PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet için çakmaklık?



Tundzhay
11 Şubat 2016, 12:45
http://www.banggood.com/1224V-120W-Dual-USB-Socket-Mount-Cigarette-Lighter-Charger-Adapter-p-985000.html?_branch_match_id=226241257104539127

120W çekim gücünde olan bu çakmaklığı taksak motora ( CBF 150) acaba aküyü bitirir mi? Sonunca 120W az bir güç değil.
Motor çalışırken sorun olur mu acaba elektrik düşüklüğü falan gibi?

Not: Telefon gibi ufak cihazlarda sorun olmuyor. Benim amacım Drone gibi aletler için büyük pilleri şarj etmede sıkıntı olur mu?

kurubuz
11 Şubat 2016, 12:54
120 watt / 12 v = 10 amper eder. Motor çalışmaz ise 9 amperlik akünü 9/10x60 = 54 dakikada bitirir. Tabi bu teorik kısmı. Pratikte daha erken bitecektir. Genelde alternatörler 12-15 amper arasıdır. Yani çalıştığında da sıkıntı olabilir.

Tundzhay
11 Şubat 2016, 12:56
Peki motor çalışırken, sonuçta motorun dinamosu var. onun gücü yetmez mi?

yürekçe
11 Şubat 2016, 13:00
Amperi yükselten cihazlar mevcut. Lap top şarjı için falan.
Dönüştürücü bir alet ve 70 TL gibi fiyatı var

kurubuz
11 Şubat 2016, 13:49
Amperi yükselten cihazlar mevcut. Lap top şarjı için falan.
Dönüştürücü bir alet ve 70 TL gibi fiyatı var

:)
Yoktan var edemezsiniz. Eğer senin motorun 12v 15 amper/saat kapasitesinde ise toplamda 12v x 15 A = 180 Watt güç üretir.
Yüksek akım ( amper) istersen , gerilim ( voltaj) düşer. 15 değil 20 amper akım için 180/20= 9 volta düşer gerilim

yürekçe
11 Şubat 2016, 14:20
Elbette.. Paylaşım için teşekkürler...

Tundzhay
11 Şubat 2016, 14:27
120 watt / 12 v = 10 amper eder. Motor çalışmaz ise 9 amperlik akünü 9/10x60 = 54 dakikada bitirir. Tabi bu teorik kısmı. Pratikte daha erken bitecektir. Genelde alternatörler 12-15 amper arasıdır. Yani çalıştığında da sıkıntı olabilir.




Peki motor çalışırken, sonuçta motorun dinamosu var. onun gücü yetmez mi?

Dostum mesajımı görmedin sanırım?
Motor çalışırken aküde sorun olur mu? Motor çalışmazken evet sıkıntı. ya çalışırken?

hamzarat
11 Şubat 2016, 14:34
120w'lik bir yük,12V'da,10A akim ceker.senin akun buyuk ihtimal 6AH veya 7AH falandir.yani 40-45dk'da hüp diye biter o akü.ki sen bunu takarken sigorta da kullanmazsin.sigorta kullanmadigindan elektrik tesisatini bile yakabilirsin.alternatorun basini yemeni hesaba katmiyorum bile.e peki kullanan var midir,tabiki vardir.

sonuc olarak 120W'lik bir yükü,7AH'lik aku kullanan bir motora baglattirmam icin cesedimin cignemesi lazim.saygilar.

Tundzhay
11 Şubat 2016, 14:39
120w'lik bir yük,12V'da,10A akim ceker.senin akun buyuk ihtimal 6AH veya 7AH falandir.yani 40-45dk'da hüp diye biter o akü.ki sen bunu takarken sigorta da kullanmazsin.sigorta kullanmadigindan elektrik tesisatini bile yakabilirsin.alternatorun basini yemeni hesaba katmiyorum bile.e peki kullanan var midir,tabiki vardir.

sonuc olarak 120W'lik bir yükü,7AH'lik aku kullanan bir motora baglattirmam icin cesedimin cignemesi lazim.saygilar.

