ygt47
15 Mart 2016, 10:45
Mondial 150kt nin silindir, komple şanzıman ve debriyaj balataları değişecek parçaları kendim alıp tamirciye götüreceğim bunları değiştir diyeceğim izmirde yaşıyorum. Tamirciden kazık yemek istemiyorum o yüzden burada sizlere danışmak istedim.
Silindiri neden değiştireceksin diye sorarsanız işine özen göstermeyen sözde mondial servisi kurbanı oldum. Buji yi doğru düzgün takamamış yolda 80-90 tapagaz giderken büyük bi patlama sesiyle buji yerinden çıktı başkası olsa panikle kaza bile yapardı ucuz atlattım. Neyse motoru tamirciye ite kaka götürdüm ya sanayiye götürüp diş açtıracaksın yada silindir değişecek dedi. O günde benim bir işim vardı idareten birşey yapamazmıyız dedim olur ama bujiyi birdaha değiştiremessin dedi yani yapıştırıcıyla yerine oturttuktan sonra tekrar atarsa yada buji değişimi gerekirse silindir değişmesi gerekiyormuş neyse ben kabul ettim bu yüzden en yakın zamanda silindiri değiştireceğim.
Şanzımanı değiştirme sebebim ise bu benim ilk motorum oldugu için öğrenirken çok fazla hasar verdim çok fazla yanlış vites geçişi yaptım büyük ihtimalle şanzımanı çok fena yedim vites geçişleri çatur çutur geçiyor ayrıca 6bin kmde yağ değiştirdim içinden aşırı derecede fazla çapak çıtı. Halbuki 600-1200-2200-4250 km lerde yağını uygun yağla değiştirmiştim. 5. viteste giderken boşa atacağım diye 1. vitese geçtim öyle söyleyeyim size. Bilen bilir bu motorun vites geçişleri çok farklı.
Birde alacağım parçaların tam adlarını yazarsanız çok iyi olur silindir ve şanzıman değişiminde komple değişmesi için conta vs. gibi ufak parçalarda değişiyor diye biliyorum tam bilgim yok. Yani tamirciye parçaları götürdüğümde adam eksik parça var takamadım demesin bende tekrardan git gel yapmıyım parça almak için.
Özetlersek öğrenmek istediğim Alacağım parçaların tam adları, toplam maliyeti,nereden alınacağı (izmirde) ve Ortalama tamirci işçiliğinin maliyeti. Yardım ederseniz çok sevinirim
Silindiri neden değiştireceksin diye sorarsanız işine özen göstermeyen sözde mondial servisi kurbanı oldum. Buji yi doğru düzgün takamamış yolda 80-90 tapagaz giderken büyük bi patlama sesiyle buji yerinden çıktı başkası olsa panikle kaza bile yapardı ucuz atlattım. Neyse motoru tamirciye ite kaka götürdüm ya sanayiye götürüp diş açtıracaksın yada silindir değişecek dedi. O günde benim bir işim vardı idareten birşey yapamazmıyız dedim olur ama bujiyi birdaha değiştiremessin dedi yani yapıştırıcıyla yerine oturttuktan sonra tekrar atarsa yada buji değişimi gerekirse silindir değişmesi gerekiyormuş neyse ben kabul ettim bu yüzden en yakın zamanda silindiri değiştireceğim.
Şanzımanı değiştirme sebebim ise bu benim ilk motorum oldugu için öğrenirken çok fazla hasar verdim çok fazla yanlış vites geçişi yaptım büyük ihtimalle şanzımanı çok fena yedim vites geçişleri çatur çutur geçiyor ayrıca 6bin kmde yağ değiştirdim içinden aşırı derecede fazla çapak çıtı. Halbuki 600-1200-2200-4250 km lerde yağını uygun yağla değiştirmiştim. 5. viteste giderken boşa atacağım diye 1. vitese geçtim öyle söyleyeyim size. Bilen bilir bu motorun vites geçişleri çok farklı.
Birde alacağım parçaların tam adlarını yazarsanız çok iyi olur silindir ve şanzıman değişiminde komple değişmesi için conta vs. gibi ufak parçalarda değişiyor diye biliyorum tam bilgim yok. Yani tamirciye parçaları götürdüğümde adam eksik parça var takamadım demesin bende tekrardan git gel yapmıyım parça almak için.
Özetlersek öğrenmek istediğim Alacağım parçaların tam adları, toplam maliyeti,nereden alınacağı (izmirde) ve Ortalama tamirci işçiliğinin maliyeti. Yardım ederseniz çok sevinirim