PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Mondial MCT 250 Hikayesi DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞTİRMEK YAZ GELİYOR ...



kerem999
22 Mart 2016, 18:15
KENDİNE GÜVENEN YAPAR AMA DİKKATSİZ İNSANLARA SESLENİYORUM BOZMUŞ OLARAK TAMİRCİYE GİDERSENİZ SİZİNLE KAFA BULUP GÜZELDE YAĞLICAKTIR Kİ KELİNİZDEN SES GELSİN :queen:

YAVAŞ YAVAŞ DİKKATLİ YAPIYORUZ KİMSEYİ ÜZMÜYORUZ UNUTMAYIN ::sos::::stretche::rantinp:::unsure::

İlk olarak devriyaj balatalarını değiştirelim kolay gerekenler YAĞIMIZI BOŞALTMALIYIZ 6 adet debriyaj balatası 6 diye belirtmemin sebebi genel çin ithal bakan tamircilerimiz veya bununla ilgilenen insanlar size 4-5 li paket olarak verirler söktügünüzde elinizde eksik olmasın TAM 6 ADET DEBRİYAJ BALATASI VE CONTA TAKİMİ GEREKLİ bana sorarsanız debriyaj yayı ve vidalarıda yenileyin bu fotoğraları çekerken yenilemedim ama sonra fark ettimki değiştirmek iyi fikir vidalarda demir yorgunlugu görülüyor ...

İLK YAĞIMIZI BOŞALTALIM SANIRIM 15 MM OLMASI LAZIM HATIRLAMIYORUM MOTORUN SOL TARAFINDA ALTTA BULUNMAKTA KENDİSİ 10-5 LT LİK BİR BİDONUN ALTINI KESELİM 1.7 LİTRE YAĞ ALIYOR KÜÇÜK KESMEYİN ..

http://i.hizliresim.com/y50oML.jpg


Başlayalım sağ kapağı sökmeye gerekli anahtar 8MM LOKMA YADA TORNAVİDA


http://i.hizliresim.com/a3z0VB.jpg

HAA UNUTMADAN FREN AYAĞINI SÖKÜN VE DEBRİYAJ TELİNİ SARBEST BIRAKIN :rendeer:

http://i.hizliresim.com/d3OZzZ.jpg

SÖKTÜK DİYELİM KARŞIMIZA BÖYLE BİR TAPLO GELECEK

http://i.hizliresim.com/VarXpq.jpg

YİNE SÖYLİYİM DEBRİYAJI SÖKERKEN ÖYLE TEK TEK VİDALARI SÖKMEYİN SIRAYLA GEVŞETE GEVŞETE NAZİK NAZİK ALİMİNYUM MALZEME NAZİK UNUTMAYIN

http://i.hizliresim.com/nMOmEN.jpg


HADİ ONUDA SÖKTÜK GERİSİ ŞİMDİ BURDA SOMUN ANAHTARI LAZIM BUNA ÖZEL YOKSA BU ÇAPTA BİR LOKMA UCUNU BU HALE GETİREBİLİRSİNİZ YADA DEMİR BORUDA OLUR HİÇMİ OLMADI ÇEKİÇ VE DÜZ TORNAVİDA İLE VURUN Bİ KERE SONRA ELLE SÖKÜLÜR ZATEN USTADA ARTIK KİMSE O ÖYLE BİR ÇEKİÇLEMİŞ SAĞOLSUN SORUN YOK AMA SOMUNU YENİLEDİM 5 TL


http://i.hizliresim.com/Pkl6zv.jpg


BU SOMUNDAN SONRASI KOLAY TAS ELİMİZE GELECEK ONEMLİ NOKTA BALATA SAÇ BALATA SAÇ OLARAK DİZİN İLK BAŞTA SADECE BALATA KALIYOR GARİBİM SÖKTÜGÜNÜZ GİBİ TOPLARSANIZ İYİ OLUR HE TAKMADAN BALATALARI YAĞLAYIN HE KURU KURU OLMAZ YAĞLAYARAK TAKIN YANMASIN GARİBANLAR YANSA NE OLUR 20 TL ZATEN DERT ETME SENİ BİSİKLETÇİ USTALARDAN KURTARICAM ...:queen:

