PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung GV 250 Tekleme Problemi



gorkemzeynel
24 Mayıs 2016, 16:45
arkadaşlar ben gv 250 kullanıcısıyım,

motorum birden teklemeye başladı,sanki bir fren tutup sonra bırakıyor. F1 ışığıda yanıyor, Antalyada bir türlü çözüm bulamadık,cihaz yok. Bildiğiniz iyi bir usta var mı? İstanbul'da cihazı olan?

Levent
24 Mayıs 2016, 17:42
Bu şekilde başlık açılmaz, açılsa da yanıt bulmaz. Lütfen sorununuza dair açıklayıcı bilgiyi forumun ilgili konu başlığı altına daha belirgin ifadeler ile açın.

Ben örnek teşkil etmesi açısından,sizin yerinize konu başlığınızı düzeltiyor ve uygun başlık altına taşıyorum.
Ama lütfen bir dahaki sefere özen gösterin.
Bu şekilde topic açmak forum kurallarına aykırı bir durumdur.

Anlayışınız için teşekkür ederim.

Choppers77
26 Mayıs 2016, 04:13
arkadaşlar ben gv 250 kullanıcısıyım,

motorum birden teklemeye başladı,sanki bir fren tutup sonra bırakıyor. F1 ışığıda yanıyor, Antalyada bir türlü çözüm bulamadık,cihaz yok. Bildiğiniz iyi bir usta var mı? İstanbul'da cihazı olan?
Muhtemelen teke düşüyordur motosikletiniz. Buji pipolarını kontrol etmenizi öneririrm. Ya baktım sağlam görünüyorlar demeyin hyosung 250 sınıfında bikaç kez rastlamıştım bu probleme. Buji pipolarındaki deforme ve çatlaklar buna neden olabiliyor.

HAZZILHAR
26 Mayıs 2016, 10:19
arkadaşlar ben gv 250 kullanıcısıyım,

motorum birden teklemeye başladı,sanki bir fren tutup sonra bırakıyor. F1 ışığıda yanıyor, Antalyada bir türlü çözüm bulamadık,cihaz yok. Bildiğiniz iyi bir usta var mı? İstanbul'da cihazı olan?

Öncelikle F1 değil FI (Fuel Injection) uyarı lambası o. Motorun CDI ünitesi (sanayi dilinde beyni) arıza olduğunda o ikazı yakar. Üniteks'i arayarak diagnostik cihazının hangi serviste olduğunu öğrenebilirsiniz.

Asıl sorununuz olan tekleme probleminin ana nedeni buji piposudur. Muhtemelen kırılmış veya çatlamıştır. 20'şer liralık 2 adet yeni buji piposu alarak sorunu çözebilirsiniz. Ancak bu problemden dolayı FI ikazı yanmaz. Onun için diagnostik cihazına bağlamanız lazım.

Bu sorunlar belki de yüzlerce defa GV250 başlığında konuşuldu. Orada aratabilirsiniz, sizin sorununuzu yaşayan bir sürü insan var. Eski mesajları okumayı ve araştırmayı tercih ediniz.

Geçmiş olsun.

linkinpark20
26 Mayıs 2016, 10:35
dostum hyosung kullandım yetkili servise gidip makineye bağlatman lazım. hata kodu ekranda belirecek. yetkili olmayan servislere hiç gitmeyin derim makineye bağlamadan sorunu bulmaları zor olabilir.

kahraman1
26 Mayıs 2016, 10:49
Antalyada motodizayn yunus emre var iyi ustadir,hyosung için makinasida mevcut.

WanDoGa
03 Haziran 2016, 09:43
EFI ürettiği hata kodu için cihaza bağlamadan da sorunu öğrenebilirsin zaten onun için mors alfabesi gibi yanıp söner.

https://www.google.com.tr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=hyosung%20gv250%20service%20manual

İlgili dosyayı indirdikten sonra hatanın nereden geldiğini bulup daha bilinçli bir şekilde kitapçıkta anlatılanları yaparak çözüm arayın veya ustanın yanına giderken sorununuzu öğrenin ki kazık atamasınlar.

Antalya'da EFI motordan anlayan adam gibi bir usta yok. Beyin cihazım elimde var getir hallederiz derlerse inanma deneme yanılma ile çözecektir. Türkiye'de o cihazdan 2 tane mevcut biri kuralkandaydı bir diğeri de İstanbul'da bir servisteydi.

nines
03 Haziran 2016, 10:52
tekleme büyük ihtimalle buji piposundan. bu arada motor ısındıktan sonra boşa aldığında stop etme yapıyormu?

Ufuk ARSLAN
03 Haziran 2016, 11:45
yakın tarihte benimde başıma benzer bir durum geldigi icin soracagım. motorun kac model ve kac km de bilgi verebilirsen sevinirim

ogzcngdk
03 Haziran 2016, 12:40
eğer motorun performansı düştüyse, kalkışlarda zorlanıyorsa, sesi boğuklaştıysa büyük ihtimalle buji piposu çatlağı...

bu şekilde motoru kullanmayın 2 adet ngk buji piposu alıp değiştirmeniz gerekli, bu şekilde kullanırsanız egzos mosmor olacak kadar ısınır. geri döndürülemez şekilde yanar. bu problem FI ışığı yakmıyor FI ışığı başka bir problem için yanıyor.