PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : uzun aradan sonra absyi devreye soktuk :)



Sayfa : [1] 2

gokberk6426
13 Nisan 2016, 20:20
merhabalar mt üyeleri daha bugun sevdigim bir abimizden aksıyom kamerası aldım eskisi kırıldı sony as 100 v arkadası bağlara bıraktım donerken trafik tıklım tıklım normalde araba park ettikleri yerleri dubalar koymuşlar bende ordan gidiyim dedim yaya bi anda cıkınca arka ön allah ne verdiyse bastım hızım 30 ya var ya yok ama abs olmasa düşmüştüm büyük ihtimal takır takır devreye girdi videodayken hazır atıyım dedim :) abs gerçekten onemli :P


https://www.youtube.com/watch?v=yxKpdXvrp9E

istanbu_gezg
13 Nisan 2016, 20:24
abs kesin gerekli

Draconian
13 Nisan 2016, 20:26
O kadar düşük hızlarda abs olmasa da düşmezdin. Dururdu bir şekilde. Veya manevra yapıp geçerdin, kornayla uyarırdın.

Yerler ıslak olsa dediğin doğru ama:)

gokberk6426
13 Nisan 2016, 20:28
O kadar düşük hızlarda abs olmasa da düşmezdin. Dururdu bir şekilde. Veya manevra yapıp geçerdin, kornayla uyarırdın.

Yerler ıslak olsa dediğin doğru ama:)

oyle ama işte videodaki gibi tam olmuyor yani panikliyor insan trafiktende iyicene bıktım bide artçı olunca kollarım inanilmaz ağrıyor refleksler vizeler yüzünden 4 saatlık uyku ile düşmüş durumda haklı olabılırsınız :mrgreen:

Mamba09
13 Nisan 2016, 20:29
Laa benimkini kirdin mi

kahraman1
13 Nisan 2016, 20:33
Yok artik,şu durumda bile ABS diyorsanız gerçekten kullanmayin motosikleti.Orada hangi motor olursa olsun gazi biraktigin an durursun neredeyse,ABS yi kötülemiyorum ama abartmayin bu tip şeyler o kadar normal ki buna normal bakamiyorsan ABS ye bağlıyorsan gerçekten dikkatli ol ve gevşe biraz.

gokberk6426
13 Nisan 2016, 20:36
Yok artik,şu durumda bile ABS diyorsanız gerçekten kullanmayin motosikleti.Orada hangi motor olursa olsun gazi biraktigin an durursun neredeyse,ABS yi kötülemiyorum ama abartmayin bu tip şeyler o kadar normal ki buna normal bakamiyorsan ABS ye bağlıyorsan gerçekten dikkatli ol ve gevşe biraz.

evet diyorum 20 ile 30 ile yanımda düşen 2 tane arkadaşım var abs olsalar düşmezlerdi bu kadar net bu tür şeyler doğal ama videodaki gibi değil işte yaşamayan anlayamaz :) gerçekten kaydığını hissettim motorun cunku abs devreye girmese büyük ihtimalle düşmüştüm yedek parça fiyatlarına bakıyordum diye tahmin ediyorum


Laa benimkini kirdin mi

200 le giderken kuzenımın kafasından fırlamış iyi oturtramamış sanırım perte çıktı :(

not : sol alttakı gps 2-3 saniye gecikmeli calısıyor yani 30-35 felandı hızım tahmini

brooklynnn
13 Nisan 2016, 20:36
hey gidi hey
abs olmasa motorcuların yarısı olmazdı

-ZERO-
13 Nisan 2016, 20:38
motora yeni başlayanlar için ABS bulunmaz bir nimet.

weirdo1
13 Nisan 2016, 20:38
Allah başka dert vermesin kardeşim, ucuz atlatmışsın. saatte 18km ile giderken abs olmasa belki şu an aramızda olmayacaktın.

