PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Pis karbüratör, ıslak buji, çalışmayan motor (fotoğraflı)



kordinaryus
03 Nisan 2016, 16:30
herkese merhaba. sıkıntılarım bunlar. marşa basar basmaz buji ıslanıyor. motor çalışmıyor. 15 gün önce çalışıyordu, 15 gündür hava şartlarından dolayı ve hasta olduğum için binemiyordum. benzin falan koydum ama çalışmıyor. karbüratördeki bu pislenmeler de uzun zamandır dikkatimi çekiyordu. rölanti vidasının orada, filtreye doğru olan tarafta vs. bu motorun sıkıntısı ne olabilir?

bu gün dikkatimi çeken bir şey, jikleyi sonuna kadar çekip marşa bastığımda sübap vuruntusu gibi bi ses geliyor çıtır çıtır. jikleyi bırakınca geçiyor.

http://i.hizliresim.com/Wk869m.jpg

http://i.hizliresim.com/Pk2YBO.jpg

_-tolga_-
03 Nisan 2016, 16:50
Hocam ilk önce filtreyi bir sök bak. Daha sonra karbüratörün altında ki siyah hortumun girdiği yerdeki vidayı (tahliye) gevşeltmeden önce benzin musluğunu kapat, sonra bu vidayı sola doğru aç. İçindeki benzin boşalsın sonra sıkar benzin musluğunu açarsın. Bujiyi temizle tak. Bir dene. Kolay gelsin.

BatuhanK
03 Nisan 2016, 17:03
Yeni larbüratör 2-25 tl gibi bir şey, yenisiyle bir denenebilir. Bujinin doğru buji koduna sahip olduğundan da emin olduktan sonra hava filtresi temizlenerek bir daha denenebilir

kordinaryus
03 Nisan 2016, 17:56
Yeni larbüratör 2-25 tl gibi bir şey, yenisiyle bir denenebilir. Bujinin doğru buji koduna sahip olduğundan da emin olduktan sonra hava filtresi temizlenerek bir daha denenebilir

yeni karbüratör alsam ayarlı olarak mı geliyor? bi de aradaki contalarda bi sızıntı var gibi, onları nereden buluruz?

BatuhanK
03 Nisan 2016, 21:00
Ayarlı olmaz, internetten karbüratör hava ayarı yazarsan mantığını anlarsın. Zaten tamirciye götürüp temizleteyim desen en az 20 o alacak, yenisini alıp takmak daha mantıklı.

volkanmet86
03 Nisan 2016, 21:06
Subaplar sıkı.

Samet Ağır
03 Nisan 2016, 21:10
Motorun ateşleme yapmıyor...
Dolayısıyla bujin ıslanıyor..varsa ayaklık müşürün,stop anahtarın veya benzeri ateşlemeyi kesebilecek yerleri ara...
Bujini sök,pipoya tak,gövdeye deydir marşa bas..ateşleme olduğundan emin ol öncelikle...

muhahha306
03 Nisan 2016, 22:00
Bujideki ıslaklık benzin mi? Yağ mı ?
Benzin ise karbüratörü temizle ayarla büyük ihtimalle düzelir.
Yağ ise piston contaları kaçak yapıyor buji yağlanıyor ve motor çalışmıyor.
Buji yağlanıyor ise tamirci şart.
Ek olarak karbüratörü neden değiştireceksin ki sırf kirlendi diye ?
Motor kirlenince motoru mu değiştireceksiniz ?
İnternette karbüratör temizliği ile dolu videolar var bence bakınız.
Kolay gelsin.

kordinaryus
03 Nisan 2016, 22:42
Motorun ateşleme yapmıyor...
Dolayısıyla bujin ıslanıyor..varsa ayaklık müşürün,stop anahtarın veya benzeri ateşlemeyi kesebilecek yerleri ara...
Bujini sök,pipoya tak,gövdeye deydir marşa bas..ateşleme olduğundan emin ol öncelikle...

samet ustam ateşleme var, çünkü hem 1-2 saniyeliğine çalıştı, hem de gövdede atlama yapıyor. ateşleme kesin var yani. bence buji ıslandığı için ateşleyemiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------