TOPLADIK " NOT : YAYLARI VİDALARI VE SEPERATÖR KAPAK DENİLEN O KARE 4 VİDAYI TUTAN HAYVANIDA DEĞİŞTİRİRSENİZ 2 BALATADA BİR İYİ OLUR YAMULUR O YAZIK ALİMİNYUM O DAYANMAZ COK DEĞİŞTİRİN YAYLARDA YAŞLANIYOR VİDALAR ZATEN HER DEBRİYAJ BIRAKMANIZDA ÇEKME KUVETİNE MARUZ KALIYOR GARİBAN KAFASI KOPAR BİRGÜN UNUTMAYIN 2 SEFER BALATADA BİR BUNLAR DEĞİŞECEK SONRA BANA MAİL ATIP NE YAPTIM BEN DEME !
http://i.hizliresim.com/VarXpq.jpg



!!! RESİM LERDE FARK ETMİŞSİNİZ DİR KIRMIZI BİR CONTA SIVI CONTA BİSİKLET TAMİRİNDEN MOTOR TAMİRİNE GEÇEN İNSANLARIN İLK TERCİHİDİR YAPMAYIN KAÇIRMA YAMILMA FALAN VARSA TAMAM AMA NORMALDE CONTA TAKIMI 15 TL BEN KAZIYIP YENİSİNİ TAKTIM !!!!

GELELİM FİYAT LİSTESİ

CONTA TAKIM : 15 TL
DEBRİYAJ BALATA 6 ADET : 16 TL
SEPERATÖR KAPAK : 4 TL
GÖBEK YAYLARI 4 ADET : 8 TL
VİDALAR 4 ADET : 4 TL (VİDALARI PİYASADAKİ SANAYİLERDE BULABİLİRSİNİZ FİRMALARDA YOK )
KARGO : 7 TL

TOPLAM : 54 TL

PİYASADA BENDEN İSTENİLEN RAKAM
İSTANBUL 180
TEKİRDAĞ 240
TANIDIK TAMİRCİ 130 < EN KORKULMASI GEREKEN TAMİRCİDİR



YAĞI YENİ KOYARSANIZ Kİ KOYMAKTA FAYDA VAR ONLARDA

STANDART 10-40 DIR AMA YAZ AYLARI BU ISINIR SİZ İNCELTE BİLİRSİNİZ BEN YAZLARI 0-30 KIŞLARI 10-40 YADA TEMBELLİGİM TUTAR HEP 0-40 ALIRIM
SİZ İSTEDİĞİNİZİ YAPIN STANDART FABRİKA 10-40 DER SAKIN 20-50W 20-60W FALAN KOYMAYIN ARABADA VAR KAMYONDA VAR BEDAVA DİYE MOTORU GÜZEL BİR KAYNATIR ÜZERİNDE YUMURTA KIRIP YERSİNİZ ONUDA SOĞUYANA KADAR YEDİNİZ YEDİNİZ YOKSA SOĞUDUMU TAMİRCİ SİZİ TEKRAR ISITICAK ONDAN HIZLI YİYİN.