gokberk6426
13 Nisan 2016, 20:40
Allah başka dert vermesin kardeşim, ucuz atlatmışsın. saatte 18km ile giderken abs olmasa belki şu an aramızda olmayacaktın.

hızım 30-35 idi 1-2 saniye geç geliyor ani ivmelenince yakalayamıyor o alttaki yani stabil giderken doğru not düşmeyi unutmuşum


motora yeni başlayanlar için ABS bulunmaz bir nimet.

kesinlikle 2-3 defa sokmuştum ilk haftada onun haricinde baya uzun zaman oldu iste ama acemi olunca gerçekten baya faydası oluyor :P

kahraman1
13 Nisan 2016, 20:52
evet diyorum 20 ile 30 ile yanımda düşen 2 tane arkadaşım var abs olsalar düşmezlerdi bu kadar net bu tür şeyler doğal ama videodaki gibi değil işte yaşamayan anlayamaz :) gerçekten kaydığını hissettim motorun cunku abs devreye girmese büyük ihtimalle düşmüştüm yedek parça fiyatlarına bakıyordum diye tahmin ediyorum



200 le giderken kuzenımın kafasından fırlamış iyi oturtramamış sanırım perte çıktı :(

not : sol alttakı gps 2-3 saniye gecikmeli calısıyor yani 30-35 felandı hızım tahmini

Ya konusmayim diyorumda böyle durumlarda düşen arkadaşlarinda dikkat etsin o zaman demekki bu iş size göre değil.Abicim böyle durumdan seni ABS kurtarıyor madem otoyolda napacaksin,şu durumda bile ABS diyecek kadar sakin olamiyor olaya hakim olamiyorsan 100km ile giderken 80le önüne atlayan araci sollamak aklina bile gelmeyecek abanacaksin frene.Bu demek degilki önüne her atlayan araci sollamalisin.Burada seni kötülemek içinde konuşmuyorum senin yerinde çok yakin ailemden birisi olsaydi ve bana bu videoyu izletip bak ABS beni kurtardı deseydi her motora bindiğinde tedirgin olurdum,ayni şekilde olmayacak birisi varsa ben birşey demiyorum.

AhmetCan1903
13 Nisan 2016, 20:58
Abs elbette iyi hayat kurtarabilir fakat bu durumda sizin absye ihtiyac duymadan yayanin geldigini gorerek hareket etmeniz gerekirdi. Lutfen hem kendiniz hem sizi sevenler icin hemde bizim icin dikkatli olun

seta34
13 Nisan 2016, 21:04
Icinden gelmis birsey paylasmis. Neyine yukleniyorsunuz?
Abs gerekli ozellikle yeni baslayanlara. Sanki ilk baslayanlar hic dusme tehlikesi gecirmemis direk 'abs'ye ne gerek var ustasi' gibi konusuyorsunuz.

gokberk6426
13 Nisan 2016, 21:12
Icinden gelmis birsey paylasmis. Neyine yukleniyorsunuz?
Abs gerekli ozellikle yeni baslayanlara. Sanki ilk baslayanlar hic dusme tehlikesi gecirmemis direk 'abs'ye ne gerek var ustasi' gibi konusuyorsunuz.

desteğin için saol :) bende oyle düşünüyorum :)

Ya konusmayim diyorumda böyle durumlarda düşen arkadaşlarinda dikkat etsin o zaman demekki bu iş size göre değil.Abicim böyle durumdan seni ABS kurtarıyor madem otoyolda napacaksin,şu durumda bile ABS diyecek kadar sakin olamiyor olaya hakim olamiyorsan 100km ile giderken 80le önüne atlayan araci sollamak aklina bile gelmeyecek abanacaksin frene.Bu demek degilki önüne her atlayan araci sollamalisin.Burada seni kötülemek içinde konuşmuyorum senin yerinde çok yakin ailemden birisi olsaydi ve bana bu videoyu izletip bak ABS beni kurtardı deseydi her motora bindiğinde tedirgin olurdum,ayni şekilde olmayacak birisi varsa ben birşey demiyorum.

otoyoldada sıkıştıran oluyor ben daha 1300 kmdeyim ve sadece kapalı alan hakımıyet egitimi aldım ışıklarda yokuşta abinin motoru yağa geldi 20 ile motor bırakıverdi kendını oluyor ama bu olayda cidden bana cok fayda sağladı o kadar insandan refleks göstermem bile benim için iyi ama hata yapa yapa öğreniyoruz bu sefer boyle diğer sefer dediğin gibi olur yorumun icin sağpş :)

Levent
13 Nisan 2016, 21:43
Bu tip konularina gecmisi unutmamak adina 3-5 yil sonra tekrar goz at ve allah omur verirse o zaman uzerine konusalim :)

snappy x
13 Nisan 2016, 22:00
iyiki abs hayatımıza girdi keşke snapidede abs olsaydı belkide tavuk hala yaşayabilirdi

yasoyaso
13 Nisan 2016, 22:07
Fren yapmayı öğrenmek lazım.

redlion999
13 Nisan 2016, 22:17
Gözünüzü seveyim biriniz mercedese 'arkadaş siz bu arabalarınıza esp,abs,asr,bas,çarpışma önleyici sistem falan koyuyorsunuz da gereksiz bunlar kişi araba kullanmasını bilecek' diye mail atabilir mi cevabı merak ediyorum :cherry:

ardacik
13 Nisan 2016, 22:26
Alin
Binin
Sizde
Hergun yavas yavas tecrube kazanican bizde hergun geciyoruz o yollardan :) iyi frenleme yaptigin zaman abs devreye girmedigi icin unutursun bile varligini... :)
Gecmis olsun ayrica motoru dusurmemissin.

gokberk6426
13 Nisan 2016, 22:43
Alin
Binin
Sizde
Hergun yavas yavas tecrube kazanican bizde hergun geciyoruz o yollardan :) iyi frenleme yaptigin zaman abs devreye girmedigi icin unutursun bile varligini... :)
Gecmis olsun ayrica motoru dusurmemissin.

hayır dusmedık daha ufak bi arabaya freni sürttürmem var onun dısında yeri görmedik daha şükür :D


Bu tip konularina gecmisi unutmamak adina 3-5 yil sonra tekrar goz at ve allah omur verirse o zaman uzerine konusalim :)

okuldan mezun olarak konusursak daha iyi olur abi onuda ekle lutfen :))

freewill
13 Nisan 2016, 22:49
tişikkirlir abs :mrgreen:

something123
13 Nisan 2016, 22:59
Cano abs sart aynen.. allah beterinden saklasin
Tekerin duz bassin:)

Murat Ceylan
13 Nisan 2016, 23:07
Tamam bazı arkadaşlar abs'yi abartmayın diyorlarda insan ne kadar tecrübeli olursa olsun bazen umulmadık bir yerden olaylar aniden gelişiyor.
Böyle bir konu açılmış bende bir anımı anlatayım.Yaklaşık 30.000 km yamaha ybr tecrübem var.Şehir dışı ve şehir içi karışık.Allah'a şükür bugüne kadar kazam olmadı.Ybr'yi sattım yamaha nmax aldım.Bugüne kadar hiç absli motor kullanmadım.Ama geçen hafta ortalama 30 km ile önüme bir yaya çıktı ve refleks olarak ön arka frenleri kökledim.Gerçekten o zaman abs olayının ne demek olduğunu anladım.

