PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağmurdan sonra düzensiz rölanti yükselmesi



DamienRice
17 Mart 2016, 22:44
Selamlar
Gün içerisinde normal bir şekilde kullandığım motorum 2 saat yağmur altında kaldıktan sonra çalıştırdım ısınmasını bekledim ve yola koyuldum buraya kadar her şey normal. Daha sonra ışıklara geldiğimde rölanti 3 bin devirde sabit kaldı ve aşagı inmedi yarım saat bekleyip tekrar çalıştırdım ama düzelmedi. Motor rölantisi yüksek bir şekilde çalışıyor. Redline çizgisine kadar gaz verip bırakınca rölanti 3-4 saniye normal çizgisine düşüp sonra tekrar yükseliyor sebebi nedir fikri olan var mı ?

Güncelleme: 2 gündür motoru bu şekilde kullanıyorum sorun düzelmedi hava filtresini ve bujileri kontrol ettim, tahliye hortumları kontrol edildi sıkıntı yok gibi. 3 bin devirde çalışmaya devam ediyor redline a kadar gaz verince normal rolantisinde 3-4 saniye çalışıp tekrar 3 bin devire yükseliyor lütfen yardımcı olun bana bulunduğum şehirde adam akıllı motosiklet ustası yok :salut:

Erdost
17 Mart 2016, 22:53
Elektrik aksamı ile ilgili olabilir.Akü ve bağlı ünitelere bir bakın.Kabloları sigortaları kontrol edin.

Levent
17 Mart 2016, 22:55
Karbüratörlü mü bu motor?

UNdocab
17 Mart 2016, 22:57
Gaz kolu konum sensörü veya selonoid(rölanti sensörü) olabilir
Olduğu yerde gaz verip redlinea doğru giderken yavaş yavaş gaz açınca devir atlamadan düzgün ve yavaş yavaş mı artıyor?

DamienRice
17 Mart 2016, 23:13
Karbüratörlü mü bu motor?

evet karbüratörlü Hyosung GT 250 Comet

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------


Gaz kolu konum sensörü veya selonoid(rölanti sensörü) olabilir
Olduğu yerde gaz verip redlinea doğru giderken yavaş yavaş gaz açınca devir atlamadan düzgün ve yavaş yavaş mı artıyor?

evet normal bir şekilde artıyor

Levent
17 Mart 2016, 23:17
O halde rolanti vidasını bir tur sıkmayı denesen?

DamienRice
17 Mart 2016, 23:23
O halde rolanti vidasını bir tur sıkmayı denesen?

bende bunu düşündüm fakat redline a kadar gaz verince rölanti düşüyor yani normal ayarına dönüyor ben rölanti vidasını sıkarsam gaz verdiğimde stop edecek demektir.

bir yerde sorun var onu bulmak istiyorum sadece :pale:

Levent
17 Mart 2016, 23:28
bende bunu düşündüm fakat redline a kadar gaz verince rölanti düşüyor yani normal ayarına dönüyor ben rölanti vidasını sıkarsam gaz verdiğimde stop edecek demektir.

bir yerde sorun var onu bulmak istiyorum sadece :pale:

Dostum sen önce bi rolantiyi istediğin seviyeye çekip denesende sonra konuşsak bu konuyu. Senin ölçü birimin motosikleti vites boştayken redline sokup sonra normale inip inmemesi değilki.

Karbüratörlü motosikletlerde bu tip şeyler çok değişkendir. Hatta ve hatta havaya ve rakıma göre bile çalışmada farklılık gösterir. Sen önce bi rolantini ayarla ondan sonra bi bak bakalim. Durduk yere bozulmaz diye düşünme sakın.

DamienRice
17 Mart 2016, 23:33
Dostum sen önce bi rolantiyi istediğin seviyeye çekip denesende sonra konuşsak bu konuyu. Senin ölçü birimin motosikleti vites boştayken redline sokup sonra normale inip inmemesi değilki.

Karbüratörlü motosikletlerde bu tip şeyler çok değişkendir. Hatta ve hatta havaya ve rakıma göre bile çalışmada farklılık gösterir. Sen önce bi rolantini ayarla ondan sonra bi bak bakalim. Durduk yere bozulmaz diye düşünme sakın.

peki ben rölantiyi istediğim seviyeye getirip boş da redline çizgisine kadar getirdikten sonra stop ederse ne yapacağım

Levent
17 Mart 2016, 23:39
peki ben rölantiyi istediğim seviyeye getirip boş da redline çizgisine kadar getirdikten sonra stop ederse ne yapacağım

Kardeş şuanda şaka yaptığını düşünüyorum ? Şaka mı yapıyorsun? Sen motosikeltin 3.000 bin devirde çalışırken rolantini normale al. Motoru neden Redline'a sokuyorsun? Sen boş viteste mi sürüyorsun motosikletini?

tamerozkul
17 Mart 2016, 23:40
Levent hocanın dediğini yap duzelir

DamienRice
17 Mart 2016, 23:44
Kardeş şuanda şaka yaptığını düşünüyorum ? Şaka mı yapıyorsun? Sen motosikeltin 3.000 bin devirde çalışırken rolantini normale al. Motoru neden Redline'a sokuyorsun? Sen boş viteste mi sürüyorsun motosikletini?

Bu kadar terslenmenize gerek yok hocam zevkine redline a sokmuyorum zaten. eskiden stop etmeyen motor simdi stop ediyor demekki bir yerde sıkıntı var ve bunun sebebini merak ediyorum

MrJ
18 Mart 2016, 00:16
tuhaf geçenlerde Enjeksiyonlu KLX'de benim başıma geldi, tabi fark FI lambasını yakıyordu.


https://www.youtube.com/watch?v=12PSt7XV9sQ

DamienRice
18 Mart 2016, 00:21
tuhaf geçenlerde Enjeksiyonlu KLX'de benim başıma geldi, tabi fark FI lambasını yakıyordu.

https://www.youtube.com/watch?v=12PSt7XV9sQ

çözebildiniz mi sorunu

Levent
18 Mart 2016, 00:53
Bu kadar terslenmenize gerek yok hocam zevkine redline a sokmuyorum zaten. eskiden stop etmeyen motor simdi stop ediyor demekki bir yerde sıkıntı var ve bunun sebebini merak ediyorum

Kardeş ben seni terslemiyorum. Sen diyorsun ki rolanti vidasını gevşetirsem bu sefer stop edecek. Ben de diyorum ki, motosikletin 3.000 devir de çalışırken rolantini normalde olması gerektiği seviyeye getir, ve bu şekilde bir test et.


Cünkü devirin yüksek çalışması motorun rolantisinin yükselmesi ile alakalı bir şey, bunun da sebebi rolanti ayarı olabilir, gaz kelebeğinin tam kapanmaması olabilir.

Sence motosikletin kendi kendine gaz vermesi (deviri yükseltmesi) gaz kolu,gaz kelebeği,rolanti ayarı veya yanma ayarlarının bozulması ve jikle dışında nasıl gerçekleşebilir ? Bu konuda bir fikrin var mı?