furkan184
08 Ağustos 2016, 01:15
üst edit : ilk konum, o yüzden konuyu yanlış yere açtıysam suçum affola ve doğru yere taşınmasını arz ederim.
şimdi diyeceksiniz ki bu konuda hiç yoksa 50 tane mesaj var. çoğuna baktım ama tatmin edici bir cevap bulamadığım için bir tane de ben açayım dedim :)
şimdi, sorunuma gelirsek: başlıkta da belirttiğim gibi voltaj sorunum var, sanırım :sunny:, yani inşallah öyledir :queen:.
1)kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : düdük çalışmıyor, düdüğe bastığımda boşta olduğunu gösteren "N" ışığının ve farların parlaklığı azalıyor.
2) kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : sinyal verdiğimde 1'deki sorunların aynılarını yaşıyorum.
3) kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : marşa bastığımda boşta olduğunu gösteren "N" ışığının parlaklığı azalıyor ve marş motoru sorunsuz çalışıyor gözüküyor yani silindiri döndürüyor fakat ateşleme olmuyor
4) marşa bastığımda da 1 ve 2'deki sorunlarla karşı karşıya geliyorum yani parlaklık azalıyor.
5) 80-90, 120-130 ve 140-150 km/h hızlarda yani devirin 6, 7, 8, ve 9 bin civarlarında da sinyal verip düdüğe bastığımda sinyaller daha hızlı yanıp sönmeye başlıyor. bunun nedeni sigorta olabilir diye düşündüm fakat bütün sigortalar sıfır gibi sapa sağlam. test ettik.
6) motor rölantide çalışıyor ve düdüğe bastığımızda ötmüyor
7) yine yüksek devir, motor boşta, 45km/h hızla giderken ve "N" ışığı yanarken : sinyal verince, düdüğe basınca veya uzun kısa yapınca "N" ışığının parlaklığı azalıyor.
denediğim yöntemlere gelirsek :cherry: :
1) akü, statör ve konjektörü kontrol ettik. akü ve statör sağlam olduğunu gördük. konjektörü değiştirdik ama olmadı
2) eski konjektörü taktık : 24v6a, 12v6a ve 12v20a sağlam akülerle denedik yine olmadı
3) aküye multi metre bağlayıp gaz açtık rölantide 12v'un az üstünde olan değer pek bir yere kıpırdamadı.
4) kontak açık, motor çalışmıyor, vites boşta, 12v6a akü var ve aküye multi metre bağlı iken : marşa bastık volt değeri aniden düştü (kaça düştüğünü hatırlamıyorum 8-9 civarı olsa gerek)
5) ateşlememesi marş kömürlerinden mi acaba diye açıp baktık onlar da sağlam.
&) yaklaşık 7 ay önce 10 Ocak hava 3-4 derece olsa gerek. motor kapalı garajda saat 07:00 de marşa bastım çalıştırıp 25 km mesafeye gittim gemiye bindim kontağı kapadım. 2,5 saat sonra gemiden inmek üzere kontak açtım akü bitene kadar marşa bastım marş motoru döndürüyor ama ateşleme yok. haliyle akü bitti motosiklet ustası çağırıp alıp gittik dükkana. 12v6a ve 24v6a bağladık çalışmadı. en sonunda bujiyi söküp hava aldırmamız lazım sanırım diyip söktü baktı "bu buji yeni mi" dedi. benden önceki sahibi değiştirdiyse buji en az 20 bin kilometrelik. geri taktı tek marşta aldı motor.
7) geçen gün bujiye tekrar baktık bir başka usta ile. yine aynı soru "bu buji yeni mi". buji oldu 27 bin kilometre. o da en az
aklıma gelen sorunları ve çözüm denemelirimi yazdım, kısacası bir arpa boyu gidemedim. unuttuklarım vardır. aklıma gelirse eklerim :)
motorum, canımın içi, birtanem, herşeyim Honda CBR 250 R 2011 ve 53 bin kilometreyi geçtik. şimdiye kadar yağını, suyunu, filtrelerini değiştirip gidiyordun. son zamanlarda neden böyle bir şey yaptın anlamadım. halbuki çok da üstüne titriyordum canım benim :(
ustaya her gidişimde bir sorun var mı diye soruyorum, genellikle 300 km'lik yoldan gelince gidiyorum ki ısınınca çıkardığı seslerden anlar belki diye. normal soğuk haliyle de gösterdim hep aynı cevap "Taş gibi motorun var, güle güle kullan, hiç bir sıkıntısı yok, onlar normal sesler..."
ustayla tek ortak yanımız aynı memlekette yaşıyor olmamız. normalde tanıdığımız tanımadığımız çoğu usta geçirmeye çalışır fiyatta.
ustaya her gidişimde zaten ne sorun olabilir ki diyip gaz vermek açısından "usta para mühim değil ne gerekiyorsa yap" diyorum. parça değişimi hariç kafasına göre bakım yapıyor yıkama yağlama ne gerekiyorsa en fazla 25-30 tl ödemişimdir
bayağı uzun oldu. kimi sever kimi sevmez böyle uzun konuları. buna da bir el atıverirseniz sevinirim.
hadi ben yatıyorum sabah dersim var. hepinize şimdiden teşekkürler :king:
Kazasız, belasız, sorunsuz, sıhhatli sürüşler efenim :bounce::king:
şimdi diyeceksiniz ki bu konuda hiç yoksa 50 tane mesaj var. çoğuna baktım ama tatmin edici bir cevap bulamadığım için bir tane de ben açayım dedim :)
şimdi, sorunuma gelirsek: başlıkta da belirttiğim gibi voltaj sorunum var, sanırım :sunny:, yani inşallah öyledir :queen:.
