PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bridgestone Battlax lastik nedir? nasıldır?



ramcixx
30 Haziran 2016, 10:18
Arkadaşlarım ve abilerim.
CBR250R Motosiklet kullanıyorum. Motorun km si 20 bine yaklaştı. Lastiklerin yanaklarında çatlamalar meydana geldi.

Bayramdan sonra lastiklerimi değiştirmek için Antalya'ya lastik taktırmaya gideceğim.

Gönülden geçen; PİRELLİ,
Acaba diyorum; MİCHELİN mi taksam.

...derken Antalya'da tanıdığım lastikçi bir abi Bridgestone S20 EVO takalım dedi. Radyal ömürlü lastik dedi. (650 TL/Ön-Arka)

Benim kafa karıştı. :silent: Bridgestone'un kalıteli bir lastik olduğunu biliyorum ama motosikletim için hiç düşünmemiştim.

Ne yapsam bilemedim. Kullanan yada tanıdığınız alıp kullanan var mı bu markayı?

Bthndmrl
30 Haziran 2016, 10:29
Antalya da Karayol Lastik e danışabilirsiniz. Kendileride motosiklet kullanan insanlar kullanım şeklinizi söylerseniz Size uygun lastiği söyler.
Bence rosso serisi uygun olur.

ramcixx
30 Haziran 2016, 10:31
Antalya da Karayol Lastik e danışabilirsiniz. Kendileride motosiklet kullanan insanlar kullanım şeklinizi söylerseniz Size uygun lastiği söyler.
Bence rosso serisi uygun olur.

Karayolda Uğur abi var, tanıyorum o dedi Bridgestone takalım diye. kendinden emin bir şekilde. :)

Levent
30 Haziran 2016, 10:37
Battlax geç ısınan sert bir lastik. Şuanda motosikletimin üzerinde 180 - Battlax Sport touring modeli var. Lastikler çok zor ısınıyor.. Isıtabilirseniz, tutuyor, ayrıca çok sert, uzun ömürlü olmasının sebebi de çok sert olması. Lastiği avrupa yollarında da test etme imkanım oldu, bir çok avrupa ülkesinde sürüş yaptım, asfalt kaliteleri o kadar güzel ki, lastiğin ısınmasına dahi gerek yok, o yüzden tutuş bir harikaydı. Fakat bu lastik ülke şartlarındaki kireç taşı asfalt için uygun değil kanımca.

Tercih edilesi 2 lastik var, birisi Pirelli Corsa serisi veya Angel GT serisi (Ölçünüz var ise) lastikler, oldukça yumuşak ve iyi ısınıyor, diğeri de michelin pilot road serisi, yol tutuşu ve ısınması güzel aynı zamanda yağmur kanalları da yoğun olduğundan ıslak zemin performansı da iyi. Bir çok yüksek hacimli motosikletlerde bu lastikler tutuluyor.

...garip...
30 Haziran 2016, 10:54
Battlax geç ısınan sert bir lastik. Şuanda motosikletimin üzerinde 180 - Battlax Sport touring modeli var. Lastikler çok zor ısınıyor.. Isıtabilirseniz, tutuyor, ayrıca çok sert, uzun ömürlü olmasının sebebi de çok sert olması. Lastiği avrupa yollarında da test etme imkanım oldu, bir çok avrupa ülkesinde sürüş yaptım, asfalt kaliteleri o kadar güzel ki, lastiğin ısınmasına dahi gerek yok, o yüzden tutuş bir harikaydı. Fakat bu lastik ülke şartlarındaki kireç taşı asfalt için uygun değil kanımca.

Tercih edilesi 2 lastik var, birisi Pirelli Corsa serisi veya Angel GT serisi (Ölçünüz var ise) lastikler, oldukça yumuşak ve iyi ısınıyor, diğeri de michelin pilot road serisi, yol tutuşu ve ısınması güzel aynı zamanda yağmur kanalları da yoğun olduğundan ıslak zemin performansı da iyi. Bir çok yüksek hacimli motosikletlerde bu lastikler tutuluyor.

Üstadım saygılar, bilgi ve tecrübenize istinaden :
Bende 250 cc tek silindir naked motor var tnt 25, lastik araştırmasında motolastik ile görüştüm benim derdim yağmur ve ıslak zemin. hız zaten yapamıyorum acemiyim. bana seni battlax işini görür dediler. içime de sinmişti. ama gönlüm en yağmur performanslı lastik istiyor. pilot road harika gibi hissediyorum senin motora olmaz diyolar. nasıl yapıcaz sizce bu lastik olayını? işe gidişim 11 kilometre istanbul içi. zaten 50-80 km hız aralığında gidip geliyorum. bu mesafede lastik zaten hangisi olsa ısınmaz benim süratimde diye tahmin ediyorum. ya bridgestone a mecbur kalıcaz ya da napıcaz aklım gidip geliyor. öneriniz olur mu ki. saygılar hürmetler teşekkürler şimdiden.

