PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Islak Debriyaj - Kuru Debriyaj Nedir?



dreams82
01 Temmuz 2016, 08:15
Merhabalar,
İstanbul'dan aranıza yeni katılıyorum. Yakın vakitte ilk motorumu alacağım fakat bir konuda kafam karıştı sizlere danışmak istedim.
Bu ıslak debriyaj, kuru debriyaj, kaydırmalı debriyaj, yağlı debriyaj vs. Bunların anlamı nedir?
Bildiğim kadarı ile kuru debriyajda vites küçültürken gaz vermek gerekiyor yoksa arka teker kilitleniyor fakat ıslak veya yağlı diye geçen debriyajlarda durum böyle midir?

Bu arada 3 model arasında kaldım.
Honda Cbr 250, KTM RC 250, Yamaha R 25.
KTM için "kaydırmalı debriyajı var arka teker kilitlenmez" diyorlar ama KTM 200 RC ile KTM 250 RC nin teknik bilgiler kısmına baktığımda ikisinde de "Yağ banyolu debriyaj / mekanik tahrikli" yazıyor kafa karışıklığı yaratıyorlar:santa:

Kafam karışık olduğundan yazımda karışık oldu ise kusuruma bakmayınız. Bir an önce aklımdaki soruları çözüp motora binmek istiyorum :king:

Mertcan39
01 Temmuz 2016, 08:18
Benim bildiğim yağ banyolu yağın içinde çalışandır kuru ise yağsız olandır mekanik tahrik dediği ise maneti çektiğinde tel yardımı ile debriyajı çektiğin için mekanik diyor olabilir

egemen0zturk
01 Temmuz 2016, 09:09
Piyasadaki genel 125cc sınıfı ıslak debriyaj mı oluyor ozaman?

ZümeR
01 Temmuz 2016, 09:25
Kaydırmalı sistemde 150 ile giderken 6 dan 2 vitese düşerek şak diye debriyajı bırakabilirsiz.
Buna rağmen motor yığılma yaparak arka tekeri kilitlemez.

Bizim motorlarda sıkıysa yap :)

dreams82
01 Temmuz 2016, 09:32
Aklımda olan modeller içinde gönlüm en çok Cbr 250 den yana. Siyah-Sarı rengi, yere yakınlığı falan cezbediyor ama sağolsun Honda sitesinde 2016 modeli için kısıtlı teknik bilgi veriyor debriyaj tipini göremiyorum.
İnternette 1-2 sitede gördüm Cbr250 için kaydırmalı/atlatmalı debriyaj seti var.
Acaba diyorum böyle bir değişim yapılabilir mi?

jutedss
01 Temmuz 2016, 09:37
Aklımda olan modeller içinde gönlüm en çok Cbr 250 den yana. Siyah-Sarı rengi, yere yakınlığı falan cezbediyor ama sağolsun Honda sitesinde 2016 modeli için kısıtlı teknik bilgi veriyor debriyaj tipini göremiyorum.
İnternette 1-2 sitede gördüm Cbr250 için kaydırmalı/atlatmalı debriyaj seti var.
Acaba diyorum böyle bir değişim yapılabilir mi?

Yerinde olsam R25 alırımdım :) mat grisi efsane :)

simurgg
01 Temmuz 2016, 10:09
Debriyajin kaydirmali olmasiyla islak / kuru olmasi arasinda iliski yok. Kuru debriyajlar da kaydirmali olabilir.

Kaydirmali debriyaj tabi ki guzel bir ozellik ama cok yuksek performansli suruslerde (yaris) agresif vites kucultmelerde kontrolu artirir ama yol sartlarinda 6nci vitesten 2nci vitese arka lastigi kilitleyecek sekilde zaten inmiyor olman gerekiyor.

Dedigim gibi guzel bir ozellik ama motor secerken goze aldigim kriterlerde ust sirada olmazdi.


Edit: CBR250'nin debriyaj tipini goremedim demissin. Ducati ve Moto Guzzi, ve bir kac BMW modeli disinda motorlarda, ozellikle de Japon motorlarinda islak debriyaj kullaniliyor.

dreams82
01 Temmuz 2016, 10:25
Yerinde olsam R25 alırımdım :) mat grisi efsane :)

Zaten çift silindir olması yüzünden aklımı kötü karıştırıyor bu model.
Ancak 500-550 lira gibi bir fark var KTM 250 RC ile arasında(sitelerindeki fiyata göre) ki 250 RC de kaydırmalı debriyaj varmış.


