PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EDS(Elektronik Denetleme Sistemi) Nasıl Çalışııyor?



beykurt
08 Mart 2016, 10:16
Arkadaşlar sormak istediğim bir konu var?
Malum İstanbul trafiğinde motorlar emniyet şeridini kullanarak ulaşım sağlıyorlar özellikle iş çıkışı kilitlenmiş trafikte.Bu ne kadar doğru ayrı olarak tartışılabilir.Kural olarak girmememiz gerekir fakat hem trafiğin karmaşıklığına bir de aralara giren motorların yaratacağı karmaşıklığın eklenmemesi hem bu karmaşıklık sonucu artacak trafik kaza sayısının göz önüne alınması hem de dur kalk sırasında maruz kaldığımız zehirli egzoz gazlarından dolayı bence en sağlıklı çözüm motosikletlerin emniyet şeridinden gitmeleri.
Fakat şöyle bir durum da var ki emniyet şeridinde EDS sistemleri var.Bu sistem görüntüyü önden mi alıyor arkadan mı? Önden alıyor ise motosikletlerin plakalarını alamaz.Eğer arkadan alıyor ise bunu otomatik fotoğraflayıp ceza kesiyor mu yoksa bir operatör fotoğraflayıp mı cezaya dönüştürüyor?
Eğer ki motosikletlere de ceza kesiyor ise bu sistem hergün aynı cezayı farketmeden yiyip belli bir süre sonra kapımıza valiz dolusu ceza evrağı gelmesin :) Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.

byanmaz
08 Mart 2016, 10:57
ben EDS'den emniyet şeridi cezası yedim, arkadan da foto çektiği kesin yani:)

benim duyduğuma göre EDS'lerde plaka tanıma sistemi var. Sistem plakayı okuyabilirse makbuzu kesip bir operatörün önüne atıyor zarflayıp göndersin diye. Ben cezayı yedikten sonra kameraların olduğu yerlerde ya şeride giriyorum ya da bu mümkün değilse emniyet şeridi çizgisine yaklaşabildiğim kadar yaklaşıyorum. sanıyorum sistem plakayı emniyet şeridinin ortasında arıyor. sola yaklaşınca fotoğraf çekmiyor olmalı ki bundan sonra hiç ceza yemedim. her gün aynı güzergahı kullanıyorum.

eren3736
08 Mart 2016, 11:04
Bende merak ediyorum takipteyim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

Bu cezalar ne kadar sürede elimize ulaşır yani son 6 ay içinde EDS bulunan kamrealı emniyet şeritlerini birçok defa kullandım ilerleyen zamanda bana cezalar toplu gelmesinden tırsıyorum bende :)

ZümeR
08 Mart 2016, 11:05
Birde Mobil EDS mevcut.

byanmaz
08 Mart 2016, 11:14
Bende merak ediyorum takipteyim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

Bu cezalar ne kadar sürede elimize ulaşır yani son 6 ay içinde EDS bulunan kamrealı emniyet şeritlerini birçok defa kullandım ilerleyen zamanda bana cezalar toplu gelmesinden tırsıyorum bende :)

bana ceza tarihinden yaklaşık 2 ay sonra ulaşmıştı. eğer e-imza, mobil imza vs varsa, kesilip henüz tebliğ edilmemiş cezaları www.turkiye.gov.tr'den kontrol edebiliyorsunuz. gerçi imza yoksa bile bankalardan turkiye.gov.tr'ye girilebiliyor diye biliyorum ama hiç denemedim.

eren3736
08 Mart 2016, 11:18
bana ceza tarihinden yaklaşık 2 ay sonra ulaşmıştı. eğer e-imza, mobil imza vs varsa, kesilip henüz tebliğ edilmemiş cezaları www.turkiye.gov.tr'den kontrol edebiliyorsunuz. gerçi imza yoksa bile bankalardan turkiye.gov.tr'ye girilebiliyor diye biliyorum ama hiç denemedim.

E-devletten de bakılıyordu sanırım öyle birşey vardı

istanbu_gezg
08 Mart 2016, 11:37
ben 2 yıllık motorsiklet maceramda hep emniyeti kullandım hoş artık ben emniyette bile 60 km ile ancak giderim (kaza yusuf ysuuf oldu diye) 34 plakalı 3 tane motorla hep emniyeti kullandım bir kez kuzenin muğla plakalı motoru ile gidiyim dedim yapıştırmışlar cezayı :D

beykurt
08 Mart 2016, 13:51
Burda bi muallak var o zaman :) Sistem otomatik tespit edip aha bu ihlal etti yazdım cezayı postalayın bunu diyor ise her seferinde gelmeliydi.Eğer bu şekilde değil de aha yakaladım diyip operatore onaya gonderiyorsa operatorlere de motorlara kesmeyin ceza diyorlarsa bu şekilde ceza yemiyoruz.Hala anlamış değilim :)

gorkemerden
08 Mart 2016, 13:51
Emniyet şeridindeki kameraların çoğu geliş istikametine bakıyor. Yani motorları önden görüyor. Ancak Gaziosmanpaşa kavşağı ile Hasdal kavşağı arasında(köprü istikameti) bazı kameralar ters monte edilmiş. Yani motorları arkadan görüyor. Benim tespit edebildiklerim bunlar, mutlaka başka ters kameralar da vardır.

beykurt
08 Mart 2016, 13:54
Emniyet şeridindeki kameraların çoğu geliş istikametine bakıyor. Yani motorları önden görüyor. Ancak Gaziosmanpaşa kavşağı ile Hasdal kavşağı arasında(köprü istikameti) bazı kameralar ters monte edilmiş. Yani motorları arkadan görüyor. Benim tespit edebildiklerim bunlar, mutlaka başka ters kameralar da vardır.

Ben o yolu kullanıyorum malesef :) Yarın sabah daha dikkatli geçip bakayım hangileri arkadan görüyor.Her EDS görünce şerit çizgisine yanaşıyorum sıkıntı yaratabilir heran bu hareket.Bir motor ben yanaşırken aradan çıksa kafa kafaya geliriz.

Ardaender
08 Mart 2016, 14:01
Hızını şöyle hesaplıyor, bir eds kamerasından diğer eds kamerasına kadar vardığın süre, yani sen ilk eds kamerasına 130 km ile girdin fakat ani bir ivme ile yavaşladın ve hızın 80kmye düştü, ceza yemiyorsun o zaman, yani önemli olan aracın eds radarları arasındaki geçirdiği süre

Levent
08 Mart 2016, 14:03
Bazı kameralar EDS yazmasına rağmen eds değil. Sadece ibb'nin trafik durumunu göstermek için kullanılıyor. Diğer taraftan eğer emniyet şeridinde kamera plakanızı okuyor ise tarafınıza ceza gelmesi muhtemel. Bu noktada izlenecek yol, Kamera yönlerine dikkat etmeniz. Eğer kamera size bakıyorsa devam edin. Ama kamera arkanızı çekiyor ise şeride girin. Zaten çok sık kamera yok buna dikkat edin problem yaşamazsınız.

feti_can
08 Mart 2016, 14:28
Bilmiyorum ama tahminim bir operatör cezayı onaylıyordur
çünkü arkadaşlarımdan biri haliç köprüsü girişi (edirne istikametinde) emniyette giderken ceza geldiğini söylemişti
Aynı yoldan 3-4 kez emniyet şeridinde geçtim ama daha hiç ceza gelmedi

Bence kesin bir insan faktörü var
Aynı şekilde iki kez geçsek birinde gelme diğerinde gelmeme ihtimali var gibi


Gerçekten bilen biri çıksa anlatsa da rahatlasak : )

beykurt
08 Mart 2016, 14:43
Hızını şöyle hesaplıyor, bir eds kamerasından diğer eds kamerasına kadar vardığın süre, yani sen ilk eds kamerasına 130 km ile girdin fakat ani bir ivme ile yavaşladın ve hızın 80kmye düştü, ceza yemiyorsun o zaman, yani önemli olan aracın eds radarları arasındaki geçirdiği süre

Sorun radar degil.Emniyet şeridi ihlali.

keremkrmn
08 Mart 2016, 15:01
Tamamen o kameraların başında duran insanın insiyatifine kalmış bir şey daha önce araba ile emniyete girip polis arkadaşımız tarafından aranmışlığımız oldu. "Emniyete girmişsiniz şimdi sistemden önüme düştü plakanız iptal ediyorum" diye. Yukarıda dedikleri gibi kamera yönü ve biraz şanslı olmak önemli bu durumda.

beykurt
08 Mart 2016, 16:17
Tamamen o kameraların başında duran insanın insiyatifine kalmış bir şey daha önce araba ile emniyete girip polis arkadaşımız tarafından aranmışlığımız oldu. "Emniyete girmişsiniz şimdi sistemden önüme düştü plakanız iptal ediyorum" diye. Yukarıda dedikleri gibi kamera yönü ve biraz şanslı olmak önemli bu durumda.