Levent
30 Haziran 2016, 11:02
Lastik ölçülerinize göre araştırmak lazim. Her markanın her ölçüde lastiği yok. Battlax kötünün iyisidir. Eğer ölçü yok ise, tercih edilebilir.

jackonbir
30 Haziran 2016, 11:18
batlaxx takma

ramcixx
30 Haziran 2016, 12:49
batlaxx takma

Sebepsiz bir tavsiye... Teşekkürler...

CrazyBullet
30 Haziran 2016, 13:02
Rosso 3 çıktı bu sene yurtdışı forumlarda kullananlar çok ovuyor. Pirellinin dediğine göre rosso 2 ye gore hem ömrünü hem de yol tutuşunu arttirmislar. Yine kullanıcı yorumlarına gore, islakta Michelin pilot road rossoya gore daha iyi sonuç veriyor. Fakat bu lastiklerde silika oranı yüksek olduğu için irc ye gore daha kısa ömürlü olabilirler. Ne kadar iyi yol tutarsa ömrü ona göre diye biliyorum.

72kaya
30 Haziran 2016, 13:28
ben kullanıyorum..son derece kaliteli lastik. yumuşak - orta sert...

sezar11
30 Haziran 2016, 13:33
Rosso 3 çıktı bu sene yurtdışı forumlarda kullananlar çok ovuyor. Pirellinin dediğine göre rosso 2 ye gore hem ömrünü hem de yol tutuşunu arttirmislar. Yine kullanıcı yorumlarına gore, islakta Michelin pilot road rossoya gore daha iyi sonuç veriyor. Fakat bu lastiklerde silika oranı yüksek olduğu için irc ye gore daha kısa ömürlü olabilirler. Ne kadar iyi yol tutarsa ömrü ona göre diye biliyorum.

Doğru, benim pilot road 4 GT ler 10.000 km de girdiği TÜVden çaktı. Ama sağanak yağmurda bile sanki güneşli hava gibi sürüyordum, hiç problem olmadı ( Motor Aprilia 850 cc 230 kg.) Angel GT de kullandım NC700x de o da harikaydı hem kuruda hem ıslakta ama ömrünü bilmiyorum 5000 de motoru sattım.

serkani
30 Haziran 2016, 15:09
Battlax geç ısınan sert bir lastik. Şuanda motosikletimin üzerinde 180 - Battlax Sport touring modeli var. Lastikler çok zor ısınıyor.. Isıtabilirseniz, tutuyor, ayrıca çok sert, uzun ömürlü olmasının sebebi de çok sert olması. Lastiği avrupa yollarında da test etme imkanım oldu, bir çok avrupa ülkesinde sürüş yaptım, asfalt kaliteleri o kadar güzel ki, lastiğin ısınmasına dahi gerek yok, o yüzden tutuş bir harikaydı. Fakat bu lastik ülke şartlarındaki kireç taşı asfalt için uygun değil kanımca.

Tercih edilesi 2 lastik var, birisi Pirelli Corsa serisi veya Angel GT serisi (Ölçünüz var ise) lastikler, oldukça yumuşak ve iyi ısınıyor, diğeri de michelin pilot road serisi, yol tutuşu ve ısınması güzel aynı zamanda yağmur kanalları da yoğun olduğundan ıslak zemin performansı da iyi. Bir çok yüksek hacimli motosikletlerde bu lastikler tutuluyor.


Yanlış anlamayın, alınıp darılmayın ama tam güler misin ağlar mısın yorumu olmuş...

Başlığı açan arkadaşın bahsettiği model (S20) ayrı, sizin kullandığınız model ayrı. Siz kendi kullandığınız model ile nasıl S20 kıyaslaması yapabildiniz hayret ediyorum...

Hiç S20 kullandınız mı ki???


Lastikler kullanım amaçlarına göre erken yahut geç ısınmaz mı??? kullanım şekline ve amacına göre kısa yahut uzun ömürlü değiller mi ki???

Biri de oradan Batlaxx alma demiş. O da hiç S20 kullandı mı acaba?

S20 farklı bir konumda , o bir hypersports.

Lütfen yanıt yazmak için yanıt yazmayın...

