PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratör iğnesiyle oynadım. Sonuçtan memnunum ama ne yaptığımı bilmiyorum



oguzhanlal
13 Mart 2016, 17:18
Merhaba,
Motoru satıcam diye bayağı ağlaşmıştım. Bazı gelişmeler oldu. Satmadım. Ara ara biniyorum.
Bugün canım sıkıldı. Youtube da gördüğüm karbüratör iğnesinin seviyesi ile biraz oynayayım bakalım nasıl sonuç alacağım dedim.
Bahsedilen videolarda 5 tırnak var. Benim karbüratör iğnemde 4 tırnak vardı ve sekman alttan 2.ye takılıydı.
İlk olarak en üste aldım. Motor jiklesiz kesinlikle çalışmadı ve gazı bırakınca stop etti.
Daha sonra alttan 3. ye taktım. Gayet güzel çalışıyor.

SONUÇLAR:
1-Normalde jikleyle çalışan ve ısınmazsa stop eden motor jiklesiz çalıştı
2-Ara hızlanmalar açık ara iyileşti(Psikolojik olamayacak kadar iyileşti).
3-Normalde gazı kapattığımda aniden öne yığılan motorun bu yığılması kayboldu. Ancak motor freninde bir düşüş olmadı.
4-Alt devir ve üst devirlerde herhangi bir boğulma olmadı. 1000-10 000 devir arasında her deviri denedim boğulmadı.
5-Egzozda patlama önceden yoktu yine olmadı.
SORULAR:
1-Benzin tüketimini artırmış mı oldum ?
2-Hava-yakıt oranını nasıl değiştirmiş oldum ?
3-Karbüratör iğnesi ne işe yarıyor ?

Fikir beyan eden bütün arkadaşlara teşekkür ederim.

mefairo
20 Mart 2016, 03:59
öncelikle evet ayarı bozmuş oldunuz.Yani önceden karburatörünüz o seviye iğneye ayarlıydı, ve ona göre benzin hava karışımı yapıyordu.Siz onu değiştirince yakıtı arttırmış oldunuz, yani sisteme girecek yakıt miktarını arttırmış oldunuz(iğne karburatöre nekadar miktar benzin gireceğini ayarlar) bu sebeple motorunuz dahada ataklanmış oldu.Yakıtı elbet dahada arttı, ve benzin hava ayarıda şuan için bozuk çalışıyor oldu...

Önceden takip ediyorsanız yakıt ve km saatini, farkı göreceksinizdir.

Eğer karburatör ayarı yapmayı bilmiyorsanız, aynı videolardan onuda öğrenip yapın derim, böylece komple bu işi çözmüş olursunuz.

Benim genel ayar şeklim şu şekilde...

Karburatörün zor biyerinde genelde ayar vidası vardır ( rölanti ayarı değil). Motor çalışıyorken onu kısmaya başlarım, taki motor kapanacak gibi hissettirene kadar, burası ilk noktam, tornavidanın pozisyonunu ezberlerim. Sonra tam tersi vidayı açarım busefer, motor bi kendine gelir toparlanır, vidayı çevirdikçe biyerde gene boğulur kapancak gibi olur, işte orasıda ikinci noktam.

Şimdi ilk nokta vardıya, ikinci noktaya gelene kadar kaç tur döndü? misal 3 tur döndü, böl yarıya, demekki 1.5 tur döndüreceksin vidayı, ve ayar tamam...

Bunu motor ısınmışken yapıyoruz.

Kolay gelsin.

forewer
20 Mart 2016, 11:31
öncelikle evet ayarı bozmuş oldunuz.Yani önceden karburatörünüz o seviye iğneye ayarlıydı, ve ona göre benzin hava karışımı yapıyordu.Siz onu değiştirince yakıtı arttırmış oldunuz, yani sisteme girecek yakıt miktarını arttırmış oldunuz(iğne karburatöre nekadar miktar benzin gireceğini ayarlar) bu sebeple motorunuz dahada ataklanmış oldu.Yakıtı elbet dahada arttı, ve benzin hava ayarıda şuan için bozuk çalışıyor oldu...

Önceden takip ediyorsanız yakıt ve km saatini, farkı göreceksinizdir.

Eğer karburatör ayarı yapmayı bilmiyorsanız, aynı videolardan onuda öğrenip yapın derim, böylece komple bu işi çözmüş olursunuz.

Benim genel ayar şeklim şu şekilde...

Karburatörün zor biyerinde genelde ayar vidası vardır ( rölanti ayarı değil). Motor çalışıyorken onu kısmaya başlarım, taki motor kapanacak gibi hissettirene kadar, burası ilk noktam, tornavidanın pozisyonunu ezberlerim. Sonra tam tersi vidayı açarım busefer, motor bi kendine gelir toparlanır, vidayı çevirdikçe biyerde gene boğulur kapancak gibi olur, işte orasıda ikinci noktam.