CxAnKACx
14 Nisan 2016, 00:38
Gecmis olsun ucuz atlatmissiniz tekrari olmaz umarim,
Ben de yeni baslamis birisiyim sozumun bi degeri yoktur buradaki abilerimin ablalarimin yaninda ama kusura bakmazsaniz videoyu izlerken istemsiz olarak burda mi abs devreye girmis dedim kendi kendime. Abs cok buyuk nimet bi sonraki motorumu imkanlar el verirse ben de absli almak isterim ama bence biraz frenlemeyi de bilmek lazim. Orda abs sizi kurtardiysa eger ya abs asiri erken devreye giriyo ya da absye bel baglamaktan fren calismamissiniz ki abs devreye sokucak kadar sert fren yapmissiniz. Bence bos bir alanda frenleme calismasi yapmak gerekiyor...
Tekrar belirtiyim size lafim yok videoyu izledikten sonraki yorumum bu yonde, tekeriniz duz bassin.

GezeGeze
14 Nisan 2016, 00:56
ABS'yi sadece yüksek hızlar için düşünmeyin. Otomobilde, yağmurlu günde, ışıklara sıkışık trafikte dur kalkla yaklaşırken anlık dalgınlıkla frenlere geç asıldığımı fark edip ne varsa abandığımda ABS olmasa öndekine girmiştim; ki tekerler de yeni, kışlık falan...

Motosiklette ABS'ye bakalım ne zaman geçeceğiz ...

Hadi biz bu bütçelerde ABS aramayalım, tamam, da, yüksek model motosiklet alanlar ABS'li olmayan modelleri tercih etmezlerse distribütörler de ona göre satamayacakları ABS'siz modelleri, burası Türkiye, ne versek gider diyerekten getirmeye kalkmazlar.

Ha, önünüze konanı yerseniz, o menü değişmez.

kadango
14 Nisan 2016, 01:04
Geleneksel abs tartışmalarına hoş geldiniz... Faydalıdır abs, hız fark etmez. Abs özellikle düşük hızlarda faydalıdır. Aklınızdan çıkarmayın bunu, özellikle ülkemin harita topraklı yollarında. 10km/h ile bile yapisirsiniz yeri geldiğinde abssiz motorda...

bbatuhann
14 Nisan 2016, 02:29
benim kıçı kırık boxer bile 30la giderken lak diye duruyo madem hazır kamerada var 140 la giderken şunu bir denede görek biz fakirlerde öğrenelim nasıl bişeymiş :cherry:

-ZERO-
14 Nisan 2016, 02:31
aslında olay ABS'nin hayatı kurtarmasından ziyade günlük kullanımda tekeri kitleyip düşmekten doğan ciddi orandaki grenaj masrafı. üç gram plastiğe yüzlerce lira vermeyi eminim kimse istemez.

kuzan14
14 Nisan 2016, 02:41
benim kıçı kırık boxer bile 30la giderken lak diye duruyo madem hazır kamerada var 140 la giderken şunu bir denede görek biz fakirlerde öğrenelim nasıl bişeymiş :cherry:

O kıçı kırık boxer yol şartları kötüyken de lak diye durabilir mi ki?

bbatuhann
15 Nisan 2016, 00:41
O kıçı kırık boxer yol şartları kötüyken de lak diye durabilir mi ki?

ne durması freni patlamış kamyon gibi gider valla durmak namına hic bir hareket göremessin ki :D

Mengu16
15 Nisan 2016, 01:00
Öyle bi yaya çıksa yoluma, fren bile kullanmadan olayı atlatırdım. Sen diyosun ABS. Yayanın bakışlara dikkat edersen ne yapıyosun beceriksiz der gibi bi hâli var. Üzgünüm ama olay böyle :cherry:

GB79
15 Nisan 2016, 01:03
Dostum, ileri bakmamışsın, yayaların yolun kenarında olduğu yerde biraz fazla hızlanmışsın, bunları yaparsan ABS'ye gerek kalmaz.

Nikkfurie
15 Nisan 2016, 02:52
geçmiş olsun kardeşim...yazılanlara bakma abs yeni başlayana da sana ders veren hocaya da faydalıdır...İstanbul da feribotu kullananlar bilir...ilk defa binenler ıslak demirin üzerinde 15-20 km ile bile düşerler tabi abs sistemi varsa ayakta durursun yoksa büyük ihtimal ambulansla feribottan çıkarsın...yine çok dik bir yokustan abs devrede tıkır tıkır dümdüz inersin abs yoksa kilitli tekerlerle yan yatarsin

Erdost
15 Nisan 2016, 07:00
Abs kesinlikle faydalıdır.Olması tercihi edilir.Ama sık sık fren çalışmak lazım.Benim dikkatimi bir durum çekti.Bu durumda çok kötü birşey.Aslında orada fren yapmadan rahat bir şekilde kurtarabilirsin.Ama o hızda bile hedefe kitleniyorsun, ve bu çok tehlikeli bir durum.Eğer hedefe kitlenip baktığın yere gidersen Abs pek ise yaramaz.Orada senin alman gereken ders Absnin devreye girmesi değil, senin manevra yapmak yerine hedefe kitlenmen.Bu konu çok çok önemli umarım gerekli çalışmaları hem fiziksel hem mental hemde teorik olarak yaparsın.Fren anında rahat olmalısın.Mutlaka ani fren yapman gereken durumlar ile karşılaşacaksın, bazılarında fren kurtarmayacak manevra da gerekecek.Aman kardeşim dikkatli ol, sağlıcakla..

telike
15 Nisan 2016, 07:11
Hadi ama geç kalmışsınız abs cileeeer, anti-abs ciler hadi kemik sesi duymak istiyorum :pl:

Bu arada geçmiş olsun dostum.

yeniii
15 Nisan 2016, 10:11
Hadi geçmiş olsun nerde ABS gerek yokçular geldiler bile :cherry: Bu konu uzarrr gider

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------


Hadi ama geç kalmışsınız abs cileeeer, anti-abs ciler hadi kemik sesi duymak istiyorum :pl:

Bu arada geçmiş olsun dostum.

ABS konusu açıldı mı bende aynı kokuyu alıyorum hemen :thumleft:

hasmet
15 Nisan 2016, 10:32
O kadar düşük hızlarda abs olmasa da düşmezdin. Dururdu bir şekilde. Veya manevra yapıp geçerdin, kornayla uyarırdın.

Yerler ıslak olsa dediğin doğru ama:)

Yirmiyle gidiyorken düştüm. Daha bir yaşını bile doldurmamış CB1000R ile. Şok oldum. Kuru zemin, güneşli havada. Baktım yerde mıcır veya kum var mı diye, bulamadım. Dizim slider'a çarptı, üç ay ağrıdı. Hâlâ da eskisi gibi değil.

telike
15 Nisan 2016, 14:35
Hadi geçmiş olsun nerde ABS gerek yokçular geldiler bile :cherry: Bu konu uzarrr gider

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------



ABS konusu açıldı mı bende aynı kokuyu alıyorum hemen :thumleft:

Hadi taşlar sopalar hadiiii kamooon

AurorAbeam
15 Nisan 2016, 14:47
Demek ki neymiş; 0 tecrübeyle bu seviyede bir motor alınmamalıymış. Ybr cbf falan yetermiş :)

KYorulmaz
15 Nisan 2016, 15:12
''Abs gereksizmiş. Düşük hız olduğu için zınk diye durabilirmiş. Abs'nin burada bir faydası yokmuş. Olmasa da olurmuş.''
Abs size ne etti? Nedir bu çektiği sizden?

Neredeyse hepimiz düşük hızlarda önümüze atlayan yaya, kedi veya köpekten ötürü ön tekerimizi kilitlemişizdir. Sürüşümüzün bir noktasında, akan trafikte öndeki aracın ani frenlemesi sonucunda da bu kilitleme gerçekleşmiştir.

Bazılarımız hiç bir problem yaşamadan bu olayı atlatmışlardır. Bazılarımız motoru yatırmıştır. Daha da düşük hızda sıkılan ön fren sonucu bazılarımız motorun ağırlığını taşıyamayıp yere bırakmıştır. ''Abs olsaydı'' dediğimiz anlarda yaşamışızdır.

