PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Far'ın Motor Çalıştıktan Sonra Yanması Nasıl Sağlanır?



Naci63
04 Eylül 2016, 16:11
Arkadaşlar, birçok motosiklette far kontak açılır açılmaz değil, marşa bastıktan sonra motor çalışınca yanmaya başlıyor. Benim 2003 Bmw'de ise kontak açılır açılmaz far yanıyor Sıkıntı ne bunda derseniz, farın hemen yanması 55 wattlık bir güç tüketiyor. Kontağı açmak ile marşa basma arasında geçen zaman diliminde (benzin pompasının pompalama işleminin ardından) far bir müddet yandığından, bu durumun aküyü (şarjı azalmış aküyü) iyice zayıflattığını düşünüyorum.

Sorum şu: bu sistemi (yani kontak açılmış ama marşa basılmamış motorda motor çalışıncaya kadar farın yanmasını engelleyen sistemi) sonradan motora ilave etmek mümkün müdür? Mümkünse nasıl? Selamlar.

Carbondioxid
04 Eylül 2016, 16:20
Kesinlikle tüketim demektir, haklısınız , basitçe bi anahtar ile far beslemesi bypass edilip anahtar konulacak formülü budur.

Ancak kolaylık zorluk durumu var, eğer kütüklükte iş bitiyorise basitçe hall olunur, yok şayet kontağa bağlı ise daha karmaşık ve uğraştırır, önerim bulunduğunuz yerde işinin ehli, kablo bağlantılarında kıstırıcı eleman kullanan malzemeyi tanıyan elektrikçilere başvurun.

Klips, kablo bağı , terminal fiş, klemens gibi teknik terimleri bilmeyen, basitçe kesik kabloları kıvırıp izola band ile saran tiplerden uzak durun.

Naci63
04 Eylül 2016, 16:29
Teşekkür ederim cevabınız için. Ama ben anahtarsız çalışma yani farın otomatik yanma özelliğini kaybetmek istemiyorum. Demek ki kendi yapabileceğim bir şey değil. İyi bir motosiklet oto elektrikçisi bulmam gerekiyor.

Carbondioxid
04 Eylül 2016, 16:36
Teşekkür ederim cevabınız için. Ama ben anahtarsız çalışma yani farın otomatik yanma özelliğini kaybetmek istemiyorum. Demek ki kendi yapabileceğim bir şey değil. İyi bir motosiklet oto elektrikçisi bulmam gerekiyor.

Basit bir işlemle bu anahtaralama yapılır, ancak bazı aksamlarda marş motoruna dengesizce yüklü elektrik gitmemesi için far yakılıp bu işlem fabrikasyon bir düşünce üzerine kurulu ise, bu sistem ilerde arızalara sbeiyet verebilir , tesisatın korunmasına yönelik bir sistemde olabilir.

Aksi halde ise, yani sistemik bişey değil ise, yine basit bypass anahtarlama ile çalıştırana kadar far devredışı tutulup , çalıştıktan sonra aç/kapa butunu ile kumanda sizde olur.

Hasılı kelam , bi özellik kaybedilmez sadece kumandanı siz olursunuz. (iyisimi bmw'den şemasından iyi anlayan birine durumu danışın bilhassa yazdığım tesisata yük hafifletme, marş motorunu koruma balans gibi bi durum için far açılıyor ise, yapacağınız şey zarar verebilir.)

MimTolga
04 Eylül 2016, 16:43
Bu dediğiniz olay gecikmeli röle ile yapılabiliyor sanırım. Fara giden kablonun üzerine bir röle ekliyorsunuz, bu röle zaman ayarlı oluyor, sallıyorum kontak açıldıktan 10 sn sonra açıyor farı. İşi bilen bir elektrikçiye giderseniz basitçe çözecektir.

Selçuk Keleş
04 Eylül 2016, 16:45
Aradığınız ürün bu : http://elo.com.tr/otomatik-far-acma-kapatma-rolesi-20-sn-gecikmeli
Kontak açıldıktan sonra 20 sn gecikmeli yakıyor farı.

Naci63
04 Eylül 2016, 17:31
...ancak bazı aksamlarda marş motoruna dengesizce yüklü elektrik gitmemesi için far yakılıp bu işlem fabrikasyon bir düşünce üzerine kurulu ise, bu sistem ilerde arızalara sbeiyet verebilir , tesisatın korunmasına yönelik bir sistemde olabilir.

