PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT-09 Direksiyon amortisörü hakkında



Sayfa : [1] 2

Mucit23
11 Nisan 2016, 00:50
Selamlar

Motorum için direksiyon amortisörü almayı düşünüyorum. Bu konuda tecrübeli arkadaşların önerisine ihtiyacım var.
Normalde MT-09 fazla bir seçenek yok aslında. Aliexpress ve Ebay'de kendi kafama göre bir ürün seçtim.
Ebayde Bu ürünlerin fiyatı nispeten uygun.
https://s21.postimg.org/q2nsl54uv/s-l1600.jpg
https://s21.postimg.org/7yks0i76f/s-l1600+(1).jpg
Bunun dışında birde silindirik olanlar var.

https://s23.postimg.org/ka5pqo3bv/FZ-09+Damper+630+Wide.jpg

Birde GPR'ın ürünleri varki bunların fiyatları çok pahalı. Aliexpress de muadillerini 500TL gibi fiyatlara alabilirken GPR'ın ürünleri 500$ dan başlıyor. 500TL ile 500$ arasında epeyce bir fark var.
http://www.revzilla.com/motorcycle/gpr-v4-stabilizer-yamaha-fz-09-2014-2015
Bunlar arasında ne tür farklar var? Kullanıcıların yorumlarına ihtiyacım var.

Şimdiden teşekkürler.

mchi
11 Nisan 2016, 00:53
Rezerve....

Shamy
11 Nisan 2016, 01:42
Çin malı replika direksiyon amortisörü almak ve ona güvenmek. :queen:
Diğer markalar neden pahalı sanıyorsun? MT09 motosikletin var acıma paraya, bir kilitlenirse o çin malı yolda görürüm ben seni, artık bariyeremi yoksa bir kamyonun altına doğrumu gidersin Allah bilir...

Seko
11 Nisan 2016, 07:00
Kalitesini bilemem çok büyük fark olacağını da düşünmüyorum ama alt resimdeki model bu iş için teknik olarak daha uygun ve çok daha uzun ömürlü olacaktır. İlk modelin o incecik pimi ve yuvası muhtemelen zamanla yamulur ama bir süre iş görür. Bu tabi MT-09'un bu tip bir ürüne ne kadar ihtiyaç duyduğuna da bağlı.

Bartas3010
11 Nisan 2016, 09:38
abi şimdi yüksek hızda kafa sallıyorsa gidona takılıyor bunlar sanırsam. ya bu bir şekilde arıza çıkarıp takılsa. ya da çin malı amortisörleri hangi mühendislikle ürettiler ve işe yarıyor mu gerçekten o da var

Mucit23
11 Nisan 2016, 09:59
Kafa sallama olayı çok nadiren oluyor. Hatta normal sürüşte olmuyor diyebilirim. (Bu sürekli yaşayanlar kesinlikle ön düzeneği gözden geçirsinler. Balans ayarı bile etkiliyor)

Şunu söylemek istiyorum. Profesyonel bir binici değilim elbette. Motoru alıp pistte yarışmayacağım. Benim asıl amacım motor tekere geldikten sonra önü indirdiğimde kafa sallama yapmaması. Asıl hedefim bu durumu önleyebilmek. Özellikle arkada artçı varken yükün arkada olması ile birlikte motor teker yapmaya çok meyilli hale geliyor. Bunu biraz kontrol altına almak lazım.

Dediğim gibi pahalı ürünlere pek ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum. En basit bir şekilde motora taktığımda asıl hedefini amatörcede olsa yerine getirsin yeter. Fiyat açısından şuanda 1. resimde verdiğim ürün daha ılımlı geliyor. Çok dandik bir ürün değil gibi.

namikcan
11 Nisan 2016, 10:08
aldıktan sonra yorumunu bekliyorum

ZümeR
11 Nisan 2016, 10:20
Yamaha nın MT serilerinde yüksek süratte bariz mevcut gidon sallama.
Sanırım dengesiz şasiden kaynaklı.

Dümdüz sahil yolunda bir köprü nün birleşim yerleri üzerinden geçerken ki 210 ile köprüye girip çıktım çıkışta gidon sallama başlayınca insan buz gibi terliyor kaskın içinde.
1 yada 2 saniye sürdü, olayın başlamasıyla istem dışı gazı kesiyorsun, motor hacimli olunca motor freni çok sert giriyor devreye ve öne yığılma başlıyor. Bu yük altında ezilen lastik gidonu ağırlaştırıyor ve zaptedilmesi daha uzun ve zor oluyor.

