PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R6s akü şarj sorunu



toyoglu
06 Temmuz 2016, 10:32
Arkadaşlar herkese merhaba ve tüm forum kullanıcılarının bayramını kurlarım.. motosikletim 2006 model R6s ve akü şarj problemi ile karşı karşıyayım sorun tam olarak motosiklet 5 6 kez arka arkaya fan açtığında akü boşalıyor. Öncelikle yaptığım testler sunlar akuye gelen şarj normal rölantide 13 V gaz verdiğimde 14 14.5 V fakat fan açtığında 12V nin biraz altına düşüp gaz versem bile yükselmiyor. Kabloları kontrol ettik statoru konnektörü kontrol ettik herşey normal değerde gözüküyor ama fan açtığında beslemiyor çok büyük muamma icerisindeyim.başına gelen veya fikri olan arkadaşlar bir fikir yürütüp bu sorunumu çözeme yardımcı olursanız çok müteşekkir olurum. Tekrar iyi bayramlar ve iyi forumlar dilerim..

Lukocan
06 Temmuz 2016, 11:13
Şarj dinamosunu birde uzun süre kullanıp ısındıktan sonra deneyin. Benzer bi Problem arabamda olmuştu. Akuye gelen şarj normaldi fakat araç ısındıktan sonra dinamo şarj etmiyordu

toyoglu
06 Temmuz 2016, 11:43
Hocam uzun sure kullanımda sıkıntı yok eğer fan açmazsa hiçbi sorun yok ama fan acarsa yani şehir içine girdiğimde motor sürekli fan açtığında akü boşalıyor biraz bekliyorum yaklaşık 1 saat kadar sonrasında motor tekrar mars basacak kadar kendini topluyor

erreguay
06 Temmuz 2016, 12:09
Akünün durumunu kontrol ettiniz mi.
Yani akü artık ömrünü doldurmuş olur 2 fan açmada içindeki bütün enerjiyi harcıyo olabilirmi?

serkanADH13
06 Temmuz 2016, 12:15
farklı bır akü ile test edin,

sorun akü gibi...,

toyoglu
06 Temmuz 2016, 12:33
Bu sorun devam ederken ilk basta aküden şüphelendim ve yeni akü taktim sorun devam ediyor belirtmemisim

serkanADH13
06 Temmuz 2016, 12:55
Öyle ise YA MOTORUN ŞARJ ETMİYOR malum far yanarken şarj seviyesi en az 12,8 OLMALI,,,Bu uzun Fardada böyle olmalı,

Ya Fan motorundaki SARGI YANIĞINDAN DOLAYI akımı aşırı çekiyor yetiştiremiyor,

Yada ALINAN AKÜ SORUNLUDUR,,,


Bu arada hep FAN AÇTIĞINDA diye okudugumuzdan hep FAN a ve AKÜye yüklendik,,,

MARŞ BASMIYOR anladığım kadarıyla !!!

Marş Motorunda Sorun Olamazmı ???

Aküde akım vardır MARŞ MOTORU KÖMÜRLERİ DİBİNE GELDİ İSE marş basmaz,,,

Marş Motorunuda Kontrol Ettirmenizde ayda Vardır,,,

kadango
06 Temmuz 2016, 12:58
Aküyü değiştirmişsin, komple tesisat elden geçecek sorunlu olması muhtemel yerden başlanarak. Sorun bulamadık yazmışsın, başka ustaya götür...

Bu arada Demirköprü-Atakent tarafında sabah 06.30 civarında böğrüm böğrüm siyah R6S bağırtan arkadaş sen miydin?

toyoglu
06 Temmuz 2016, 13:27
Hayır ben değildim ve galiba teker teker herşeyi deneyip arızayı bulcam

Coach_k
06 Temmuz 2016, 13:47
Benzer arıza gsxr 600 (2002) yaşadım. Sargı sağlıklı bir şekilde çalışmayınca önce konjektörü sonra da akünün bozulmasına sebep oluyor. Sargıdaki sorunlarda direkt akü boşalması olabiliyor.

Naçizane fikrim, aynı voltaj değerlerini kendi motorumda görmüş ve çin malı akünün kapağını patlatmıştım. Sorun konjektörde. Konjektör bu gücü stabil tutan parça.

Yeni aldığın akünün boşa gitmemesini istiyorsan, sargıyı söktürüp ölçtür gerekiyorsa e-bay den "0" parça al çıkma parçaya yönelme. Ustaların çoğu biz bunu meslek lisesi de sardık aga derler. Orjinali gibi olmaz. Denenmiştir.

Sargın sağlamsa konjektörü değiştirirsin. Bence sıkıntı konjektörden çıkıyor. Motor çalışırken akü fix 13,5 fibi tam rakamda durması lazım. Değer değişmemeli.

Bu 3 parçayı söktürüp taktırırken kablolamalara bakarsın, kaçak olabilir. Kablo kırığı vardır vs vs

toyoglu
06 Temmuz 2016, 14:45
Coach değerli yorumun için tesekkur ederim tesisatı kontrol ettiğimde soketlerden birinde küflenme bulmuştuk kuğu temizledik kabloyu temizledik tekrar bağladık sorun düzelir diye fakat düzelmedi olay tam olarak şu motoru çalıştırdım tek marsta aliyor sıkıntı yok tüm ışıkları yakıyorum dörtlü açıyorum korna filan hepsini açıyorum elektrik tüketecek ne varsa ve aliye gelen şarkı ölçüyorum normal değer 13V gaz veriyorum bu sefer 14V oluyor ne zaman ki fan açıyor motor iste o zaman sorun başlıyor gelen şarj 12V nin altına düşüyor ve gaz versem bile yukselmiyor şehir ici trafiğinde bildiğiniz gibi motor sürekli fan açıyor ve bu sure zarfında sanırım akü yeteri kadar beslenmiyor ve motor rölantide düştüğünde önce gösterge gidiyor(bu ara sıra oluyor) ardından motor stop ediyor bu şekilde stop ederse ilk 1 saat sanki akü yokmuş gibi marsa bastığımda hiçbi ses yok marş motoru dönmüyor bile 1 saat sonra marş basacak kadar elektrik topluyo ve marş basıyor. Diğer türlü ben stop edersem marş basmıyor yeterli elektrik olmadığından ve yine 1 saat kadar bekledikten sonra marş basıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------

Serkan farlar ile ilgili sorun yok çünkü bir üst yorumda hepsini belirttim marş motorunda sıkıntı olsa sürekli marş basarken sıkıntı olur diye düşünüyorum

telike
06 Temmuz 2016, 15:29
Aküyü değiştirmişsin, komple tesisat elden geçecek sorunlu olması muhtemel yerden başlanarak. Sorun bulamadık yazmışsın, başka ustaya götür...

Bu arada Demirköprü-Atakent tarafında sabah 06.30 civarında böğrüm böğrüm siyah R6S bağırtan arkadaş sen miydin?

Oralarda akro lu bi r6s daha var 50 li yaşlarda bi abimiz kullanıyor ama sanmıyorum onun olduğunu öyle apaçi biri değil ��:D

kadango
06 Temmuz 2016, 15:46
Oralarda akro lu bi r6s daha var 50 li yaşlarda bi abimiz kullanıyor ama sanmıyorum onun olduğunu öyle apaçi biri değil ��:D

Tersten hızlı geçti eksozu göremedim de sesi bildiğin içi boşaltılmış egsoz gibiydi.. Gündüz vakti hadi neyse de sabahın köründe sesi Girne'nin başından Cihat Kora'ya geliyordu, köprünün altından geçerken redline yapıyor birde dürzü. Millet iyi sövmüştür, pek buralarda takılan biri değil ilk defa duydum.

toyoglu
06 Temmuz 2016, 15:57
Telike gel bi el at sorunu çözelim :)

Coach_k
06 Temmuz 2016, 17:27
Benim yaşadığım sorunda aynısıydı. Fan açınca akü zayıflıyor ve bitiyordu. Sorunun bence konjektörde.

Emin olmak için statörü ve konjektörü söküp kontrol ediceksin yada sağlam bir r6 nın konnektörünü takıp deneyeceksin.

toyoglu
06 Temmuz 2016, 18:20
Coach peki benim motora uygun konjektor hangi motorda vardır çünkü grubunuzda tek r6 benim gsxr mt7 600f pulsar cbf filan var bizim grupta onlardan birinin konjekyoru uymaz mi

Coach_k
06 Temmuz 2016, 20:28
Google dan e bay üstünden veya bikebandit.com dan önce üstündeki konjektörün model numarasını öğren.

Eğer senin konjektörün diğer motorlarla uyumlu veya aynı ise zaten satın almak için aradığında karşına çıkacaktır.

Bende kendi motorum için bikebandit.com dan parça kodlarına bakmıştım. Fren balatası ve yağ filtresi için.

toyoglu
07 Temmuz 2016, 08:16
Tamamdır coach çok tesekkur ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

Başına gelen başka arkadaslaim var mi konnektör arayışı içindeyiz o zamana kadar fikir alış verisi yapmak istiyorum

mterayes26
09 Temmuz 2016, 01:24
farklı bır akü ile test edin,




sorun akü gibi...,


Hayır ben değildim ve galiba teker teker herşeyi deneyip arızayı bulcam

Serkan abi adamın dibisin seni yere göğe sığdıramadım

Paypal kapandı ebay alışverişinin başka yolu varmı

The_SaT
03 Eylül 2016, 21:17
Arkadaşlar herkese merhaba ve tüm forum kullanıcılarının bayramını kurlarım.. motosikletim 2006 model R6s ve akü şarj problemi ile karşı karşıyayım sorun tam olarak motosiklet 5 6 kez arka arkaya fan açtığında akü boşalıyor. Öncelikle yaptığım testler sunlar akuye gelen şarj normal rölantide 13 V gaz verdiğimde 14 14.5 V fakat fan açtığında 12V nin biraz altına düşüp gaz versem bile yükselmiyor. Kabloları kontrol ettik statoru konnektörü kontrol ettik herşey normal değerde gözüküyor ama fan açtığında beslemiyor çok büyük muamma icerisindeyim.başına gelen veya fikri olan arkadaşlar bir fikir yürütüp bu sorunumu çözeme yardımcı olursanız çok müteşekkir olurum. Tekrar iyi bayramlar ve iyi forumlar dilerim..
2002 yzf r6 tım var bende sendeki sorunların aynısı benimde başladı. 2 aküyü taktım onuda bitirdi. sorunu nasıl çözdün? Gaz verdiginde ekran ışıkları canlanıyor ışıklarda beklerken yada debriyaja bastığında ekran gidiyor. 2 viteste itekleyerek çalışıyor artık. Kabloların çoğunun kontrolünü yaptım herhangibi sıkıntı göremedim sadece akünün (+) kutbundan çıkan kablonun bir kutuya girdigini gördüm orda da sigortanın birinin eridiğini fark ettim değiştirdim ama yine de fayda etmedi. Sorunu nasıl çözdüğünü yazarsan sevinirim.buruya resmi koyamadım ama bi şekilde atmaya çalışıyorum.