PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 150 Neden İyi Bir Başlangıç Motoru?



OğuzÖztürk
11 Nisan 2016, 23:51
Yaklaşık 5500 km sürdüğüm eğitimlerin büyük kısmını aldığım Cbf 150 iyi bir başlangıç motoru mu?

Çok kez söylendi ama bende öncelikle orjinal lastiklerinin hiç binmeden değiştirilmesinden yanayım. Michelen Pilot Street bu motor iin biraz pahalı olmakla birlikte iyi bir seçim olmakta.

Benim en çok değinmek istediğim konu özellikle frenler. Ön frenin disk olması iyi olmakla birlikte arkanın kampana olması ilk başta yeni öğrenen biri için anlaşılır olmasa da zamanla iyi bir kombine olmadığını öğretiyor.

Arka frenler biraz ısındığında bırakın durmayı yavaşlama konusunda dahi güven vermiyor. Fakat gerek alınan eğitimler ve gerekse zamanla kazanılan tecrübeyle ön freni yoğun olarak kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Bunu yaparken virajdan önceki düzlükte ön frenide kullanarak yavaşlamayı ve arka frenle gerek virajdan önce gerekse viraj içinde iyice arkadaş oluyorsunuz.

Bu kısıtlamalar aslında kişiyi daha zor motosikletleri sürme konusunda geliştiriyor. Özellikle ön frenide kullanmak zorunda olduğunuz için zamanla sizi ön ve arka frenin birlikte kullanımı konusunda çok iyi şekilde eğitiyor. Ancak bunun için mutlaka önce sağlam bir eğitim alınmalı. Yani arka frenin kampana olmasının en büyük avantajı sizi ön frenide kullanmaya mecbur etmesi.

Cbf 150 nin en iyi yanı kendi sınıfında çok dengeli bir motosiklet oluşu. Gidişi ve dengesi gayet stabil. Cb 125 ve Ybr 125 te kullandığım için bunu söyleyebiliyorum.

Rüzgar konusunda rüzgarlığı ve çıplak sayılabilecek yapısıyla rüzgarlarda dengesiz. Bunda çok yumuşak yanaklı lastiklerinde etkisi var. Amortisörleri gayet iyi. Ben hep orta sertlikte kullandım. Çok yumuşakta fazla zıplatıyor ve yol tutuş iyi olmuyor. 2. kademede çok başarılı bir viraj sağlıyor. Bu arada cbf 150'nin virajları lastiklerle birlikte çok çok iyi. 125 lik rakiplerine oranla daha etli olması sonraki cc lere geçiş için ön alıştırma sağlıyor.

Belli devirlerde kafa kısmında tepinerek gitmek gibi bir huyu var. Özellikle rüzgarda bu durum kendisini daha çok belli ediyor. Frenlerinin kötü olması takip mesafesi, durma gibi ölçüler konusunda tedbirli olma konusunda eğitici.

Kampana arka frenlere birden asıladıkça kolay kolay kilitlenmiyor. Buda sık kullanılan arka frenlerin yavaşlama için kullanılması konusunda gayet eğitici.

CBF 150 oldukça kullanıcı dostu bir motor. Kolay kolay kayma, yan yatma veya düşük hızlarda kontrolsüzlük yok, viraj hatalarını absorbe ediyor. Gaz tepkisi kademeli. Düz yolda 115 çok zorlansa 120 km/h hıza kadar ulaşabiliyor. Ancak bu hızlarda güvenli sürüş zorlaşıyor. (Sadece bir defa otobanda düz alanda deneme amaçlı -ve rodaj- kontrol edildi.)

Acemiler için titreşimi hatırı sayılır derecede çok. Çünkü özellikle ilk dönemlerde, soğukta ve gergin olduğunuzda gidona yapışık sürerseniz titreşimi indiğinizde ellerinizin içini uyuşturabiliyor.

Bir depoyla 400-450 km şehir içi yol yapabiliyor. Tüm motorlar gibi devirli kullanımı sevdiğini düşünüyorum. Özellikle yumuşak lastiklerin yol tutuşu yüksek devirlerde daha etkili.

Yeni başlayanlar için olduğu kadar ticari amaçlarlada kullanılabiliyor. Oldukça dayanıklı bir motosiklet olduğunu söyleyebilirim. 12 hp gücüne rağmen iyi ve gayet dengeli. En olumlu kısmı bu dengeli olması diyebilirim. Düşük süratlerde hakimiyeti çok kolay.