10-40 MOBİL 1 LT 22 TL
0-40 MOBİL 1 LT 22 TL
0-30 MOBİL 1 LT 25 TL


.MARŞ DEBRİYAJI DEĞİŞTİRDİM ONUDA KOYUCAM ARKA FREN BALATASI ÖN DİSK FREN BALATASI FALAN AMA O KONULAR VAR SANIRIM MARŞ DEBRİYAJI KOYALIMDA BİSİKLETÇİLERE PARA VERMEYİN .

senolas
22 Mart 2016, 23:13
Güzel paylaşım, fakat ince yağ yaz için değil kış içindir. Yazın yağın geç ısınması, yani kalın olması daha önemlidir. Su soğutmalı motorlarda bu önemli değil fakat hava soğutmalı motorlarda yağlar yazın daha kalın kullanılmalı. 10w 50 ya da 15w 40 istanbul şartlarında yaz için uygundur. Kış için ise daha ince yağlar, genellikle 10w 40 tercih edilir, daha inceside kullanılabilir tamam.

kerem999
23 Mart 2016, 05:42
Güzel paylaşım, fakat ince yağ yaz için değil kış içindir. Yazın yağın geç ısınması, yani kalın olması daha önemlidir. Su soğutmalı motorlarda bu önemli değil fakat hava soğutmalı motorlarda yağlar yazın daha kalın kullanılmalı. 10w 50 ya da 15w 40 istanbul şartlarında yaz için uygundur. Kış için ise daha ince yağlar, genellikle 10w 40 tercih edilir, daha inceside kullanılabilir tamam.

aslında bu konuyu partikül seviyesinde incelediginde kalın yağların partikül molekülmü dersin atom mu anlayacak dilde tanecikleri daha kalındır kalın tanecikler daha büyük alan kapladıgından iki demir arasında daha kolay ısınır diye tahmin ediyordum

sonra bir gün bir abimiz tanıdığımız yazın motor ısınır hava soğutmalı o 20-50w koyalım dedi motor 150 cc lik bir motordu 6 yıl önce bir balıkçı teknesinde bulunan 10 LT lik tenekeden doldurduk seviye tam ın biraz altındaydı motor pancara döndü çünki çalışamıyordu yağ kalındı 1000 km falan gittik o şekilde gez toz uzun yola çıktıgımızda ilk kez egzoz un kızardığını gördük daha önceden bu olmamıştı ferrari masarati acura gibi araçlara bakan bir tanıdık 10-60 koy rahat et ama ben sana bir yağ vereyim kurtul dedi yağ 0-30 tam sentetik motor ısısı düştü ve motor keyfe geldi resmen
yani açıkçası bu konuyu anlamış değilim ...
bide ince yağlar cok zor eskiyor ve kararıyor budamı gol değil . ::153::

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:27 ----------

BİDE ŞUNU SÖYLİYİM YAKINDA BU MOTOR BLOĞUNA YAĞ SOĞUTUCU TAKICAM ÇUNKİ PARÇASI UCUZ VE ÇİFT SİLİNDİR BİR BLOK BUNU HAK EDİYOR ÇİNDE YAPILAN KARDEŞLERİNDE YAĞ SOĞUTUCU VAR

senolas
23 Mart 2016, 08:26
Hocam sen mevzuyu tamamiyle yanlış anlamışsın. Öncelikle motosiklete her yağ konulmaz ve sadece motosikletler için kullanılacak yağlar vardır motul castrol gibi markaların onlar kullanılmalı. Arabalara ya da başka motorlara kullanılan yağlar motosiklet için zararlı. Bunu büyük bir firmanın araç bölümünden sorumlu biri söylemişti. Ben de bu tecrübeden dolayı castrol un dışına pek çıkmam. 10w 50 kullandım geçen yaz, motor geç ısınıyordu, ve geç şişme yapıyordu. 10 40 kullandığımda ise 20 30 km sonra motorun sesi değişiyordu. Ha birde titan marka yağ vardı, ondan da çok memnun kalmıştım 1lt 15 lira fakat hakkını verdi. Motosikletlere asla arabalar için kullanılan yağları koymayın, arabaların su soğtması var, bizimkilerin yok birde böyle düşünün

ahmetx
23 Mart 2016, 11:12
Arkadaşlar bendede bisan roadstar 250 var debriyaj balatasını gecen hafta değiştirdik fakat motosiklet ani sert kalkişlarda balata kaçıriyor. Nedeni nedir acaba yanliş bir şeyde yapmadık.

