PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant boyama ve ruhsat



motoRaç
06 Haziran 2016, 23:52
Herkese merhabalar.
Öncelikle forumda arattım ve bu tip konular ya oldukça eski açılmış ya da ruhsat olayına pek değinilmemiş(eğer ben bulamadıysam kusuruma bakmayın.) Şu aralar motoruma kozmetik olarak bir şeyler yapmak istiyorum bundan dolayı bazı sorularım var. Bu jantlara şerit çekenler değil de jantları tamamen boyatanlar oluyor ve benim cidden çok hoşuma gidiyor. Şimdi sorularım şunlar :
1- Bu tip bir değişiklik yasak mı ? Değilse ruhsata işletmem gerekir mi ? Gerekiyorsa ortalama ne kadar bir masraf tutar ruhsat işi ?
2- Jantı boyatma masrafı ne kadardır ? Nereler yapar bu işi(istanbul) ? Nasıl kaliteli bir boya, işçilik olduğu anlaşılır ?
3- Şimdi bende heves var oo müthiş falan diyorum fakat deneyimsizim daha önce deneyimlemiş olanlar sizce akıl karı mı? Benim siyah Pulsarımın jantlarını mat kırmızıya boyatmayı düşünüyorum fakat acaba diyorum gerçekte boyatınca hayalimdeki kadar güzel olmaz mı ? Kırmızı şerit de çok yakışıyor bence fakat sanki jantı boyatırsam çok daha güzel dururmuş gibime geliyor. Bir de mesela yağ sıçrayınca yağı falan silerken yıkarken ederken bu boyalar hemen çıkmaz değil mi ?
Siyah Pulsarda kırmızı boyalı jantlar sizce nasıl durur sizlerin düşüncelerinizi de öğrenmek isterim.
İyi forumlar, güvenli sürüşler.

osmanico
06 Haziran 2016, 23:59
Hocam merhaba. Ben jantımı kendim boyadım. Subaru impreza jantları var ya. Hani altın rengi. O renge boyadım. Bir hafta sonra da muayeneye gittim. Muayeneden yana sıkıntı yok.

Fiyat olarak ben sanayide sprey tüplerine kendim bastırdım boyayı. Spreyle boyadım. 2 tüp yetti. 50 lira verdim. Kendinden vernikli bu boya. Vernik atmana gerek yok demişlerdi.

Bence sen fırın boyaya ver jantları. İstanbul/Kağıthane/Seyrantepe tarafında bu işi yapanlar var. Fırın boyaya 150 lira istemişlerdi ben çok demiştim

http://i.hizliresim.com/r8JpOV.jpg (http://hizliresim.com/r8JpOV)

motoRaç
07 Haziran 2016, 00:06
Hocam merhaba. Ben jantımı kendim boyadım. Subaru impreza jantları var ya. Hani altın rengi. O renge boyadım. Bir hafta sonra da muayeneye gittim. Muayeneden yana sıkıntı yok.

Fiyat olarak ben sanayide sprey tüplerine kendim bastırdım boyayı. Spreyle boyadım. 2 tüp yetti. 50 lira verdim. Kendinden vernikli bu boya. Vernik atmana gerek yok demişlerdi.

Bence sen fırın boyaya ver jantları. İstanbul/Kağıthane/Seyrantepe tarafında bu işi yapanlar var. Fırın boyaya 150 lira istemişlerdi ben çok demiştim

http://i.hizliresim.com/r8JpOV.jpg (http://hizliresim.com/r8JpOV)

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Öncelikle çok güzel olmuş motorunuz :) Anladığım kadarıyla fırın boya daha sağlam oluyor hem böylece boya atması zedelenmesi de az olur. Dediğiniz yerlere zaten sürekli gidiyorum sanayi mahallesi civarında bir araştıriyim o zaman ben. Ruhsata işletilmemesi iyiymiş yoksa boşuna boşuna masraf oluyordu :D

osmanico
07 Haziran 2016, 00:12
Hocam sanayi mahallesinde yeni yapılan yokuş var ya. Benzinliğin yanından iniyor. Ordan aşağı in, dümdüz kaptır 500 metre kadar. Caminin oradaki kavşaktan Seyrantepe'ye çıkan yokuşa doğru vur motoru. Yokuşun bitmesine yakın sağda bir boyacı var. Çok iyi biri ve çok ilgili. Tavsiye ederim

motoRaç
07 Haziran 2016, 00:18
Hocam sanayi mahallesinde yeni yapılan yokuş var ya. Benzinliğin yanından iniyor. Ordan aşağı in, dümdüz kaptır 500 metre kadar. Caminin oradaki kavşaktan Seyrantepe'ye çıkan yokuşa doğru vur motoru. Yokuşun bitmesine yakın sağda bir boyacı var. Çok iyi biri ve çok ilgili. Tavsiye ederim

Tavsiyeniz dikkate alınmıştır. Çok teşekkürler.

