PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 senedir yaşadığım elektrik problemi için yardımlarınızı esirgemeyin



btoygu
22 Mayıs 2016, 21:06
Değerli abilerim, arkadaşlarım. Aranıza yeni katıldım. 1 senedir kapımda yatan canavarın bana yaşattığı kötü duygularla yazıyorum. Evet hikayeme başlıyorum. Liseden sonra çalıştığım zamanlarda krediyle bir Pegaso 650 i.e aldım. Şu an üniversite okuyorum hala borcu bitmedi. Makineyi aldığımda tek eksiği arka lastikti. Aradan 3 ay gibi bir süre geçti ve ECU yu yaktım. 8 aylık bir zaman içinde harçlıklarımı biriktirerek bir ECU aldım ama yetmedi bir de krank mili sensörü istedi canavar ve bir de 12 volt 9 amper akü. Sonrasında tam olarak 2 ay daha kullandım ve bu defa konjektor problemi çıkardı. Konjektör yanınca hani öğrenciyiz ya yapayım bi akıllılık çinli konjektör alayım dedim. Aldım ve taktım, haliye aşırı ısındı şarj sorunu başladı. Kabloları ek yerinden eritti. Araştırmalarım sonucu bir sanel lombardin konjektörü alıp devreyi bağladım. Isınınma sorunuyla karşılaşmadım yalnız şarj etmiyordu. Bunun üzerine aliexpressten daha kaliteli bir yan sanayi ürün aldım. Fakat öyle bir ısınıyor ki el değmiyor, motoru çalıştırmıyor ama gel gelelim kabloları da eritmiyor. Hala üzerinde takılı duruyor ve canavar okuduğum şehirde kapı önünde yatıyor. Çok karışık olduğunu düşünerek bir özet geçeyim.

1. Motoru aldığımda üzerinde ne akü vardı bilmiyorum.
2. İlk zamanlar ecu problemi yaşadım.
3. Sonrasında ustam sağolsun ECU'yla birlikte bir de 12 volt 9 amper akü takmış.
4. Konjektör sıkıntısı yaşadığımda o akünün yerine Bosch marka 12 volt 9 amper bir akü aldım. Üzerine tam olarak 3 çeşit konjektör denedim.
5. Konjektörlerdeki sorun ısınma ve şarj etmemeydi. İlk marş basışımda marş sıyırmıyor yalnız biraz gezip stop ettiğimde marş sıyırmaya başlıyor. Motoru vurdurarak çalıştırıyorum 20-30 dk sonra stop ettiğimde bir daha çalışmıyor. Eğer akü kutuplarını sökmezsem gün içinde tamamen boşalıyor akü. Kimi ustaya göre sorun marş rublesi kimine göre marş motoru, rölesi akü, konjektör.
6. Dün yine biriktirdiğim parayla orjinal konjektör aldım. 40 gün sonra gelecek inşallah.
7. Bugün yabancı sitelerden temin ettiğim el kitapçığında motorun aküsünün 12 volt 12 amper olması gerektiğini gördüm ve şok oldum. Bence tek sorun konjektor değil aküdeki amper eksikliği. Ama elektronik bilgimin eksikliğinden yorumlayamıyorum.
Öyle zor durumdayım ki anlatmakla bitmez. 2 senedir 3000 km yapamadım motorla. harcadığım paranın hesabını tutamıyorum bile. cidden çok üzülüyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.

Değerli fikirlerini sunan herkese teşekkür ederim. Aydın'da ikamet eden varsa bir çay eşliğinde kendisini dinlemek isterim.

Furkan Tarık
22 Mayıs 2016, 21:22
***
Çok ilginç bir problem. Yok muymuş bunu yapacak usta?

bulut59
22 Mayıs 2016, 21:54
çok zor bee altında motor olup ta dolasamamak. umarım cozum bulursun. konu yukarılara cıksın birisi gorur ıns.

demir2001
22 Mayıs 2016, 22:17
Hacı aprilla degilmi bu canavarın konjektörü fiat palionunki ile ayni bide istanbulda bir firma var internetten arastir bulursun onlar toptanci ama bizzat gidersen alirsin kalite kolay gelsin