peypazar43
24 Mart 2016, 01:46
Güzel konu tebrikler :) Diğer marş dişli değişimini de bekliyoruz ..

kordinaryus
24 Mart 2016, 02:51
aynı anlatımla sübap ayarı da bekleriz elinize sağlık :)

kerem999
24 Mart 2016, 03:42
Arkadaşlar bendede bisan roadstar 250 var debriyaj balatasını gecen hafta değiştirdik fakat motosiklet ani sert kalkişlarda balata kaçıriyor. Nedeni nedir acaba yanliş bir şeyde yapmadık.

aynı sorun bendede baş göstermişti sana tavsiyem YAYLAR - DEBRİYAJ SEPERATÖR KAPAĞI VE 4 CİVATASINI YENİLEMEN ÇÜNKİ BU NAMUZSUZ LAR ZAMANLA ESNİYOR CİVATALAR YAŞLANIYOR KAFALARI KOPAR KAPAK ESNİYOR VE SIKILMASINI KONTROL ET YANİ ELİN ANAHTAR TUTUYORSA BUNU KENDİN YAPABİLİR SİN 4 YAY BİR KAPAK TAM ADI SEPERATÖR KAPAK VE 4 CİVATA YANİ VİDA BUNLARI YENİLEDİN SIKTIN DÜZGÜN EŞİT YİNEMİ BEN KENDİMİ SALIYORUM DİYOR KOMPLE ALIYORSUN TAS BASKI FLANS FALAN

BAK LİNK

https://www.bizimmotor.com/bisan-roadstar-250-yedek-parca/bisan-roadstar-250-debriyaj-komple-2243

BUNU ALIYORSUN TEMİZLEMİŞ OLUYORSUN SIFIR OLUR YANİ AMA İLK KAPAK FALAN DEĞİŞTİREBİLİRSEN İYİ OLUR UCUZA KAPAYA BİLİRSİN AMA PARAN VARSA SIFIRLA KİM BİLİR KİMLER BİNDİ O MOTORAÖYLE DÜŞÜN.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:36 ----------


Hocam sen mevzuyu tamamiyle yanlış anlamışsın. Öncelikle motosiklete her yağ konulmaz ve sadece motosikletler için kullanılacak yağlar vardır motul castrol gibi markaların onlar kullanılmalı. Arabalara ya da başka motorlara kullanılan yağlar motosiklet için zararlı. Bunu büyük bir firmanın araç bölümünden sorumlu biri söylemişti. Ben de bu tecrübeden dolayı castrol un dışına pek çıkmam. 10w 50 kullandım geçen yaz, motor geç ısınıyordu, ve geç şişme yapıyordu. 10 40 kullandığımda ise 20 30 km sonra motorun sesi değişiyordu. Ha birde titan marka yağ vardı, ondan da çok memnun kalmıştım 1lt 15 lira fakat hakkını verdi. Motosikletlere asla arabalar için kullanılan yağları koymayın, arabaların su soğtması var, bizimkilerin yok birde böyle düşünün

Partikül filtre varmı yokmu diye sorar yağlar genelde ve hava soğutmalı motorlar için motor yağı diye birşeyde satılmıyor bir makine öğrencisi olarak en basit bilgi yüksek devir ince yağ düşük devir kalın yağ mantığı var

Birkaç araştırma sonucunda şu sonuca vardımki çinliler bile bunun ısındıgını anlayıp aynı blok motora yağ soğutucu takmış eyer satmazsam yaz sonu durumunu inceleyip bir yağ soğutucu ekleyip bakacagım yoluma .

yağ olarakta kafamda şuan 0-40w mobil 1 var

arda4
08 Nisan 2016, 11:26
10w40 Shell Helix Motosiklet yağı 17TL, daha ne olsun kamyon yağı kadar ucuz neredeyse :queen: