PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor ısınınca vites geçişlerinde zorlanma



ygt47
26 Mart 2016, 15:34
Motor soğukken vitesler yağ gibi geçiyor hiçbir sorun olmuyor. 10-15 dk birazda agresif kullanarak gazlayarak gittiğimde motor özellikle düşük viteslerde ses çıkararak sarsılarak geçiyor. Işıklarda durup boşa attıktan sonra 1 e atmak istediğimde ilk hamlede geçmiyor tekrardan vites koluna basmak gerekiyor. Motorun yağını daha yeni castrol 15-50 ile değiştirdim aynı sorun devam ediyor

Buna ek olarak motor çok fazla yakmaya başladı önceden 10tl lik benzinle 100km üstü yol giderken şimdi ancak 50 km gidebiliyorum. Önceden motorumla 120km hız yapabiliyordum şimdi 100km yi bile zor görüyorum.

Şunu farkettim motorda gazlıyorum motor deli gibi bağırıyor ama ivmelenmesi eskisi gibi değil bariz bir sorun var ama ne bilemedim

Motorum mondial 150kt

fireblade e
26 Mart 2016, 15:43
Debriyaj balatasını bitirmişsin dostum.

okoca
26 Mart 2016, 15:53
kavramada sorun var, balata değişmeli gibi geldi.

ygt47
26 Mart 2016, 16:12
Arkadaşlar birde şöyle bişey var ben debriyaj manetini bir türlü erken kavrayacak şekilde ayarlıyamıyorum. Motorun üstünden ve manetin kendi üstünden denememe rağmen sürekli maneti salmaya yakın kavrama gerçekleşiyor. Buda balataların bitik oldugunu gösterir mi acaba ?

serdar.0405
26 Mart 2016, 16:22
Debriyaj başlatası sorunu gibi duruyor.

bursagsli
26 Mart 2016, 17:53
yıllardan beri castrol 15w50 kullanıyorum motor ısınınca vitesler sert geçiyor
geçenlerde castrolün 15w50 nin yağ şişesinin değişmiş olduğunu gördüm o yağdan mı koydun acaba
bence yağdan kaynaklı çünkü debriyaj balatasını değiştirdim motor ısınınca vitesler zor geçiyor yine
eğer debriyaj balatasından şüpheleniyorsan motoru kullanırken 3. vitese al devir 4000 civarı olsun ve aniden gaz aç eğer motor biraz bekleyip gidiyorsa balata bitmeye başlamıştır

ygt47
26 Mart 2016, 20:23
yıllardan beri castrol 15w50 kullanıyorum motor ısınınca vitesler sert geçiyor
geçenlerde castrolün 15w50 nin yağ şişesinin değişmiş olduğunu gördüm o yağdan mı koydun acaba
bence yağdan kaynaklı çünkü debriyaj balatasını değiştirdim motor ısınınca vitesler zor geçiyor yine
eğer debriyaj balatasından şüpheleniyorsan motoru kullanırken 3. vitese al devir 4000 civarı olsun ve aniden gaz aç eğer motor biraz bekleyip gidiyorsa balata bitmeye başlamıştır

Cevap için sağol dediğini deniyecem. Balatadan şüphelenmeye başladım burdaki arkadaşlarda öyle diyor zaten, ayrıca bu benim ilk motorum öğrenene kadar baya hırpaladım 7bin kmdeyim. Şanzımanı yemediysem iyidir. Yağ olarak daha önceden castrol 10-40 kullanıyordum yine ısınınca vitesler çat çat geçiyordu ama motorda titreme, fazla yakma , hızlanamama gibi sorunlar yoktu Şimdibu sorunalr ortaya çıktı.Debriyaj balatasını değiştireceğim yine sorun devam ederse şanzımanda sorun oldugu ortaya çıkacak herhalde ? O zaman işim zor ve masraflı olacak.

solmyr
26 Mart 2016, 20:36
yağ değişimi geldiğinde çıkan yağı kontrol et. 150ml'den fazla eksilmişse, sorun biraz daha büyük olabilir.

darkmotor
26 Mart 2016, 20:38
Şanzumanda sıkıntı olduğunu nereden çıkardın.Debriyaj kavrama aralığını değiştir.Sıkıntı olsaydı ,soğukkende yapması gerekirdi, ısıdan genleşen parçalar birbirine fazla sürtüyor.Motosikletin kavrama ayarını iyi ayarlayın, debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı yerde 2 tane vida var, eğer çok geç kavrıyorsa sağa doğru sık, işde sağa sola sıkarak kavrama ayarını değiştir.Bende ayarı tutturamadığım zaman benm motorda aynısı oluyordu .Hatta bazen aragaz vermeden vites geçmiyordu.Debriyaj maneti çok bol olduğundan baskıyı ayıramıyor o yüzden vites çok zor geçiyordu.Ayrıca yakıt hava karışımın bozuk, eğer fazla benzin gidiyorsa ,hem fazla benzin yakacaksın hemde motor fazla ısınacaktır. Biraz havayı açman gerekli yakıt hava vidasını yarım tur sağa çevir ,sonra ince bir ayar çekmen gerekli.Havaların ısınmasından dolayı yakıt hava ayarı sıcak havalara göre ayarlanmalı, mesela kışın 2 tur yetiyorken yazın 2,5 oluyor 3 oluyor.

ygt47
26 Mart 2016, 21:05
yağ değişimi geldiğinde çıkan yağı kontrol et. 150ml'den fazla eksilmişse, sorun biraz daha büyük olabilir.

