PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karter kapağı



mehmet1.
09 Nisan 2016, 20:10
Merhaba arkadaşlar benim bir sorunum var.
Bundan 5_6 AY önce debriyaj balatasını degiştim. Ve kapak contasını değiştim ve karter kapağının vidalarını sıkıca sıkmama rağmen geçen gün bide baktım ki motor yağ kaçırıyor sonra civataları kontrol ettim hepsi el ile söküle bilecek kadar gevşemiş anlamadım bu civatalar niye gevşer kendiliğinden gevşememesi için ne yapılmalı yapıştırıcı sıksam ne olur bally felan
Tşkler.

Carbondioxid
09 Nisan 2016, 20:28
Şayet cıvata yatakları yalama olmadıysa bu iş için imal edilmiş loctite düşük mukavemet, oda yoksa çabuk kuruyan UHU eser miktarda ucuna(çok çokaz) Bally geç kuruması dolayısı ile sağlık olmaz yinede deneyin.

Mengu16
09 Nisan 2016, 21:59
Loctite kullanmayın. Çin mallarının alüminyum dökümü zaten uyduruk tek söküşte yalama olan cıvatalar var, bir de loctite ile yapıştırıp yalama olma riskini iyice artırmayın. Cıvataları yeterince torklu sıkmamışsınız, açık ve net.

mehmet1.
09 Nisan 2016, 22:40
normal açık anahtar ile sıktım 8 numara ile bide sıvı conta kullanmadım alakası varmı yağ kaçırma ile bilmiyorum ewet bide mengü abinin dediği gibi civatalar çok dandik hemen yalama oluyor. sanki birisi nispeten gevşetmiş gibi hepsi birden gevşemiş cıvataların hı bide nomal cıvata yerine alyan kullansam nasıl olur

bursagsli
09 Nisan 2016, 22:53
tüm vidaların hepsini bir defada sıkma hepsini azar azar sık ki kapak iyice kapansın eğer civata yatağı yalama olduysa orta sert civata sabitleyici sıvı kullan

Mengu16
09 Nisan 2016, 22:56
Açık anahtarla sıktığınız için sorun oluyo bence. 8'lik lokma kullanın hep cıvata başları yamulmaz hem daha iyi sıkarsanız. Alyanlı cıvata olur tabi uygun boy bulursanız. Cıvatayı keserseniz de ucunu törpüleyin ayarlayın kartere zarar vermesin. Alyanlı cıvatalar ama motorun orjinalliğini bozar. Ben mesela kendi motorumu 3-5 kere söktüm taktım çoğu yerini ama cıvatalar hiç ellenmemiş gibi duruyo. Çünkü uygun aletler kullanıyorum, ve özenli iş yapıyorum.