PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorda KM sınırıniz kac?



OnlySounD
29 Şubat 2016, 05:09
Motor alirken maximum kac kmye kadar motor alirsiniz?

Stunt
29 Şubat 2016, 05:30
1 milyon km de africa twin aldık hala kullanılıyor

caglar48
29 Şubat 2016, 05:40
15000kmye kadar yolu var

movibiker
29 Şubat 2016, 05:55
0 (yazıyla sıfır) evet kimseye güvenmiyorum.::lac::

Hamza Toruk
29 Şubat 2016, 07:32
benım 5. motosıkletım bi çoğunu son 3 tanesini 10.000 km nın altında aldım neden ? bizim ınsanımıza güven olmuyor sağlam abi sağlam hiç birseyi yok bi bakıyorsun stop kırık led çekmıs fark edememişşin sinyali kırmış japonla yapıştırmış vs vs ama tanıdıgın bildiğin bir motor var ise 20.000 km in üzerinde de alınabilir özellikle japon( ybr de ibreyi 0 layanı gördüm ) ve alman (meşhur gs ler :) ) menşeili motorlarda .Ama söyle bir anlayış var ülkemizde motor 20-30 bin km yi geçınce ı ı olmaz bu iş der gibiler :farao: Birde sahibinden.com da herkes ne hikmet ise uzun yolda yapmış kimse sehir içi takılmıyor ben yılda 2 yada 3 kez Ankara -İstanbul yapıyorum acaba neden yolda tek tük nadide motorculara rastlıyorum oda muamma

Only2wheels
29 Şubat 2016, 08:23
temiz motorsa 50.000 ne kadar yolu var eğer ki az denk gelen bir motosiklet arıyorsam nostalji vb 100.000 e kadar yolu var zaten motoru yenilemeyi göze alırsın o tip bir motor arıyorsan :) bence her motor bakımlı bir şekilde 100 bin km yi rahatlıkla bulabilir

vader
29 Şubat 2016, 09:34
57.000 km'de motosiklet almışlığım var.

Bu kilometre işine insanların bu kadar takık olmasının nedeni, (küçük bir kullanıcı grubunun dışında) ülkemizde "motosiklet bakımı" diye bir şeyin olmamasındandır.

Motosiklet tepe tepe kullanılır, ancak bozulunca tamirciye götürülür.

Saygılarımla.

eren3736
29 Şubat 2016, 09:45
Aynen genelde motor aylarca senelerce kullanılır bozulmaya başlayınca ya satılır yada tamire götürülür.

Ben ilk motoru 20.000 de mondial aldım pişman olmadım, motoruna göre değişir ama benim için sınır 30 binlerde olur

Darkcity2000
29 Şubat 2016, 09:56
Markaya göre, Motor türüne göre, sahibinin kişiliğine göre, sahibinin mesleği ve gelir durumuna göre, elindeki bütçeye göre, sabırsızlık durumuna göre değişirde değişir...

MazhaRR
29 Şubat 2016, 10:24
23 yaşında üniversite öğrencisinden 600rr'ı 3 bin kmde bile olsa almam.

ZümeR
29 Şubat 2016, 10:32
4-5 bin..
Mümkünse rodaj bitsin alalyım..
Hiç haz etmem birilerinin devir ve süratimi belirlemesinden..

biyeybaraküs
29 Şubat 2016, 10:34
ikinci el bir motosiklet satın almak nasip olmadı bu güne kadar biz aldık sıfır doğru düzgün km yapmadan millet sürdü sefasını hep bize zarar yazdı

something123
29 Şubat 2016, 10:37
5000 bine kadar yolu var bence, 0 yerine hani birazda kar edeyim 2 3 bin dersem,
ustamı gotururum expertiz yaptırırım, özellikle boya düşük kırık fln var mı kontrol ederim,
o şekilde motor kendini gosterir zaten, çok buyuk bişeyi saklamak imkansız fikrimce..
Fakat bu racing yuksek cclerde arkadaşlar motorların agzına şey yaptıkları için onlarda konu biraz değişebilir..
mümkünse tanıdıklardan almak en güzelidir, bilgin motor en azından dersin..

initial-D
29 Şubat 2016, 10:37
hiç umtumda olmaz km motor düzgünse.bugüne kadarda olmadı zaten

biyeybaraküs
29 Şubat 2016, 10:41
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=gIHz-U_73BE



https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=97lrR4yL6r0

beko12345
29 Şubat 2016, 10:42
80.000 de V-strom aldım.

