PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sorum üstatlara



ozgurfs
16 Mayıs 2016, 14:22
üstatlar karburatör tahliye vidasını acınca benzin akıyor bu pistona kesin benzin gidiyor demek midir ?

oluroyle
16 Mayıs 2016, 15:58
Merhaba,

Karbüratör tahliye hortumundan benzin akmasının sebepleri :
Hatalı ayarlanmış şamandıra seviyesi
İğne veya yuvası üzerinde kamp kurmuş pislikler,tortular,bu sebeple de yüzemez.
Aşınmış iğne veya iğne yuvası
Delinmiş şamandıra ya da yapışmış falan olabilir. Her iki durumda da yüzemiyor benzin üzerinde nasılsa..

Sana karbüratörden bahsedeyim..
Karbüratorde havanın içinden geçtiği ventrü diye bir bölümü var.Benzinin içinde, ventrüye bağlı ikinci bir emisyon tüpü ve meme var. Bu hava ventrüye piston sayesinde iletiliyor.

4 zamanlılarda,
emme zamanında, piston aşağı doğru inerken oluşan hareketle,motor hava emiyor.
Benzinin karbüratöre girdiği noktada şamandıra iğnesi var. İğne hareketi de şamadıra tarafından sağlanıyor. Benzin seviyesi azalınca, şamadıra aşağı iniyor. Böylece içeri benzin girişi sağlanıyor. E haliyle benzin miktarı arttıkça da şamandıra yukarı doğru çıkıyor ve şamandıra iğnesi benzin girişini tıkıyor ve benzin girişi duruyor. Karbürator tahliye hortumundan neden benzin taşmasını az çok anlamışsındır. E bu olayda, benzin seviyesi sabit kalıyor, sabit seviye kabı da deniyor bu kaba..
Bu kab seviyesinin hep sabit kalması gerekli, sende sabit değil.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132342-karburator-tikanmis-tahliye-hortumundan-benzin-bosaliyor.html
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/92730-karburator-tahliye-borusundan-devamli-benzin-atiyor.html

karbüratörlü ve enjeksiyonlu makinalarda, Seninki karbüratörlü imiş, karbürator sistemi sayesinde, hava-yakıt karışımı sağlanıyor.Yanma odası denen,silindirlere gönderiliyor. Piston tarafından sıkıştırılıp, buji ile ateşleme yapılıyor.Reaksiyon oldu, karışım genişledi,ısı ve hacim kazandı yani. Piston da krank miline iletti bu enerjiyi, dairesel hareket enerjisine çevirmesini sağladı. Zincirine iletildi bu enerji, olay bu aslında..

ZümeR
16 Mayıs 2016, 16:31
Ben üstat olmadığım için cevap yazamıyorum

Kahretsin evlat..!!
Bu lanet olası üstatlık ta nereden çıktı..?
Ben üstat değilim anlıyor musun..?
Dışarıda bekliyorum.. http://i479.photobucket.com/albums/rr160/macast/emoticon/bate.gif

CrazyBullet
16 Mayıs 2016, 16:32
Merhaba,

Karbüratör tahliye hortumundan benzin akmasının sebepleri :
Hatalı ayarlanmış şamandıra seviyesi
İğne veya yuvası üzerinde kamp kurmuş pislikler,tortular,bu sebeple de yüzemez.
Aşınmış iğne veya iğne yuvası
Delinmiş şamandıra ya da yapışmış falan olabilir. Her iki durumda da yüzemiyor benzin üzerinde nasılsa..

Sana karbüratörden bahsedeyim..
Karbüratorde havanın içinden geçtiği ventrü diye bir bölümü var.Benzinin içinde, ventrüye bağlı ikinci bir emisyon tüpü ve meme var. Bu hava ventrüye piston sayesinde iletiliyor.