Bu biraz kafamı karıştırdı. Çünkü bizim akü 19 amper. Mutlaka bu konuyu sormam lazım. Teşekkürler


Bu dediğiniz olay gecikmeli röle ile yapılabiliyor sanırım. Fara giden kablonun üzerine bir röle ekliyorsunuz, bu röle zaman ayarlı oluyor, sallıyorum kontak açıldıktan 10 sn sonra açıyor farı. İşi bilen bir elektrikçiye giderseniz basitçe çözecektir.


Aradığınız ürün bu : http://elo.com.tr/otomatik-far-acma-kapatma-rolesi-20-sn-gecikmeli
Kontak açıldıktan sonra 20 sn gecikmeli yakıyor farı.

Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Zaman rölesini biliyorum da benim istediğim mutlaka marşa bastıktan ve motor çalıştıktan sonra farın yanması. Kontağı açıp marşa basmazsam yanmamalı far. Çünkü bazı ayar yapma durumlarında, örneğin tps ayarı, kontak açık olarak bekleme olabiliyor. Araştırmam buna ilişkin bir sistem. Selamlar.

mterayes26
04 Eylül 2016, 18:31
Farın artısını konjektörden çıkan artıya bağla yeterli

Naci63
04 Eylül 2016, 18:50
Farın artısını konjektörden çıkan artıya bağla yeterli

Çok teşekkürler. Bu kadar basit mi? Röle falan gerekmez mi? Herhangi bir sıkıntı falan olur mu? Tekrar teşekkürler.

Shamy
04 Eylül 2016, 19:29
Motorun Ecu 'suna zarar vereceksin, sonra deli bir masraf edeceksin. Kimse de uyarmamis seni. Zamani gelince akü al bir tane, altindaki araç; toros yada şahin degil.

Formation
04 Eylül 2016, 19:41
O motoru satıp Bajaj Boxer alırsan bu özelliği elde edersin :)

mterayes26
04 Eylül 2016, 21:30
Hiçbirşeyé gerek yok, kontak açınca genelde park yanar ama.
Benim VN de dediğin sistem var far şaseyi konjektörden alıyor. Ama değişen olmaz

LynXMaSTeR
04 Eylül 2016, 21:47
kontağı cevirdikten sonra marşa basmak için kac saat bekliyorsunuz?
o akuler 3-5 saniyelik zaman dilimleriyle bosalacak akuler değil.

chopperrider
04 Eylül 2016, 21:53
Sizce BMW mühendisleri, kontağı açıp marşa basılacak süre içerisinde akünün zayıflayacağını hesaba katmamış olabilirler mi ? Elbette kontağı açıp bir saat marş basmazsanız akü tükenecektir ama zaten bu da çok ciddiye alınacak bir olasılık değil.
Kaldı ki bir gece vakti yolda kaldınız ve ışığa ihtiyacınız var motorun marş basmaması sebebiyle fardan yararlanamamak ayrı ve daha büyük sıkıntı yaratmaz mı ?

ardacik
04 Eylül 2016, 22:01
Benim motosikletlerimdede kontagi acinca butun farlar yaniyo. Ve marsa basinca parklar haric elektrigi kesip mars dinamosuna veriyo. Bu butun motorlarda boyle diye biliyorum. Bence hic bozmayin...

Selçuk Keleş
04 Eylül 2016, 23:04
Bu biraz kafamı karıştırdı. Çünkü bizim akü 19 amper. Mutlaka bu konuyu sormam lazım. Teşekkürler





Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Zaman rölesini biliyorum da benim istediğim mutlaka marşa bastıktan ve motor çalıştıktan sonra farın yanması. Kontağı açıp marşa basmazsam yanmamalı far. Çünkü bazı ayar yapma durumlarında, örneğin tps ayarı, kontak açık olarak bekleme olabiliyor. Araştırmam buna ilişkin bir sistem. Selamlar.

Zaman rölesinin tetik ucunu kontaktan değil, marş butonundan alırsın.

Olcay Avşar
05 Eylül 2016, 10:05
Ben zaman rölesi ile yaptım

http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/162360-gecikmeli-far-yakma-rolesi-montaji.html

Sen illa marş diyorsan tetik aldıktan sonra devreyi açık tutam bir röle ile çözebilirsin. Tetiği marşdan alırsın, marşa basmadığın sürece röle tetiklenmez far da yanmaz.