PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : RKS Titanic 150 Karbüratör Ayarı



whatthefaruk
15 Haziran 2016, 22:00
Herkese merhabalar, iyi akşamlar,

Size rks titanic 150 ile ilgili birkaç şey sormak istiyorum.

Bundan yaklaşık 3 ay önce 2013 model bir Rks titanic 150 aldım (başlangıç motorum)

3 gün önce motorla yaklaşık 45 dakika 1 saatlik bir yokuşu tırmandım; yol baya çakıllı ve dikti. Genelde 1 ve 2. vitesle çıktım.

Ertesi gün sabah çalıştırmayı deneyince gazlamadan çalışmadığını gördüm (normalde tek marşla çalışır). Bi sonraki gün sabah jigle ile anca çalıştırabildim. Ben de yokuş tırmanırken vidalarının falan oynamış olabileceğini düşünerek hava ayarı ve rölantı ayarı ile oynadım ama düzeltemedim tabi.

Dün sorunun motorun yağından kaynaklanabileceğini düşünerek elimdeki castrol magnetec 10/40 ile yağını değiştirdim. Yağı değiştirir değiştirmez motor ilk marşta çalışmaya başladı. Yani boşu boşuna hava ve rölanti ayarıyla oynamış oldum.

Rölanti ayarında sorun yok, zaten basit birşey olduğu için hemen hallettim ama karbüratör hava ayarını bir türlü yapamadım; yani aslında şu an yaptım fena çalışmıyor ama yine de içim rahat değil, motorun çalışması için nerdeyse en önemli ayarlardan biri sonuçta.

Şimdi sorum daha önce karbüratör ayarını kendisi yapmış biri var mı (bu motosiklet için olsa daha iyi tabi :D ) ? Nasıl yapıldığını kısaca anlatabilir misiniz? Bi ustaya gidip bu ayarı yaptırsam verim alabilir miyim, illa servise falan mı gitmem lazım?

Bir ekstra soru: Ben şimdi izlediğim videolarda bu vidayı en sıkı hale getirdiklerinde motora en fazla hava gönderiliyodu ve motor stop ediyordu, ben bu vidayı en sona kadar sıktığımda böyle bişey yaşamadım yine harıl harıl çalışıyodu ve hatta daha düzgün çalışıyodu, buna benzer bir durumla karşılaşan var mı?

Karbüratör hava ayarını aşağıdaki vidadan yaptım doğru mudur?

http://oi63.tinypic.com/vmq0dw.jpg

Bi de şu an jigle kapalı konumda de mi ?

http://i66.tinypic.com/fw1w2c.jpg

fatih53.53
16 Haziran 2016, 11:31
1.eger sonuna kadar siksan da bisey olmaz zaten onun önemi.
Gaza bir anda koklensen bile motorun boğulmamasi dır.
Onu komple kapat gaza bas ve boğulma kaybolanakadar aç
2.Jigle açik olmasi lazim ama anlamak icin motoru bisekilde cakiltir gaza sonuna kadar.bas eger istop ederse jigle aciktir

whatthefaruk
16 Haziran 2016, 23:43
1.eger sonuna kadar siksan da bisey olmaz zaten onun önemi.
Gaza bir anda koklensen bile motorun boğulmamasi dır.
Onu komple kapat gaza bas ve boğulma kaybolanakadar aç
2.Jigle açik olmasi lazim ama anlamak icin motoru bisekilde cakiltir gaza sonuna kadar.bas eger istop ederse jigle aciktir

Hocam hem dediğini denedim hem de biraz araştırdım şuan kapalı konumdaymış

Boğulmadan tam olarak kastın nedir? Çünkü en kapalı halden baya bi açana kadar aynı kararda çalışıyor sonradan devir düşmeye başlıyor

fatih53.53
17 Haziran 2016, 20:57
Jigle acik ken yani hava girişini kısıtladığında eğer gaza sonuna kadar basarsan motor boğulur. Benzin fazla ama oksijen yeterli olmazsa, yanma tam olmaz