PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.000km motorda debriyaj sıyırırmı?



devrims_26
24 Haziran 2016, 13:03
Öncelikle cümleten merhaba ilk konumu açıyorum önceden araba rükusu dolu bir insandım sanayicilerden bıktıgım için sıfır motor alayım ustayla vs uğraşmayım dedim ilk motorum olan FALCON freedom 250 aldım motorum daha 2.300kmde alalı 4 ay oldu gaz veriyorum ses bağırıyor ama çekiş denen birşey var ağır ağır hızlanıyor motorcuyamı götürdüğümde Balat'a bitik Dedi abi 2.000 km motor Balat'a Nasıl biter dedim şanzımanın üzerindeki teli sorunlardan gevşeltti motor düzeldi 1 hafta bindim yine aynı şekilde yapmaya başladı bu sefer bende biraz gevşettim 2 gün öyle sürdü tekrar bozmaya başladı o şomunla ayar yapılan yerinde sonuna geldik hemen hemen benim aklımdaki soru bazı konularda yağ değiştirdim vs falan yazmış yağla bir alakası varmıdırki bukadar kısa sürede Balat'a sıyırırmı kendim yapabileceğim durumu düzeltebileceğim birşey varmıdır lisede motor okudum kavrama mantığını falan az çık biliyorum öyle yarım debriyaj vs kullanan biriside degilim bu kilometrede bitermi Balat'a yada başka bir sorunmudur yardımcı olurmusunuz yoksa önümüzdeki hafta yine ustanın ellerine düşücez

antilop_skul
24 Haziran 2016, 13:10
ilk motorun ise debriyaj yeme ihtimalin yüksek
blok üstündeki somunlarla ayar yapılıp tekrar ayar kacıyorsa somunlar titresimden gevsiyor olabilir. debriyaj manetinde her hangi bir vida varmı ? varsa ordan ayarayabirsin ayarlar hala düzelmediyse debriyaj balatan bitmiştir.

nedeni :

debriyaja sürekli baskı ve gaz verme
yokusta durunca yarımgaz yarım debriyaj yapmak
debraj ayarın bozukken gazı köklemek
debraj balatan bşkere yanmıstır sonra ayar tutmaya bilir.

çözümü önce düzgünce bir ayar yaptır gerekirse 2 somunla sıktır bak devam ediyorsa mecbur balata değişimi

Mengu16
24 Haziran 2016, 13:13
Ben de hemen hemen aynı motor var son taktığım debriyaj seti 11 bin km de. Debriyajın canını çıkardığım hâlde ilk harekette biraz titrek kavramasına rağmen debriyajda kaçırma yok. Bu arada parçanın adı Balat değil Balata :)

matrax33
24 Haziran 2016, 13:14
Dandik balata koymuşlardır fabrikada. Kanuni seyhan motorum vardı. Balata değiştirdim haftasına yandı. Dedim ben çok zorluyorum galiba. Tekrar değiştirdim 1 ay sonra gene yandı. Araştırıp iyisini buldum baya kullandım yanmadanda satmıştım motoru.

devrims_26
24 Haziran 2016, 13:30
önümüzdeki pazartesi günü yada salı günü bakıma götürücem motoru balata değiştirmeyi düşünüyorum ama her 2.000de bir yaparmı bunu merak ediyorum millet motora 10.0000 den önce anahtar vurdurtmuyor ben motoru ilk aldım servis adam akıllı hiç biryerini sıkmamış vites ayaklıgındaki pim düştü kendim taktım 3-4 saat sonra yolda giderken ayak arka freninin ordaki somun sıkılmamış civata gevşeyip sona kadar basmış fren basılı kalınca yolda arka teker kitledi yolda kaldım arka fren baslılı kaldıgı süre içinde motoru o şekilde zorlamış olabilirim biraz devir göstergesi bozuktu devir göstergesini sipairş ettirdim degiştirdiler o sırada farı arka fren lambalarını plaka lambasını falan yanlış baglamışlar bi 15 gün öyle gezdim sonra gittim onu yaptırdım sağolsunlar sıfır motordanda böyle böyle soguttular beni şimdi ister istemez insan düşünüyor düzgün kullanımda balatanın ömrü nekadardır tekrar tekrar bunu yaparmı bide motor ilk çalışmada zorlanıyor kalkışlarda mesela sonra ısınınca normale dönüyor 1. viteste gidiyor ama 2-3te gazlayınca ses var görüntü yok hızlanmıyor böyle oluncada yagdanmı acaba diye düşündüm

coldboy35
24 Haziran 2016, 13:41
önümüzdeki pazartesi günü yada salı günü bakıma götürücem motoru balata değiştirmeyi düşünüyorum ama her 2.000de bir yaparmı bunu merak ediyorum millet motora 10.0000 den önce anahtar vurdurtmuyor ben motoru ilk aldım servis adam akıllı hiç biryerini sıkmamış vites ayaklıgındaki pim düştü kendim taktım 3-4 saat sonra yolda giderken ayak arka freninin ordaki somun sıkılmamış civata gevşeyip sona kadar basmış fren basılı kalınca yolda arka teker kitledi yolda kaldım arka fren baslılı kaldıgı süre içinde motoru o şekilde zorlamış olabilirim biraz devir göstergesi bozuktu devir göstergesini sipairş ettirdim degiştirdiler o sırada farı arka fren lambalarını plaka lambasını falan yanlış baglamışlar bi 15 gün öyle gezdim sonra gittim onu yaptırdım sağolsunlar sıfır motordanda böyle böyle soguttular beni şimdi ister istemez insan düşünüyor düzgün kullanımda balatanın ömrü nekadardır tekrar tekrar bunu yaparmı bide motor ilk çalışmada zorlanıyor kalkışlarda mesela sonra ısınınca normale dönüyor 1. viteste gidiyor ama 2-3te gazlayınca ses var görüntü yok hızlanmıyor böyle oluncada yagdanmı acaba diye düşündüm

bizim yazdıklarını okurken çektiğimiz çileden daha kötü bi çile çekmişsin.. (arada 1-2 entere basaydın :)

Umarım tekrar yaşamazsın bunları.

telike
24 Haziran 2016, 14:30
Lisede motor okumuşsun gelip burda vasıfsız motorculara soruyosun
Sanayi ustaları canını sıkıyor gidip çinli motor alıyorsun
Neden olduğu görmeden anlaşılmaz birsürü sorun çıkabilir motor okuyup sorunu bulamayacak bir yapıya sahipsen vidayı sıkıyorum dediğinde aslında gerçekte ne yaptığın konusunda bile şüpheye düşebilirim bu yüzden görmek lazım.

mterayes26
25 Haziran 2016, 17:04
Onun okuduğu motorla bu motor farklı