

Tekrar silindir piston sökülüp sıfırdan yaptırman gerek bence....

serkan..XTZ
30 Eylül 2016, 16:47
motoru arızalı aldım topladım...yağ yakıyorsa duman beyaz yada mavi olması gerekmiyormu siyah duman atıyor zengin karışım gibi.sente kaçık olsa rolantide çok güzel sayıyor sayarmı böyle

darkmotor
30 Eylül 2016, 21:25
Sıkıntıları basitten zora doğru sıralayalım.
Bujilerin 2 side sağlıklı çalışıyor mu elektrik gidiyormu ?
Filtre kutusu,hava manifoldu ,hava filtresi sağlam ve sıkı bağlımı? Hava filtresi bölgesi önemlidir çünkü zengin ve fakir karışımı filtreye göre ayarlanmalı.Açık hava filtresi,orjinal filtreye göre fark edebilir.
Motor rolantide tıkır tıkır çalışabilir, ama üst devirlerde de boğulabilir senteden dolayı, başıma geldi aynısı alt devirde sıkıntı yok üst, devirde boğuluyor. Başıma gelen sıkıntı ise; egzantirik bademinin konumunu iyi ayarlayamamışım.xtz 750 sentesi hakkında bir bilgim yok ama bilen birisinden yardım almalısın.Bir de subapları da değiştirdinmi sağlammı subaplar.

serkan..XTZ
01 Ekim 2016, 03:10
motoru topladık buji buji kabloları pipolar değişti sonra şarj bağlantısı oksit yapmış akü bitti buji kesti 2.ustaya öyle bıraktım usta bujileri değiştirmiş ondan aldıgımda motor iyi gibiydi sürdükçe aynı sorun başladı az önce yorumu okurken aklıma geldi motor buji yağlıyor olabilirmi yağlanan buji bu tür hareketler yaparmı yarın yeni buji alıp değiştircem ilk çalıştırmayı öyle yapıcam bakalım ne olucak..
(hava filtresi temiz sıkı bağlı)

ferhatkars
01 Ekim 2016, 08:18
acildigindan beri takip ediyorum basligi... bende de 88 model 500 luk bi bas belasi vardi... en son yeter dedim ve parcaya bozup satmistim...
karburator sorunu da olabilir... sekman da olabilir...
size onerim imkan varsa 200cg motorlarin karburatorlerinden alip bi takip denemeniz... bobinleri degistirme imkaniniz var mi...
benim 500 luk beyinli de degildi... platinli idi... atesleme sorunu yoktu... sarj ve karburator idi sorunum... ayrica en son actigim basliga bakarsaniz motordan kalan parcalar var...

darkmotor
01 Ekim 2016, 10:11
Buji arızalıysa sıkıntı yapar, devirlenmesini etkiler benim aldığım dandik iridyum bujide olmuştu 7 bin devirden sonra teklemeye başlıyordu motor.Ayrıca çarpıntı sesi varmı motorda, bujinin tepesine bakın yamulma olmuşmu hiç .Eğer piston bujiye çarpmışsa, buji önündeki demiri platine doğru yamultmuş olur.

serkan..XTZ
01 Ekim 2016, 15:04
arkadaşlar sabah bujileri söktüm çalışmayan pistonun bujisinde aşırı yaglanma vardı hatta söktügüm bujiden 1 2 damla yağ bile damladı çalışan pistonda ki buji de yağlanma yok sadece biraz is olmuş..gittim yeni buji aldım taktım çalıştırdım yine 3 5 saniye geç girdi devreye biraz turladım motor düzelmiş...biz bu motora gömlek çaktık rektefiye felan oldu nasıl böyle bişey olur anlamadım bir hata yaptılar heralde..motorun söküleceğine üzülmeme ragmen arızayı buldumuza seviniyorum söker birdaha yaparız..burdaki beyin fırtınası olmasa aklıma gelmezdi herkeze çok çok teşekkür ederim sağolun.

darkmotor
01 Ekim 2016, 17:03
Demekki sekmanlardan yağ sızdırıyor, sıkıntıyı bulmana sevindim.Artık yaptıracağın usta daha titiz yapar umarım.Xtz 750 çok güzel motora benziyor sıkıntısız uzun seneler binersiniz inşaAllah.Çift silindir 10 subaplı oluyor galiba.