Battlax Sport touring ile S20birbirinden çok çok ayrı iki lastiktir. S20 ise gerçekten şahane bir lastiktir. Nokta.

ramcixx
30 Haziran 2016, 15:28
Yanlış anlamayın, alınıp darılmayın ama tam güler misin ağlar mısın yorumu olmuş...

Başlığı açan arkadaşın bahsettiği model (S20) ayrı, sizin kullandığınız model ayrı. Siz kendi kullandığınız model ile nasıl S20 kıyaslaması yapabildiniz hayret ediyorum...

Hiç S20 kullandınız mı ki???


Lastikler kullanım amaçlarına göre erken yahut geç ısınmaz mı??? kullanım şekline ve amacına göre kısa yahut uzun ömürlü değiller mi ki???

Biri de oradan Batlaxx alma demiş. O da hiç S20 kullandı mı acaba?

S20 farklı bir konumda , o bir hypersports.

Lütfen yanıt yazmak için yanıt yazmayın...

Battlax Sport touring ile S20birbirinden çok çok ayrı iki lastiktir. S20 ise gerçekten şahane bir lastiktir. Nokta.

Öyle mi diyorsun abi. Bayram sonu inş. niyetim S20 taktırmak olacak. :cat:

Levent
30 Haziran 2016, 15:58
Yanlış anlamayın, alınıp darılmayın ama tam güler misin ağlar mısın yorumu olmuş...

Başlığı açan arkadaşın bahsettiği model (S20) ayrı, sizin kullandığınız model ayrı. Siz kendi kullandığınız model ile nasıl S20 kıyaslaması yapabildiniz hayret ediyorum...

Hiç S20 kullandınız mı ki???


Lastikler kullanım amaçlarına göre erken yahut geç ısınmaz mı??? kullanım şekline ve amacına göre kısa yahut uzun ömürlü değiller mi ki???

Biri de oradan Batlaxx alma demiş. O da hiç S20 kullandı mı acaba?

S20 farklı bir konumda , o bir hypersports.

Lütfen yanıt yazmak için yanıt yazmayın...

Battlax Sport touring ile S20birbirinden çok çok ayrı iki lastiktir. S20 ise gerçekten şahane bir lastiktir. Nokta.

Keşke önce biraz uslubunuza dikkat etseydiniz de bilgi alışverişi modunda tartışsaydık bu konuyu sizinle. Yazdıklarınızda haklı olsaydınız keske, ukala tavrınıza ragmen bizde bir iki kelam sizden nasiplenmiş olsaydık. Daha önce kaç takım battlax lastik kullandınız bilmiyoruz, bilemeyiz fakat, çok kullandığınızı düşünmüyorum açıkçası,, hatta bu ilk lastiğiniz bile olabilir, zira mesajiniz içerisinde bir tane bilgi yok.

Kendi bilgimden ve tecrübemden söz edeyim 6-7 takım, sport touring'den tutun BT serisinin bir çok modeline kadar battlax serisi lastik kullanmış ve ciddi ciddi araştırmasını yapmış (Yıllardır) ve halen bir yenilik olduğunda dikkat ayıran birisiyim.

Sizi biraz bilgilendireyim, hemde Orjinal ve resmi verileri ile..

Öncelikle Battlax Bridgestone firmasının geliştirmiş olduğu bir teknolojinin adıdır,ve belirli speclerin birleşmesi sonucu ortaya çıkar. Yani kısacası bütün lastikleri birbiri ile %90 aynıdır.

Görselli bir şekilde ifade edelim, belki o zaman daha net anlaşılır.

http://i.hizliresim.com/aE8YPg.png

Battlax serisi lastikleri Dominosun yaptığı Pizzaya benzetebilirsiniz, hepsinin hamuru aynıdır, birisinde mantar vardır diğerinde ise peperoni, mısır, sosis fln vardır.

Yukarıdaki görselde battlax teknolojisini oluşturan specleri görüyorsunuz.

Bir de sizin söz ettiğiniz S20 ve Sport Touring lastiklerini karşılaştıralım.


Sport Touring'e bir göz atalım..

http://i.hizliresim.com/0DWzDW.png

Lastiğin üretiminde kullanılan teknolojileri görüyorsunuz. Biz de sırayla yazalim

1- 3 Layer compound
2- HTSPC
3- MS-BELT
4- SLICA RICH
5- SLICA RICH EX
6- RC POLYMER for motorcycle
7- Nano Pro-Tech.

Şimdi bir de battlax S20 Modeline göz atalım..