Haydaa geçende tamirci yağın yarısı gitmiş dedi uzun süre yağını kontrol etmemiştim etsem bile kabaca camından bakarak ediyordum heralde motoru koydugum yer tam düz değildi ondan yağ var gözüküyordu orta sehpaya alarak bakıyordum demek çubuktanda kontrol etmek gerekiyormuş. Geçendede bujisi yerinden fırlammıştı onunla ilgili konuda açmıştım. Onu neyseki yaptırdım şimdi bu sorunlar geriye kaldı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------


Şanzumanda sıkıntı olduğunu nereden çıkardın.Debriyaj kavrama aralığını değiştir.Sıkıntı olsaydı ,soğukkende yapması gerekirdi, ısıdan genleşen parçalar birbirine fazla sürtüyor.Motosikletin kavrama ayarını iyi ayarlayın, debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı yerde 2 tane vida var, eğer çok geç kavrıyorsa sağa doğru sık, işde sağa sola sıkarak kavrama ayarını değiştir.Bende ayarı tutturamadığım zaman benm motorda aynısı oluyordu .Hatta bazen aragaz vermeden vites geçmiyordu.Debriyaj maneti çok bol olduğundan baskıyı ayıramıyor o yüzden vites çok zor geçiyordu.Ayrıca yakıt hava karışımın bozuk, eğer fazla benzin gidiyorsa ,hem fazla benzin yakacaksın hemde motor fazla ısınacaktır. Biraz havayı açman gerekli yakıt hava vidasını yarım tur sağa çevir ,sonra ince bir ayar çekmen gerekli.Havaların ısınmasından dolayı yakıt hava ayarı sıcak havalara göre ayarlanmalı, mesela kışın 2 tur yetiyorken yazın 2,5 oluyor 3 oluyor.

Hocam debriyaj ayarını daha 1 hafta önce ustaya yaptırmıştım sorun devam edince kendim ayarlamayı denedim dediğiniz şekilde ama aynı sorun devam ediyor. yarım saat - 45 dk sırf onunla uğraştım ama olmuyor. İnşalllah şanzımanda sorun yoktur dediğim gibi soğukken yağ gibi geçiyor vitesler en ufak ses bile gelmiyor ne oluyorsa 10-15 dk sürüşten sonra oluyor. Anlamadım gitti.

darkmotor
26 Mart 2016, 21:11
Eğer debriyaj iyi ayarlıysa, motul yağ koy onuda bulamazsan shell advanced koy.Shell advanced 1 sene kullandım sarı gri mavi kutulu motor yağları var ,vites geçişleri hem güzel oluyor hemde motor geç ısınıyor 15- 50 ax5 motosiklet yağı iyiydi .

cyberdanger
26 Mart 2016, 21:15
Debriyaj balatası ısındığında genleştiği için ayırma yapamıyor. Nasıl çözülür dersen onu ben de bilmiyorum.

ygt47
26 Mart 2016, 21:21
Debriyaj balatası ısındığında genleştiği için ayırma yapamıyor. Nasıl çözülür dersen onu ben de bilmiyorum.

Ben genelde tapa gaz sürüyorum belkide sorun bendedir bunu hiç düşünmemiştim yarım saat sakin sürüş yapacağım bakalım ne olacak. Gerçi ülkemizin trafiğinde sakin sürüş yapmayı nasıl be*****eğim onuda bilmiyorum sağ şeritte kendi halimde gidiyorum ya denyo taksicinin biri gelip sıkıştırıyor yada minibüsçü arkadan selektör yapıyor. Kaldırımdan mı sürelim napalım yav :D

KURT-BOZ
26 Mart 2016, 21:23
Babos aciklamani okumadim sadece başlığını okudum motor sicakken vitesler yağ gibi geçer şanzıman yağını bi konttol et derim

ygt47
26 Mart 2016, 21:26
Babos aciklamani okumadim sadece başlığını okudum motor sicakken vitesler yağ gibi geçer şanzıman yağını bi konttol et derim

Şanzıman yağı derken motor yağıyla birlikte yağlanmıyormu oda ? Daha 1 hafta oldu yağı değiştireli castrol 15- 50 koydum.

darkmotor
26 Mart 2016, 21:28
Usta shell advanced 15-50 veya motul dene castrol ısınınca biraz vitesleri kemikleştirebilir.(debriyajın ayarı düzgün ise)

ogzcngdk
26 Mart 2016, 23:42
debriyaj eğer çok aşağıda kavrıyorsa tam ayırmadığı için vites geçişleri zorlaşabilir. kavramayı yukarıya alın, en azından orta ile üst arası kavrasın. aşağıda olduğu zaman debriyajı çekmene rağmen balata ayırmadığı için vitesler geçmez.

eğer aşağıdan veya yukarıdan ayarı tutturamıyorsan tel kısa olabilir. aşağıdaki bağlantıdan mümkünse teli biraz daha ileriden tuttur. telin boyu yetmiyorsa yenisini takmak gerekir.

bu tür durumlarda önce basit küçük şeylere bakmak lazım debriyaj balatana en son bakarsın.

sedat_57
26 Mart 2016, 23:53
aynı dert bendede var yağdan değil yukarıda arkadaş yapmış manetteki tel ayarını iyi yapmamız lazım yada paraya kıyıp debriyaj telimi değişmem lazım

ygt47
28 Mart 2016, 21:08
Karbüratör ayarı yaptım yakıt tüketimi düzeldi ayrıca uzun sürüşten sonra vites geçirirken gelen çatır çutur ses daha azaldı. Galiba fazla benzin gelince çabukısınmasına sebep oluyordu şimdi hava- rölanti ayarını yapınca ses azaldı ama 1. vitese takarken sert basınca vites geçmiyor boşta kalıyor tekrar basmak gerekiyor. Acaba vites koluna abanmanın bi zararı varmıdır yolda kendimi kaptırınca bazen sert teperek vites koluna basıyorum