Daha çok isteklerinize cevap vermekten öte size motosiklet sürmeyi ve frenlerin kombine kullanımını, viraj ve yol okuma becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olan öğretici bir motosiklet.

Uzun yıllar kullanabilenler olsada öğrenimi bitenlerin ABS li arkada disk fren bulunan 250 lik bir motosikletle devam etmeleri daha kaliteli olacaktır. 250cc ye geçmek için tahminimce en az 10-15 bin km sürülmeli. Öğrenilecekler ve öğrendikleriniz iyice oturmalı.

Ama bu tür bir motordan sonra inazuma tarzı bir motor gelişiminde devamı için daha iyi olacaktır düşüncesindeyim. R25 alırsanız biraz daha sıfırdan başlamış gibi olunabilir.

Şöyleki; diyelim 10 bin km sürüp inazuma aldınız. 10 km lik tecrübeyle devam edilebilir. Ama r25 gibi gir şey alırsanız daha 1000 km binip r25 almışsınız gibi geriye sarma olabilir. Alışması baya bir zaman alabilir. R25 tarzı motosiklet alacaklar için cbf 150 ile çok daha fazla halır neşir olmak ve en az 20-30 bin km tecrübe yapmak daha sağlıklı olacaktır.

kordinaryus
12 Nisan 2016, 00:09
cbf150 - titreşimi çok mu?

mete_han
12 Nisan 2016, 00:15
Yaklaşık 5500 km sürdüğüm eğitimlerin büyük kısmını aldığım Cbf 150 iyi bir başlangıç motoru mu?

Çok kez söylendi ama bende öncelikle orjinal lastiklerinin hiç binmeden değiştirilmesinden yanayım. Michelen Pilot Street bu motor iin biraz pahalı olmakla birlikte iyi bir seçim olmakta.

Benim en çok değinmek istediğim konu özellikle frenler. Ön frenin disk olması iyi olmakla birlikte arkanın kampana olması ilk başta yeni öğrenen biri için anlaşılır olmasa da zamanla iyi bir kombine olmadığını öğretiyor.

Arka frenler biraz ısındığında bırakın durmayı yavaşlama konusunda dahi güven vermiyor. Fakat gerek alınan eğitimler ve gerekse zamanla kazanılan tecrübeyle ön freni yoğun olarak kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Bunu yaparken virajdan önceki düzlükte ön frenide kullanarak yavaşlamayı ve arka frenle gerek virajdan önce gerekse viraj içinde iyice arkadaş oluyorsunuz.

Bu kısıtlamalar aslında kişiyi daha zor motosikletleri sürme konusunda geliştiriyor. Özellikle ön frenide kullanmak zorunda olduğunuz için zamanla sizi ön ve arka frenin birlikte kullanımı konusunda çok iyi şekilde eğitiyor. Ancak bunun için mutlaka önce sağlam bir eğitim alınmalı. Yani arka frenin kampana olmasının en büyük avantajı sizi ön frenide kullanmaya mecbur etmesi.

Cbf 150 nin en iyi yanı kendi sınıfında çok dengeli bir motosiklet oluşu. Gidişi ve dengesi gayet stabil. Cb 125 ve Ybr 125 te kullandığım için bunu söyleyebiliyorum.

Rüzgar konusunda rüzgarlığı ve çıplak sayılabilecek yapısıyla rüzgarlarda dengesiz. Bunda çok yumuşak yanaklı lastiklerinde etkisi var. Amortisörleri gayet iyi. Ben hep orta sertlikte kullandım. Çok yumuşakta fazla zıplatıyor ve yol tutuş iyi olmuyor. 2. kademede çok başarılı bir viraj sağlıyor. Bu arada cbf 150'nin virajları lastiklerle birlikte çok çok iyi. 125 lik rakiplerine oranla daha etli olması sonraki cc lere geçiş için ön alıştırma sağlıyor.

Belli devirlerde kafa kısmında tepinerek gitmek gibi bir huyu var. Özellikle rüzgarda bu durum kendisini daha çok belli ediyor. Frenlerinin kötü olması takip mesafesi, durma gibi ölçüler konusunda tedbirli olma konusunda eğitici.

Kampana arka frenlere birden asıladıkça kolay kolay kilitlenmiyor. Buda sık kullanılan arka frenlerin yavaşlama için kullanılması konusunda gayet eğitici.

CBF 150 oldukça kullanıcı dostu bir motor. Kolay kolay kayma, yan yatma veya düşük hızlarda kontrolsüzlük yok, viraj hatalarını absorbe ediyor. Gaz tepkisi kademeli. Düz yolda 115 çok zorlansa 120 km/h hıza kadar ulaşabiliyor. Ancak bu hızlarda güvenli sürüş zorlaşıyor. (Sadece bir defa otobanda düz alanda deneme amaçlı -ve rodaj- kontrol edildi.)

Acemiler için titreşimi hatırı sayılır derecede çok. Çünkü özellikle ilk dönemlerde, soğukta ve gergin olduğunuzda gidona yapışık sürerseniz titreşimi indiğinizde ellerinizin içini uyuşturabiliyor.

Bir depoyla 400-450 km şehir içi yol yapabiliyor. Tüm motorlar gibi devirli kullanımı sevdiğini düşünüyorum. Özellikle yumuşak lastiklerin yol tutuşu yüksek devirlerde daha etkili.

Yeni başlayanlar için olduğu kadar ticari amaçlarlada kullanılabiliyor. Oldukça dayanıklı bir motosiklet olduğunu söyleyebilirim. 12 hp gücüne rağmen iyi ve gayet dengeli. En olumlu kısmı bu dengeli olması diyebilirim. Düşük süratlerde hakimiyeti çok kolay.

Daha çok isteklerinize cevap vermekten öte size motosiklet sürmeyi ve frenlerin kombine kullanımını, viraj ve yol okuma becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olan öğretici bir motosiklet.

Uzun yıllar kullanabilenler olsada öğrenimi bitenlerin ABS li arkada disk fren bulunan 250 lik bir motosikletle devam etmeleri daha kaliteli olacaktır. 250cc ye geçmek için tahminimce en az 10-15 bin km sürülmeli. Öğrenilecekler ve öğrendikleriniz iyice oturmalı.

Ama bu tür bir motordan sonra inazuma tarzı bir motor gelişiminde devamı için daha iyi olacaktır düşüncesindeyim. R25 alırsanız biraz daha sıfırdan başlamış gibi olunabilir.

Şöyleki; diyelim 10 bin km sürüp inazuma aldınız. 10 km lik tecrübeyle devam edilebilir. Ama r25 gibi gir şey alırsanız daha 1000 km binip r25 almışsınız gibi geriye sarma olabilir. Alışması baya bir zaman alabilir. R25 tarzı motosiklet alacaklar için cbf 150 ile çok daha fazla halır neşir olmak ve en az 20-30 bin km tecrübe yapmak daha sağlıklı olacaktır.


Hocam Amerikayı ben keşfetmiştim...o gördüğün kara parçasında şu an bir medeniyet var :)

limana çıksaydın beni görürdün :) ama daha dürbünle bakıyosun :P

şaka şaka...cbf150 candır gayrısı badılcandır...

OğuzÖztürk
12 Nisan 2016, 00:22
cbf150 - titreşimi çok mu?

Özellikle yüksek devirlerde elciklere gelen titreşim uzun sürüşlerde evet çok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------


Hocam Amerikayı ben keşfetmiştim...o gördüğün kara parçasında şu an bir medeniyet var :)

limana çıksaydın beni görürdün :) ama daha dürbünle bakıyosun :P

şaka şaka...cbf150 candır gayrısı badılcandır...

Yeni alacak arkadaşlara, ybr 125 mi cbf 150 mi diye soranlara ve 600 le mi 1000cc ile mi başlayayım diyenleri düşünerek yazdım.

Farları kötü mesela ben hep uzunlarıda açarak yol alıyorum. Özellikle gündüzleri. Geceleri mecbur kalmadıkça binmiyorum.

mete_han
12 Nisan 2016, 00:29
sade ve net bir anlatım olmuş...benim bir lafım var...zenon lüks değil ihtiyacdır...sanada zenon tavsiye ederim..o 100 watlık ampul ışığından kurtul bir an önce...sen motora değil motor senin kurallarına göre hareket etsin...:P patron sensin...:P

OğuzÖztürk
12 Nisan 2016, 00:32
sade ve net bir anlatım olmuş...benim bir lafım var...zenon lüks değil ihtiyacdır...sanada zenon tavsiye ederim..o 100 watlık ampul ışığından kurtul bir an önce...sen motora değil motor senin kurallarına göre hareket etsin...:P patron sensin...:P

Motorda xenon fardan ceza yemeyiz değil mi?

Hatta xenon farla birlikte 2 li sis farıda düşünyorum. Görüntü için değil görünürlüğü artırmak için.

acemi60
12 Nisan 2016, 01:10
CBF150 adam yokluğunda tahta çıkmış bir padişahtı. Bazı iyi tarafları olsa da ciğersiz olduğundan saltanatını sürdüremedi. Günümüzde ise yerine geçenler onu çoktan unutturmuş durumda. Rahmetliyi iyi bilirdik desem yalan olur. Hiç sevmezdim zibidiyi. :)

Seko
12 Nisan 2016, 08:27
Ben de kendi görüşlerimi yazayım :

- CBF 150'de titreşim yoktur. Tek silidirlilerde bu konuda rakipsizdir hatta ondan daha titreşimsiz motor herhalde ancak dört silindirlilerde falan bulunur. Senin motorunda sorun olma ihtimali var.

- CBF'in dengesi çok kötüdür, ben hala zaman zaman denge sorunları yaşıyorum.

- Bir depo ile yedeğe geçmeden en fazla 350 km gider, yedek depoyla bile 400 km üzeri gitmek eğer rekor denemiyorsan imkansız derecede zordur.

- Her iki freni de çok zayıftır.

- Yüksek deviri sevmez, zaten yüksek devirde kullanıp yağ yaktığından şikayet eden bir sürü insan var.

Benim tahminim motorunu sürekli kırmızı devir bölgesine sokarak ve sıkıştırarak kullandığın için titreşimli diyorsun ki normalde orada da titreşim yapmıyor. Tabi bu yazdığım şey motorun bir depo ile 400 km üzeri gitmesi maddesine tamamen ters oluyor.

motoco
12 Nisan 2016, 08:28
Cbf mi ? Lifan emissol mü ? Kuba cr-1 mi ?
Üçünün arasında kararsızım.

serkany
12 Nisan 2016, 09:49
sade ve net bir anlatım olmuş...benim bir lafım var...zenon lüks değil ihtiyacdır...sanada zenon tavsiye ederim..o 100 watlık ampul ışığından kurtul bir an önce...sen motora değil motor senin kurallarına göre hareket etsin...:P patron sensin...:P

zenon merceklimi ?

istanbu_gezg
12 Nisan 2016, 09:54
çnkü karburatorlu hava sogutmalı müthiş birşey

MD.Murat
12 Nisan 2016, 10:12
Cbf baktığın zama Japon olmanın hakkını veriyor. Kim ne derse desin, Çin malı motorun amortisöründen motorundan nikelajından dandik olduğu belli.
Pulsarda bunu binince attan inip eşeğe binmiş gibi hissetsem de, Çin malını övüp cbf ile arasında fark olmadığını söyleyenler saçmalıyor sadece.

Demin hero hunk ın önünden geçtim, koltuk derisi yamuk dikilmiş, motor bloğu nun contası kenarından gözüküyor, far grenajı far birleşimi sol tarafta sağdan yarım cm daha açık.0 motor bu.
Cbf de böyle bir şey olması mümkün mü??

Motoru göstergesi her şeyi ile kaliteli. Ybr ye göre rüzgar direnci çok daha az.

Cbf dengeli değil diyen adam hayatında 2 tekerli başka bir şeye binmemiş muhtemelen. Uzun teker mesafesi ile virajlarda çok rahat kontra veriliyor ve motor gerçekten çok dengeli. Çok hafif ama oturaklı yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

Duke 390 testine katıldıktan sonra cbf e binince aklıma tek bir şey geldi. Duke un 40 beygirini cbf e koyabilsem sonsuza kadar kullanabilirim.

ZümeR
12 Nisan 2016, 10:15
1 depo benzin ile 450 km gidebilen bir makinadır..
Gerisi boştur, safsatadır.
Peynir ekmek gibi alınır, satılır, elden çıkartılır, her türlü gideri vardır.
Ucuzdur.
Yokluğu kötüdür..

OğuzÖztürk
12 Nisan 2016, 11:18
Ben de kendi görüşlerimi yazayım :

- CBF 150'de titreşim yoktur. Tek silidirlilerde bu konuda rakipsizdir hatta ondan daha titreşimsiz motor herhalde ancak dört silindirlilerde falan bulunur. Senin motorunda sorun olma ihtimali var.

- CBF'in dengesi çok kötüdür, ben hala zaman zaman denge sorunları yaşıyorum.

- Bir depo ile yedeğe geçmeden en fazla 350 km gider, yedek depoyla bile 400 km üzeri gitmek eğer rekor denemiyorsan imkansız derecede zordur.

- Her iki freni de çok zayıftır.

- Yüksek deviri sevmez, zaten yüksek devirde kullanıp yağ yaktığından şikayet eden bir sürü insan var.

Benim tahminim motorunu sürekli kırmızı devir bölgesine sokarak ve sıkıştırarak kullandığın için titreşimli diyorsun ki normalde orada da titreşim yapmıyor. Tabi bu yazdığım şey motorun bir depo ile 400 km üzeri gitmesi maddesine tamamen ters oluyor.

Cbf 150 de tek silindirli pek çok motor gibi aşırı olmamakla birlikte titreşim var. Titreşimsiz olacak kadar pahalı bir motor değil zaten. Dengesi kötü kesinlikle iyi hatta en iyi yönü dengesi... Cbf benzerlerine oranla (ybr 125, cb125e) müthiş dengeli. Kontrayı verince kendi çizgiyi bulup dönüyor. Kafası hassaslık yapıp sağa sola kaymıyor. Bir depo ile 450 km ye kadar yolun var. Ben her depoda 400 km yi görüyorum üzerini saymıyorum.

Oldukça devirli kullandığım halde hiç yağ eksilttiğine şahit olmadım. 2 kere sadece bunun için kontrol yaptım ama eksiltme yoktu. Yağ yaktıramadım ben. Bu sorunu gidermişte olabilirler belki bilmiyorum. Bendeki 2015 Eylül. Ayrıca Cbf 150 yüksek deviri seviyor.

Ön frenide mantıken zayıf olsa ölürüz zaten. Süper değil tamam ama ön süper olursa yeni başlayanlar için iyi olmazdı. Ona göre sürmek gerekiyor.

istanbu_gezg
12 Nisan 2016, 11:34
konu bajaj olunca şikayet üstüne şikayet yazanlar şimdi gelmiş cbf yere göge sığdıramıyor ah bu marka fanatikliği

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

kardeşim ben ducati panigalle ile cbf 150 arasında kaldım tabiki cbf 150 yi seçtim japon sonuçta yeek prçası bol ducatiyi kim tamir edecek yedek parça felan

nokiaxxx
12 Nisan 2016, 12:28
HONDA bir kampanya yapsın 5500tl cbf olsun 9 taksit olsun. ortada ne bajaj ne hero kalır çünkü 80kmh ile titreşimsiz giden motorları yok.

oluroyle
12 Nisan 2016, 12:33
Sıfır fiyatı 6100 muş bu arada. . Ben 4200 lerde saniyodum...

AttilaXtreme
12 Nisan 2016, 16:09
Ben sakin adamım pıtış pıtış motor kullanıcam dersen candır. Konfor ve parça bakım konusunda her zaman rahat edersin. Ammaaa! Ben canavar gibi motor kullanıcam, dalıcam çıkıcam, yatıcam kalkıcam filan dersen işin zor. Lastiklerinin inceliği, ufka hakimiyet, rüzgara karşı direnç düşüklüğü, fren derdi, son hıza yasladın mı nerde basarım nerede durur acaba bu meret kaygısı. Yağ yakma var ama 30bin kilometreden sonra başlıyor (veya benimki öyleydi) başlarda pek kaale alınmayacak ölçüde yakıyor. Sonradan baya feci hale gelmeye başlıyor. (veya benimki öyle oldu)

Benim için en büyük sorun altımda çocuk bisikleti gibi kalmasıydı. Büyük vitrinlerin önünden geçerken kendimi görüp uyuz oluyordum.

Her şeye rağmen 6bin lira civarında bütçe ile bokunu çıkarmadan motor kullanacak boyu 1.70 altındaki herkes için sıfırı alınacak motordur.
(yağ yakan ikinci eli biraz masraf açar. Sonuçta Honda. İkinci elde çok dikkatli olmak lazım)
Saygılar.

mete_han
14 Nisan 2016, 21:17
Motorda xenon fardan ceza yemeyiz değil mi?

Hatta xenon farla birlikte 2 li sis farıda düşünyorum. Görüntü için değil görünürlüğü artırmak için.

nizami takılırsa sıkıntı olmaz...far tası engebeli olduğundan bu göz hizasının altında olması biraz zor..illede göz alıyor...muayenede sökülmesi gerekiyor...



zenon merceklimi ?

benimki mercekli...otomobil zenonu aslında...motor için olanlar orjinallari çok pahalı...120 liraya almıştım...