Daha sonra farklı yollarda da 3 kere yine başıma geldi. 180 ve üzeri hızlarda oldu. Ön taraf en ufak bir yerden sekince gidon sallama başlıyor.
Bu seride genetik sanırsam.
Artık ne olacağı bildiğim ve motorumu tanıdığım için ona göre davranıyorum bende..

Mucit23
11 Nisan 2016, 10:33
Gidon sallamanın sebebi motorun hafif olması. Motor gerçekten çok hafif. Buna artı olarak tasarımcılar ön düzeneğide leylek gibi yüksek yapınca ani hızlanmalarda sallama yapabiliyor. Bununla başadebilmek için motorun huyunu suyunu iyi bilmek lazım.

mucaliskan
11 Nisan 2016, 10:49
Merhaba,

Mt09 Tracer kullanıcıları adlı konuda böyle bir ürün taktıran kullanıcı olduğunu hatırlıyorum isterseniz o konuya bir bakım zaten çok sayfa değil kolaylıkla bulursunuz.

Mucit23
11 Nisan 2016, 11:49
Merhaba,

Mt09 Tracer kullanıcıları adlı konuda böyle bir ürün taktıran kullanıcı olduğunu hatırlıyorum isterseniz o konuya bir bakım zaten çok sayfa değil kolaylıkla bulursunuz.

Evet şimdi mesajlara kontrol edince gördüm. Arkadaş GPR'ın amortisörünü kullanmış. Yazdığına göre 2300TL'ye mal olmuş. Şuan benim almayı düşündüğümle 4 kat fark var. Bence denemeye değer. Araştırmamı tamamladıktan sonra önümüzdeki günlerde sipariş etmeyi düşünüyorum.

tyrung
11 Nisan 2016, 12:07
Birçok yarış motorunda artık dahili olarak geliyor. Dediğin gibi sert gaz sonrası kafa kalkıp indiğinde sallama yapabilir.

MT07 - 09 gibi hafif ve güçlü motorlarda olması çok büyük yarar. GPR alırsan sanırım bracket değiştirerek başka motora takabiliyorsun. Bence o konuyu araştırırsan daha iyi, seneler boyunca sahip olduğun motora takabilirsin.

Çin malını hiç konuşmayalım.

1.00 da tekere alıp indirdikten sonra olan oluyor :)

https://www.youtube.com/watch?v=B5PhwIxVnck

ZümeR
11 Nisan 2016, 12:30
Aslında sürate duyarlı olacak araçlardaki direksiyon gibi,
hızlanınca sıkacak, yavaşlayınca serbest bırakacak.
Manuel olay işkence..

COQ
11 Nisan 2016, 12:59
MT 09 teknik verilerine daha doğrusu rake açısına baktınız mı?
Google dan resmine bakınca gayet geniş duruyor.
Yani gidon amortisörü gereksiz bir aksesuar olabilir.
Bu nedenle inceleyip spor motosikletlerle karşılaştırmadan karar vermeyin.
Pahalı aletler bunlar boş yere para harcamayın.

Şimdi güvenliğin işe yararı-yaramazı olur mu? Diyenler olacak ve haklılar ama gidon amortisörü zannettiğiniz gibi bir dalga değil.

Bildiğim kadarıyla Honda'nın kullandığı sistem dışında her şartta işe yarayacak otomatik bir sistem henüz üretilemedi.
Bu nedenle alacağınız gidon amortisörünün ayarını sürüşümüze göre sürekli değiştirmek zorundasınız.
Daha anlaşılabilir yazayım.
Örneğin şehiriçinde rahat manevra yapabilmeniz için ayarı yumuşak tutmak zorundasınız.
Bu ayardayken tank slapper başlarsa çok işe yarayacağı söylenemez.
Ben hızlı ve agresif süreceğim derseniz bu sefer ayarın sert olması gerekiyor. Sert ayarda trafiğe girerseniz yine başınız belada.

