PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1100 km sonra motor kitlendi



asipatron
06 Mart 2016, 23:40
Arkadaşlar scoter uzun yapılırmı bilmem ama çok rahat yaptım ama az kalmama rağmen motoru kitledi nasıl oldu bilmiyorum ama antalya dan Amasya doğru geliyordum . 3 saat sonra 1 saatlik mola vererek geliyordum corum geldim motor boğularak stop etmeye gelirken ben gaza yükledim stop etmeden devam ettim sonra bu olay 4 5 kere oldu sonra tekrar stop etti baktım ki duman çıktı sağ tarafta fanın olduğu yerde tekrar marsa bastım çalışmadı biraz ittim marsa bastım çalıştı az birşey gittim sonra stop etti bu sefer ne ayak marşı ne el marşı çalışmadı ayak marşı basmıyor zaten sizce ne kadar masraf çıkar dumanın sebebi ne olabilir yardımcı olabilirmisin iz

seta34
06 Mart 2016, 23:46
Motoru bogmussun heralde hava sogutmaliysa sende tapagaz gitmissen ondan olmustur

asipatron
07 Mart 2016, 00:04
Valla tam motor stop edecek gaz verdim devam etti 4 5 kere olduktan sonra zaten duman çıktı maliyetini düşünemiyorum bazıları 400 500 arası çıkar diyor

Emreaygn
07 Mart 2016, 00:11
Aceleye getirmeyip dursaymissin keske ama neyse sartlar olunca bazen oyle olmuyor umarim fazla sıkıntılı olmaz bogulmus olmasi muhtemel

Mengu16
07 Mart 2016, 00:12
En fazla piston silindir değişir 60-70 lira bişey.

asipatron
07 Mart 2016, 00:16
En fazla piston silindir değişir 60-70 lira bişey.

Böyle deyince biraz da olsa sevindim ama tanımadığım bir motorcu ya bıraktım eminim fiyatını biraz yükseltecektir

Furkan Tarık
07 Mart 2016, 00:45
Hocam geçmiş olsun

ZümeR
07 Mart 2016, 10:42
Pistonun aşırı ısınarak, yağsız kalıp, genleşmesi sonucu gömlek içinde sıkışması durumu.

Ben BWS 100, arkadaşım mondial 150cc dağ yolunda tapa gaz rampalarda 200km gittik.
BWS köpek gibi tırmanırken, mondial i sürekli boğulma, sıkışma, ısınma, soğutma, orda bekle, burda bekle ÖÖÖğğğk...!! derdirtti bize..

Dönerken arkadaş 100 km ilerde felanca tesiste seni bekliyorum dedim ve fırladım ben.
Oraya varıp çay, istirahat molası verdim 30 dk. sonra ardımdan gelebildi.
Yoksa beni de sahibini de delirtiyor.

15 yaşındaki BWS yi, 1 yaşındaki hiçbir çinli ye değişmem..

asipatron
07 Mart 2016, 13:31
Bws diyecek laf yok

Levent
07 Mart 2016, 13:40
Canım kardeşim hiç mi okula gitmedin sen yahu?

Seko
07 Mart 2016, 14:54
Gidin arkadaşlar hep tapagaz gidin. Tapagaz giderken aslında kırmızı bölgede sürüş yapılıyor ama devir saati olmadığından görülmüyor. Kırmızı bölgede sürüşü sürekli yaparsanız motor yağsız kalır, daha doğrusu yağlama hızı yetersiz kalır. Yani herkesin zannettiği gibi motor sadece çalıştığı için sıcaktan şişmez, yağsız kaldığından ısınıp şişer ve sıcaktan şişmenin çözümü gibi görülen saat başı mola verme saçmalığı da bir işe yaramaz. Bu, motoru dinlendirme işi öyle bir saçmalık ki nasıl açıklasam bilemiyorum ? Kırmızı devir bölgesinde sürüş yapmazsanız ve soğutmada sorun yoksa uzun yolda motor şişmez zaten, şişecekse şehir içinde şişer. Motorda soğutma problemi varsa zaten 5 dakika sonra şişer kalır. Eğer devir saatiniz ve devir kesiciniz yoksa kilometre göstergesindeki kırmızı çizgiye uymak gerekir. Her şeye uyuyorsanız ve yine şişiyorsa muhtemelen yağ eksiktir veya çok kalitesiz yağ kullanılmıştır. O yüzden işte dandik rodaj yağlarıyla motoru zorlamamk gerekiyor.

BWS'de ise durum farklı. İki zamanlı olduğundan zaten yağlanma sıkıntısı yok ve devire göre değişken yağlanma performansı da yok. Soğutma da iyi olduğundan sürekli canavar gibi gidiyor.

asipatron
08 Mart 2016, 10:48
Canım kardeşim hiç mi okula gitmedin sen yahu?
Niye öyle dedin şimdi

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------


Gidin arkadaşlar hep tapagaz gidin. Tapagaz giderken aslında kırmızı bölgede sürüş yapılıyor ama devir saati olmadığından görülmüyor. Kırmızı bölgede sürüşü sürekli yaparsanız motor yağsız kalır, daha doğrusu yağlama hızı yetersiz kalır. Yani herkesin zannettiği gibi motor sadece çalıştığı için sıcaktan şişmez, yağsız kaldığından ısınıp şişer ve sıcaktan şişmenin çözümü gibi görülen saat başı mola verme saçmalığı da bir işe yaramaz. Bu, motoru dinlendirme işi öyle bir saçmalık ki nasıl açıklasam bilemiyorum ? Kırmızı devir bölgesinde sürüş yapmazsanız ve soğutmada sorun yoksa uzun yolda motor şişmez zaten, şişecekse şehir içinde şişer. Motorda soğutma problemi varsa zaten 5 dakika sonra şişer kalır. Eğer devir saatiniz ve devir kesiciniz yoksa kilometre göstergesindeki kırmızı çizgiye uymak gerekir. Her şeye uyuyorsanız ve yine şişiyorsa muhtemelen yağ eksiktir veya çok kalitesiz yağ kullanılmıştır. O yüzden işte dandik rodaj yağlarıyla motoru zorlamamk gerekiyor.

BWS'de ise durum farklı. İki zamanlı olduğundan zaten yağlanma sıkıntısı yok ve devire göre değişken yağlanma performansı da yok. Soğutma da iyi olduğundan sürekli canavar gibi gidiyor.

Mondial 150 zat motorr

istanbu_gezg
09 Mart 2016, 00:21
ben hd200 ile tapa gaz balıkesire gittim hiçbirşey olmadı :D

motor su sogutmalı değil ise tapagaz gitmeyin

asipatron
09 Mart 2016, 00:37
Bugün mondial servisine verdim adam açmasana 250 TL istedi üstüne de parça fiyatı ekleyecek motor yağsız kalmış ondan kitlemis

nuwanda324
09 Mart 2016, 01:03
Niye öyle dedin şimdi

Noktalama işareti filan hiçbir şey yok ya. Ondan demiştir.

asipatron
09 Mart 2016, 13:30
Hiç birşey anlamadım ama neyse

adapzarlı
09 Mart 2016, 23:30
levent bey uzun zamandır sizi görüyorum bende dahil olmak üzere herkesi bi ezme yok senin okuma yazman yokmu falan sınır etmeye basladın ha tamam cahilsekde bizim cahilliğimiz senin bi sıkıntın mı var ?

asipatron
11 Mart 2016, 10:47
Tartışma olmasın kardeşim ya boşver

DKN
11 Mart 2016, 11:02
bu kadar yol getirdim artık kitlenip uykuya çekilebilirim demiş :mrgreen: ucuz etin yahnisi köfte ekmek durumu..

asipatron
12 Mart 2016, 21:33
Hata bende istesem o da olmazdı yağına bakmadım

Furkan Tarık
12 Mart 2016, 22:05
Hocam hala corumda misiniz? Bende corumdayim

serkanADH13
13 Mart 2016, 01:52
motor yagsızlıktan kıtlemış sanırım,
bu durum,
segman pıston sılındır,
eksantrık mılı,
subap pıyanoları,
eksantrık zıncırı,
gergı paletlerı
conta ,,yağ,,buji,,subap kecelerı vs

derken en az,

250,,,en azla 700 arası ıyat cıkabilir,,,

Hakkınızda hayırlısı olsun,
Geçmiş olsun,

Mengü Arkadaşım 60,,70 liraya yağsızlıktan kitlemiş motoru yapacak usta varmı sorunsuz????

malese yaşım 36 ben hiç görmedim :)
ama o paralara sadece 1 adet buji değişen USTA çok gördüm :)

asipatron
13 Mart 2016, 09:31
Hocam hala corumda misiniz? Bende corumdayim

Malesef kardeş Antalya ya geri döndüm



motor yagsızlıktan kıtlemış sanırım,
bu durum,
segman pıston sılındır,
eksantrık mılı,
subap pıyanoları,
eksantrık zıncırı,
gergı paletlerı
conta ,,yağ,,buji,,subap kecelerı vs

derken en az,

250,,,en azla 700 arası ıyat cıkabilir,,,

Hakkınızda hayırlısı olsun,
Geçmiş olsun,

Mengü Arkadaşım 60,,70 liraya yağsızlıktan kitlemiş motoru yapacak usta varmı sorunsuz????

malese yaşım 36 ben hiç görmedim :)
ama o paralara sadece 1 adet buji değişen USTA çok gördüm :)


Nasıl yani şimdi sorun çıkarır mı tekrardan

Furkan Tarık
13 Mart 2016, 18:52
Abi piston silindir dediginiz nedir ki, ne 750 tl'si. Hatta alet 150lik ise 200lük taktır gitsin piston silindir 100 lita bise abi. Aha ust takim krank mili vs desen 200 diyelim tertemiz olur