Bujideki ıslaklık benzin mi? Yağ mı ?
Benzin ise karbüratörü temizle ayarla büyük ihtimalle düzelir.
Yağ ise piston contaları kaçak yapıyor buji yağlanıyor ve motor çalışmıyor.
Buji yağlanıyor ise tamirci şart.
Ek olarak karbüratörü neden değiştireceksin ki sırf kirlendi diye ?
Motor kirlenince motoru mu değiştireceksiniz ?
İnternette karbüratör temizliği ile dolu videolar var bence bakınız.
Kolay gelsin.

net şekilde ayıramıyorum bana benzin gibi geliyor. motorda yağ yakma hiç yok çünkü. 1 litre yağı 2000km sonunda yaklaşık 950-950ml olarak aldım. 4000km garantili castrol yağdı. öncelik olarak değiştirmem zaten temizleyip denerim de problemin kaynağına inemedim henüz.

kerem999
04 Nisan 2016, 16:25
karbüratör e bir bak bide buji saglam ateslemiyor kablolari sok soketten kes yeniden vidala oksit yapmis olabilir baktin yine ayni o zaman yeni karburator buji kablosu yine olmazsa ateslemeyi yenile yine olmazsa sarj alacan yeni hepsini sifirlasan 300 350 tutar :)

fatih53.53
05 Nisan 2016, 09:28
Dosdum ilk yapacağim iş bujini bezle kurut sonra tqkildiği yeri de bezle kurut Buji kablosunu buriye tak ve bujiyi bloğa cattir marşa bas. Düzenli ateşleme yapiyomu iyi bak

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

Eğer düzenli ateşleme yapiyor ise karbüratöre bakarsin. Karüratorun ayarsiz olsa motor pat pat diye ses cikarmasi lazim calismasa bile. Sen ilk önce ateslemeyi haallet

kordinaryus
05 Nisan 2016, 15:22
Dosdum ilk yapacağim iş bujini bezle kurut sonra tqkildiği yeri de bezle kurut Buji kablosunu buriye tak ve bujiyi bloğa cattir marşa bas. Düzenli ateşleme yapiyomu iyi bak

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

Eğer düzenli ateşleme yapiyor ise karbüratöre bakarsin. Karüratorun ayarsiz olsa motor pat pat diye ses cikarmasi lazim calismasa bile. Sen ilk önce ateslemeyi haallet

buji ateşleme yapıyor. ateşlemede sıkıntı yok. karbüratörü söktüm dün. inşallah toplayabilirim.

demir2001
05 Nisan 2016, 16:04
Rolanti vidasıñı cok sıkmıssın bi bak karburator tahliye vidasiyla eski benzini tahliye et

kordinaryus
05 Nisan 2016, 17:52
rölanti ve hava ayarıyla düzelmemişti. sorun ya karbüratör ya sübaplar diye düşünüyorum. sübaplar sıkı gibi. diyafram kısmını temizlemek için söktüm ama içini açamadım. borularının içi simsiyah is. bu niye olur acaba?

demir2001
05 Nisan 2016, 20:07
Benzin uzun sure bekledigi icin ozelligini kaybetti veya yagmur suyu depoya girdi karburatoru tahliye vidasindan ac 1 cay bardagi benzin akit bas calisir

kordinaryus
05 Nisan 2016, 20:30
Benzin uzun sure bekledigi icin ozelligini kaybetti veya yagmur suyu depoya girdi karburatoru tahliye vidasindan ac 1 cay bardagi benzin akit bas calisir

karbüratörü söktüm şu an masada :) diyaframda sıkıntı var sanırım. konu açtım cevap bekliyorum sıkıntı yoksa toplayacağım.

demir2001
07 Nisan 2016, 21:03
Ne sıkıntı var diyaframda yırtık bişey yoksa topla veya karburator yenile

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

Son durumu yaz

kordinaryus
08 Nisan 2016, 01:24
Ne sıkıntı var diyaframda yırtık bişey yoksa topla veya karburator yenile

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

Son durumu yaz

diyafram değilmiş hocam egr valfiymiş. karbüratörü topladım ama motora takmadım. yancı arıyorum yanıma yarın arkadaşla beraber yapacağız büyük ihtimal. son durumu yazarım buradan.