Şimdi ilk nokta vardıya, ikinci noktaya gelene kadar kaç tur döndü? misal 3 tur döndü, böl yarıya, demekki 1.5 tur döndüreceksin vidayı, ve ayar tamam...

Bunu motor ısınmışken yapıyoruz.

Kolay gelsin.

İğne karbüratöre ne kadar benzin gireceğini ayarlamaz. Sizin o ayarladığınız vida rölantideki karışımı etkileyen vidadır. Ancak rölanti ile 1/4 gaz açımındaki bandı (en fazla 2000 devir) etkiler. İğne en geniş alana hitap eden bileşendir. Kabaca nerdeyse rölantiden tutun 3/4 gaz pozisyonuna kadar olan alana hitap eder. Pulun konumunu yükseltmek karışımı fakirleştirir alçaltmak da zenginleştirir. Eğer artan yakıt tüketimi sizi rahatsız etmiyor ve söylediğiniz gibi yığılmalar falan olmuyorsa bu ayarda kullanabilirsiniz tabi ki. Ya da sıcaklar geldiğinde eski ayara dönüp soğuklarda bu ayarı tercih edebilirsiniz, size kalmış. Yardımcı olabilmesi açısından bi de link atayım
http://www.motorcuyuz.com/genel-motosiklet-teknik-problemleri-ve-cozumleri.html

fazil
20 Mart 2016, 13:19
SORULAR:
1-Benzin tüketimini artırmış mı oldum ?
2-Hava-yakıt oranını nasıl değiştirmiş oldum ?
3-Karbüratör iğnesi ne işe yarıyor ?


1-Evet
2-Hava/Yakıt oranı azalmış oldu. (Ideali 15gr hava/1gr benzin olmasi gerekiyor)
3-Karburator ignesi konik bir ignedir, benzin haznesiyle baglantilidir. gazi actiginizda, karburatorun onundeki hava kapakcigi donerek acilir. kapak acildikca motorun vakumu artar, bu igne diyafram denen lastik bir basinc dengeleyicisine baglidir. vakum arttikca da igne yukari dogru kalkmaya baslar. Igne yukari kalktikca konik oldugundan girdigi delik (jet) capi igne capindan gittikce daha buyuk olacagindan, benzin cikisi artacaktir. Vakum miktarina gore benzin cikisini ayarlayan bir sistem.

Eger motorun calismasi daha iyiyse, sorun olmaz. Zengin karisim cogunlukla fakir karisimdan daha iyidir. Biraz daha masrafli olur sadece.

Su videodan daha iyi anlasilabilir.

https://www.youtube.com/watch?v=7bDE9NnONbA

kordinaryus
20 Mart 2016, 16:18
hangi videoyu baz alarak ayarlamıştınız? ben de benzer bir işe kalkışmayı düşünüyorum da.

oguzhanlal
20 Mart 2016, 17:20
Cevap yazan herkese teşekkür ederim. Aradan 1 hafta geçmiş son durumu yazmak istiyorum.
Jikleyi çekmeden çalıştığını söylemiştim önceki mesajımda. O konuda yanılmışım. Sanırım o zaman motor sıcak olduğu için kolay çalıştı. Şu an tam tersi bir durum var.
Eskiden jikleyi çekince 1500 devir çalışan motorum şu an jikleyi çekince 3000 devirlere çıkıyor. CBF ve YBR de de durum bu şekilde olduğundan sanırım bazı şeyleri doğru yaptım.
Henüz yakıt tüketimini deneyimleyemedim. Onu da kesinlikle buradan paylaşacağım.
Bir de şöyle bir resim buldum.
http://www.250ninja.net/pics/jet_needle.jpg
Resime göre ben karışımı fakirleştirmiş oldum. Belirtiler de bunu göstermiyor mu ?
Bu da baz aldığım video:

https://www.youtube.com/watch?v=l0-72wRl6rM

gursus
20 Mart 2016, 17:45
teknik bilgisi üst seviye olan arkadaşlar şuraya döktürsünde bizde nasiplenelim :)

s1000rr mı yoksa mondialmi konularından çok sıkıldım.

fazil
21 Mart 2016, 00:36
Resim dogru. Bujileri sokup de kontrol edebilirsiniz, ustleri kararmis ve biraz nemli gibiyse fazla zengin karisim demek olur, kuru ve kahverengi ise, normaldir.

arda4
08 Nisan 2016, 11:51
Teknik bilgilik bir kısmı yok.