Battlax HYPERSPORT S20

http://i.hizliresim.com/L38DOj.png

Lastiğin üretiminde kullanılan teknolojileri görüyorsunuz. Biz de sırayla yazalim

1- 5 Layer compound
2- HTSPC
3- MS-BELT
4- SLICA RICH
5- SLICA RICH EX
6- RC POLYMER for motorcycle
7- Nano Pro-Tech.


Şimdi sizden ricam beni ve bu konunun sahibi ve ayrıca diğer arkadaşları engin S20 bilginiz ile aydınlatırmısınız.. Biz de bilmediğimiz bir şey olur ise, uslubunuza rağmen bir şeyler öğrenmiş olalım.

gursus
30 Haziran 2016, 16:16
modeller arası oldukça fark olabiliyor internet sitelerinde verilen açıklamalar doğru olmakla birlikte iş pratiğe gelince bambaşka sonuçlar çıkabiliyor, iki lastiğide kullanmadım ama kullanıcı yorumlarına göre hareket etmesini öneririm alacak arkadaşın,

bana göre lastiğin kullan yada kullanma motora takıldıktan sonra ömrü en fazla iki yıl,ikinci yıl sertleşmeye başlıyor.

600f imde rosso2 kullanıyorum öncesinde pp2 vardı ikisiyle de 20 bin yaptım en az rosso2 daha iyi akat arkadaşıma rossocorsa taktık Türkiye asfaltına en uygun lastik dıyebilirim,rosso2 den daha kolay ısınıyor ve daha kolay aşınıyor ki aşınsın bu yollarda lastiğiniz aşınmıyorsa uygun bir lastik değildir benim görüşüm.

serkani
30 Haziran 2016, 16:30
Keşke önce biraz uslubunuza dikkat etseydiniz de bilgi alışverişi modunda tartışsaydık bu konuyu sizinle. Yazdıklarınızda haklı olsaydınız keske, ukala tavrınıza ragmen bizde bir iki kelam sizden nasiplenmiş olsaydık. Daha önce kaç takım battlax lastik kullandınız bilmiyoruz, bilemeyiz fakat, çok kullandığınızı düşünmüyorum açıkçası,, hatta bu ilk lastiğiniz bile olabilir, zira mesajiniz içerisinde bir tane bilgi yok.

Kendi bilgimden ve tecrübemden söz edeyim 6-7 takım, sport touring'den tutun BT serisinin bir çok modeline kadar battlax serisi lastik kullanmış ve ciddi ciddi araştırmasını yapmış (Yıllardır) ve halen bir yenilik olduğunda dikkat ayıran birisiyim.

Sizi biraz bilgilendireyim, hemde Orjinal ve resmi verileri ile..

Öncelikle Battlax Bridgestone firmasının geliştirmiş olduğu bir teknolojinin adıdır,ve belirli speclerin birleşmesi sonucu ortaya çıkar. Yani kısacası bütün lastikleri birbiri ile %90 aynıdır.

Görselli bir şekilde ifade edelim, belki o zaman daha net anlaşılır.

http://i.hizliresim.com/aE8YPg.png

Battlax serisi lastikleri Dominosun yaptığı Pizzaya benzetebilirsiniz, hepsinin hamuru aynıdır, birisinde mantar vardır diğerinde ise peperoni, mısır, sosis fln vardır.

Yukarıdaki görselde battlax teknolojisini oluşturan specleri görüyorsunuz.

Bir de sizin söz ettiğiniz S20 ve Sport Touring lastiklerini karşılaştıralım.


Sport Touring'e bir göz atalım..

http://i.hizliresim.com/0DWzDW.png

Lastiğin üretiminde kullanılan teknolojileri görüyorsunuz. Biz de sırayla yazalim

1- 3 Layer compound
2- HTSPC
3- MS-BELT
4- SLICA RICH
5- SLICA RICH EX
6- RC POLYMER for motorcycle
7- Nano Pro-Tech.

Şimdi bir de battlax S20 Modeline göz atalım..

Battlax HYPERSPORT S20

http://i.hizliresim.com/L38DOj.png

Lastiğin üretiminde kullanılan teknolojileri görüyorsunuz. Biz de sırayla yazalim

1- 5 Layer compound
2- HTSPC
3- MS-BELT
4- SLICA RICH
5- SLICA RICH EX
6- RC POLYMER for motorcycle
7- Nano Pro-Tech.


Şimdi sizden ricam beni ve bu konunun sahibi ve ayrıca diğer arkadaşları engin S20 bilginiz ile aydınlatırmısınız.. Biz de bilmediğimiz bir şey olur ise, uslubunuza rağmen bir şeyler öğrenmiş olalım.