demir2001
09 Nisan 2016, 09:08
İyi geçmiş olsun insallah çalışır

tyfn06
09 Nisan 2016, 09:25
Hocam bariz belli buji yaglanmş bujiyi degistir motor yattysa silindir ust kapaktaki yapi ister istermez sibap keceleri silindire birakmstr omotoru o bujiyle hayatta calstramazan

kordinaryus
09 Nisan 2016, 14:58
bujiyi de değiştirdim. bu gün denedim çalıştı ama sürekli gaz verdi. bir şeyleri yanlış yaptım. tekrar eve getirdim karbüratörü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------

motoru çalıştırdım nihayet. rahat bir nefes aldım :) ancak buji kararma problemi halen çözülmüş değil. hava ayar vidası 2 turda, filtreye hava tutturdum, karbüratörü temizledim ve sıfır buji taktım. marş aldıktan sonra biraz gaz verdim, 100 metre kadar gittim. toplamda da 1 dakika falan çalıştı motor. sonuçta sıfır bujiyi söktüm ve bu durumda;

http://i.hizliresim.com/0nAoLB.png

http://i.hizliresim.com/9olPq5.png

bunu nasıl çözeceğim? ne yapmam gerekir?

bassturbin
09 Nisan 2016, 16:16
Özelden yazmıştım rolantide çalışmış bujiye bakılmaz zaten öyle kararık çıkar.Yaparım derseniz size doğru buji kızarması nasıl yapalır anlatayım...

kordinaryus
09 Nisan 2016, 16:27
Özelden yazmıştım rolantide çalışmış bujiye bakılmaz zaten öyle kararık çıkar.Yaparım derseniz size doğru buji kızarması nasıl yapalır anlatayım...

iyi olur hocam, hem benzer sıkıntı yaşayanlar olursa ileride onlar da faydalanır. yapmasak da deneriz, buradaki 'usta'lara güvenmiyorum güveneceklerime param yetmiyor. bozacaksam da ben bozayım :)

bassturbin
09 Nisan 2016, 16:48
Motorun kaç yapıyorsa son hızı o kadar hıza çıkacak düz bir yola çıkıyorsun vede bu iş heyecan verici olabilir, otoban kenarı düz yol en uygunudur veya müsait bir yer, sonra her viteste tam gaz açarak 1 tamgaz 2 tamgaz 3 tamgaz 4.5 kaç vites varsa motoru hızlandırıp son hızla veya ona yakın bir hızla giderken gaz tam açıkken 7-10 saniye kadar böyle gidip aniden debriyajı çekip eş zamanlı motoru stop-kapatma düğmesinden yoksa kontaktan kapatıyorsun, yüksek hızdan yavaşça yavaşlayıp sağa çekiyorsun motorunu kesinlikle tekrar çalıştırmıyorsun!

Sonra bujiyi söküyorsun yerinden dikkat buji sıcaktır.Bujiyi kontrol et ortalama rengi kahverengimsi kuru bir renk olması lazım resimdeki bujilerle karşılaştır, ayrıca hava filitresi tıkalı veya pis olmamalı, hava ayarıda doğru olmalı.

Best better yazanlar gibi birşey çıkmalı sonuç:

http://i.hizliresim.com/6PGjbl.jpg (http://hizliresim.com/6PGjbl)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

Veya ortalama yarım gazla son viteste düz yolda 2-3 dakika gidin sonra stop edip sağa çekin bu şekildede bujinize bakabilirsiniz.4 zamanlılarda o yağlanma genelde eski motor düşük kompresör veya sekmanların yağ kaçırmasından kaynaklanır tabiki hava karbüratör ayarları tam ve filitre temizken.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------

Şamandıra doğru çalışıyormu onada bakın tam kapanmalı yakıtı sızırmamalı yakıt dolum haznesine, motorunuz kaç km de ?

demir2001
10 Nisan 2016, 17:24
Bence benzin deposunu komple bir kaba boşalt 5lik pet şiseye bi benzini gör benzinde extra birşey varsa ortaya çıkar bi dene başıma geldi.