İğnedeki o kısmı en yukarıya takarsanız iğnenin konumu biraz daha aşağıda olur biraz daha az az verir. Tersini yaparsanız iğnenin konumu biraz daha yukarıda olur biraz daha gaz verir. (Resimde de anlatmış zaten en üst konum daha fakir, en alt konum daha zengine karışım)

Motor hacmine göre karbüratör memesi ve iğne çapı konumu bellidir. Gereğinden büyük yaparsanız çok yakar, biraz daha iyi gider.

Bunun en güzel yolu egzoz ölçümü yapan bir yere gidip iğne, gaz ayarı meme değişimini orada yapmak. Oralarda egzozdan hava yakıt ölçümü yapan sensörler var. İdeal hava yakıt grafiği şu şekilde olmalı:

http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf

burada anlatılan şey şu, hava gaz ayarın aşırı düşük olmasın aşırı yüksek olmasın çünkü verilen yakıt=küçük meme +büyük meme şeklinde. Küçük memeden geçen yakıtı hava gaz ayar vidasıyla büyük memeden geçeni iğne ile ayarlıyoruz.

Hangi devirde nasıl oluyor derseniz de rölantide düşük devirlerde tamamen küçük meme, yüksek devirlerde küçük memeye ek olarak gazı açtığımız ölçüde büyük meme. İğneyi en yukarı alırsak gazı açmaya başladığımız andan itibaren daha çok benzin gider biraz daha iyi hızlanır ama gereksiz yere çok yakar.

ZümeR
08 Nisan 2016, 12:46
Benim MT de var mıdır acep böyle oynayıp performans felan alıp vereceğim bir yerler..?

cihangir151
08 Nisan 2016, 13:14
İğnenin üzerindeki segman kanallarını resimdeki numaralandırmaya göre sıralandığını varsayarsak, daha büyük numaralı kanala takılan segman iğneyi askıya alıp daha yukarıda durmasını sağlayacaktır. bu da tıpkı gaz açtığınızda ki gibi iğnenin yukarı çıkıp benzin yolunu açması gibi bir durum. ama çok daha azı olarak düşünün. ilk mesajda anlatıldığı üzere 4 kanaldan alttan üçüncüye yani resimli anlatımdaki 4 den alıp 3. kanala takmışsınız. iğne askıdan daha aşağı düşeceği için yakıt yolu daha kapanacaktır bu da yakıt tasarrufu anlamına gelir. daha atak olmasının sebebi ise tıkalı olan hava filtrenize göre fazla gelen benzini kısmış ve bu sebeple daha doğru bir hava-yakıt karışımı elde etmiş olmanızdan kaynaklı. eski konumuna göre hava filtrenizi değiştirmiş olsaydınız da aynı etkiyi yakalardınız.

iskender123
24 Ağustos 2016, 15:36
Benim karbüratör de alttan üstten benzin akitiyor yeni aldim daha , tahliyelerden atiyor benzini tikayinca motor calismiyor

potasyum
24 Ağustos 2016, 16:44
https://www.youtube.com/watch?v=V1qOpS1TKMg

burada karbüratör temizliği ile alakalı bir video var ilgilenenlerin işine yarayabilir

darkmotor
24 Ağustos 2016, 17:15
Benim karbüratör de alttan üstten benzin akitiyor yeni aldim daha , tahliyelerden atiyor benzini tikayinca motor calismiyor

Karbüratör şamandırası sıkıntılı büyük ihtimal.

iskender123
24 Ağustos 2016, 20:48
Karbüratör şamandırası sıkıntılı büyük ihtimal.
Ne yapmam lazim

OnurD33
30 Ağustos 2016, 15:45
istedigimiz sorudan başlıyabiliyormuyuz :) öncelikle 3 den başlarsam kafanda bişeyler oluşturabilirim gibi karbratör ignesi karbratörün alt tasında biriken benzini üst taraftan vakum yaparak üst kapaga yollamaya yarıyor bunu nasıl yapıyor diye soracak olursan altta karbratör memesi dedigimiz bi ufak parça var ignenin içine girdigi yer igne memenin içindeyken delik tam kapanıyor ve yukarıya manifolta benzin gönderemiyor karbratör sen gaz verdikce gaz pistonu igneyi tutan parca yukarıya kalkıyor ve meme yavas yavas acılıyor alttan benzin yukarıya cıkıyor ve memeden gecen benzin manifolt vasıtasıyla kapaga gidiyor şimdi aklında bişeyler oluştuysa diger sorulara geçeyim...
2 - evet
1 - evet çünkü segmanı aşşagıdaki yataga takmışsın igne sürekli tabiri caiz 1 milim kadar yukarda kalıyor ve o ufak mesafe bile gözle görülecek farklı performans farkı saglar ama eger gercekten performansta fark istiyorsan karbratörle degil kapak siboblarıyla oynayıp onu büyütmen lazım fakat o senin tek yapabilecegin bir iş degil