Debriyajin kaydirmali olmasiyla islak / kuru olmasi arasinda iliski yok. Kuru debriyajlar da kaydirmali olabilir.

Kaydirmali debriyaj tabi ki guzel bir ozellik ama cok yuksek performansli suruslerde (yaris) agresif vites kucultmelerde kontrolu artirir ama yol sartlarinda 6nci vitesten 2nci vitese arka lastigi kilitleyecek sekilde zaten inmiyor olman gerekiyor.

Dedigim gibi guzel bir ozellik ama motor secerken goze aldigim kriterlerde ust sirada olmazdi.


Edit: CBR250'nin debriyaj tipini goremedim demissin. Ducati ve Moto Guzzi, ve bir kac BMW modeli disinda motorlarda, ozellikle de Japon motorlarinda islak debriyaj kullaniliyor.

Çok teşekkür ederim gayet açılayıcı bir mesaj oldu benim için.
Arka tekerin kilitlenmesi durumu 6 dan 2 ye inince oluyor orası tamam. Peki 6 dan 5 e inince de kilitlenme olabilir mi?

EmreKocyigit
01 Temmuz 2016, 10:49
Peki 6 dan 5 e inince de kilitlenme olabilir mi?
Devir yüksekse her vites aralığında kitlenir. Ben zevkine kaydıra kaydıra gidiyorum yansın balatalar yansın lastikler uleennn topu kaç paraa

Shamy
01 Temmuz 2016, 10:50
Debriyaj motoru yıkarken ıslanırsa ıslak debriyaj olur, yazın sıcakta iyi olabilir balata daha uzun ömürlü olur, arada ıslatmak lazım, yada motorun altına bir kap su koyup susuz kalan debriyajların nemlenmesi sağlanabilir. Yağlı debriyaj kışın kullanılır, soğuktan debriyaj kuruyup çatlayabilir, Arko tarzı yağlı krem ile bolca yağlanarak çatlamanın önüne geçilebilir. Debriyajı sıkça yağlamakta iyi değildir sonra YALAMA oluyor, subaplardan kaçak yapmaya başlıyor.Debriyaj kurudugunda bir şise su dökersin bu işin çözümü budur en pratik yolsa, yada işeyebilirsin.

Bence hiç bu tarz motorlar ile uğraşma, biraz daha koy üstüne YBR al derim.

enderbilgi
01 Temmuz 2016, 11:06
kuru debriyaj geçmişte 2 zamanlı motorlar döneminde kalmış bi teknolojidir.Bazı italyan markaları 4 zamanlı motorlarında da devam ettirmeyi denedi ama olmadı.En kaba tabirle otomobillerdeki gibi debriyaj balatasının kokusunu duyarsınız kuru debiyajlı bir motorunuz var ise eğer.Bilmediğimiz ve tarihte kalmış sistemlere fazla kafa yormayalım bence.

Mengu16
01 Temmuz 2016, 11:12
Aklımda olan modeller içinde gönlüm en çok Cbr 250 den yana. Siyah-Sarı rengi, yere yakınlığı falan cezbediyor ama sağolsun Honda sitesinde 2016 modeli için kısıtlı teknik bilgi veriyor debriyaj tipini göremiyorum.
İnternette 1-2 sitede gördüm Cbr250 için kaydırmalı/atlatmalı debriyaj seti var.
Acaba diyorum böyle bir değişim yapılabilir mi?
Gönlün Cbr250'de ise onu al. Kaydırmalı debriyaj olmaması sorun değil. 1-2 aragaz çekip vites küçültmek zor değil, doğrusu da vites küçültürken gaz vermektir zaten.

Hamza Toruk
01 Temmuz 2016, 11:13
Islak debriyaj yüzeyleri temiz tutar ve daha yumuşak bir performans ve uzun ömür, soğutma ve yağlama sağlayan bir sıvıya batırılır. Islak kavramalar, ancak sıvıdan ötürü biraz enerji kaybederler. Yüzeyler ıslak kavrama kaygan olabilir (Motosiklet gibi bir debriyaj motor yağı), çoklu istifleme debriyaj diskleri kaymayı telafi etmek için daha düşük sürtünme katsayısı olan ve böylece kaymasını ortadan kaldırmak için güç tam olarak devreye girer.

Shaw debriyaj tamamen viskoz etkilerine dayanan ıslak debriyajdır sürtünmeden hiç faydalanmaz.

Kuru debriyaj adından da anlaşılacağı gibi, sıvı içinde kalmamış ve sürtünmeyi kavrama etmek için kullanır.

dreams82
01 Temmuz 2016, 11:52
Çok teşekkür ederim yardımlarınız için.
Peki sizce ıslak debriyaj kaydırmalı debriyaj ile değiştirilebilir mi?
Örnek olarak internette CBR 250 için kaydırmalı debriyaj gördüm ama doğru mu yanlış mı bilemiyorum.
Sizce böyle bir değişim yapılabilir mi?

MimTolga
01 Temmuz 2016, 12:00
Çok teşekkür ederim yardımlarınız için.
Peki sizce ıslak debriyaj kaydırmalı debriyaj ile değiştirilebilir mi?
Örnek olarak internette CBR 250 için kaydırmalı debriyaj gördüm ama doğru mu yanlış mı bilemiyorum.
Sizce böyle bir değişim yapılabilir mi?

Bu tarz sonradan modifikasyonlar tabi ki yapılabilir ancak astarı yüzünü geçer. Böyle şeylere gerek yok bence . İllede kaydırmalı debriyaj istiyorsanız rc250 alıp geçin. Yok ben cbr tipini seviyorum diyorsanız, gidin güzel bir kurumdan eğitim alın. Ve hatta ne motor alırsanız alın önce gidip bir eğitim alın ;)

mchi
02 Temmuz 2016, 15:19
En önemsiz konu üzerinde takılıp kalmışsın. Bende kaydirmali debriyaj var ama aragaz vererek vites düşürüyorum. Rc250 nin tek eksisi tipi bence. Yoksa irc lastikmi diablo rosso 2 mi? Abs mi? Bunlara takılıp rc yi seç derim.

telike
02 Temmuz 2016, 15:56
Islak kuru debriyaj ile kaydırma sistemi farklıdır. Arkadaşlar güzel açıklama yapmış ıslak yağ içindeki kuru da arabalar gibi yağsız sistemdir. Kaydırma ise çok daha farklı bişeydir.

hemoraide
05 Şubat 2019, 11:51
https://www.youtube.com/watch?v=Mf2sy834cEI

mustick
05 Şubat 2019, 16:30
Görünce aklıma geldi bak forumun müdavimleriydi bir zamanlar. Nerelerde bu ZümeR, Mengü16

bajajpulsar2
05 Şubat 2019, 18:48
konu hakkında bilgilendirme yapamayacağım ama ducatinin kuru debriyaj yani dry clutch kullandığı modelleri var.
https://www.youtube.com/watch?v=CeF6vuksiNE&t=34s

Mossberg500
05 Şubat 2019, 19:41
Kuru debriyajın sesi harikadır. Müzik gibi al rölantiye dinle sesini hele birde alüminyum açık debriyaj kapağı takıyorlar eski Ducatilere, görsellikte şahane oluyor.

drejj
05 Şubat 2019, 22:50
kuru debriyaj geçmişte 2 zamanlı motorlar döneminde kalmış bi teknolojidir.Bazı italyan markaları 4 zamanlı motorlarında da devam ettirmeyi denedi ama olmadı.En kaba tabirle otomobillerdeki gibi debriyaj balatasının kokusunu duyarsınız kuru debiyajlı bir motorunuz var ise eğer.Bilmediğimiz ve tarihte kalmış sistemlere fazla kafa yormayalım bence.

Bak yaaa,moto gp motosikletlerin hepsi kuru debriyaj ve tarihte kalmış öyle mi? :))

Volkan76
06 Şubat 2019, 02:32
Kuru debriyajın balataları dışarıdan görünüyor. Debriyaj kapağında açıklıklar vardır. İçine taşcık toz ip mip veya kulaklığını düşüreyim deme. İçinde sıvı yoktur. Sebebi motor ve şanzıman arası deviri kesmeden daha hızlı aktarır ve daha yüksek devirlere ulaşırsın. Ama ömürleri azdır. Balatala çabuk biter. Bu yüzden yarışlarda tercih edilir. Islak ise genelde motora koyduğun yağ içindedir, kapalı alandadır. Bazı motosikletlerde motor yağı ayrı şanziman yağı ayrı galiba. Uzun ömürlüdürler ve yağ içinde oldukları için devir ve hızı biraz etkiler. Bu sebepten dolayı yağı minimumda tutarsan biraz daha seri davranır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

Anladığım kadarıyla kaydırmada biraz tembel işi. Motorfrenini doğru kullanmak istiyorsan hangi vitesde hangi devirde motor tekeri nasıl etkiliyor bilmekte çok fayda var. Motor frenini iyi kullansan arka tekeri ABS gibi frenleyebilirsin. Benim motosiklette en sevdiğim fren :D
Debriyaz kolunuda belli miktarda bırakarakda kendin her vitesde istediğin kadar kaydırma etkisi yaratabilirsin. Motorun kontrolu hep sende. İstersende drift yaparak virajı alırsın, ustalığına kalmış.
Kaydırmalı debriyaj bence tembel işi, virajdan önce 5den 2ye atayım, arka ön frenle virajı ayarlarım sonrada hazır vitesle gazlarım gibi.. Tabi motoru yığîlmadan kurtarıp, gazï adam akıllı yedırmeye başladıktan sonra. Bence yaş iş. Virajada doğru vitesle girip motoru biraz gererek yola oturtmasını sağlamak lazım.

K.B. tablet kafasına göre yazıyor, düzeltmek bir kabusa dönüşüuyor. Aha yinedd neyse. ..//.;

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------


Kuru debriyajın balataları dışarıdan görünüyor. Debriyaj kapağında açıklıklar vardır. İçine taşcık toz ip mip veya kulaklığını düşüreyim deme. İçinde sıvı yoktur. Sebebi motor ve şanzıman arası deviri kesmeden daha hızlı aktarır ve daha yüksek devirlere ulaşırsın. Ama ömürleri azdır. Balatala çabuk biter. Bu yüzden yarışlarda tercih edilir. Islak ise genelde motora koyduğun yağ içindedir, kapalı alandadır. Bazı motosikletlerde motor yağı ayrı şanziman yağı ayrı galiba. Uzun ömürlüdürler ve yağ içinde oldukları için devir ve hızı biraz etkiler. Bu sebepten dolayı yağı minimumda tutarsan biraz daha seri davranır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

Anladığım kadarıyla kaydırmada biraz tembel işi. Motorfrenini doğru kullanmak istiyorsan hangi vitesde hangi devirde motor tekeri nasıl etkiliyor bilmekte çok fayda var. Motor frenini iyi kullansan arka tekeri ABS gibi frenleyebilirsin. Benim motosiklette en sevdiğim fren :D
Debriyaz kolunuda belli miktarda bırakarakda kendin her vitesde istediğin kadar kaydırma etkisi yaratabilirsin. Motorun kontrolu hep sende. İstersende drift yaparak virajı alırsın, ustalığına kalmış.
Kaydırmalı debriyaj bence tembel işi, virajdan önce 5den 2ye atayım, arka ön frenle virajı ayarlarım sonrada hazır vitesle gazlarım gibi.. Tabi motoru yığîlmadan kurtarıp, gazï adam akıllı yedırmeye başladıktan sonra. Bence yaş iş. Virajada doğru vitesle girip motoru biraz gererek yola oturtmasını sağlamak lazım.

K.B. tablet kafasına göre yazıyor, düzeltmek bir kabusa dönüşüuyor. Aha yinedd neyse. ..//.;

P.S.: Bazı Ktm ve kawazaki zx06 galiba motosikletlerde motor ve şanzıman yağ ayrı tutuluyor. Islak debriyazlı moto gp ler dede. Ama ikisinede gen3lde aynı misal 10w40 yağ konuluyor. Amaç farklı türde yağ bozulmasını ayrı tutmak ve birde islak şanzımanı kova dolu yağda boğmamak.
Bruce Lee havuz kenarında hızlıymış, ayaklarıyla suda çırpınıp üstünu ıslatırken el kolu hala hızlıymış, ama havuza dalîp hızlı hareket etmeye çalışinca, şişko monk gülmekten bayılmış.