Yani bu alet motosiklet üzerindeyken ayarlarını kolayca yapabileceğiniz bir alet olacak ve tabi yeri de kolayca ulaşabileceğiniz bir yerde olacak.
Fakat meraklı insan ve çocukların aaaa bu düğmeler ne? Deyip yaptığınız ayarı kolay bozmayacakları bir şekilde olacak.
Sürekli bızıklayacağınız için sağlam bir alet almanız gerek. Piyasada sağlamlığı ve işe yararlılığı kanıtlanmış modeller 400-500€'dan başlıyor. Ucuz modeller kısa sürede bozulacaktır. Ya da hiç bir işe yaramama gibi dertler söz konusu olabilir.
İyi araştırıp öyle karar verin.

hakikiteker
11 Nisan 2016, 15:49
Anaa, kimse dememiş ben söyleyeyim: "Direksiyon değil, gidondur o. Direksiyon olsa duramazsın" :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Varuna
11 Nisan 2016, 17:36
Sevgili Mucit23 Kardeşim,

Ben de MT09 Tracer kullanıcısı olarak yaşadığım hafif çaplı bir tank slapping olayından sonra aşağıdaki linkten izleyebileceğin GPR4 gidon amortisörünü taktırdım. Memnunum motorun kullanımı daha güven veriyor. Bu konu yabancı forumlarda da epey tartışıldı. Her nekadar amortisör ayarları ile motorunun daha stabil olduğunu söyleyenler olsa da şimdilik problemin en kesin çözümü gidon amortisörü olarak görünüyor. Kullanımı konusunda pratik olmadığına dair yorumlar yapılmış ancak ben katılmıyorum. Kolaylıkla gidon amortisörünün sertliğini seyir halindeyken bile değiştirebilirsin. Kaldı ki orta sertlikteki bir ayarla her yere girebilirsin.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/139431-yamaha-mt-09-tracer-2015-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-16.html

Selamlar

sonalp
11 Nisan 2016, 18:40
beş ay 8000 km dir tracer kullanıyorum, açık ara şikayet ettiğim kafa sallama olayı tamamen benim tecrübesizliğimin eseri olduğunu son iki gazlamada anladım. gaz açtığında gidondan destek almayacaksın depoyu dizlerle tutacaksın, 150 - 220 aralığında 3 ve 4 vites viraj dahil zorladım zerre sallama olmadı haaa ne zaman gidondan destek aldım o an kafa sallama eğilimi gösteriyor, tekere gelmesi konusu ise bu bence sürücünün insiyatifinde istersen geliyor istersen gelmiyor. nazik bir sağ bilek istiyor.

Mucit23
11 Nisan 2016, 21:57
Anaa, kimse dememiş ben söyleyeyim: "Direksiyon değil, gidondur o. Direksiyon olsa duramazsın" :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Yok gavurlarda Steering damper diyor :) Steering Damper = Direksiyon Amortisörü.

Herneyse bu konuda bayağı araştırma yaptım. En son @Sonalp ın bahsettiği durumu bende farkettim aslında. Yüksek hızlarda tamamen yola odaklanıp depo üzerine kapaklanınca titreme olmuyor.

Ben yarın 1. resimdeki ürünü sipariş edeceğim.

Shamy
11 Nisan 2016, 22:20
Butun akillari pazarda satiliga cikarmislar, kisi gitmis kendi aklini almis, ne haliniz varsa gorun

Mucit23
11 Nisan 2016, 22:52
Butun akillari pazarda satiliga cikarmislar, kisi gitmis kendi aklini almis, ne haliniz varsa gorun

Eger GPR gibi pahalı ürünlerden bahsediyorsaniz gerçekten okadar para vermeye niyetim yok. Ciddi söylüyorum almam yani. Oda mekanik buda mekanik. İllaki kalite farkı vardır ama nekadar dandik olursa olsun denemeye değer... Akıl alıp vermekle alakası yok gerçekten. Kullanıcı Yorumları benim için yeterince açıklayıcı oldu.

Mucit23
02 Mayıs 2016, 11:38
Evet arkadaşlar 19 nisanda ürünü sipariş etmiştim. Bugün elime ulaştı.

Gelen parçalar resimdeki gibi
http://s32.postimg.org/8rnim7kv9/20160502_112115.jpg

Gelen parçaların kalitesi fena değil. CNC den kalma artıklar, çapaklar vs yok.

Fiyat olarak 170$ civarı tuttu. Bakalım işten okuldan fırsat bulur bulmaz montajını yapmayı düşünüyorum.

Dağcı
02 Mayıs 2016, 12:40
enjektör yani hasta olunca iğne olduğumuz tüpün içine su doldurup yavaşça sıkınca su rahatça akar gider
ama bir anda sıkmaya başlarsan, yada altını masaya vursan mesela enjektör kitlenir su o basınçla o ufak delikten cıkamaz
bu tür ürünlerin çalışma mantığına hiç bakınmadım ama yukarıdaki esasa göre çalışıyorsa çinde olsa takılma yapacak çok bir ekipman olmaz o ürünün içinde hayırlı olsun
not: dediğim gibi varsayım benim bu yorumum

Vmaxxx
02 Mayıs 2016, 12:43
yanlis yapiyorsunuz gencler !

MT-09 naked bir motosiklettir, amaci ve tarzi bellidir.. yamaha hizini 225km/h ile kisitlamasinin bir nedeni var.
bu amörtisörlerin amaci belli , normal motosiklet kullaniminda dezavantajlari var , yaris ve yüksek hiz icin yapilmisdir.

yani demek istedigim , eger bu zimbirtiya ihtiyac duyuyorsaniz bir yerde hata yapiyorsunuz demekdir.09 binbir testlerden gecipde öyle piyasaya sürülüyor. Hem motosikletin hem ekipmanin ve yolun limitini zorlamayin , zorlarsaniz birgün bu alette sizi kurataramaz..

benden nasihat

her zincir en zayif halkasi kadar saglamdir.. eger MT09 yetersiz geliyorsa caresi bu alet degil , baska tarz motosikletdir yani süpersport....bitti

Mucit23
02 Mayıs 2016, 15:09
yanlis yapiyorsunuz gencler !

MT-09 naked bir motosiklettir, amaci ve tarzi bellidir.. yamaha hizini 225km/h ile kisitlamasinin bir nedeni var.
bu amörtisörlerin amaci belli , normal motosiklet kullaniminda dezavantajlari var , yaris ve yüksek hiz icin yapilmisdir.

yani demek istedigim , eger bu zimbirtiya ihtiyac duyuyorsaniz bir yerde hata yapiyorsunuz demekdir.09 binbir testlerden gecipde öyle piyasaya sürülüyor. Hem motosikletin hem ekipmanin ve yolun limitini zorlamayin , zorlarsaniz birgün bu alette sizi kurataramaz..

benden nasihat

her zincir en zayif halkasi kadar saglamdir.. eger MT09 yetersiz geliyorsa caresi bu alet degil , baska tarz motosikletdir yani süpersport....bitti

Yanlış düşünüyorsunuz bence. Benim zaten 160 üzeri hızlarla pek işim olmuyor. Sallantı problemi genellikle 180 üzeri hızlarda hava rüzgarlı ise yapıyor ve bu durum gerçekten korkutucu bir durum. Bu sadece bir önlem. Zararı olmaz. Titremeyi ne kadar alır bilmiyorum. Belkide daha kötü olur. Ama kullananlar memnun. Deneyip göreceğiz. Hem bu konuda kafasında soru işareti olanlar içinde yönlendirici olur.

Mucit23
08 Mayıs 2016, 10:38
Evet Arkadaşlar. Dün akşam montajını yaptım. Aşağıdaki gibi oldu.
http://s32.postimg.org/y47t6bikl/20160507_162607.jpg

Gösterge Saatini biraz daha sağa kaydırmak gerekti. Bunun için ek bir parça vardı. Saati onunla birlikte yerine monte edince her şey yerli yerine oturdu.

tinerci
08 Mayıs 2016, 14:33
Yorum da bekliyoruz.

Mucit23
09 Mayıs 2016, 00:24
Selam. Bugün biraz arkadaþlarla yola çýktýk. Derin virajlarda özellikle en sertteyken motorun viraja giriþi yatýþý vs bi farklý oluyor. Arada kesinlikle fark var. Fakat baþýma gelen talihsiz bir olaydam dolayý dibine kadar motoru zorlayamadým. Öndeki motordan gelen bir taþ sonucu radyatörüm de sýzýntý oldu. Kendi imkanlarýmla sýzýntýyý önleyip eve kadar geldim. Radyatör probleminden sonra yüksek hýzlara çýkmadým. Bakalim radyatöre nasýl bir çare bulacaðýz.

Radyatör koruma þart arkadaþlar. Biraz geç oldu ama ilk iþim onu almak olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------

Mesajı telefonla yazdığım için bozuk çıktı herhalde. Düzenle seçeneği kapalı olduğundan yeniden eklemek istedim.