1)kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : düdük çalışmıyor, düdüğe bastığımda boşta olduğunu gösteren "N" ışığının ve farların parlaklığı azalıyor.
2) kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : sinyal verdiğimde 1'deki sorunların aynılarını yaşıyorum.
3) kontak açık, motor çalışmıyor ve vites boşta iken : marşa bastığımda boşta olduğunu gösteren "N" ışığının parlaklığı azalıyor ve marş motoru sorunsuz çalışıyor gözüküyor yani silindiri döndürüyor fakat ateşleme olmuyor
4) marşa bastığımda da 1 ve 2'deki sorunlarla karşı karşıya geliyorum yani parlaklık azalıyor.
5) 80-90, 120-130 ve 140-150 km/h hızlarda yani devirin 6, 7, 8, ve 9 bin civarlarında da sinyal verip düdüğe bastığımda sinyaller daha hızlı yanıp sönmeye başlıyor. bunun nedeni sigorta olabilir diye düşündüm fakat bütün sigortalar sıfır gibi sapa sağlam. test ettik.
6) motor rölantide çalışıyor ve düdüğe bastığımızda ötmüyor
7) yine yüksek devir, motor boşta, 45km/h hızla giderken ve "N" ışığı yanarken : sinyal verince, düdüğe basınca veya uzun kısa yapınca "N" ışığının parlaklığı azalıyor.
denediğim yöntemlere gelirsek :cherry: :
1) akü, statör ve konjektörü kontrol ettik. akü ve statör sağlam olduğunu gördük. konjektörü değiştirdik ama olmadı
2) eski konjektörü taktık : 24v6a, 12v6a ve 12v20a sağlam akülerle denedik yine olmadı
3) aküye multi metre bağlayıp gaz açtık rölantide 12v'un az üstünde olan değer pek bir yere kıpırdamadı.
4) kontak açık, motor çalışmıyor, vites boşta, 12v6a akü var ve aküye multi metre bağlı iken : marşa bastık volt değeri aniden düştü (kaça düştüğünü hatırlamıyorum 8-9 civarı olsa gerek)
5) ateşlememesi marş kömürlerinden mi acaba diye açıp baktık onlar da sağlam.
&) yaklaşık 7 ay önce 10 Ocak hava 3-4 derece olsa gerek. motor kapalı garajda saat 07:00 de marşa bastım çalıştırıp 25 km mesafeye gittim gemiye bindim kontağı kapadım. 2,5 saat sonra gemiden inmek üzere kontak açtım akü bitene kadar marşa bastım marş motoru döndürüyor ama ateşleme yok. haliyle akü bitti motosiklet ustası çağırıp alıp gittik dükkana. 12v6a ve 24v6a bağladık çalışmadı. en sonunda bujiyi söküp hava aldırmamız lazım sanırım diyip söktü baktı "bu buji yeni mi" dedi. benden önceki sahibi değiştirdiyse buji en az 20 bin kilometrelik. geri taktı tek marşta aldı motor.
7) geçen gün bujiye tekrar baktık bir başka usta ile. yine aynı soru "bu buji yeni mi". buji oldu 27 bin kilometre. o da en az
aklıma gelen sorunları ve çözüm denemelirimi yazdım, kısacası bir arpa boyu gidemedim. unuttuklarım vardır. aklıma gelirse eklerim :)
motorum, canımın içi, birtanem, herşeyim Honda CBR 250 R 2011 ve 53 bin kilometreyi geçtik. şimdiye kadar yağını, suyunu, filtrelerini değiştirip gidiyordun. son zamanlarda neden böyle bir şey yaptın anlamadım. halbuki çok da üstüne titriyordum canım benim :(
ustaya her gidişimde bir sorun var mı diye soruyorum, genellikle 300 km'lik yoldan gelince gidiyorum ki ısınınca çıkardığı seslerden anlar belki diye. normal soğuk haliyle de gösterdim hep aynı cevap "Taş gibi motorun var, güle güle kullan, hiç bir sıkıntısı yok, onlar normal sesler..."
ustayla tek ortak yanımız aynı memlekette yaşıyor olmamız. normalde tanıdığımız tanımadığımız çoğu usta geçirmeye çalışır fiyatta.
ustaya her gidişimde zaten ne sorun olabilir ki diyip gaz vermek açısından "usta para mühim değil ne gerekiyorsa yap" diyorum. parça değişimi hariç kafasına göre bakım yapıyor yıkama yağlama ne gerekiyorsa en fazla 25-30 tl ödemişimdir
bayağı uzun oldu. kimi sever kimi sevmez böyle uzun konuları. buna da bir el atıverirseniz sevinirim.
hadi ben yatıyorum sabah dersim var. hepinize şimdiden teşekkürler :king:
Kazasız, belasız, sorunsuz, sıhhatli sürüşler efenim :bounce::king: