PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sünger hava filtresi temizliği



UFK
03 Temmuz 2016, 00:09
Merhaba arkadaşlar,

Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.

Motosikletim 3.500 km'de ve hava filtresi temizliği yapmak istiyorum. Elimde solvent yok. Sıvı sabun veya pril vs ile yıkasam olur mu?

Bir de temizlik sonrasında yağlamak için önceki bakımdan kalan kullanılmış yağ iş görür mü? Yoksa sıfır yağ mı gerekir?

Bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Not: aramaya inanan biriyim :) bu konuda detaylı bilgi bulamadığım için bu konuyu açtım

tr100a
03 Temmuz 2016, 00:56
Deterjanla yıkayınca olur yağlamana gerek yok ama iyice kurut metal tel kafes şeklindeki veya direk hava emiş filtrelerin bazıları yağlanır sünger yağlanmaz

harun27
03 Temmuz 2016, 01:25
Bu tarz hava filtrelerinin yıkanmasının temizlenmesinin taraftarı değilim. epi topu 10-20 lira için değmez diye düşünüyorum

seyhan125
25 Ağustos 2019, 18:17
Forumda araştırdığım kadarıyla, sünger filtrenin temizlendikten sonra yağlanıp yağlanmaması konusu netlik kazanmamış.

Suzuki GN125'in servis kitabında, temizlendikten sonra yağlanması gerektiği belirtilmiş. Kanuni'nin Seyhan 125T ve Seyhan 150C modellerinin el kitabında ise sadece "hava kompresörü ile hava tutup temizleyiniz" denmiş. Bunlar internetten bulabildiğim el kitapları, ve fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla filtre elemanı ve süngeri bu motorlarda aynı.

Bugüne kadar temizledikten sonra yağlıyordum, fakat sanırım motorun kendi el kitabına uymak daha doğru olur. 1.000 km yağlamadan kullanıp deneyeceğim. Sonucu paylaşırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

Not: Suzuki el kitabında sünger temizleme sıklığı 3.000 km, Kanuni el kitaplarında ise 1.000 km olarak belirtilmiş.

CİHAN
25 Ağustos 2019, 19:22
Hava filtresinin temizlenmesi olmaz yenisini alınız

laz61
25 Ağustos 2019, 19:35
Hava filtresinin temizlenmesi olmaz yenisini alınız
Kullanma klavuzlarında 3bin kmde bir temizle, 12bin km de değiştir diyor. Hemen yenisini almaya ne gerek var

zeynelhazan
25 Ağustos 2019, 20:11
Sünger filtre malzemesi uygunsa el sabunu ile yıkanabilir, pril gibi maddeler hem yapısına zarar verebilir hem de durulanamayabilir. Filtreyi yağlama size kalmış Cub kullanırken hava akışının olduğu tarafın tersine 1 damla yağ döküp parmağızla etrafa yayıyordum. Aşırı gerekli değil diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

Bu arada yıkadıktan sonra kurutmayı unutmayın.

greyhorse
29 Ağustos 2019, 22:54
açık hava filtrelerinin yağlanmaya ihtiyacı var.Kapalı tip filtre kutularındaki filtrelerinin yağlanmasını motosiklet krank kutusu havalandırma çıkışı ile sağlar.Yağ buharı filtreyi yağlar.istisnalar olabilir,emin olmak için krank kutusundan çıkan hortumu takip edin.filtre kutusuna gidiyor mu?.Kutuyu iptal edenler çoğunlukla oraya küçük bir filtre takar.(krank filtresi)
misal fotoğrafta iki hortum var.karbüratör girişi ve ince olan motor havalandırması
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1wNo5KVXXXXX1aXXXq6xXFXXX6/GN125-GS125-motosiklet-hava-filtresi-montaj-kutusu.jpg_640x640.jpg

telike
29 Ağustos 2019, 23:12
Sünger de yağlanır paşam. Çok sıkmasın arkadaşlar. Ilık pril ile yıka iyice durula. Gölgede kurut. Ama motor yağıyla yağlama. Hava filtresi yağı ile yağla. Sünger filtreleri defalarca temizleyip kullanırız biz. Doğrusu bu zaten. Bazı kağıt filtreler temizlenmez doğru.

greyhorse
30 Ağustos 2019, 15:19
Kısaca bildiklerimi aktarmak isterim;60 ve 70'ler arazi motorlarının başlangıcı sayılabilecek dönemlerden bahsediyorum.2 zamanlı motorlarda yağlı filtre sistemi vardır.filtrenin haznesi yağlıdır.Eski traktörlerde'de kullanılır.
Günümüzde; Artık motosikletlerde yağlı filtre sistemi yerine yağlı filtre süngeri veya ikincil filtre (breather ventilation)vardır.İkincil filtre sistemi krank'ta oluşan yağ buharını doğrudan hava filtresine(positive crankcase ventilation)filtre kutusuna giden yağ buharı sayesinde filtre bir miktar yağlanır.( bazı sistemlerde karbüratör'e,emme manifolduna hatta yağ deposuna gönderir bu sistemlerde filtre yağlanmaz)İlave olarak;Motosikletinizin servis kitapçığını edinin filtre bakımı ve temizliği ile ilgili bölümüne bakın.
https://lh4.googleusercontent.com/-yMfjPFq6zuQ/T_XZfm_cgxI/AAAAAAAAB_o/OdCHPXuDnPw/s480/DSCN3198s.JPG
Marka bir filtre aldıysanız kutusunda ürün bilgisi vardır.


Yağlı ve kuru tip filtre vardır.Aradaki fark ;
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Oiled+VS.+Dry+air+Filter
https://blog.moddedeuros.com/how-to-pick-an-aftermarket-intake-system/neuspeed-oil-vs-dry-filter

yağlı filtreye bir örnek;
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71wEhTdMi1L._SL1200_.jpg

kuru filtreye bir örnek;
https://www.jcar.com.my/image/jcar/image/data/all_product_images/product-141/Air%20Filter_Sponge_HKS.JPG

http://repair.alldata.com/online2help/techRef/Visual_Inspections/CR1a bakın;139000239000A.gif
http://www.streetrod101.com/uploads/8/9/3/3/8933135/1326301990.jpg
https://www.hondarebelforum.com/members/37810-albums3306-picture23074.jpg[COLOR="Silver"]

seyhan125
31 Ağustos 2019, 17:12
1.000 km yağlamadan kullanıp deneyeceğim. Sonucu paylaşırım.


Hiç yağlamadan taktığım yeni süngerle 250 km yaptım, 5. viteste bir süre sonra (hem de düz yolda) bayılan motor artık sabit gidiyor. Benzin filtresi de kirliydi, onu da değiştirdim. İki malzemenin maliyeti sadece 10 TL. Küçük ve masrafsız bakımlar ne kadar önemliymiş.

(Şimdi de karbüratör ve depo temizliği için Sonax'ın benzin sistemi temizleme katkısını kullanmaya başlayacağım, bakalım işe yarayacak mı.)