Selam. Bugün biraz arkadaşlarla yola çıktık. Derin virajlarda özellikle en sertteyken motorun viraja girişi yatışı vs bi farklı oluyor. Arada kesinlikle fark var. Fakat başıma gelen talihsiz bir olaydan dolayı dibine kadar motoru zorlayamadım. Öndeki motordan gelen bir taş sonucu radyatörüm de sızıntı oldu. Kendi imkanlarımla sızıntıyı önleyip eve kadar geldim. Radyatör probleminden sonra yüksek hızlara çıkmadım. Bakalım radyatöre nasıl bir çare bulacağız.

Radyatör koruma şart arkadaşlar. Biraz geç oldu ama ilk işim onu almak olacak.

tinerci
09 Mayıs 2016, 00:28
Geçmiş olsun.

hasmet
09 Mayıs 2016, 00:36
Birçok yarış motorunda artık dahili olarak geliyor. Dediğin gibi sert gaz sonrası kafa kalkıp indiğinde sallama yapabilir.

MT07 - 09 gibi hafif ve güçlü motorlarda olması çok büyük yarar. GPR alırsan sanırım bracket değiştirerek başka motora takabiliyorsun. Bence o konuyu araştırırsan daha iyi, seneler boyunca sahip olduğun motora takabilirsin.

Çin malını hiç konuşmayalım.

1.00 da tekere alıp indirdikten sonra olan oluyor :)
https://www.youtube.com/watch?v=B5PhwIxVnck
2014 ve sonrası superduke'larda steering damper var. Ayarsız. "aslında çok gerek yoktu ama yine de koyduk" demişler.

c4gin
20 Temmuz 2016, 16:42
Merhaba Bende tracer almayı planlıyorum, son izlenimlerin ne yönde oldu acaba?

cemtover
20 Temmuz 2016, 18:13
beş ay 8000 km dir tracer kullanıyorum, açık ara şikayet ettiğim kafa sallama olayı tamamen benim tecrübesizliğimin eseri olduğunu son iki gazlamada anladım. gaz açtığında gidondan destek almayacaksın depoyu dizlerle tutacaksın, 150 - 220 aralığında 3 ve 4 vites viraj dahil zorladım zerre sallama olmadı haaa ne zaman gidondan destek aldım o an kafa sallama eğilimi gösteriyor, tekere gelmesi konusu ise bu bence sürücünün insiyatifinde istersen geliyor istersen gelmiyor. nazik bir sağ bilek istiyor.

Ben motora yeni basladim. Suana dek sadece egitimimi aldim gis akademiden. Hocamizin dedigi bir laf vardi hep tekrarladi bize. Gidonu nekadar sert tutarsaniz dengeyi okadar zorlarsiniz demisti. Motor hizini aldiktan sonra dengesini kendisi koruyon bir alet zaten. Gidonu serbest birakmak kendi dengesini kendisinin bulmasina yardim ediyor.

Tabi bunu bilmeme ragmen bende kasila kasila kollarimi kopariyorum o ayri.

LynXMaSTeR
10 Aralık 2017, 17:47
https://tr.aliexpress.com/item/For-HONDA-CBR-650F-2014-15-16-2017-Motorcycle-CNC-Adjustable-Linear-Steering-Damper-Stabilizer-with/32828211593.html

https://tr.aliexpress.com/item/fite-For-HONDA-CBR650F-CBR-650F-2014-2015-Black-Motorcycle-Reversed-Safety-Adjustable-Steering-Damper-Stabilizer/32792755305.html


şu iki model arasındaki fark nedir?

velizrsln
10 Aralık 2017, 20:17
https://tr.aliexpress.com/item/For-HONDA-CBR-650F-2014-15-16-2017-Motorcycle-CNC-Adjustable-Linear-Steering-Damper-Stabilizer-with/32828211593.html

https://tr.aliexpress.com/item/fite-For-HONDA-CBR650F-CBR-650F-2014-2015-Black-Motorcycle-Reversed-Safety-Adjustable-Steering-Damper-Stabilizer/32792755305.html


şu iki model arasındaki fark nedir?

en basitleri o ilk linkdeki gibi sadece çubuk olanlar, daha sonrası gidonun iki tarafından bağlandıktan sonra birde gidona bağlananlar, 2. linkdekini bilmiyorum, sanırım sadece gidonun ortasına bağlanıyor ve orda tek bağlantıyla işlevini yapıyor sanırım bilmiyorum

elektronik gidon amortisörünün yanında elektronik olmayan gidon amortisörünün çok bir işe yaricağını sanmıyorum ama genede o sallamayı az ya da çok biraz hafifletir sanırım

benim anladığım kadarıyla gidonun tam ortasına geniş dikdörtgen bir kap koysak içinede su koysak aynı şey, gidon hızlıca sağa sola dönerken o su sağa sola çarparken yavaşlatıcak

bende elektronik gidon amortisörü var ama hiç çalışıyor mu ediyormu bilmiyorum, bir ara dururken sağa sola hızlıca döndüriyim bakalım ne olcak

