PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : konjektör bozuk mu acep



fatih53.53
18 Nisan 2016, 14:27
MT teknikçilere selam olsun.
Benim aküşarj etmiyor. Konjektör çıkışına bakım 8 volt civari ama şu an benim anlamak istediğim bu konjektör 3/fazlı kirmizi kablodan 8 volt deviri yükseltince yükselmiyor ayni kaliyor acaba
Yeni konjektor alsam yine bozulurmu sorun statördemi
Statörden normalde ne kadar enerji gelmesi lazım her kablo ayri ayri enerjimi veriyor


http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/0stHfh.jpg (https://imageshack.com/i/po0stHfhj)


http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/922/cV8vqh.jpg (https://imageshack.com/i/pmcV8vqhj)

spacetime
18 Nisan 2016, 15:31
cevapları merakla bekliyorum

tesisatogr
18 Nisan 2016, 16:11
Ve aleyküm selam hocam, konjektör doktoru ayağınıza geldi.
Elinizde bir multimetre varsa AC 1000V kademesine alınız. Konjektörün bağlı olduğu sarı kabloların soketlerine probları bağlayarak ölçünüz. 3 sarı kabloda da alternatif gerilim olmalı. Gaz verdiğinizde alternatif gerilim yükseliyorsa statorunuz sağlamdır. CUB motorda 25 V AC rölantide, 85 V AC tapagazda gerilim aldım. Kırmızı ve yeşil kablolarınızı multimetrenin DC gerilim ölçme konumunda ölçmelisiniz. DC 8 volt gerilim ölçtüyseniz muhtemelen konjektör patlaktır. Benim de başıma geldi yeni konjektörle sorunum düzeldi. Bilgilerinize...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

Çalıştığım meslek lisesinde elektronik bölümünden değerli bir hocamız tüm motosikletlere uyabilen patlamayan üniversal bir konjektörün yapılabileceğinden bahsetti. Bizdeki konjektörler zener diyotlarla ilkel şekilde regülasyon yapıyor. Entegreli bir sistemde tam kararlı çıkış ve diyot patlama sorunları minimize edilebiliyor.

fatih53.53
18 Nisan 2016, 17:08
Usta bilgin var ama yazdığından pek anlayamadım kusura bakma. Sari kablolar statorden geldiği için ben buna multimetre bağladığım zaman konjektörün sağlam olup olmadığını nasıl anlıcaz.
Hatam varsa düzeltin Benim bildiğim Konjektöre giren kablolar sarı çıkışları yesil kirmizi. Sari faz kablolarindan ac v girip yesil ve kirmizidan dc13.5 v cikmasi gerekmiyormu

tesisatogr
18 Nisan 2016, 17:25
Doğrudur hocam. Şimdi ilk olarak statorun sağlamlığını test ederek başlamalısınız. Motoru çalıştırın. Konjektör soketini çıkarın (çıkarmadan da ölçebilirsiniz). Sarı kablolar statordan geliyor, Ölçü aletini AC voltaj konumuna getirin (Başka konuma getirmeyin statoru yakarsınız). Başlayın sarı kablolara değdirmeye alternatif gerilim değerini görmeniz gerekiyor. Zaten eğer statorde bir sıkıntı varsa motorunuz hiç çalışmayacaktır ateşleme yapamaz. Siz yine de statorunuzun sağlamlığından emin olun.
Konjektörün sağlam olup olmadığını en sağlıklı olarak motora takılıyken anlarsınız. Eğer statorun yeterli voltajı veriyorsa yani sağlam olduğundan eminseniz konjektör motora takılı iken çıkışındaki kırmızı ve yeşil kabloları ölçü aletinizin DC Voltaj ölçüm kademesinde ölçün. Motor çalışmıyorken akü gerilimini okumanız gerekiyor (12-12,5 V civarı) motoru çalıştırdığınızda hafif gaz vererek devri biraz yükseltince 13,5-14V okumalısınız. Eğer bu yazdığım değerlerden farklı gerilimler okuyorsanız konjektörünüz sizlere ömür.

fatih53.53
18 Nisan 2016, 18:53
Sari kablolara değdirdiğim kablonun diğer ucu şasi ye değcek değilmi

tesisatogr
18 Nisan 2016, 23:11
Hocam 3 fazlı motor gibi düşün birbirine 120 derecelik açıyla sarılı sargılar yani. AC Voltaj kademesinde ölçü aletinin iki kablosunu da sırayla farklı kombinasyonlarda SARI kablolara değdir ve bu sargılarda indüklenen gerilimin yaklaşık olarak eşit değerlerde olduğunu görmelisin.

fatih53.53
19 Nisan 2016, 09:40
Onlarda sikinti yok
Dün aküyü tam bitirdim farkli bir akuyle motoru calistirdim.birkac dakila sonra. Stop ettim.
Motor tekrar çalişti
Demekki şarj ediyor
Amma cok yavaş ediyor.
Mantığıma yatmayan yer ise
Aküye bağlanan kirmizi kablo akuye 13.5 volt civati vermwsi gerekmiyormu. Orda bi alicengiz dönüyor ammma

tesisatogr
19 Nisan 2016, 15:27
Aküye 13,5 Volt vermesine verecek amma, bu değer TAM DOLU aküler için geçerlidir. Konjektör boş bir aküyü şarj ederken elbette daha düşük bir gerilim değeri okursunuz. Zaman içerisinde akü doldukça bu gerilim değeri yükselecektir. Stator kabloları takılıyken konjektörden aküyü şarj eden kabloların soketini ayırdığınızda (yani akü konjektörden yük çekmez iken) konjektör kablosundan 13,5-14 Volt gerilim değeri okuyorsanız konjektörünüz sağlamdır.

atahan.calik
20 Nisan 2016, 11:18
@tesisatogr teşekkur ederiz.doğru ve açık bir şekilde yazmışsınız.

tesisatogr
20 Nisan 2016, 15:58
Estağfurullah efendim, şarj problemi başıma gelmeden önce ben de hiç bir şey bilmiyordum. Aküyü mü değiştirsem tesisatı mı yenilesem derken araya araya konjektörde buldum sıkıntıyı. 7,5 TL ye aldığım Çin malı yeni konjektör canavar gibi maşallah. Ancak okulumuzdaki elektronik hocamız yapısı gereği arızalanmaya müsait diyor konjektörler için. Fazla gerilimi doğrudan şaseye aktarıyormuş zenerli konjektörler, bu sebeple ısınıyorlarmış yüksüz aktarım yaptıkları için. Entegreli voltaj regülatörlerinden bahsetti ama üzerinde çalışmak gerekiyor galiba ben tesisat teknolojisi öğretmeniyim deneye yanıla elektronikçi olacağım galiba bu gidişle :)

velizrsln
10 Kasım 2017, 03:14
konjektörlerin farkları nedir? hepsi bütün motorlara uyması gerekmiyor mu