serkan..XTZ
02 Ekim 2016, 01:59
inşallah sağolun..eglenceli makina çift silindir 10 subap.biz bu motoru toplarken yurt dışından yeni conta takımı getirtmiştik şimdi sökülecek rektefiye felan olucak..yeni conta almam gerekirmi üstündekiler işimi görürmü

serkany
02 Ekim 2016, 02:33
Eski contolar olmaz ezilmistir iş görmez sağlıklı olmaz ama yeniside alma , otosanayicide conta kestir. En pratiği bu olur

darkmotor
02 Ekim 2016, 08:49
Orjinal contayı temin etmede sıkıntı yaşamıyorsanız, orjinal conta alın.Eğer temin etmede sıkıntı varsa , serkany 'nin dediği gibi yapabilirsiniz bence.

serkan..XTZ
02 Ekim 2016, 12:52
orjinali getirtmem zor ve masraflı söylediğiniz gibi kesitiririm artık tşkler

serkan..XTZ
29 Ekim 2016, 17:25
Sa arkadaşlar motoru söktük üst kapak elden geçti subap lastikleri ve subaplar değişti hepsi.yağlamayı kesti buji yaglamıyor artık..ama benim sorun hala devam ediyor sol kalbüratör devreye geç giriyor ve benzini yetiştiremiyormu desem ne desem aklım durdu ardık..pır pır çalışıor yolda giderken tam gaz gitmessem gidemiyorum..kaç aydır ustalar la formlar la arızayı bulmaya çalışıyoruz ama nafile..şimdide sol kalbüratörün besledigi buji aşırı kurum bağlıyor.. sonra ateşleme yapamıyor...:queen:

Mamba09
29 Ekim 2016, 18:06
Hocam bende sorunu çözdünüz sanıp girmiştim konuya :)
Bence bir cg karbüratörü falan alıp test edin. Sizin sıkıntınız BENCE karbüratörde.

mterayes26
30 Ekim 2016, 14:35
Sübap lastikleri olsa soğukken duman atar sıcakken keser.
Sekman kaçırsa kamyon gibi duman atar
Ngk nın sitesinden uyumlu bujiyi seçin

Karbüratörü basınçlı benzinle yıkayın özellikle benzin borusunu birde bakın sol karbüratörün şamandırası kaçırıyor mu ve iğnenin konumu nerde o motor benim taşırıyor gibi. Benzin girişinden üfle şamandırayı aç kapa bakalım hava sızdıracak mı.

serkan..XTZ
31 Ekim 2016, 01:02
arkdaşlar yorumlar için sağolun sayenizde ilerleme katediyorum..bugün kalbüratörü söktüm ters taktım çalıştırdım sol piston sıkıntısız çalıştı bu sefer sağ piston aynı hareketi yaptı..artık sorun kalbüratörde olduna eminimm.biz bu kalbüratörü 4 kere söktük temizledik ama nafile.. çalışmayan kalbüratörü dağıttım memeleri iğneyle demizledim bütün kanalları iğne kürdan vs iyice temizledim şamandırayı sıkıca oturtup ufledim hava kaçırmıyor şamandıra çalışıor ..3 tane meme var benim anladıgım hepsini söktüm birinde en dar olan memenin ucunda ufak kumaş pamugu gibi bişey vardı iyice tertemiz yaptım yarın takıcam inş düzelmiştir..

mterayes26
31 Ekim 2016, 17:34
Diyaframda yırtık yok demi

fz6_fazer
31 Ekim 2016, 18:51
Son durumlarını merak ediyorum

serkan..XTZ
31 Ekim 2016, 19:27
kalbüratörü taktım..motor şuan daha iyi çalışıyor rolantide ki patlatmalar azalmış gaz yemesi daha iyi..ama hala 2 3 vites sakin rolantide giderken sol piston ayrı biryerden çalıor.. motorun sol arızalı pistonun bujisini çekip iptal ediyorum,motor sağ pistonla rolantide çalışıyor ..aynısını sol pistonda deniyorum motor çalışmıyor çok gaz açarsam çalışıyor ama gazı bırakana kadar..hava ayarları 2 sininde aynı diaframları yer değiştirdim hiç bişey fark etmedi..ani gaz vermelerde sol kalbüratör üstten patlama yapıyor..dün herşeyini söktüm temizledim düzelmiştir dedim yine aynı..