Mucit23
10 Aralık 2017, 21:04
elektronik gidon amortisörünün yanında elektronik olmayan gidon amortisörünün çok bir işe yaricağını sanmıyorum ama genede o sallamayı az ya da çok biraz hafifletir sanırım


Emin ol çok işe yarıyor :wiinkk: Elektronik Direksiyon Amörtisörü, direksiyonun sertliğine sürüş verilerine göre otomatik yaptığından sürücünün sürekli ayar ile oynamasına gerek kalmaz. Fark bu sadece.

velizrsln
10 Aralık 2017, 22:37
Emin ol çok işe yarıyor :wiinkk: Elektronik Direksiyon Amörtisörü, direksiyonun sertliğine sürüş verilerine göre otomatik yaptığından sürücünün sürekli ayar ile oynamasına gerek kalmaz. Fark bu sadece.

sen hangisiniz takmıştın? mt9 a

54RR
10 Aralık 2017, 23:08
Benim kara kaçanda bunun elektronik olanı var ama hala ne zaman devreye giriyor yada girince ne işe yarıyor çözemedim :silent:

LynXMaSTeR
10 Aralık 2017, 23:30
en basitleri o ilk linkdeki gibi sadece çubuk olanlar, daha sonrası gidonun iki tarafından bağlandıktan sonra birde gidona bağlananlar, 2. linkdekini bilmiyorum, sanırım sadece gidonun ortasına bağlanıyor ve orda tek bağlantıyla işlevini yapıyor sanırım bilmiyorum

elektronik gidon amortisörünün yanında elektronik olmayan gidon amortisörünün çok bir işe yaricağını sanmıyorum ama genede o sallamayı az ya da çok biraz hafifletir sanırım

benim anladığım kadarıyla gidonun tam ortasına geniş dikdörtgen bir kap koysak içinede su koysak aynı şey, gidon hızlıca sağa sola dönerken o su sağa sola çarparken yavaşlatıcak

bende elektronik gidon amortisörü var ama hiç çalışıyor mu ediyormu bilmiyorum, bir ara dururken sağa sola hızlıca döndüriyim bakalım ne olcak

bu ikisi arasındaki farkı hala anlayabilmiş değilim.
bunlar elektronik değil mi?
elektronikleri ne şekilde oluyor?

Jemand
11 Aralık 2017, 00:35
Benim kara kaçanda bunun elektronik olanı var ama hala ne zaman devreye giriyor yada girince ne işe yarıyor çözemedim :silent:

sürekli devrede. elektroniğin mantığı hızına göre sertliğini ayarlıyor. hızlandıkça sertlik artar, yavaşladıkça yumuşar ki gidonu trafikte sağa sola rahatça kırabilesin. yüksek hızlarda yönü kontra ile verdiğinden dolayı nerdeyse taş gibi yapar ki gidon tokatlama olayı yaşanmasın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=i7mU5KStueQ

Mucit23
11 Aralık 2017, 00:38
sen hangisiniz takmıştın? mt9 a

Birkaç Post yukarıda resmini eklemiştim duruyor hala orada :cat:


Benim kara kaçanda bunun elektronik olanı var ama hala ne zaman devreye giriyor yada girince ne işe yarıyor çözemedim

Ne zaman devreye girdiğini normal sürüşte senin anlaman zor.


bu ikisi arasındaki farkı hala anlayabilmiş değilim.
bunlar elektronik değil mi?
elektronikleri ne şekilde oluyor?

Kısaca Elektronik olan sürüş verilerine göre direksiyonun sertliğini kendisi ayarlar. Elektronik olmayanlarda ise sen kendin sertlik ayarı yapman gerekir.