4 zamanlılarda,
emme zamanında, piston aşağı doğru inerken oluşan hareketle,motor hava emiyor.
Benzinin karbüratöre girdiği noktada şamandıra iğnesi var. İğne hareketi de şamadıra tarafından sağlanıyor. Benzin seviyesi azalınca, şamadıra aşağı iniyor. Böylece içeri benzin girişi sağlanıyor. E haliyle benzin miktarı arttıkça da şamandıra yukarı doğru çıkıyor ve şamandıra iğnesi benzin girişini tıkıyor ve benzin girişi duruyor. Karbürator tahliye hortumundan neden benzin taşmasını az çok anlamışsındır. E bu olayda, benzin seviyesi sabit kalıyor, sabit seviye kabı da deniyor bu kaba..
Bu kab seviyesinin hep sabit kalması gerekli, sende sabit değil.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132342-karburator-tikanmis-tahliye-hortumundan-benzin-bosaliyor.html
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/92730-karburator-tahliye-borusundan-devamli-benzin-atiyor.html

karbüratörlü ve enjeksiyonlu makinalarda, Seninki karbüratörlü imiş, karbürator sistemi sayesinde, hava-yakıt karışımı sağlanıyor.Yanma odası denen,silindirlere gönderiliyor. Piston tarafından sıkıştırılıp, buji ile ateşleme yapılıyor.Reaksiyon oldu, karışım genişledi,ısı ve hacim kazandı yani. Piston da krank miline iletti bu enerjiyi, dairesel hareket enerjisine çevirmesini sağladı. Zincirine iletildi bu enerji, olay bu aslında..

Vay, sen kadın değil miydin ya nasıl buluyorsun bu kadar bilgiyi

COMTAN
16 Mayıs 2016, 17:03
vidayı açınca benzin gelmesi kesin motora benzin gidiyor anlamına gelmez eğer benzin memeleri tıkanmışsa piston vakumu benzini çekemez ve motor çalışmaz...

ozgurfs
16 Mayıs 2016, 18:38
hehe üstat derken biraz anlayan anlamında :) arkadaşlar ben yanlış anlattım kusuruma bakmayın şimdi bu vida var ya açınca benzin boşaltıyo burdan benzin mosaltıyorum yani karburatore benzin geliyor fakat motor çalışmıyor benzin gitmiyor gibi bun uögrenmek istedim

tr100a
16 Mayıs 2016, 19:20
Bujiyi sök oradan 30 gr benzin dök( çeyrek çay bardağı) bujiyi tak çalışırsa problem karbüratörde

fatih53.53
17 Mayıs 2016, 10:54
Kardeş üetad deiliz ama bu konu için üstadları rahatsiz etme
Eğer motorun emme yapmiyor ise benzin gitmez.
Bujiyi iyi sık , emme yaptığından emin ol. emme yapıyor da yine çalismiyosa bujiyi çikar sil kurut. Tekrar tak buji kablosunu takmadan 2-3kere marş bas.
Tekrar çıkar bak bakalım buji ıslanmışmı

ozgurfs
17 Mayıs 2016, 12:05
rahatsız etmedim soru sordum emme yapıyor motor sorum bu değiil sağol

fatih53.53
17 Mayıs 2016, 20:18
Ozaman soruna cevap verelim
O tahliye vidasini istediğin kadar ac, istersen
Deponu bitir Eger karbüratörde sikinti var ise motora benzin gitmez. Orasi pisli benzin ve tahliye vidasidir

ozgurfs
17 Mayıs 2016, 21:17
bu cevabı öğrenmiştim zaten yine de sağol

iylmz
17 Mayıs 2016, 21:37
Hahaha .bu iyi

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------


Ben üstat olmadığım için cevap yazamıyorum


Kahretsin evlat..!!
Bu lanet olası üstatlık ta nereden çıktı..?
Ben üstat değilim anlıyor musun..?
Dışarıda bekliyorum.. http://i479.photobucket.com/albums/rr160/macast/emoticon/bate.gif

Hahaha.bu iyi