87.000 de sattım. Ve taş gibiydi. Hiçbir problemi yoktu . Alan kişide türkiye turuna çıkmaya hazırlanıyordu en son . Siz düşünün.

serdar1547
29 Şubat 2016, 11:56
80,000 kilometrede YAMAHA FZS 600 aldım, motor hala canavar gibi.

essegesse
29 Şubat 2016, 11:57
Benim Hornet'i 57.000 km.de aldım.Şimdi 65.000 km.de.Daha Debriyaj balatası orijinal.Siz düşünün gerisini.

freewill
29 Şubat 2016, 14:29
Pimpirikli olduğum için maalesef 2. el 500 km olsa bile almıyorum alamıyorum :) düşük model olsun ama sıfır olsun kontağa ilk anahtarı ben sokayım mantığı var.

gokberk6426
29 Şubat 2016, 14:32
bende başta alıcaktım 15.bin kmye kadar sınırım vardı benimde :) tabi taındık guvenilir ve nasıl kullandıgını bılen bırınden gıdıp 50 bin kmlik motor bile alırım

çelikatlı
29 Şubat 2016, 14:56
Motosikletin hışırını çıkartmak için bir kaçyüz km yeter artar bile. motosiklet alırken km sayacı bakacağım en son yeridir. Km sayacı motorun ve diğer parçaların ömrünü sayan bir sayaç değildir. Bu takıntılardan kurtulmak lazım artık.

hakikiteker
29 Şubat 2016, 20:33
Ben km'ye değil motorun durumuna bakarım ama çoğu alıcı sadece km'ye baktığı için satabileceğim km'lerde olmalı. 30.000km diyorum ben.

akbird
29 Şubat 2016, 20:47
74.000 km de fazer6 aldim. 90.000 de sattim. Motor blogu daha tik demiyordu. Birkac ustaya gittigimde km sini söylediginde inanmiyorlardi.

okan kömür
29 Şubat 2016, 20:49
İleride tanıdığım bildiğim eski model motosiklet bulursam kaç kmde olursa olsun direk alırım eski modelleri daha bi güzeller sanki km ilk motorum 50.000 deydi scooterdı hiç bir sıkıntısı olmadı 56-57 binde sattım ikincisini sıfır aldım honda grom satmassam evladiyelik durmasını istiyorum hatta söyle ben bu motorla bu rotalardan gittim diyebiliceğim bi anı yapmak isterim.

karaca3
29 Şubat 2016, 20:49
km sine bakmam kullanıcısına bakarım.

Sj's
29 Şubat 2016, 21:50
Iyi bakildigina kesinlikle inandiysam 80 binde de motor alirim, ama sahibinin tipini veya motora yaptigi muameleyi begenmemissem 1000 kmde de motor almayabilirim.

md054
01 Mart 2016, 16:26
25 binden yukarısıda artık tövbe ettim :)

YouSuffer
01 Mart 2016, 17:09
heryeri orjınal tek kişinin 10 yıl bındıgı 2006 600f aldım 48 binde 50 bine geldi daha 100 bin gider bakım yapılarak o kadar saglamki :) km sadece bi sayıdır temiz motorda

COQ
01 Mart 2016, 17:21
Kilometre mevzusu, motosikletin tipi ve model yılıyla ilişkilidir.( ya da trafiğe çıkış tarihi)

Örneğin spor motosikletlerde yıllık 5 bin km normal kabul edilirken yol motosikletlerinde 15-20 bin bandı kabul edilebilir mesafelerdir.

Bu nedenle motosiklet satın alırken bu kriterlere göre hesap yaparsınız.

Örneğin 2010 model bir turing motosikletin 75 bin km de olması gayet normaldir ve bu tip ve bu yıla ait bir motosiklet alacaksanız kriterinizi buna göre oluşturursunuz.

Motosiklet ararken dersiniz ki ben 2010 model bir turing alacağım ve motosiklet en fazla 75-80 bin km de olsun.
Sonra bulduğunuz adaylar arasında en iyi bakılmış, en az yıpranmış ve varsa en düşük km de ki motoru satın alırsınız.
Yani bu çok karışık bir şey değil.
:)

OnlySounD
02 Mart 2016, 07:30
2006-2007 bandinda 600cclik motor 40-50bin kmde alinir mi?

Seko
02 Mart 2016, 08:31
Küçük motorlarda 3000 km, büyüklerde 10 - 15 bin km'de alınabilir ama ben almam. SS'lerde ise 10 bin km'yi çöp olarak görürüm çünkü bizim insanımız insan gibi kullanmıyor. En güzeli sıfırdır.