Hem arkadaşı hem abs yi direk eleştirmek yerine o anları bir aklınıza getirin.
Ama hiç böyle şeyler olmadı. Doğuştan inanılmaz sürerim ön tekeri kitlemekte neymiş diyorsanız da Eyvallah :)

Arkadaşım sana da geçmiş olsun. Umarım kazasız belasız keyifle uzun kilometreler motorunu sürersin.

hasmet
15 Nisan 2016, 22:46
Demek ki neymiş; 0 tecrübeyle bu seviyede bir motor alınmamalıymış. Ybr cbf falan yetermiş :)

AEA Grom'la dumduz yolda yavas hizda gum diye nasil dustu? Bircok sebep bulunur ama hersey elenemez.

ByYlmzZz
15 Nisan 2016, 22:59
Yahu arkadaş belki aylardır takip ederim şu forumu ve hiçbir konuda yazma gereksinimi duymadım ama dayanamadım yazıcam arkadaş ::sigara:: eleştiren sayın gençlere abilere(ya da varsa hanfendilere)söyliyorum..

1-Adam heves edip atmış videosunu bu kadar tabiri caiz ise abanmaya gerek var mı?adam profesyonel sürücüyüm mü dedi size?

2-ABS her türlü hava koşulunda,her türlü hızlarda devreye giren ve tecrübeli tecrübesiz her motorcunun ya da araç sürücüsünün araç hakimiyetini olabildiğince maksimum düzeyde sağlamaya çalışan bir sistem.bunu anlamayan arkadaşlarımız var mı?

3-hız 10 ya da 20km/h olsaydı derdim ki ABS devreye girmez ama hız 30km/h dolaylarında ve ani frenle ABS devreye girer ve yeri geldiğinde o hızlarda hayat kurtarır.

4-Sözüm ona profesyonel motor sürücüleri;öyle profesyonel insanlarla tanıştım ki anlatamam.bu tanıdığım mükemmel süren insanlardan biri hızı 60km/h ' da iken öylesine bir kaza yaptı ki gören herhangi biri bu sürücünün kesinlikle acemi olduğunu düşünürdü..peki bize bu acemilik gibi yansayan ama sürücünün kesinlikle profesyonel olarak düşündüğümüz şahıs neden böyle bir olaya karşı profesyonellik sergileyemedi ? çünkü bazen olaylar öyle bir gelişir ki profesyonellikte çare sağlamaz ya da hasarı olabildiğince azaltır.psikolojik bir sorun ,olay öncesi sinirini bozacak başka bir olay yaşamak,ya da arkadaşın dediği gibi artçının rahatsız olmaması adına varacağın yere kadar neticenden ter akması gibi nedenler bazen biz motor sürücülerini en komik durumlara düşürebilir..ego şişirmenin anlamı yok.14 yıllık araç sürücüsüyüm ve şunu diyorum ; İSTERSEN 50 YILLIK ŞÖFÖR OL NERDE İKAMET EDİYORSUN ? İSTANBUL. bu kadar basit.

ABS hayat kurtarır..Tekeriniz Düz Bassın Kardeşlerim Abilerim.

blackfish
15 Nisan 2016, 23:16
hocam belki yorum bana düşmez ama daha bi kaç saniye önce bi yayaya yol verdin. kaldırımdaki adamında oraya geleceği çok belli. sanırım senin de benm gibi bak-tara-karar al... denilen şeyin pratiği eksik. ayrıca sürüş tarzı olarak da gaz-fren kullanmak yerine normalin bi tık altı hızla geniş görerek sürmek fayda sağlayacak bence. aea nın bi videosu vardı bu konuda. ben de haftada 1 kere devreye sokyorum abs yi. bi kaçında freni bıraktı, vuruyordum az daha. manevra yaptım. soğukkanlı olabilmek de önemli sanırım.

dediğin durumu çok iyi anladığım için yazıyorum bunu. bu kamera olayını böyle kullanman da çok akıllıca. ara ara video koyup eskilerden yorum almak iyi bir taktik. gelişmeye yardımcı olur

gokberk6426
16 Nisan 2016, 00:23
gorusunu soyleyen herkese saygim vardir sonucta her insan farkli dusunuyor bence gerekli baskalarima gore gereksiz bir teknoloji bu abs ama olmasa 2-3 kere yere yapsitigim kesindir . cevremde cok var abs olmadigi icin dusuk hizlarda dusen arkadaslarim bir yorumdaki gibi absnin amaci bencede dusuk hizlarda dusup grenaj plastik masrafindan kurtarmak . bu arada vakit buldukca sık sık gidip fren calisiyorum 2 aylik bir motorcu olarak yeterli degil ama panik halinde hersey cok farkli oluyor cunku . bakis konusuna gelirsek evet cok buyuk bakis problemim var bunun bende farkindayim umarim zamanla aşarim

OğuzÖztürk
16 Nisan 2016, 00:57
Bostancı da eğitim alırken 20-30 km hıza çıkıp arka freni kitleyerek kayarak durma (kayma durumunda durma) eğitimide veriliyordu. Üstelik arka lastik tek başına kitlendiğinde düz bir çizgide kayıyordu. Tabi işin esas ilgimi çeken yanı bakışlardı. Kayarken karşınıza bakarsanız motor dümdüz kayarken bakışı kaydırdığınızda arka tekerlek yanlamaya başlıyordu. Aynı durumu Murat Denizhan hocamızın eğitiminde de veriyorlardı.

Düşük hızlarda (30 km/h) arka lastiği kitleyip düşülmemesi gerekir. Tabi bu anda ne olduğuna da bağlı. Benim 20 km hızla emniyet şeridinde önümü dalan araba yüzünden arka freni kitledim düz kaydı. Ne zaman ki ön frene dokundum arka yanlamaya başladı.

Çünkü arka ön frene dokunulmazsa (düşük hızlarda) arka kaysada ön tekerlek nereye gidiyorsa çizgiyi kaybetmeden oraya gidiyor. Ama öne azda olsa dokununca arka lastik izleyecek çizgiyi kaybetmeye başladığından ön lastiği geçmeye çalışıyor.

Bunda debriyaja basılmadan yapılan arka frenlemelerde motor gücünün etkisiyle de arka tekerin hareketine devam ettiğinden aynı şekilde yana kaymaya başlama eğilimini fark ettim.

Allah kimseye yaşatmasın ama merak ettiğim bir şey var. Tecrübesi veya bilgisi olanlar varda paylaşırsa sevinirim. Panik ve kilit frende neden arka tekerlek gidiş hattına 90 derece yapacak şekilde kayma eğilimi gösteriyor? Neden düz olarak kaymıyor?

istanbu_gezg
16 Nisan 2016, 09:13
AEA Grom'la dumduz yolda yavas hizda gum diye nasil dustu? Bircok sebep bulunur ama hersey elenemez.


https://www.youtube.com/watch?v=21rYIegKhfE

sen söyleyince videoyu you tubede ulaştım diyorlar ya kısa mesafe barkın kafasında kask olmasa asfalt ile buluşmuştu

heia2654
16 Nisan 2016, 10:21
ABS olmasaydı yaya düşmüştü...

Şaka bi yana yayaların bulunduğu tarafa doğru giderken gerektiği kadar bakmamışsınız bence. Önünüze çıkacağı çok önceden belli.

TIGERSHARK
16 Nisan 2016, 10:28
benim bildiğim abs belli bir hızın altında çalışmıyor

heia2654
16 Nisan 2016, 10:45
Bostancı da eğitim alırken 20-30 km hıza çıkıp arka freni kitleyerek kayarak durma (kayma durumunda durma) eğitimide veriliyordu. Üstelik arka lastik tek başına kitlendiğinde düz bir çizgide kayıyordu. Tabi işin esas ilgimi çeken yanı bakışlardı. Kayarken karşınıza bakarsanız motor dümdüz kayarken bakışı kaydırdığınızda arka tekerlek yanlamaya başlıyordu. Aynı durumu Murat Denizhan hocamızın eğitiminde de veriyorlardı.

Düşük hızlarda (30 km/h) arka lastiği kitleyip düşülmemesi gerekir. Tabi bu anda ne olduğuna da bağlı. Benim 20 km hızla emniyet şeridinde önümü dalan araba yüzünden arka freni kitledim düz kaydı. Ne zaman ki ön frene dokundum arka yanlamaya başladı.

Çünkü arka ön frene dokunulmazsa (düşük hızlarda) arka kaysada ön tekerlek nereye gidiyorsa çizgiyi kaybetmeden oraya gidiyor. Ama öne azda olsa dokununca arka lastik izleyecek çizgiyi kaybetmeye başladığından ön lastiği geçmeye çalışıyor.

Bunda debriyaja basılmadan yapılan arka frenlemelerde motor gücünün etkisiyle de arka tekerin hareketine devam ettiğinden aynı şekilde yana kaymaya başlama eğilimini fark ettim.

Allah kimseye yaşatmasın ama merak ettiğim bir şey var. Tecrübesi veya bilgisi olanlar varda paylaşırsa sevinirim. Panik ve kilit frende neden arka tekerlek gidiş hattına 90 derece yapacak şekilde kayma eğilimi gösteriyor? Neden düz olarak kaymıyor?

Araç dinamiğinin karmaşık konularıyla tam olarak anlatılabilir ama kısaca sorularınızın sebebi atalet dediğimiz şey. Atalet bir cismin bildiğini okumaya devam etmek istemesi demek, yani gidiyorsa gitmek ister, duruyorsa durmak ister, kendi etrafında dönüyorsa dönmek ister. Bunu değiştirmek isterseniz kuvvet uygulamanız gerek.

90 derece derken özellikle viraj içlerini kastediyorsunuz sanırım. Şimdi şöyle: kaymayan bir tekerleğin hareketi gidiş doğrusunda serbest, tam 90 derecede yani yanlara doğru kısıtlıdır. Tabi ki viraja hızlı girilip, yana olan kısıt aşılıp o tarafa doğru da serbestlik elde edilebilir. Frenle tekerleği kilitlediğinizde ise gidiş doğrultusunun serbestlik avantajı kalkar, her yöne hareket etmek için aynı kuvveti uygulamanız gerekir. Böylece tekerlek o anda ne tarafa gidiyorsa aynen devam etmek ister.

E o zaman yolda gitmeye devam etmesi gerekmiyor mu? Hayır. Aslında tekerlek viraja tam teğet olacak şekilde dümdüz devam etmek ister. Siz gidonla ön tekeri döndürerek ve arka tekere onu takip ettirerek, virajın tam ortasına doğru bir kuvvetle sürekli olarak viraj doğrultusuna çekersiniz. Gidonu çevirerek tekerleklerin serbestlik doğrultusunu döndürürsünüz. Arka tekeri frenle kilitlediğiniz anda ise döndürmeye çalıştığınız doğrultunun serbestlik avantajı kalkar, her yöne gitmek için eşit avantaj olur. Ataletinden dolayı da bodos karşıya gitmek ister. E arka tekerlek dümdüz gitmeye çalışıp, ön tekerlekte hala virajı dönmeye çalışınca sen içeri ben dışarı felan falan derken motor bir bakmışsınız dönme dolap...

Bir de ek olarak motosiklette virajda yatmışken ağırlık merkezi tekerin üstünde değil de yandan yere baktığı için, tekerlek koptuğu anda bunun etkisiyle motor yanlamasına kendi etrafında döner. "Saniyede motor altımdan gitti anlamadım" dedikleri bundandır.