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------

Bujiyede bak

Nikkfurie
22 Mayıs 2016, 22:23
akü amperinin düşük olması sıkıntı çıkarmaz..bu konuda tecrübem var,önceki motorun akusu 12 amperdi bitti yerine arkadasin elinde bulunan hazır sarzli 8 amperlik akuyu taktım hafta sonu binmek için...sonra yaklasik 2,5-3 yıl akuyle ilgili sorun yaşamadim...unuttum gitti öyle sattım birgün dahi tık demedi...dinamo kapağını actirip sargilarda yanık varmı konjektore girmeden dinamo çıkış voltajini ölcturdunuzmu?

btoygu
22 Mayıs 2016, 22:36
Hocam mekanik bilgim iyi değil. Elektrikçi ustama gittiğimde konjektöre gelen akımın normal olduğunu söylüyor, fakat konjektör akımı ayarlıyamıyormuş. Benim anlıyacağım dilde bana söylediği sen bu motora gündüz farlar kapalıyken binersin fakat gece 5 dk farlarını açsan ertesi gün binemezsin dedi. Hakikaten dediği de oluyor gündüz 1 kere çalıştırdım mı stop etmeden akşama kadar binebilirim ama konjektör öyle böyle ısınmıyor egzos bile daha soğuk kalıyor yanında. Akımı çeken herhangi bir aksesuarım da yok. Amper meselesine kafamın takılma sebebi marşın kaçırması. Aküyü doldurup bir defa çalıştırıyorum sonrasında stop edip çalıştırmaya kalktığımda hep sıyırmaya başlıyor. Marşın kendisinde sıkıntı olsa dolu aküyle de sıyırması gerektiğini düşünüyorum. Bu arada elektrik tesisatında bakılmadık yer bırakmadık kaçak falan da yok.

Nikkfurie
22 Mayıs 2016, 22:44
konjektor de dinamo kapağının tam ortasida elini degdiremeyecegin kadar ısınır normaldir...sargilari fiziksel olarak kontrol etmekte fayda var yada taktigin farli konjektorlerin elektronik devresi yeterli değil...yeni nesil konjektorler oldukça gelişmiş elektronikle donatilmislardir..

btoygu
22 Mayıs 2016, 22:55
Son mesajınız ilgimi çekti. Dün yeni konjektörü sipariş vermeden sizlere danışsaydım keşke. Şu an yaptığımı düşündüğüm hata şudur ki mevcut konjektörü (YHC marka yan sanayi)taktıktan sonra akünün suyunu ve şarjını kontrol etmedim. Konjektörü taktım, vurdurarak çalıştırdım 2 gün 30 ar dakika farlar kapalı gezdim. Daha sonra konjektörü elleyip elimi yaktığını gördükten sonra ustamı arayıp durumu izah ettim. Kablolarda çok çok az ısınma olduğunu belirttim o da bana çok normal olduğunu söyledi. Acaba aküyü şarj ettirip bir daha mı denemeliyim? 1 kaç saat binncei sonra marş aldığını görmek için. Çünkü ben hemen şarj olacağını düşünmüştüm. Bir de bugün el kitapcığında 12 amper mevzusunu görünce iyice yıkıldım suçu hemen aküye attım. Sizce kesin olarak suç benim heyecanım mı? Kafama takılan diğer soru 9 amper akü marş motorunu çalıştırmıyorken 12 amper akü çalıştırabilir mi? Yani daha mı verimlidir?

Nikkfurie
22 Mayıs 2016, 23:29
30 dakikada akü şarj olmaz...önce akuyu 12 saat tampon sarzda tut...mars motorun dişlileri saglamsa ilk marsda alır çalışır...sonra besleme gerilimini tekrar olctur orta devirlerde akünün kutup başında 14.2 - 14.5 volt görmelisiniz ustan daha iyi bilir..besleme normal ama 2-3 gün sonra mars basmiyorsa akü sarz tutmuyordur...akü iyi durumdaysa 9 veya 12 olması fark etmez benzin deposu gibi dusun içinde 10 lt de olsa 20 lt de olsa motor çalışır ama menzil fark eder..

btoygu
22 Mayıs 2016, 23:46
Çok teşekkür ederim bir abim daha söylemişti amper meselesi akünün kaç saat besleyeceğiyle alakalı falan diye. Umarım konjektördendir arızam. Varımı yoğumu ona yatırdım zaten. Marş motoruyla uğraşacak derman kalmadı. Sıkıntı 2 ustayı biraraya getirememem. Elektrikçiye gidiyorum ölçüyo biçiyo motor ustasına yolluyo ona baksın buna baksın diyerek. Sökme takma parası veriyorum hadi bide elektrikçine git diyo tekrar oraya yol alıyorum. Deneme yanılma yoluyla iş yapıyoruz resmen. Öyle ki aralarında 30 km den fazla mesafe var. Her gidişimde 1 günüm gidiyo okuldan kalıyorum üzüntü de yanıma kar kalıyor masraflar da cabası. İlginiz için teşekkür ediyorum. Farklı görüşleri olan abilerimi de dinlemek isterim. Özellikle Aydın'dan eli anahtar tutan bu işlerden anlayan bir abim çıkarsa masraftan kaçınmıyorum. Kafam rahat olsun yeter.

Choppers77
26 Mayıs 2016, 04:34
Şimdi birazcık senin içini rahatlatayım güzel kardeşim. Akünün amperi sorun değil net bi şekilde onu sil kafandan. 12 5 olsa akün olmadı derdim ama 12 7 , 12 9 , 12 12 aküler işini görür net şekilde.
---Gelelim ikinci konuya akü doluyken marş basıyor zayıfken kaçırıyor demişsin. Şöyle belirtiyim kullandığın motosikletin marşı kaçırıyosa pek kibar bir ses duymazsın ya tiz bir şırıltı yada şırıltının arakarında tak tuk vuruntu sesi duyarsın. Ama bunlar olsa akün doluyken de aynı şey başına gelir. Yani marş motorunda yadamarş rublende bir sorun olduğunu düşünmüyorum içini ferah tut.Akün zayıfken marş çevirmekte zorlandığı için marş rolenden gelen tıtıtıtıtrt gibi bi ses duyuyorsundur muhtemelen ( seslerin harflere dönüşmüş hali de komik oluyormuş yazınca farkettim :) ) ----Gelelim üçüncü konuya elektrikçi ustan ölçüm yaptı ve konjektöre gelen akımın normal olduğunu söyledi ise ( normal olduğunu kabul edersek ) Sargında sorun yok demektir. Bu güzel bi haber külfet ve epey masraftan kurtulmuş oldun hayırlı olsun. Ve tüm bunları bi araya toparlarsak Konjektörün uyum sağlamıyor demektir. Uyumlu bir konjektör edindiğinde şükür Allah'a deyip gülümsediğini görür gibiyim. Artık tasalanma ve keyifle bin motosikletine sorunun sadece konjektör. Aküyü marş kaçırmasını kafana takma marşında da akünde de sorun yok diyebilirim. uyumlu konjektör taktığında çalıştırıp şarjına bakar ustan şarj ediyorsa ve akün boşalıyorsa akün şarj tutmuyordur. 12 7 bi akü bile işini görür. Kafan rahat olsun güzel kardeşim.

topcu197877
27 Mayıs 2016, 20:06
kutup başlarını sökmezsem akü boşalıyor diyorsun.marş motoru ve konjektörle boşuna uğraşıyorda olabilirsin.
motosikletinde eletrik kaçırıp aküyü boşaltıyor olabilir.durduk yerde akü boşalmaz.konjektör bildiğim
kadarıyla motor çalışınca devreye girer.motorun ürettiği voltajı aküye 13-14 volt sabit olarak gönderir.
12ve daha az voltaj gönderirse arızalıdır.

-ZERO-
27 Mayıs 2016, 21:51
Ebayden komple motorun kablolamasını alsan daha saglikli olur. Pegaso 650 harness yaz cikar zaten. Orjinal sifir bir de konjektor siparis edersen butun sorun cozulur gibime geliyor.

hamzarat
27 Mayıs 2016, 22:54
ben oyumu regulator-rectifier(konjektor) ve akü ikilisinden yana kullanıyorum.akü sarj cihazına bağladığında şarj tutuyorsa ve sağlamsa eğer tesisatta kaçak olabilir.akünün artı kutubunun önüne anahtar(kesici) koyarak önüne geçebilirsin.tüm bunlara rağmen akü boşalıyorsa konjektor sarja gitmiyor demektir.işte burada sana şansın açık olsun diyorum.doğru konjektoru bulmak çok zor oluyor.bunların yanında marş kavrama da sıkıntılı olabilir.
umarım sorununu çözersin kısa sürede.yoksa motosiklet ustalarının eline düşmanım düşsün istemem.ne kadar rezil bir durum anlatamam yani.

mterayes26
27 Mayıs 2016, 23:01
Aküyü şarj et konjektörü sök varsa elektronik multimetre veya avometre bağla ve izle enerji kaybı varmı aynısını marş rölesi içinde yap bak bakalım kaçak varmı ikisinde de yoksa tesisatı elden geçir