Pekbipicadam
02 Mart 2016, 12:44
40 000 Km de aldığım Hornetım şuanda 86 000 Km de hala tık demişliği yok :cherry:

Erdost
02 Mart 2016, 13:26
Çok el değiştiren motor alınmaz, sahibi düzgün biriyse Km önemli değil.İlk sahibinden 70 80 binde alınır.

Ama motorun tarzı önemli Racing ve Naked motorlar bu Km'de alınmaz.Enduro, Touring tarzı motorlarda 50 60 bin fazla sayılmaz.50 bine geldimi; Balata, teker ve rulmanlar, teller, sivilar, bütün filtreler, bujiler, Amortisor keçeleri ve sivilari, enjektör veya karbüratör temizlenmesi,takozların değiştirilmesi, zincir dişli seti bu saydıklarım ağır bakım oluyor.100.000 de de motoru aşağıya alıp bütün keçe ve çontalari gerekiyorsa bazı müşürleri değiştirmek lazım.

Bunlar değişmediği ve idare ettirilmeye çalışıldığı müddetçe zincirleme şekilde başka şeylerin bozulmasina yol acar.Ancak bizim ülkemizde geneli hırsız ve uyanık olduğu için bu masraflar yakınlaşinca iki lastik atıp bir yıkayıp on numara masrafsiz diye millete itelenir.Sende binersin iki üç bin km ondan sonra patlayıp çatlamaya başlar motor.

Bakımlı motor böyle olur, birşey değiştirmek için illa bozulmasına gerek yok, ömrü biçilen parçanın zamanında değiştirilmesi gerekir yani bozulmadan önce..

COQ
02 Mart 2016, 13:54
Forumda kaç defa yazdım sayısını artık hatırlamıyorum.
İkinci el motosiklet alırken ilk bakacağınız şey servis bakım karnesidir arkadaşlar.
Eğer bu karne tutulmamışsa o motordan uzak durun.
Yok illa alacağım diyorsanız ne çıkarsa bahtınıza bunu kabul edeceksiniz.
Hem en önemli evrak olan bakım karnesini ve hatta faturaları istemeyeceksiniz hem sonra motorum kötü çıktı diye ağlayacaksınız.
Yok öyle bolluk.

rollcycle
02 Mart 2016, 14:15
110 binde fazer aldım 5 sene kullandım :D 200 binde sattım 50 binde tekrar fazer aldım :D

sinansari_fb
02 Mart 2016, 14:37
Ben 38 bin km de İnazuma aldım, şuan 46 bin kmde kullanmaya devam ediyorum merak edip suzuki servisine bu motorun eksantrik zinciri ne zaman değişmesi gerekir, 90 bin kmden önce bişey olmaz yanıtını aldım. benim sorunum her motorda çabuk sıkılıyorum, en fazla bindiğim bir motora 9 bin km oldu. şimdi yine inazumayı satıyorum :bounce:
motorumun 46 binde olduğu kimse tahmin edemiyor, bir çok motorcu da buna dahil, disklere bakıyorlar en faz 25 bin söyleyen oldu.

Gilera Runner VXR200 vardı 27 bindeydi, 33 binde sattım.
99 model F650 vardı 44 bindeydi 57 binde sattım,
F650GS aldım, 52 bin km de 58 bin km de sattım,

ErenSaritas
02 Mart 2016, 14:49
cbr 125 imi 10.000 km de aldım şuan 35.000 km oldu , 3000 km de bir düzenli olarak bakım yaparım hiçbir sıkıntımız yok tanıdığa satılabilecek durumda :)

okoca
02 Mart 2016, 15:25
hukiki olarak km ile oynamak büyük suç sayılıyor, devlet tarafından bu tanımlama yasada yapıldı,

sen alırken km ye bakmadan alır, ve diğer parçalarda bir sorun oluşursa(ki hiç bir usta içini açmadan garanti vermez)
hiç bir hak iddia edemezsin, o yüzden motor yatmış bile olsa, işleyen parçaların ömrünü ölçebilmek içim km göstergesi, bu konuda bir göstergedi bilgilendirmedir.

çinlide 10k dan japonda 20k dan yukarısını almam.

berkcigdem
02 Mart 2016, 20:12
şu ülkede ss hariç her motoru her km de alabilirim fakat bana deki ss - 10 km de yine almam.