PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sübap ayarı, rölanti ayarı, hava ayarı sıralaması



kordinaryus
03 Mart 2016, 20:16
herkese merhaba. fırsat bulduğumda bu 3 arkadaşa aynı gün sağlı sollu girişmeye karar verdim. üçü hakkında da bulabildiğim tüm görsel+yazılı kaynakları topladım. ancak her biri tek tek yapılmış, o yüzden bunların sıralaması nasıl olmalı? önce sübap, sonra hava, sonra rölanti diye düşündüm ama yine de danışayım dedim. teşekkürler.

MazhaRR
03 Mart 2016, 20:19
Sıralama doğru.

Thracian
03 Mart 2016, 21:25
Sıralama doğru ama hava-benzin ayarı ile rolanti ayarı birlikte yapılır.Rolanti ayarı tek başına da yaparsın ama hava ayarını yaparken mecburen rolanti ile de oynuyorsun.Birde subap ayarı ilk kez yapan için biraz zor olabilir sentil çakısına ve motosikletinizin emme-basma subap aralıklarının kaç mm olduğunuz bilmeniz gerekli.

senolas
04 Mart 2016, 00:36
Bir defa sübab ayarı yapmıştım fakat iyi olmamıştı, elimdeki sentil çakısı arabalar içinmiş motosikletlerin subabları daha hassas olduğundan hassas çakı şart. Ve bu ayarı yapmak hiçte göründüğü kadar kolay değil

IRau
04 Mart 2016, 00:53
enjeksiyonlu motorlarda hava benzin ayarı oluyormu acaba?

oluyosa yazılımlamı yapılır

Thracian
04 Mart 2016, 01:37
enjeksiyonlu motorlarda hava benzin ayarı oluyormu acaba?

oluyosa yazılımlamı yapılır

Enjeksiyonlu motorlar sensörlerden aldığı verilere göre hava-benzin ve rolanti ayarını kendisi anlık olarak otomatik yapıyor.

Nikkfurie
04 Mart 2016, 01:38
Bir defa sübab ayarı yapmıştım fakat iyi olmamıştı, elimdeki sentil çakısı arabalar içinmiş motosikletlerin subabları daha hassas olduğundan hassas çakı şart. Ve bu ayarı yapmak hiçte göründüğü kadar kolay değil


hassas çakı da neymiş yahu :)

doğru ölçüyü biliyorsanız araba veya motosiklet farketmez..

ilk defa deneyecek kişiler önce bir bilenle beraber bu işi tecrübe etsinler..

supapları sıkı ayarlarsanız yakarsınız, üç kuruş kar edeyim derken keyfiniz kaçmasın!!!

Mengu16
04 Mart 2016, 01:45
Ben subap ayarı yaparken bir kere bile sentil kullanmadım, kullanamam da çünkü 0.05 mm 0.1 mm arası 0.01mm aralıklı sentil çakısı öyle her yerde bulunmuyo. Çözüm külbütörü subap kafasına vurdurup çıkan sesin çokluğuna göre mesafeyi ölçmek. Bu şekilde yaptığım ayarlar hep sorunsuz oldu.

IRau
04 Mart 2016, 02:12
Enjeksiyonlu motorlar sensörlerden aldığı verilere göre hava-benzin ve rolanti ayarını kendisi anlık olarak otomatik yapıyor.
Yani diyelimki k&n filtre taktik hicbir ayar yapmadan kullaniyoruz motor kendisi anliyo bana daha iyi hava geliyo ona gore performans ona gore benzin tuketimi gibimi

Thracian
04 Mart 2016, 08:23
Yani diyelimki k&n filtre taktik hicbir ayar yapmadan kullaniyoruz motor kendisi anliyo bana daha iyi hava geliyo ona gore performans ona gore benzin tuketimi gibimi

Bazı motorlarda bu sensörlerden bir tanesi hava filtresi kutusunun çıkışında olabiliyor,hava debisini ölçmek için o yüzden enjeksiyonli bir motosiklette açık hava filtresi,performans egsoz gibi parça uygulamaları için işin uzmanı bir ustaya danışmakta fayda var.

kordinaryus
04 Mart 2016, 14:35
Sıralama doğru ama hava-benzin ayarı ile rolanti ayarı birlikte yapılır.Rolanti ayarı tek başına da yaparsın ama hava ayarını yaparken mecburen rolanti ile de oynuyorsun.Birde subap ayarı ilk kez yapan için biraz zor olabilir sentil çakısına ve motosikletinizin emme-basma subap aralıklarının kaç mm olduğunuz bilmeniz gerekli.