AhmetCan1903
07 Haziran 2016, 00:22
1-ruhsata islemege gerek yok (tam emin degilim)
2- sanayide herkes yapar cok bisey tutmaz olmadi spreyle boyarsiniz
3- youtubede motosikletten anlamayan adam var onun pulsarda kirmizi jantli bi bak istersen begenirsen yaparsin
İyi forumlar

motoRaç
07 Haziran 2016, 00:25
1-ruhsata islemege gerek yok (tam emin degilim)
2- sanayide herkes yapar cok bisey tutmaz olmadi spreyle boyarsiniz
3- youtubede motosikletten anlamayan adam var onun pulsarda kirmizi jantli bi bak istersen begenirsen yaparsin
İyi forumlar

Sayenizde yaptırmadan önce görme imkanım oldu youtubetan hemen baktım ve karar verdim en yakın zamanda yaptırmaya :) Çok teşekkürler ederim.

X-Slim
07 Haziran 2016, 10:11
Şimdiden hayirli olsun hocam :)

motoRaç
07 Haziran 2016, 12:26
Şimdiden hayirli olsun hocam :)

Teşekkürler :)

sabree
07 Haziran 2016, 13:59
Boyatmak yerine boyamayı seçersen, jantlarını sök mümkünse lastikleri ayır eğer ayırma imkanın yoksa maskeleme bandı ile güzelce çevir, ama ben kesinlikle ayır derim.
1000-1200 gibi bir zımpara ile güzelce jantlarını zımparala ki boya sağlam tutunsun.
Sprey ile boyarken az az uygulayarak 2-3 katta kapatacak şekilde uygula akmadan boyamış olursun (jant göbekleri ve sibopları da düzgünce bant ile maskelemeyi unutma ve eğer imkanın varsa jantı asarak boya daha kolay olur.)
Kesinlikle boyanın üstüne en az bir kat vernik uygula ki janta vuran taşlar direk boyayı çatlatmak yerine önce vernik zarar görsün.
İşin resmiyetine gelecek olursak, muayene yada polis kontrolünde iki renklerde bile bir rengin motorun üzerinde daha çok olması yeterli oluyor, hatta depo o renk olsa bile yetiyor diyebilirim.

murat 60
07 Haziran 2016, 14:36
yeni bir uygulama var pilastidip diye netten ararsan cıkar basıt ve etkılı aynı zamanda sıkıldıgında sokup atabılırsın

LynXMaSTeR
07 Haziran 2016, 14:37
motosiklette durum nedir bilmiyorum ama araçları janttan bıraktıklarını gördüm geçen ay tüvtürkte

motoRaç
07 Haziran 2016, 19:55
Boyatmak yerine boyamayı seçersen, jantlarını sök mümkünse lastikleri ayır eğer ayırma imkanın yoksa maskeleme bandı ile güzelce çevir, ama ben kesinlikle ayır derim.
1000-1200 gibi bir zımpara ile güzelce jantlarını zımparala ki boya sağlam tutunsun.
Sprey ile boyarken az az uygulayarak 2-3 katta kapatacak şekilde uygula akmadan boyamış olursun (jant göbekleri ve sibopları da düzgünce bant ile maskelemeyi unutma ve eğer imkanın varsa jantı asarak boya daha kolay olur.)
Kesinlikle boyanın üstüne en az bir kat vernik uygula ki janta vuran taşlar direk boyayı çatlatmak yerine önce vernik zarar görsün.
İşin resmiyetine gelecek olursak, muayene yada polis kontrolünde iki renklerde bile bir rengin motorun üzerinde daha çok olması yeterli oluyor, hatta depo o renk olsa bile yetiyor diyebilirim.

Dedikleriniz için çok teşekkürler. Kendim uygulamayı düşünürsem yapacağım. Bendeki pulsar siyah, kırmızı yazı etiketleri var ufacık, ve ruhsatta da renk olarak siyah yazıyor. Çok bir sıkıntı olacağını sanmıyorum demeniz gibi.


yeni bir uygulama var pilastidip diye netten ararsan cıkar basıt ve etkılı aynı zamanda sıkıldıgında sokup atabılırsın

Plastidip i duymuştum daha önce fakat eğer ben uygulayacaksam çok daha detaylı araştıracağım. Çok teşekkürler.


motosiklette durum nedir bilmiyorum ama araçları janttan bıraktıklarını gördüm geçen ay tüvtürkte

Genele bakarsak gerek bu konuda gerek se diğer araştırmalarım sonucunda pek bir sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum fakat kesin olarak bir bilgi edinmeye de çalışmaktayım. Eğer kesin bir bilgi edinirsem ilk mesajı da editlerim böylece herkes öğrenmiş olur. Teşekkürler cevabınız için.

marten1907
12 Eylül 2017, 12:26
Arkadaşlar İstanbul da jant boyama işini yapan hangi oto sanayi bölgeleri var 1 günde yapabilecek işin ehli olan avrupa anadolu yakası farketmez benim için

artemis99
12 Eylül 2017, 12:32
Tekeri sökmeden uygulamak zor .

velizrsln
12 Eylül 2017, 13:06
Muayeneden gecer ruhsatta oyle bir yeri yoktur ama polis durdurur yazar gecer cunku sen motorsun ceza motorcuya yazilir