54RR
11 Aralık 2017, 00:42
sürekli devrede. elektroniğin mantığı hızına göre sertliğini ayarlıyor. hızlandıkça sertlik artar, yavaşladıkça yumuşar ki gidonu trafikte sağa sola rahatça kırabilesin. yüksek hızlarda yönü kontra ile verdiğinden dolayı nerdeyse taş gibi yapar ki gidon tokatlama olayı yaşanmasın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=i7mU5KStueQ

Ekranda gidon amortisörü ışığı var, ben devreye girince yanacak diye bekliyorum ne zamandır :queen:

Jemand
11 Aralık 2017, 00:46
Ekranda gidon amortisörü ışığı var, ben devreye girince yanacak diye bekliyorum ne zamandır :queen:

ecu verilerine göre sertlik-yumuşaklık ayarlıyor işte sürekli. aynı elektronik amortisör gibi çalışma mantığı. ani hızlanan aletlerde şart. bana kalırsa tüm mt serisinde standart olmalı. sadece mt-10 a koymuşlar. mt10 zaten ağır oturaklı alet, bi şekilde toparlıyor fakat 9 ve 7 nin gerçekten stok dampere ihtiyacı var. bu tokatlama muhabbeti yüzünden çok arkadaşım kaza yaptı.

hasmet
11 Aralık 2017, 05:15
Ekranda gidon amortisörü ışığı var, ben devreye girince yanacak diye bekliyorum ne zamandır :queen:
ABS veya MTC gibi değil, zaten süreli devrede. Sertliği değişir duruma göre sadece. Işık muhtemelen arıza halinde falan yanar...

Sj's
11 Aralık 2017, 05:26
09u 18 bin km kullanmis biri olarak, 09a gidon amortisoru ihtiyaci duyuyorsan 09 senin motorun degil baba. Git bir supersport al, gunumuzde hepsi zaten gidon amortisoru ve viraj denge sensoru(IMU) ile birlikte geliyor. gidon amortisoru ile paralama kendini o motor icin. illa motoru iyilestireceksen brembo ana silindir fren masrafi yap, lastiklerini supercorsa yap, amortisorleri hyperpro yap ya da ne bileyim ohlins yap.

Ama gidon amortisoru 09da en son ihtiyacin olacak sey.

hasmet
11 Aralık 2017, 09:58
Niye ki? Agresif naked'ların bir çoğunda olan bir sorun bu. Şahsen hiç yaşamadım, ama arkaya çanta veya artçı olunca, ya da teker yapınca yaşayan çok insan duydum. Şimdiki kullandığım motorda, şaseyi gayet stabil yapmalarına rağmen eklemişler yine de, güvenlik amacı ile. Tamamen gereksiz olsa koymazlardi, ucuz bir şey değil sonuçta.

YasinC
11 Aralık 2017, 10:00
Mt09 u bilmiyorum ama Mt07'ye koysalarmış dediğim oldu. Arkaya biraz yük koyunca ota poka gidonda titreme seziyor insan.

Levent
11 Aralık 2017, 11:22
09u 18 bin km kullanmis biri olarak, 09a gidon amortisoru ihtiyaci duyuyorsan 09 senin motorun degil baba. Git bir supersport al, gunumuzde hepsi zaten gidon amortisoru ve viraj denge sensoru(IMU) ile birlikte geliyor. gidon amortisoru ile paralama kendini o motor icin. illa motoru iyilestireceksen brembo ana silindir fren masrafi yap, lastiklerini supercorsa yap, amortisorleri hyperpro yap ya da ne bileyim ohlins yap.
Ama gidon amortisoru 09da en son ihtiyacin olacak sey.

Şahsen ben katılmıyorum bu soylediğinize.
Aslında gidon amortisörünü motosiklet modeli ile
orantılamak doğru olmaz. Burada değerlendirilecek
kriter motosikletin ne kadar güçlü, torklu vb. olduğu olmalıdır.
Zira hızlı, torklu, ivmeli pok püsür ne kadar motosiklet var ise,
üreticilerin ortak çabası nasıl daha hafif yaparız şeklinde?
Ne kadar hızlı ivmeli ise motosiklet, bu risk her zaman daha yüksek olacaktır,
en azından bu güne kadar ki tecrübelerim doğrultusunda bu düşünceleri paylaşabilirim.

Hele ki ülkemiz şartlarında. Sadece teker yapanların derdi değil bu konu,
E5 ya da E6 'da ortalama hızlarda giderken bile, ani gaz açtığınızda zeminin
azizliğine uğrayabiliyorsunuz. Bu bahsettiğim şeyler 120 ile giderken 160
olduğunuzda olabiliyor. Sonuç olarak bazı durumları tolere etmek veya öngörmek
tecrübe ile üstesinden gelinebilecek durumlar olabilir, buna katılıyorum, fakat ufak dalgınlıklarla bile
bu tip olaylar yaşanabiliyor, ve o anı yaşamak pek de hoş olmuyor.

Bence olayı güvenlik önlemi şeklinde düşünürsek çok daha yerini bulacaktır. Ben de bu güne
kadar herkes gibi pek çok cins motosiklet kullandım, bunların içerisinde SuperSport da var,
Sport Touring de var, Naked 'da var. Fakat bu slapping olayını yaşamayan bir motosiklet görmedim.

Heleki R6'da ve Cbr 650 F 'de birer kez yaşadığım tokatlamadan sonra motosiklete binip binmemeyi
sorguladığım anlar olmuştu.

O yüzden iyi bir gidon amortisörü, hızlı, ve torklu makinelerin hepsinde olmaz ise olmaz bir durum
kanaatindeyim.

Düşüncelerim naçizanedir, katılana da katılmayana da saygım var.

Mucit23
11 Aralık 2017, 12:37
09u 18 bin km kullanmis biri olarak, 09a gidon amortisoru ihtiyaci duyuyorsan 09 senin motorun degil baba. Git bir supersport al, gunumuzde hepsi zaten gidon amortisoru ve viraj denge sensoru(IMU) ile birlikte geliyor. gidon amortisoru ile paralama kendini o motor icin. illa motoru iyilestireceksen brembo ana silindir fren masrafi yap, lastiklerini supercorsa yap, amortisorleri hyperpro yap ya da ne bileyim ohlins yap.

Ama gidon amortisoru 09da en son ihtiyacin olacak sey.

@Levent bey güzel yazmış. Bende MT-09'u 15000KM kadar kullandım. Huyunu suyunu iyi bilirim. MT-09 4. Viteste arkada artçı var iken gaz ile tekere gelebilen bir makina. Ön düzenek çok hafif. Yüksek hızdaki dengesizlik burdan kaynaklanıyor. Naked Motorların birçoğunda olması gereken bir özellik olduğunu düşünüyorum. Heleki Mt-09 gibi fabrika çıkışı dengesiz güçlü bir aletin 2017 modeline nasıl eklemediler aklım ermiyor.

Sonuç olarak bu bir güvenlik önlemidir. Olması takılması tavsiye edilir.

LynXMaSTeR
11 Aralık 2017, 13:40
Birkaç Post yukarıda resmini eklemiştim duruyor hala orada :cat:



Ne zaman devreye girdiğini normal sürüşte senin anlaman zor.



Kısaca Elektronik olan sürüş verilerine göre direksiyonun sertliğini kendisi ayarlar. Elektronik olmayanlarda ise sen kendin sertlik ayarı yapman gerekir.

şekil şemal olarak nasıl oluyor onu sormak istemiştim.
bi gidon amortisörünün elektronik mi manuel mi olduğunu nasıl anlarım?
bu göstermiş olduğum iki model nasıldır?

Levent
11 Aralık 2017, 14:14
şekil şemal olarak nasıl oluyor onu sormak istemiştim.
bi gidon amortisörünün elektronik mi manuel mi olduğunu nasıl anlarım?
bu göstermiş olduğum iki model nasıldır?


Bu iki tip arasındaki fark gidon yapısı ile alakalı. Bir Tracer'in, Versys'in veya Vstormun gidon yapısı ile, Gsxr 600 , r6 veya 600rr'in gidonları birbirlerinden farklı.

Dolayısı ile farklı modeller olmak durumunda.

https://i.hizliresim.com/bLPyBY.jpg


elektronik gidon amortisörü stock olarak geliyor, bildiğim kadarı ile dışarıdan alıp takmak mümkün değil.

LynXMaSTeR
11 Aralık 2017, 15:50
Bu iki tip arasındaki fark gidon yapısı ile alakalı. Bir Tracer'in, Versys'in veya Vstormun gidon yapısı ile, Gsxr 600 , r6 veya 600rr'in gidonları birbirlerinden farklı.

Dolayısı ile farklı modeller olmak durumunda.

https://i.hizliresim.com/bLPyBY.jpg


elektronik gidon amortisörü stock olarak geliyor, bildiğim kadarı ile dışarıdan alıp takmak mümkün değil.

cbr 650f için haricen gidon amortisörü takılmaz mı, elektronik veya manuel?
bu arada bi önceki mesajımda iki tane aparat linki atmıştım, onların arasındaki fark nedir biliyor musun hocam?