sentil çakısı edinmeye çalışıyorum bu ara. kitapçıkta iki sübap için de 0.05mm diyor. serkan abi de onayladı. 0.05-0.07 iyidir dedi. sentil çakısını bulabilirsem üst kapağı açıcam bakalım gözüm kesmezse ellemeden kapatırım. motor bu haldeyken sıkıntılı biraz ısınınca tekliyor stop ediyor.

navarin11
04 Mart 2016, 16:21
Ya arkadaşlar bu iş deneme yanılma yöntemiyle olmaz, acemi nalbant gavur eşeğinde öğrenir ama siz kendi eşeğinizde öğrenmeye çalışıyorsunuz, araba için sentil, motor için sentil diye ayırım olmaz, sentil çakısı içinde 0.1 mm den 1mm kadar on adet çelikten yapılma aynı çakı bıçağı gibi hepsini içinde barındırıp gerekli olan ölçünün sentili dışarı çıkarıldıktan sonra kalanlar tekrar çakısının içine itilerek kullanma kolaylığı olan bir aletdir, buji, sibopi ve benzeri mekanizmalarda olması gereken boşluğu ayarlamak için kullanılır, içten yanmalı motorlarda imalatçısı tarafından verilen el kitabında herkesin anlayacağı şekilde belirtilmiş olup otomobillerde (MOTOR SOĞUK İKEN ) genelde sibop boşluğu 0.7-08 mm olup motosikletlerde de hemen hemen aynıdır,ancak gereken boşluğu ayarlamak için boşluğun içine itilen sentilin ne çok sıkı ve nede boşluklu bir şekilde ileri geri gitmemesi esas olup tatlı bir sürtünmeyle ileri geri rahat rahat gidip gelmesidir, ancak motor kesinlikle motorun soğuk olması şarttır aksi takdirde motor ısınınca ölçü tutmayabilir, herekese kolay gelsin.

Thracian
04 Mart 2016, 16:57
sentil çakısı edinmeye çalışıyorum bu ara. kitapçıkta iki sübap için de 0.05mm diyor. serkan abi de onayladı. 0.05-0.07 iyidir dedi. sentil çakısını bulabilirsem üst kapağı açıcam bakalım gözüm kesmezse ellemeden kapatırım. motor bu haldeyken sıkıntılı biraz ısınınca tekliyor stop ediyor.

Daha önce dediğim gibi ilk kez yapıyorsan biraz zor.Subap ayarı için silindiri tam üst noktaya getirip ayarı yapmak lazım onu yapmak bile bir çok motorda yeni başlayan biri için sıkıntı.İstiyorsan bir dene ama ben teorik olarak ayrıntılı nasıl yapılacağını bildiğim halde ilk denememde biraz fazla sıkmışım.O yüzden bilen birisi ile yapıp öğrensen sonrakileri kendi yapsan daha iyi olur.

kordinaryus
04 Mart 2016, 17:51
Daha önce dediğim gibi ilk kez yapıyorsan biraz zor.Subap ayarı için silindiri tam üst noktaya getirip ayarı yapmak lazım onu yapmak bile bir çok motorda yeni başlayan biri için sıkıntı.İstiyorsan bir dene ama ben teorik olarak ayrıntılı nasıl yapılacağını bildiğim halde ilk denememde biraz fazla sıkmışım.O yüzden bilen birisi ile yapıp öğrensen sonrakileri kendi yapsan daha iyi olur.

hiç yok ki etrafımda bu işlerden anlayan. geçen motor çalışmadığında sigortasına ateşlemesine falan bakarken biri sokuldu, 'musluğu açınca çalışması lazım' dedi. musluk muhabbeti yaptık 10 dakika. benzin musluğu mi diyo acaba falan diye düşündüm. en sonunda jikleden bahsettiğini anlayabildim :) ustaya gitmeyi hiç istemiyorum çünkü bi kaç tanesine gittim, anlayışsız paragöz insanlar. zaten dükkanları da bisikletçiden bozma.

Nikkfurie
04 Mart 2016, 18:03
...........Subap ayarı için silindiri tam üst noktaya getirip ayarı yapmak lazım........


silindirin içinde piston üst noktaya her gelişinde supaplar iki farklı düzende olurlar.. bunlardan birinde ayar yapılabilir