Yani sistem otomatik ceza kesip göndermiyor öyle mi?Burdan anladığım resmi operatore gönderiyor, operatör ceza işlemi uyguluyor.Haliyle çok motor geçtiği için de operatorler motorları önemsemiyor.

okoca
08 Mart 2016, 16:48
algoritmik olarak bkrsak videonun kareleri taranir plaka yazilim tarafndan tespit edilir ceza durumu soz konusu ise onay icin operatore sunulmaz direk keser. sistem ihlali tespit eder ama plakayi tanimliyazsa veya kismen okursa operatore videodan kareler gosterilir ve plakanin tamamlanmasi istenir. serit ayrimi icin serit kenarlarina denk gelen bosluklar vardir algoritmada. algoritmayi yazan hesabini arac genisligi ustunden yapar bu yuzden arac hafifce kendi seridimden cikmis olabilir o yuzden hafif imtiuaz vardir serit kenarlarinda.

http://www.bilserelektronik.com/dosyalar/images/arma_resim_1295706518tmp0.jpg

http://www.tech-co.com/Assets/Gallery/Zoom/9ecafb04-045c-4a97-8d20-be1b68843bcb.jpg

http://www.arisak.com.tr/wp-content/uploads/2015/10/plaka-tanima-sistemleri.jpg

gibi resim üzerinde algoritma işletilir, bu algoritma açık kaynakdır, istiyen kütüphanesini uygulamasına ekleyerek istediği özellikleri kullanarak plaka tanımlar hareket tanımlar vs bir çok şey yapmak mümkündür.

yani plakayı gözle görünür bir şekilde okunmayacak hale getirmediğiniz sürece
kıyada köşede olmanız birşeyi fark ettirmez, algoritmadan kaçamazsınız.

aynı algoritmanın yaptığı şerit izleme olayı

http://www.infodif.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/TrafikTakip03.png

ve aynı zamanda her plaka online veri tabanından sorgulanır, olurda işaretlenmiş ise
aranıyorsa, vs direk operatör uyarılır, yakalaması var vs gibisinden,

operatör en yakın polis e haber verir araç takibe alınır.

eğer çift kamera takip sistemi aktif ise, girişden veya çıkışdan plaka kayıt edilemedi ise
yine işlem geçersiz olacakdır. hem girişde hem çıkışda plakanın yakalanması gerekirki tablo da işlemler yapılabilsin,
ilk girişde plaka tabloya atılır, ve bu bir giriş işlemedir diye işaretlenir, çıkışda tekrar plaka yakalanırsa ve
tabloda giriş işlemi kaydı varsa 2 si arasındaki zaman farkına bakılarakdan işlem yapılır.

burada kast edilen zaman hesaplama işlemi ilk kaydın tabloya düştüğü anda kayıt edilen 2. bir kayıt alanındaki zaman damgası üzerinden yapılır.

algoritmada hata düzeltme hassasiyeti vardır, yani resimdeki plakanın karakterlerini
bilgisayardaki yazı fontu ile karşılaştırır ve uyumluluğuna bakar, pixel değerleri üzerinden.

ve uyumluluk konusunda bir oran verilir mesela 2 karşılaştırmadaki pixellerin %80 i tutuyorsa bu plaka daki harf kodu 1 dir diye kabul edilir.

siz 0 in ortasında minik minik aralarında boşluk olan 3 5 tane nokta koyarsanız algoritmanın bunu 8 olarak tanımlama olasılığı arttırırsınız ama gözlede görülmez.. bilmem anlatabildimmi. geçmişte baya uğraşmıştım bu olaylarla..

beykurt
08 Mart 2016, 17:12
algoritmik olarak bkrsak videonun kareleri taranir plaka yazilim tarafndan tespit edilir ceza durumu soz konusu ise onay icin operatore sunulmaz direk keser. sistem ihlali tespit eder ama plakayi tanimliyazsa veya kismen okursa operatore videodan kareler gosterilir ve plakanin tamamlanmasi istenir. serit ayrimi icin serit kenarlarina denk gelen bosluklar vardir algoritmada. algoritmayi yazan hesabini arac genisligi ustunden yapar bu yuzden arac hafifce kendi seridimden cikmis olabilir o yuzden hafif imtiuaz vardir serit kenarlarinda.

http://www.bilserelektronik.com/dosyalar/images/arma_resim_1295706518tmp0.jpg

http://www.tech-co.com/Assets/Gallery/Zoom/9ecafb04-045c-4a97-8d20-be1b68843bcb.jpg

http://www.arisak.com.tr/wp-content/uploads/2015/10/plaka-tanima-sistemleri.jpg

gibi resim üzerinde algoritma işletilir, bu algoritma açık kaynakdır, istiyen kütüphanesini uygulamasına ekleyerek istediği özellikleri kullanarak plaka tanımlar hareket tanımlar vs bir çok şey yapmak mümkündür.

