PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gv650 bosa atamama sorunu



seagroover
22 Temmuz 2016, 02:24
Oncelikle herkese merhaba. Forumda yeniyim ilgili motor bolumunede yazdim fakat tecrubeli arkadaslar yardimci olabilir diye burayada yaziyorum..
Gv650 makinam bosa atmiyor hicbirsekilde,2 den 1 e gecerkende bosa dusuyor gibi oluyor fakat tam bosta degil arada kaliyor gibi. Debriyaja basip vitese tekrar abaniyorumki gecsin diye.
Sanzumani acip dislileri yaglamayi ve tekrar yerlestirmeyi dusundum. Baska onerisi olan varmi?

Mertcan39
22 Temmuz 2016, 04:26
Dişliler zaten yağın içinde debriyaj tam ayırıyormu kontrol ettinizmi

seagroover
22 Temmuz 2016, 05:20
Debriyajin tam ayirmasi dediginiz tam olarak nereye bakmam lazim? Bu sikinti sadece bos vites icin oldugundan dislilerde problem olabilicegini dusundum.

Erdost
22 Temmuz 2016, 09:51
Vitese abanmayacaksınız, yarım şekilde basacaksınız boşa geçmesi için.Ufak ve hassas bir dokunuş olacak yani.Bu şekilde olmuyorsa tamirci yolu..

seagroover
22 Temmuz 2016, 18:07
Bosa atis sekli yada yonteminden cok teknik yardim hususunda cevaplar isime daha cok yarar. Yarin debriyaj telini kontrol edicem. Bu konuda ozellikle yol gosterebilicek varsa sevinirim. Yani sık yada gevset vs seklinde detayli bir cevabi olan varsa

MotorKafa
22 Temmuz 2016, 19:10
Debriyajın erken kavrıyorsa boşa geçmesi zor olabiliyor.
Kavrama noktasını yukarı çekerek bir deneyin.
Dişlileri yağlama konusuna gelince; arkadaş demiş zaten yukarıda, debriyaj balataları yağın içinde yüzüyor zaten :)
Ayrıca GV250'lerde genel olarak bir boşa geçme problemi vardı. Gaz vermeden geçirmek işkence oluyordu. Sizinkinde de bu sorun olabilir.
Eğer sorun buysa, hafif bir ara gaz vererek kolayca boşa atabilirsiniz.

seagroover
23 Temmuz 2016, 09:34
Cevaplar icin tesekkurler. Umarim problemim dislilerde degildir malum balata fiyati 150-180 lirayken tel sadece 30 lira. Izmir cok nemli ve paslanma cok oluyor. Balatalari yaglamaktan kasit eger bir pas varsa temizlemek adina yagda bekletip tekrar yerine takmak istiyorum. Youtube da oyle bir video gormustum. Bakalim tecrubelerimi yazicam buraya

Mamba09
23 Temmuz 2016, 09:54
Hocam yağ ne kullaniyosunuz? Ben yazin 10/40 koymustum bu sikintiyi motor isininca yasiyordum. 20/50 den sonra duzelmisti.
Bide debriyaj balatalariyla da ilgili olabilir. Kalitesiz debriyaj balatası veya omru bitmişse.

seagroover
25 Temmuz 2016, 11:50
10/40 kullaniyorum malum makinanin kitapciginda yazana gore. Fakat yagi tekrar degistiricem malum kapagi acinca debriyaj balatalari icin epey yag eksiltti. Belki bir arastirip 20/50 koyabilirim. Buarada motorum hicbir sekilde vites atmiyor 3.viteste takili kaldi :/ kendim yapamiycam suzuki servise vericem

erreguay
25 Temmuz 2016, 12:29
Yağı kontrol edin. Eğer dediğiniz gibi çok eksilme varsa sakın motoru çalıştırmayın. En kısa sürede yağı deyiştirin veya tamamlayın.
Boşa geçme konusunda motorla olan tecrübeniz nedir.
Yani motora yenimi başladınız yoksa başka motorlarla tecrübeniz var ve bu motoru yenimi aldınız. Bunlar ile ilgili bilgide verirseniz formdan daha rahat yardımcı olabilirler.

Motora yeni başladıysanız.
Biraz tecrübe ve zamanla boşa daha rahat atabilirsiniz. Örnek olarak yukarda bi arkadaşımız söylemiş
"Eğer sorun buysa, hafif bir ara gaz vererek kolayca boşa atabilirsiniz."
Diye.

Motor tecrübeniz var ama bu motorla yeniyseniz.
Yine bi üsteki şartlar geçerli bu motora alışma dönemi yine motora alışınca sorun ortadan kalkar.

Hem eski bi motorcu hemde bu motorun tecerübesi var ise
İşte orda sıkıntı başlıyo. Eskiden olmayan yeni olan bi sorun ise servis yolu görünmüş.

atik216
25 Temmuz 2016, 13:25
Yağı kontrol edin. Eğer dediğiniz gibi çok eksilme varsa sakın motoru çalıştırmayın. En kısa sürede yağı deyiştirin veya tamamlayın.
Boşa geçme konusunda motorla olan tecrübeniz nedir.
Yani motora yenimi başladınız yoksa başka motorlarla tecrübeniz var ve bu motoru yenimi aldınız. Bunlar ile ilgili bilgide verirseniz formdan daha rahat yardımcı olabilirler.

Motora yeni başladıysanız.
Biraz tecrübe ve zamanla boşa daha rahat atabilirsiniz. Örnek olarak yukarda bi arkadaşımız söylemiş
"Eğer sorun buysa, hafif bir ara gaz vererek kolayca boşa atabilirsiniz."
Diye.

Motor tecrübeniz var ama bu motorla yeniyseniz.
Yine bi üsteki şartlar geçerli bu motora alışma dönemi yine motora alışınca sorun ortadan kalkar.

Hem eski bi motorcu hemde bu motorun tecerübesi var ise
İşte orda sıkıntı başlıyo. Eskiden olmayan yeni olan bi sorun ise servis yolu görünmüş.

söyleyecek başka bir cümle kalmamış :)

linkinpark20
25 Temmuz 2016, 13:39
hocam hyosungların boşu zor biraz. bende de gt250r vardı. bir türlü boşa alamıyordum ışıklarda falan. sabah çalıştırırken elle geçerek alıyordum.

HAZZILHAR
25 Temmuz 2016, 15:15
Her Hyosung'da var bu durum. Bir arıza değil. Motorun üstündeyken 2-3 adım ileri iterek boşa atarsanız geçecektir. Sürüş halinde de boşa atmanız daha kolay olur. Işıklara gelindiğinde yavaşlarken boşa atmanızı öneririm. Hareket halinde daha rahat boşa geçer. Sadece Hyosung'a özel bir şey değil bu ayrıca. Harley-Davidson'ların neredeyse tamamında boşa zor geçer. 2011 Kawasaki Ninja 250 kullanan arkadaşım da aynı dertten muzdarip. Markayla veya şanzımanla ilgili bir sorun yok. Üretimde böyle bir aksaklık var.

seagroover
26 Temmuz 2016, 10:14
Arkadaslar tekrardan tesekkurler cevaplar icin..
Hem motora asinayim hemde surucu olarak tecrubeliyim, bosa atma konusu degil hicbirsekilde vitese gecmiyor motor.
Servise elbette goturucem, forumun teknik kismi oldugu icin belki cozume yonelik bir cevap alirim diye actim konuyu. Belki hic vites gecmeme sorunu yasamis baska bir arkadas vardir diye.
Vites kolumda sanki saglam degilmis gibi geldi. Park halindemi vurdular acaba