PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dişli küçültme yada büyültme Hk



ali kırbaş
25 Nisan 2016, 20:19
Öncelikle merhaba mondial 125kt motosikletin için birkaç öneri geldi ancak daha düzgün ve dogru bilgi almak için size danışmak istedim motorum orijinal yani hiçbir şekilde oynanmamış 5binde cıvata dahi sökülmemis durumda ve özellikle motoruna müdahale etmeyi düşünmüyorum uzun bir sure ancak normal bir devirde uzun yolda motorunun gidişini dahada rahatlatmak için dişli büyütme yada küçülmeye gitmemi önerenler oluyor bu işlem için bilgi almak istiyorum mümkünse

Sado39
25 Nisan 2016, 20:28
Ön dişli büyüyüp arka dişli küçültmelerde son sürat artar ivme düşer. Düşük devirde daha fazla hız yapmanızı sağlar. Düz uzun yollar için ideal olabilir. Ama kalkışlar hantal ve bayır yukarı performans çok düşer.
Ön dişli küçülüp arka dişli büyütmelerde son sürat azalır ivme artar. Motor orijinal halinden çok daha hızlı ve güçlü kalkış yapar daha çok devir ister çok yakar.
Stunt çı ya da tüysiklet biri değilseniz ikisini de önermem. En iyisi orijinal hali.

tr100a
25 Nisan 2016, 21:04
Öndeki ufak dişliyi 1 diş büyütürseniz hızınız 15 km artar arka dişliyi 1 diş küçültürseniz 5 km hızınız artar ikisiyle birden oynarsanız randıman alamassınız tavsiyem arka dişlinin 2 diş küçüğünü eğer yoksa ön dişlinin 1 diş büyüğü fazla oynarsanız motorunuz 5.viteste yürumez

ali kırbaş
25 Nisan 2016, 23:12
Bilgi için tesekkur ederim amacım daha suratlı gitmek değil zaten sadece 125cc lık bir motor ile uzun yolda daha rahat yol almak motoru fazla zorlamadan daha rahat gitmek çünkü motosikletin gayet seri ama vites yükseltip gaza basınca sanki hala aynı vitesteymisim gibi oluyor ve motor gitmiyor gaza çok yukleniyorum ozamanda motorda haliyle aşırı titreme ve zorlanma oluyor birde bizim motosikletler için ön dişli değişimi yapılarak titresim hafifledigi söyleniyor motorda daha 5_6 bin kmde motoruyla oynamak istemiyorum uzun yolda rahat ve kullanımı gayet iyi sadece bira daha gidişini rahatlatmak istiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

Yada dişliler haricinde ne onerirsiniz onu sorayım genelde 150cc yap diyorlar ama motorda bir sorun oluşmadan bunu yapmak istemiyorum zaten çok bir fark yaratacaginida zannetmiyorum

Mengu16
25 Nisan 2016, 23:52
Senin motoru 210cc yapıp ön dişliyi 16 arka dişli 36 yapabilirsin. Ben kendi motoruma bunları yaptım 135km hızı gördüm. Çok uzun rampalarda bile 100km hızın altına düşmüyo. Çoğu 1600cc altı araç bile yokuşları bu kadar hızlı çıkamaz. Zaten haftasonu denedim gördüm sol şeride çıkan arabaların hiçbiri beni sollayamadı yokuşta. Anca bir şartla sollarlar 3. vites 6000 devir ama o zaman da 20-25 litre yakar.

ali kırbaş
26 Nisan 2016, 00:07
Hocam sizin motosiklettemi kt ve ne kadara mal oldu motor işlemi 150cc hep duyuyorum da 210cc ilk defa duydum yapildigini

Mitoqondri
26 Nisan 2016, 00:08
Senin motoru 210cc yapıp ön dişliyi 16 arka dişli 36 yapabilirsin. Ben kendi motoruma bunları yaptım 135km hızı gördüm. Çok uzun rampalarda bile 100km hızın altına düşmüyo. Çoğu 1600cc altı araç bile yokuşları bu kadar hızlı çıkamaz. Zaten haftasonu denedim gördüm sol şeride çıkan arabaların hiçbiri beni sollayamadı yokuşta. Anca bir şartla sollarlar 3. vites 6000 devir ama o zaman da 20-25 litre yakar.

Hocam atmosferik motorlu düşük beygirli araçlarda çekiş düşüklüğü olabilir ancak yeni nesil turbo beslemeli araçlar rampa tanımıyor artık. :bounce:

Neyse konu motosikletse benim fikrim motosiketlerde rampası, yakışı, son hızı, devri vs. düşünmektense yola konsantre olup keyif almak daha önemli. :cherry: Varsın rampada çekiş düşsün, altımda ki motosikletin yola aktardığı sürüş ne ise ona göre kullanmak en güzeli diye düşünüyorum. Orasıyla burasıyla oynamaya gerek yok. :)

Mengu16
26 Nisan 2016, 00:17
Hocam atmosferik motorlu düşük beygirli araçlarda çekiş düşüklüğü olabilir ancak yeni nesil turbo beslemeli araçlar rampa tanımıyor artık. :bounce:

Neyse konu motosikletse benim fikrim motosiketlerde rampası, yakışı, son hızı, devri vs. düşünmektense yola konsantre olup keyif almak daha önemli. :cherry: Varsın rampada çekiş düşsün, altımda ki motosikletin yola aktardığı sürüş ne ise ona göre kullanmak en güzeli diye düşünüyorum. Orasıyla burasıyla oynamaya gerek yok. :)
Yeni nesil benzinli turbo araçlar ortalama kaç litre yakıyo ? Yokuşta gaza abandın mı ne yakacak ? Ben Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair sürmüştüm ortalamanın 8.5 litrenin altına düştüğünü görmedim. Hem de otomatik şanzımanı çift kavramalı olup manuel vitesten bile ekonomik sürüş sağlamasına rağmen.

Mitoqondri
26 Nisan 2016, 00:33
Yeni nesil benzinli turbo araçlar ortalama kaç litre yakıyo ? Yokuşta gaza abandın mı ne yakacak ? Ben Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair sürmüştüm ortalamanın 8.5 litrenin altına düştüğünü görmedim. Hem de otomatik şanzımanı çift kavramalı olup manuel vitesten bile ekonomik sürüş sağlamasına rağmen.

Şehir içi 10 litre, şehir dışı 7 litre yakar.

ali kırbaş
27 Nisan 2016, 17:59
dün yaptığım yedek parça araştırmasında 125kt için ön işli farklı ebatlarda buldum 18t , 17t , 16t , 15t , 14t , 13t olarak arka sadece bir yerde denk geldi 40t olarak ama ben ön dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum sanırım 125kt nin ön dişli orjinal 15t şimdi 16t mi 17t mi taksam hangisi daha iyi olur fikir verirseniz sevinirim ustaya gidip söylemek istemiyorum motoru değiştirmeye kalkarlar :D
tekrar söylüyoru amacım son sürati arttırmak değil sadece uzun yolda daha düşük devirle daha rahat tempolu bir gidiş sağlamak otomobillere dengelemek için 8000bin devirde bağıra çağıra gitmek zorunda kalıyorum daha düşük devirde biraz daha hızlı gitmek