:)

Bu çok salt bir yaklaşım. Tüm markaların lastiğini pizzaya benzetebiliriz zaten. Biliyoruz ki işlevi yapan iç değil sonradan özel tekniklerle püskürtülen dış katman ve karışımlarıdır.

Lakin basitçe ben de sizin misal açıklayayım;

Aşureye konanlar belli, fakat oranları ve pişirme sürelerini değiştirirseniz kıvam ve lezzet de ona göre değişir. :)


Burada önemli olan karışımda kullanılan ham maddelerin aynı olması değil, bunların hangi teknikle, hangi katmanda ve hangi oranda kullanıldığıdır. :cat:

Lastik markalarını ve modellerini de birbirinden ayıran üretim aşamasındaki bu çeşitli formüller ve teknikler değil mi ki?

Bir lastik üreticisi tüm sırlarını zaten siteye yapıştırıp ilan etmiyor, yine de mevcut farkları buraya nakşetmeyeceğim. Nedenine gelince;

Sizin eklediğiniz bilgilere göre, hatta daha doğru bir ifade ile sizin bakış açınıza göre BT023 ve S20 aynı lastik... :)


Peki gerçekte öyle mi? Değil...


Sevigler... :cat:

halo1925
30 Haziran 2016, 16:53
bir arkadaşımda battlaxx var motoru mt07 ve çok memnun değil. ısınması uzun sürüyor diyor. bende michelin pilot street var motorum cbr 250. soğuk havalarda çok çok iyi ama yazın asfalt biraz eriyince çok iyi değil. ama yine de gayet iyi bir performansı var. ama rosso 2 gayet iyi bir lastik. kışın çok aktif olarak motosiklet kullanıyorsan michelin öneririm. yoksa pirelliden şaşma derim

Levent
30 Haziran 2016, 17:34
:)

Bu çok salt bir yaklaşım. Tüm markaların lastiğini pizzaya benzetebiliriz zaten. Biliyoruz ki işlevi yapan iç değil sonradan özel tekniklerle püskürtülen dış katman ve karışımlarıdır.

Lakin basitçe ben de sizin misal açıklayayım;

Aşureye konanlar belli, fakat oranları ve pişirme sürelerini değiştirirseniz kıvam ve lezzet de ona göre değişir. :)


Burada önemli olan karışımda kullanılan ham maddelerin aynı olması değil, bunların hangi teknikle, hangi katmanda ve hangi oranda kullanıldığıdır. :cat:

Lastik markalarını ve modellerini de birbirinden ayıran üretim aşamasındaki bu çeşitli formüller ve teknikler değil mi ki?

Bir lastik üreticisi tüm sırlarını zaten siteye yapıştırıp ilan etmiyor, yine de mevcut farkları buraya nakşetmeyeceğim. Nedenine gelince;

Sizin eklediğiniz bilgilere göre, hatta daha doğru bir ifade ile sizin bakış açınıza göre BT023 ve S20 aynı lastik... :)


Peki gerçekte öyle mi? Değil...


Sevigler... :cat:

Bakınız;
İki lastiğin aynı olduğunu yukarıdan aşağıya hiç kimse sizin mesajlarınız dışında söylemiyor zaten :) Bu sizin yanlış algınız.

Benim pizza örneğim tamamen afaki çok takılmayı gerektirmez, zira mecaz, sadece içinde hamur geçiyor diye kullandım, Aşureyi de pek sevmem. :)

Ben Yamaha R6' da Battlax Bt serisi, 600f'de yine battlax modelinin bir iki farklı modelini kullandım,ve birbirinden farklı battlax ürünleri idi.. Belki birinin bir diğerinden teoride ve pratikte ufak farkları vardı, birisinin tabanı sert, yanakları yumuşak blablabla..

Fakat benim yorumumda belirtmiş olduğum detayların tümü, kullandığım her battlax model için ortalama olarak geçerli maddelerdir.. Isıtamıyorum, aşındıramıyorum, vesaire..

Piyasada otorite olarak kabul görmüş pek çok insanın da benzer demeçleri var.. Bakın bir fotoğraf ekliyorum, geçen hafta çektim, kendi motosikletimin lastiğidir.

http://i.hizliresim.com/nr9b4M.jpg

Bu lastik 13 bin km yol yapmış hali, ve 1.000 km'deki fotoğrafi ile yanyana getirdiğimde hiç bir fark göremiyorum, neredeyse aşınmadı.. Isınması da dert, daha önce kullandığım bütün battlax modellerinde olduğu gibi..

