PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorda tekmeleme Acil usta..



mehmet_37
01 Mart 2016, 23:45
Merhaba ustalar bu forum sayesinde allah razı olsun çoğu sorunumu çözdüm. :) Şimdiki sorunum Motorumun hava fitresi sıkıtılydı çürüşmüş desem yeridir.orjinal hava fitresi bulamadım.performans hava fitresi aldım.Gelelim soruna hava fitresini takmadan evvel dedim karbüratörü temizliyem söktüm temizledim ayarları ile oynamadım.sadece içindeki memeleri söktüm hava tuturdum.sonra aynı şekil geri taktım.hava fitresinide montajladım.hiç bi sıkıntı çıkmadan normal devirde sıkıntı yok velasıl kelam 8000-12000 devir arasında motor tekliyor sanki su varmış benzinde gibi gaz kesip kesip geliyor benzin değiştim buji değiştim olmadı aynı yine neden kaynaklanır.nasıl çözerim yardım ve görüşlerinizi bekliyorum.

Thracian
02 Mart 2016, 00:08
Aklıma gelen bir kaç ihtimal var.;
-Hava filtresinden normal olarak eskisine göre daha fazla hava girdiğinden karbüratörün benzin-hava yarını bu hava girişine göre tekrar yapman lazım.
-Hava filtresinin karbüratöre giriş kısmı(siyah kauçuk yuvarlak kısım) normalden dar ise tam tersine yeterli hava girmiyor o yüzden yüksek devirde hava yetişmiyor.Bu kısım bazen karbüratöre tam otursa bile bazı Çin işi açık hava filtrelerinde içe doğru daralan kısımları oluyor o yüzden hava akşını kısmen engelliyor olabilir.

mehmet_37
02 Mart 2016, 00:23
Hocam daha önceki hava fitresi karbüratör ağzını iyice tıkamışdı.bunu takınca çalışması eskisine nazaran düzeldi.gibi hava ayarı yaptırayımda zor bişeymi sökülmesi falanmı gerekiyor.

Thracian
02 Mart 2016, 00:31
Hocam daha önceki hava fitresi karbüratör ağzını iyice tıkamışdı.bunu takınca çalışması eskisine nazaran düzeldi.gibi hava ayarı yaptırayımda zor bişeymi sökülmesi falanmı gerekiyor.

Karbüratör üstündeki vidalarla yapılıyor herhangi bir sökme takma işlemi yok.Karbüratörü sökme takma işlemi sırasında bir sorun çıkmadıysa herhalde benzin-hava ayarındandır.

Mengu16
02 Mart 2016, 00:43
8000-12000 devir arasında tekmeliyor. Asya Hero 125 ... Bence motoruna biraz daha iyi davranmayı dene 12000 devir nedir. Bajaj Pulsar 200 bile 12000 devire çıkmıyor.

oguzhanlal
02 Mart 2016, 01:08
8000-12000 devir arasında tekmeliyor. Asya Hero 125 ... Bence motoruna biraz daha iyi davranmayı dene 12000 devir nedir. Bajaj Pulsar 200 bile 12000 devire çıkmıyor.

+1

Bir de hava ayarı yapmak amacıyla kurcaladığımız vida aslında motorun alt devirlerindeki karışım oranını değiştirmiyor mu ? Üst devirleri çok etkilemiyor diye biliyorum.
Hadi bakalım. Bilgisi olan konuşsun. Biz de öğrenelim.

(KONU SAHİBİ ARKADAŞA NOT: Biraz daha insaflı kullan motorunu :))

Thracian
02 Mart 2016, 10:28
+1

Bir de hava ayarı yapmak amacıyla kurcaladığımız vida aslında motorun alt devirlerindeki karışım oranını değiştirmiyor mu ? Üst devirleri çok etkilemiyor diye biliyorum.
Hadi bakalım. Bilgisi olan konuşsun. Biz de öğrenelim.

(KONU SAHİBİ ARKADAŞA NOT: Biraz daha insaflı kullan motorunu :))

Karbüratör üstündeki 2 vidadan birisi rolanti diğeri hava-benzin ayarı.Rolanti vidası genel olarak sizin de dediğiniz gibi alt devirlerde çalışma devrini ayarlar,hava-benzin ayarı motosikletin bütün çalışma devirlerini etkiler.

Bu arada bende katılıyorum; Ara sıra trafikte sıkışınca yüksek devirlere çıkılır ama sürekli bu yüksek devirlerde sürüyorsa arkadaşın motoru kucağına alması yakındır.

mehmet_37
02 Mart 2016, 12:33
ustalar motoru yüksek devirde kullanmıyorum zaten sakin kullanan bi motorcuyum misal sollama olsun trafikde olsun rampalarda olsun arada sırada o devire çıkmak gerekiyor artı olarak 8000 devire gelmesine yakın başlıyor misal rampada bırak motoru kalkmıyor tekliyor sürekli işlemlerden önce böyle değilde 11000 devirde bile tık yokdu canavar işlemden sonra bu hale geldi.

shadowmaster
02 Mart 2016, 14:01
Filtre yenilenince karbüratöre giren hava da fazlalaştı, hava ayarının yapılması gerekiyor büyük ihtimalle...

ZümeR
02 Mart 2016, 14:50
TEKMELEME nedir ?

Bilen biri açıklar mı lütfen ?

Bilmediğimiz bir çeşit motor arızası mıdır ?

navarin11
02 Mart 2016, 15:03
Ne biçim Türkçe bu ?Tekmeliyormu ? Tekliyormu ? Madem anlamıyorsun neden kurcalıyorsu, hangi vidanın ne ayarı olduğunu nasıl yapıldığını bilmiyorsan bir bilene kardeşim.

oguzhanlal
02 Mart 2016, 18:53
Karbüratör üstündeki 2 vidadan birisi rolanti diğeri hava-benzin ayarı.Rolanti vidası genel olarak sizin de dediğiniz gibi alt devirlerde çalışma devrini ayarlar,hava-benzin ayarı motosikletin bütün çalışma devirlerini etkiler.

Bu arada bende katılıyorum; Ara sıra trafikte sıkışınca yüksek devirlere çıkılır ama sürekli bu yüksek devirlerde sürüyorsa arkadaşın motoru kucağına alması yakındır.

Hocam sanırım sizin yanlışınız var.
Benim bildiğim 3 adet vidadan bahsedebiliriz. Bunlar:
1-Rölanti ayar vidası:Aslında gaz kolunu çok hafif çevrilmiş durumda tutmak ile birebir aynı işlevi görür. Rölantide iken gaz kolunu milimetrik çevirmek ile bu vidayı sıkmak aynı şeylerdir.
2-Pilot jet:2000-3000 devire ya da daha doğru ifadeyle gaz kolunun 1/4 - 1/3 konuma gelene kadar olan kısımda motorun emdiği havaya uygun miktarda yakıtın karışmasını sağlayan vidadır. Hava ayarı yapıyoruz dediğimizde bu vidayı kastederiz.
3-Main jet:Gaz kolu yarım veya daha fazla açıldıysa bu durumda devreye girer. Bu vidanın ayarı yoktur. Bu durumda daha fazla yakıt gitmesini istiyorsak daha büyük deliğe sahip vida ile değiştiririz.

Benim bildiklerim bunlar. Yanlışım varsa doğrusunu seve seve dinlerim.