Baris Yzc
14 Nisan 2016, 21:02
İyi geceler iyi forumlar,
5000 km 2013 honda cbr 250r
16000 km 2014 suzuki inazuma
600 km 2016 ktm rc 250 kullanıcı olarak bunları basit olarak kıyaslamak istedim.
Eksikler varsa affola, kararsız kalan arkadaşlar için okusunlar, belki kararlarını netlestirirler diyelim.
Tasarım :
Rc 250 ve cbr 250 yi Racing olarak kıyaslayacak olursak kesinlikle rc nin kafa tasarımı dahil genel tasarim unsulari cbr den daha güzel. (Hatta r 25 ten )Inazuma zaten naked ve genel olarak 90 larin klasik commuter-naked karışımını andıran bir tasarımı var.
Genel olarak rc serisinin kafa şekli ve motorun genel tasarimi bu segmentin tartışmasız lideri. (Göreceli)
Yakıt ekonomisi :
Rc hemen hemen honda ile aynı olsa da 250 cc de muadili olan inazumaya gore cok ekonomik. (2500 km de azalacaktır diye umuyorum)
Donanim:
Abs , bybre kaliper, wp süspansiyon, kaydirmali debriyaj ve tabii ki fabrika çıkışlı Rosso 2 lastik zaten, bunlar stock olarak 250 cc de fiyat ve performanstan bağımsız değerlendirilmesi gereken en önemli ve temel hususlar.inazuma nin arka freni çok hissizken on freni çok iyiydi.ktm de her ikisi de iyi.honda ya gelirsek orta şekerli ne iyi ne kötü, ama arka freni yetersiz gibi(bilakis irc lastiklerle)
Gösterge kumanda :
Ktm'nin göstergeleri ve gidon aydinlatmasi gerçekten çok hoş, gösterge dersek haksızlık etmiş sayılırız, yol bilgisayari çünkü yakit ve kontak süresi vs vs inazuma da güzel ama ktm ye göre daha yetersiz. Honda zaten malum vites göstergesi dahi yok.
Performans:
Bu kıyaslamayi doğru bulamamakla (naked vs racing) beraber, inazumanın bölgenin yapısı gereği her zaman yan rüzgar nedeniyle 125 130 bandını aşamadigi yerde rc ile +150 rahatlıkla seyahat ettim. Cbr vs rc yaparsak rc nin geceğini düşünneyle birlikte sırf performans için rc cbr ye tercih edilmez.
Malzeme kalitesi ve işçilik:
Suzuki tartismasiz lider. Ktm normal fakat Honda ve yamaha gercekten 250 cc ye kadar cok kalitesiz.
İnanmayan arkadaşlar aynı gün hem r25 hem suzuki bayisine gidip motorları incelesinler.
Parça fiyatları :
Suzuki ınazumanin ayna takımı 180 lira iken ktm rc serisinin sinyalli ayna takımı tek parça olarak 75 lira. Yani çok pahalı da sayılmaz keza yan karenajı 370 lira. Honda tartışmasız ikisinden de daha ucuz.
Servis :
Tam olarak birşey diyemiyorum lakin bakım aralıkları suzukiye ve hondaya göre ktm uzun, sonuc olarak aynı hesaba gelecektir.
Honda belki az birşey daha ucuz olabilir.
Fakat antalya özelinde özellikle suzukinin servisi hem honda hem ktm den çok çok daha iyi.
Konfor:
Bütün bunların yanında konfor konfor konfor işte tam burada ınazuma 600 cc touring makineleri dahi tokatlayabilir desem abartmış sayılmam sanırım, burada cbr ve rc 250 tasarım ve kullanım amacı gereği sınıfta kalıyor. Ktm ye power sele şart, 2 saat aralıksız üstünde yol aldım ama son yarım saat rahatsiz etmeye başladı. Inazuma ile depo bitene kadar giderdim hissetirmezdi.
Honda ikisinin arası olmakla birlikte power seleli bir rc karşısında şansı yok.
Konfora ek olarak rc serisinde tek silindirli olması sebebiyle vibrasyon mevcut fakat abartılacak kadar çok değil, cbr ile ayni sayilir zaten hızlanma vibrasyonu unutturuyor( kendi segmentine kıyasla) :D
Unutmadan ktm nin arka lastiği 150, ınazuma ve cbr dan daha kalın.
Unutmadan rc serisinin bence iki büyük eksiği var.
1. Koruma takozu biraz zor.
2. Orjinal egzoz sesi yüksek , (tar tar tar)
Onun haricinde kendi fiyat aralığında tercih edilesi bir makine.
Gene sorular varsa cbr ınazuma ve rc 250 yanitlayabilirim.
İyi forumlar dilerim
5000 km 2013 honda cbr 250r
16000 km 2014 suzuki inazuma
600 km 2016 ktm rc 250 kullanıcı olarak bunları basit olarak kıyaslamak istedim.
Eksikler varsa affola, kararsız kalan arkadaşlar için okusunlar, belki kararlarını netlestirirler diyelim.
Tasarım :
Rc 250 ve cbr 250 yi Racing olarak kıyaslayacak olursak kesinlikle rc nin kafa tasarımı dahil genel tasarim unsulari cbr den daha güzel. (Hatta r 25 ten )Inazuma zaten naked ve genel olarak 90 larin klasik commuter-naked karışımını andıran bir tasarımı var.
Genel olarak rc serisinin kafa şekli ve motorun genel tasarimi bu segmentin tartışmasız lideri. (Göreceli)
Yakıt ekonomisi :
Rc hemen hemen honda ile aynı olsa da 250 cc de muadili olan inazumaya gore cok ekonomik. (2500 km de azalacaktır diye umuyorum)
Donanim:
Abs , bybre kaliper, wp süspansiyon, kaydirmali debriyaj ve tabii ki fabrika çıkışlı Rosso 2 lastik zaten, bunlar stock olarak 250 cc de fiyat ve performanstan bağımsız değerlendirilmesi gereken en önemli ve temel hususlar.inazuma nin arka freni çok hissizken on freni çok iyiydi.ktm de her ikisi de iyi.honda ya gelirsek orta şekerli ne iyi ne kötü, ama arka freni yetersiz gibi(bilakis irc lastiklerle)
Gösterge kumanda :
Ktm'nin göstergeleri ve gidon aydinlatmasi gerçekten çok hoş, gösterge dersek haksızlık etmiş sayılırız, yol bilgisayari çünkü yakit ve kontak süresi vs vs inazuma da güzel ama ktm ye göre daha yetersiz. Honda zaten malum vites göstergesi dahi yok.
Performans:
Bu kıyaslamayi doğru bulamamakla (naked vs racing) beraber, inazumanın bölgenin yapısı gereği her zaman yan rüzgar nedeniyle 125 130 bandını aşamadigi yerde rc ile +150 rahatlıkla seyahat ettim. Cbr vs rc yaparsak rc nin geceğini düşünneyle birlikte sırf performans için rc cbr ye tercih edilmez.
Malzeme kalitesi ve işçilik:
Suzuki tartismasiz lider. Ktm normal fakat Honda ve yamaha gercekten 250 cc ye kadar cok kalitesiz.
İnanmayan arkadaşlar aynı gün hem r25 hem suzuki bayisine gidip motorları incelesinler.
Parça fiyatları :
Suzuki ınazumanin ayna takımı 180 lira iken ktm rc serisinin sinyalli ayna takımı tek parça olarak 75 lira. Yani çok pahalı da sayılmaz keza yan karenajı 370 lira. Honda tartışmasız ikisinden de daha ucuz.
Servis :
Tam olarak birşey diyemiyorum lakin bakım aralıkları suzukiye ve hondaya göre ktm uzun, sonuc olarak aynı hesaba gelecektir.
Honda belki az birşey daha ucuz olabilir.
Fakat antalya özelinde özellikle suzukinin servisi hem honda hem ktm den çok çok daha iyi.
Konfor:
Bütün bunların yanında konfor konfor konfor işte tam burada ınazuma 600 cc touring makineleri dahi tokatlayabilir desem abartmış sayılmam sanırım, burada cbr ve rc 250 tasarım ve kullanım amacı gereği sınıfta kalıyor. Ktm ye power sele şart, 2 saat aralıksız üstünde yol aldım ama son yarım saat rahatsiz etmeye başladı. Inazuma ile depo bitene kadar giderdim hissetirmezdi.
Honda ikisinin arası olmakla birlikte power seleli bir rc karşısında şansı yok.
Konfora ek olarak rc serisinde tek silindirli olması sebebiyle vibrasyon mevcut fakat abartılacak kadar çok değil, cbr ile ayni sayilir zaten hızlanma vibrasyonu unutturuyor( kendi segmentine kıyasla) :D
Unutmadan ktm nin arka lastiği 150, ınazuma ve cbr dan daha kalın.
Unutmadan rc serisinin bence iki büyük eksiği var.
1. Koruma takozu biraz zor.
2. Orjinal egzoz sesi yüksek , (tar tar tar)
Onun haricinde kendi fiyat aralığında tercih edilesi bir makine.
Gene sorular varsa cbr ınazuma ve rc 250 yanitlayabilirim.
İyi forumlar dilerim