yani plakayı gözle görünür bir şekilde okunmayacak hale getirmediğiniz sürece
kıyada köşede olmanız birşeyi fark ettirmez, algoritmadan kaçamazsınız.

aynı algoritmanın yaptığı şerit izleme olayı

http://www.infodif.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/TrafikTakip03.png

ve aynı zamanda her plaka online veri tabanından sorgulanır, olurda işaretlenmiş ise
aranıyorsa, vs direk operatör uyarılır, yakalaması var vs gibisinden,

operatör en yakın polis e haber verir araç takibe alınır.

eğer çift kamera takip sistemi aktif ise, girişden veya çıkışdan plaka kayıt edilemedi ise
yine işlem geçersiz olacakdır. hem girişde hem çıkışda plakanın yakalanması gerekirki tablo da işlemler yapılabilsin,
ilk girişde plaka tabloya atılır, ve bu bir giriş işlemedir diye işaretlenir, çıkışda tekrar plaka yakalanırsa ve
tabloda giriş işlemi kaydı varsa 2 si arasındaki zaman farkına bakılarakdan işlem yapılır.

burada kast edilen zaman hesaplama işlemi ilk kaydın tabloya düştüğü anda kayıt edilen 2. bir kayıt alanındaki zaman damgası üzerinden yapılır.

algoritmada hata düzeltme hassasiyeti vardır, yani resimdeki plakanın karakterlerini
bilgisayardaki yazı fontu ile karşılaştırır ve uyumluluğuna bakar, pixel değerleri üzerinden.

ve uyumluluk konusunda bir oran verilir mesela 2 karşılaştırmadaki pixellerin %80 i tutuyorsa bu plaka daki harf kodu 1 dir diye kabul edilir.

siz 0 in ortasında minik minik aralarında boşluk olan 3 5 tane nokta koyarsanız algoritmanın bunu 8 olarak tanımlama olasılığı arttırırsınız ama gözlede görülmez.. bilmem anlatabildimmi. geçmişte baya uğraşmıştım bu olaylarla..

Teşekkürler bu kadar detaylı anlattığınız için .

keremkrmn
08 Mart 2016, 17:41
Okoca'nın anlatmış olduğu kesinlikle çok daha mantıklı yoksa her kameranın başında biri olması gerekir ya da şoförler cezai bir şey yaptıklarında sistemden önlerine düşebilir. Belkide bize olan sistem plakayı tanımlayamadı ve o yüzden operatöre düştü, oda şansa tanıdık çıktı.

yusufozugenc
08 Mart 2016, 19:04
Eds direklerinin üzerinde ikişer kamera var. Kimi direklerde ikisi de önden çekiyor, kimi direklerde biri arkadan görecek şekilde duruyor. Zaten emniyet şeridinde hızlı gitmek doğru değil, trafik durmadıkça girmiyorum şahsen. ortalama 60 km ile gidiyorum ve direkleri gördükçe bakıyorum, eğer arkadan çekecek bir kamerası varsa altına girmeden normal şeride giriyorum, yeterince uzaklaşınca tekrar emniyete giriyorum. Siz de böyle yapın, emniyet şeridinde hıza gerek yok

PcK0PaT
08 Mart 2016, 19:45
Bende özellikle trafikte EDS kameralarına ve bakış açılarına dikkat ediyorum. Benim dikkatimi çeken genelde EDS lerde 2 kamera var. Birisi sabit iken diğeri yani alttaki hareket edebiliyor. Yani geliş ve gidiş yönüne yani aracı önden ve isterse kafayı çevirip arkadan da bakabiliyor. Ama genelde ikiside geliş yönüne bakıyor. Ben geçtikten sonra hareketli olan kafayı çevirip isterse arkadan bakıp plakayı çok güzel çekebilir. Şimdiye kadar ben geçtikten sonra hiç arkadan baktı mı bilmiyorum . Ben kafamı çevirip hiç ona bakmadım o da bana bakmamıştır umarım birbirimizi görmezden geliyoruzdur. :)

beykurt
09 Mart 2016, 09:58
Bu sabah gelirken dikkat ettim.Mahmutbey-Kağıthane sapağı arası tüm kameralar önden bakıyor.Ama altlarındaki siyah küremsi şeyin içindeki kamera nedir ne iş yarar bilmiyorum.Onun EDS ile bağlantısı var mı acaba yoksa ibb'nin yolları izlemesi için kullandığı kameralar mıdır?