Ayrıca eğer ki denk gelirsem, S20'yi test edicem ve buraya sonucları bildireceğim.

Esen kalın.

Coach_k
30 Haziran 2016, 19:04
Levent bey doğru bilgi vermiş. Bridgestone tüm dünyada sert bir lastik olarak biliniyor ve kullanılıyor. Zaten sert ve çok zor ısınan bir lastik. Fiyat / performans lastiği Pirelli belki michelin tercih edilebilir.

toseabul
01 Temmuz 2016, 10:43
aldıgım motorda brigstone vardi. hangi modeldi bilmiyorum 190 55 zr17 ebatlarındaki racing motorlarda pek memnun kalmadım. irc lastik gibi uzun ömürlü. ama viraj yapıcam iyi tutunsun diyorsan tavsiye etmiyorum. michelin de öyle.
pirelli yada metzeller tavsiye ederim.

F54
01 Temmuz 2016, 12:11
5 para etmeyen sert hamurlu uzun ömürlü bi lastik
Eger ölçü ler varsa pirelli michelin bak

xcom
01 Temmuz 2016, 14:04
Arkadaşlarım ve abilerim.
CBR250R Motosiklet kullanıyorum. Motorun km si 20 bine yaklaştı. Lastiklerin yanaklarında çatlamalar meydana geldi.

Bayramdan sonra lastiklerimi değiştirmek için Antalya'ya lastik taktırmaya gideceğim.

Gönülden geçen; PİRELLİ,
Acaba diyorum; MİCHELİN mi taksam.

...derken Antalya'da tanıdığım lastikçi bir abi Bridgestone S20 EVO takalım dedi. Radyal ömürlü lastik dedi. (650 TL/Ön-Arka)

Benim kafa karıştı. :silent: Bridgestone'un kalıteli bir lastik olduğunu biliyorum ama motosikletim için hiç düşünmemiştim.

Ne yapsam bilemedim. Kullanan yada tanıdığınız alıp kullanan var mı bu markayı?

Hocam selamlar geçen sene kanlıca da park halindeki motorda görmüştüm s20 evo'yu kendi kendime içimden;
(alla alla ne biçim lastik bu desenleri de farklı hımm) derken sahibi motorla ilgilendiğimi görünce geldi konuştuk performans olarak pirelli rosso II ye yakın olduğunu yolu güzel tuttuğunu söyledi sadece tek bir şikayeti vardı; Abi istanbul yolunda çivi çer çöp ne varsa giriyor 3. yamayı yaptırdım demişti.. michelin pilot streete göre yumuşaktı elimle kontrol ettiğime.. maalesef sürüş deneyimim yok üzgünüm..

Ayrıca bu s20 evo yu battlax bt-45 yada bt-020 yada bt-90 ile çok karıştırıyorlar o modellere nazaran s20 evo yumuşaktır.. bi rosso II değil belki ama baya yakın benim önceki mesajlara bakarsan uzun bi kıyaslama yapmıştım ordanda bulabilirsin detayları..

serkani
02 Temmuz 2016, 14:08
Hocam selamlar geçen sene kanlıca da park halindeki motorda görmüştüm s20 evo'yu kendi kendime içimden;
(alla alla ne biçim lastik bu desenleri de farklı hımm) derken sahibi motorla ilgilendiğimi görünce geldi konuştuk performans olarak pirelli rosso II ye yakın olduğunu yolu güzel tuttuğunu söyledi sadece tek bir şikayeti vardı; Abi istanbul yolunda çivi çer çöp ne varsa giriyor 3. yamayı yaptırdım demişti.. michelin pilot streete göre yumuşaktı elimle kontrol ettiğime.. maalesef sürüş deneyimim yok üzgünüm..

Ayrıca bu s20 evo yu battlax bt-45 yada bt-020 yada bt-90 ile çok karıştırıyorlar o modellere nazaran s20 evo yumuşaktır.. bi rosso II değil belki ama baya yakın benim önceki mesajlara bakarsan uzun bi kıyaslama yapmıştım ordanda bulabilirsin detayları..


+1


Kullanmadan ve kendi kıyaslamadan yorum yapan arkadaşları gerçekten anlamıyorum. Buraya resim vs ekleyerek şahsen söylediğim şeyleri haklı çıkarmaya çalışmak "bence" gereksiz. Ya da bu güne kadar kaç motosiklet kullandığımı vs yazmaya gerek yok... Çünkü herkes kendi zihniyetine göre yaşıyor hayatı, kendi anlayışına göre kararlar veriyor zira. Ben kendi tecrübemi paylaşıyorum, dileyen bundan fayladalanır dileyen fayladanmaz. Benim tecrübelerimi ispat etme gibi derdim ve zorunluluğum yok. Lakin tecrübe edinmeden görüş bildirenler bu görüşlerini savunmak için çok doğru ya da yanlış bir yığın bilgi ve envanter sunuyorlar. Bazı forumlarda bunu çok görüyorum, iş s..dik yarışına dönüyor adeta. Bu lastik hususunda değil, her konuda böyle. Bu başlık altındaki mesajlar için de yazmıyorum bu eleştirilerimi, yine yanlış anlaşılmasın. :)

İsteyen istediğine inansın, bence sorun yok.:cat:

LynXMaSTeR
07 Temmuz 2016, 03:58
neye karar verdin hocam, aldın mı lastikleri?

Karalı
07 Temmuz 2016, 09:14
S20evo bir çok arkadaşım kullaniyilor memnun olmayanini görmedim virajda hiçbir sorunu yok aslan gibi lastik ömrüde iyi

ramcixx
07 Temmuz 2016, 10:40
Temmuz 15 de Antalyaya gideceğim nasipse s20 evo takip döneceğim.

Emreköktürk
07 Temmuz 2016, 11:50
Arkadaşlar merhaba ve iyi bayramlar ,lastik imalatı ve üretimi hakkında birkaç bilgi paylaşmak isterim.Tecrübelerim, İki buçuk yıl kadar Pirelli lastik fabrikasında arge ve kalite kontrol müh olarak çalışmam, çalıştığım departmanda ise motor sporları için lastik üretilmesi, bu lastiklerin de ,wrc , Ferrari , Porsche cup ,gp3 ve şu anda formula 1 gibi performans yarışlarında kullanılması ile sınırlıdır .
Motosiklet lastiği imalatı konusunda hiç bir tecrübem olmadığınıda belirtmek isterim.
Lastik üretim sürecini ilk faz ve ikinci faz olarak, imalat sırasına göre ayıra biliriz.Her iki fazında imalatı ayrı makinalarda yapılmakta .Özel imalat yüksek hız lastikleri ise her iki fazında aynı makinada yapılabilindigi makinalarda üretilmekte burda amaç iki parçanın da en az sapma ile aynı eksen üzerinde olması (balans etkisinin azaltılması) ve iki proses arasında lastik üzerinde bir sonraki işleme kadar yabancı madde girmesini engellemek tir.tabiki otomasyon sayesinde üretim süreside ciddi oranda azalmakta .Lastiklerin sırtları yani bizim için yola değen kısımları dersek yol şartı ,pist in şekli (sağa veya sola virajlarin çok olmasına göre ) asimetrik olarak bile yapılabilinmekte.Konfeksiyon işlemi biten lastikler ise pişirilme sürecine kadar çok fazla bekletilmeden hemen yatay olarak sıraya konup üretime alınmaktadır .
Lastik pişirme süreci kullanılan meskole yapısı ve lastik kullanım amacına göre çok uzun olmayan sürelerde ,iç tarafı içine giren sıcak su torbası ,dış taraftan ise çoğunlukla alüminyum yapılmış ve dıştan yine buharla ısıtılmış kalıplar ile aynı anda pişirilerek yapılmakta .
Lastik pişirme süreci sadece bu işlem ile tamamlanmayıp yol daki kullanım ömrü sırasında oluşan ısı ile devam edebilmektedir.

Biraz uzun oldu ama lütfen arabanizada lastik alsaniz ,lastiğin dışı kadar içinede bakmanizi ,özellikle lastiğin topuk dediğimiz ve janta oturan kısmını her iki elinizle kontrol edip sağ ve sol taraf arasında bir fark olup olmadığı dikkat etmenizi tavsiye ederim .
Lastiğin en zayıf yanının yanak dediğimiz sırt ile topuk arasında olan ve çoğunlukla kaldırıma sürttüğümüz kısım olduğu,bu kısımda sırt ile temas noktası olduğu için lastik içinde oluşan ısının, lastiği yüksek hızda bu birleşim noktasından en çok zorladığını de belirtmek isterim.

Hız lastikleri genelde ilk fazda kumaş kuşak kullanılarak 2 katmanla ve üzerine konan sırt tan ibaret olmakta (toplam 3 katman) ,
(Burda kuşak demek istediğim malzeme kord bezi üzerine meskole sıvanarak yapılmış bir malzemedir)
daha çok toprak ve taş görebilecek lastikler ise bu katmanların sayısı 5 kadar çıkmakta ve kullanılan kuşaklarda iplik ve metal olanlar bulunabilmektedir.
Özetle hız lastikleri hafif olmasi için az kuşaklı , sürtünmeden oluşan ısının lastiğin omuz bölgesini yirtmaması içinde kuşaklarda metal tel yerine özel iplikler kullanılması tercih edilmektedir .Sırt dedigimiz kısımda mümkün olduğunca ince tutulmakta.Buraya kadar bahis etmek istediğim kısım en fazla 1 yarışlık ömrü olan lastikleri kapsamakta.Normal kullanım için tercih edilen lastiklerde ise kullanılan kuşak sayısı 3 + sırt malzemesi ile beraber 4 katmandan oluşmaktadır.Sirtta kullanılan malzemeler ise orta sert olarak tercih edilmekte .Burda amaç değişik yol koşullarında performans sağlamak ve uzun km ömrü dur.Leven arkadaşın önerdiği battlax serisi bu amaçla bana tercih edilebilinir gibi gelmekte , tabiki motor lastiği tercihi ve tavsiyesi kullanım tecrübesi benden çok daha fazla olan kişilerce daha doğru onerilebilinecegini tekrar belirtmek isterim.

ramcixx
15 Temmuz 2016, 16:48
Evet arkadaşlarım, sayın abilerim yarın Antalyada nasipse S20 evoları motosikletime takıp oradan eğirdir festivaline geçeceğim. Fotoları sizlerle paylaşacağım.

ZümeR
15 Temmuz 2016, 17:00
Bridgestone dan dolayı 2 masraflı vukuat geçirerek illallah demiş biri olarak hiçmi hiç tavsiye etmem.
Bulaşma derim..

Mucit23
15 Temmuz 2016, 17:26
Arkadaşlarım ve abilerim.
CBR250R Motosiklet kullanıyorum. Motorun km si 20 bine yaklaştı. Lastiklerin yanaklarında çatlamalar meydana geldi.

Bayramdan sonra lastiklerimi değiştirmek için Antalya'ya lastik taktırmaya gideceğim.

Gönülden geçen; PİRELLİ,
Acaba diyorum; MİCHELİN mi taksam.

...derken Antalya'da tanıdığım lastikçi bir abi Bridgestone S20 EVO takalım dedi. Radyal ömürlü lastik dedi. (650 TL/Ön-Arka)

Benim kafa karıştı. :silent: Bridgestone'un kalıteli bir lastik olduğunu biliyorum ama motosikletim için hiç düşünmemiştim.

Ne yapsam bilemedim. Kullanan yada tanıdığınız alıp kullanan var mı bu markayı?

Bayramda samsunda lastiğin telleri çıkınca samsun dostlar yamaha bayine gittim ve ellerine metzeller m3 ve bridgestone S20 vardı. Fiyat konusunda aralarında oldukça fark vardı. iyisi olsun dedim ve s20 taktım. Lastik hakkında bende bu konu sayesinde bilgi sahibi olmuş oldum.

Lastiği Taktığım günden bu yana 800km civarı yol yaptım. Lastik daha sıfır gibi duruyor. Levent Beyin yaptığı gibi 1000km de ve ilerki zamanlarda fotoğraflayıp aşınmayı analiz edeceğim.

Bu lastik için Gec ısınıp kolay bitmiyor diyorlar. Henüz öyle dibine kadar viraja yatıp lastiğin sınırlarını test edemedim ama şimdiye kadarda bir sıkıntı yaşamadım. Pazar günü belki lastiği test etmeye çıkabilirim. :queen: Benim yada MT için sert lastik olsa daha iyi olur. Çok da kötü bir seçim olmamış.

Fiyat konusunda eğer 650 TL ye ön arka alabiliyorsan sertliğine felan bakma al gitsin derim ben. O fiyata sadece arka lastik aldım ben. Biraz pahalıya aldım(Mecbur kaldım) Ama serviste lastik değiştirdik sonuçta. Balansını vs herşeyini yapıp anahtar teslim verdiler.

Ekleme: CBR250 için miş. O zaman sana 140 lastik lazım. Bende ne kadar pahalıya almışım diye hayıflanıyordum.

hi_tes
01 Nisan 2017, 22:14
Evet arkadaşlarım, sayın abilerim yarın Antalyada nasipse S20 evoları motosikletime takıp oradan eğirdir festivaline geçeceğim. Fotoları sizlerle paylaşacağım.

Merhabalar, bende şu an lastik araştırıyorum. S20 Evo aldınız mı? Eğer aldıysanız memnun musunuz? Yardımcı olursanız çok sevinirim. İyi akşamlar.