Bilgilendirme için teşekkür ederim. ama sanırım verdiğim linke bakmamışın bile. çünkü bu tarz ürünlerin en dandiğinde bile sigorta oluyor. ki bunda da sigorta var. o problem değil. motor çalışmazken akü bitecek bunu da biliyorum.
ama sorduğum şey
motor çalışırken ne gibi bir sıkıntı olur yada olmaz? sonuçta motor da elektrik üretiyor. aküden daha kuvvetli olduğunu biliyorum dinamonun gücü ama ne kadar onu bilmiyorum.

hamzarat
11 Şubat 2016, 15:03
Bilgilendirme için teşekkür ederim. ama sanırım verdiğim linke bakmamışın bile. çünkü bu tarz ürünlerin en dandiğinde bile sigorta oluyor. ki bunda da sigorta var. o problem değil. motor çalışmazken akü bitecek bunu da biliyorum.
ama sorduğum şey
motor çalışırken ne gibi bir sıkıntı olur yada olmaz? sonuçta motor da elektrik üretiyor. aküden daha kuvvetli olduğunu biliyorum dinamonun gücü ama ne kadar onu bilmiyorum.


motosikletin calisir pozisyonunda ki senaryo;bu tarz buyuk bir yuk cekildikce aku bitecek,aku belli bir kapasitenin altina indiginde regulator(alternatorden beslenir) devreye girip akuyu sarj edecek.yuk akuyu kisa surede somurdugu icin regulator 5 saatte bir devreye girmesi gerekirken 20 dakikada bir devreye girecek.bu da regulatore fazla yuklenip zamanla elimize almamizla sonuclabilir.regulatoru elimize alirsak,desarj olan akunun sarj yapamamasina ve dolayisiyla akunun bosalmasina sebep oluruz.

ama genede ben ne akuye ne de regulatore acirim.benim dusundugum tek sey elektrik tesisatidir.100 liraya aku ve alternator alinabilirken,elektrik tesisati min 500-600 lira.

Selçuk Keleş
11 Şubat 2016, 15:08
Şarj edeceğin cihaz kaç mah bataryaya sahip, adaptörü üzerinde ne yazıyor, önemli olan bu. Çakmaklık 120W güce dayanıyor anlamında yoksa sürekli 120W çekmeyecek ki, ne takarsan o kadar çekecek.

isfa67
11 Şubat 2016, 15:31
hiç bulaşmayın derim benim dragstarda vardı ben söktüm anahtar vs olmadığından stop etsende devam ediyor.benim akümü bitirdi bi kaç kez sonra söktüm onu şimdi akü sağlam devam ediyor.onun yerine cep şarjlarından alın derim

Tundzhay
11 Şubat 2016, 16:17
motosikletin calisir pozisyonunda ki senaryo;bu tarz buyuk bir yuk cekildikce aku bitecek,aku belli bir kapasitenin altina indiginde regulator(alternatorden beslenir) devreye girip akuyu sarj edecek.yuk akuyu kisa surede somurdugu icin regulator 5 saatte bir devreye girmesi gerekirken 20 dakikada bir devreye girecek.bu da regulatore fazla yuklenip zamanla elimize almamizla sonuclabilir.regulatoru elimize alirsak,desarj olan akunun sarj yapamamasina ve dolayisiyla akunun bosalmasina sebep oluruz.

ama genede ben ne akuye ne de regulatore acirim.benim dusundugum tek sey elektrik tesisatidir.100 liraya aku ve alternator alinabilirken,elektrik tesisati min 500-600 lira.

tamam. teşekkür ederim bilgiler için


Şarj edeceğin cihaz kaç mah bataryaya sahip, adaptörü üzerinde ne yazıyor, önemli olan bu. Çakmaklık 120W güce dayanıyor anlamında yoksa sürekli 120W çekmeyecek ki, ne takarsan o kadar çekecek.

aslında bu soruyu arkadaş için sormuştum. tam bilmiyorum. öğrenir yazarım buraya. evet 120w lık gücünde bi pili şarj etmiyecek aslında.



hiç bulaşmayın derim benim dragstarda vardı ben söktüm anahtar vs olmadığından stop etsende devam ediyor.benim akümü bitirdi bi kaç kez sonra söktüm onu şimdi akü sağlam devam ediyor.onun yerine cep şarjlarından alın derim

Aslında bende var bundan. daha basit olanından. sigortası var. söküyorum. o yüzden sıkıntı çımyor. akü sağlam hala 1 yıldan fazladır kullanıyorum. mis gibi defalarca şarj ettim işimi çok gördü. kapatacağım
ama dediğin gibi devamlı takılı kalırsa kaçak da varsa aküyü bitiriyor.

ilk mesajımdaki linke bakarsan eğer. ürünün açma kapama düğmesi var göreceksin

kurubuz
11 Şubat 2016, 16:36
motosikletin calisir pozisyonunda ki senaryo;bu tarz buyuk bir yuk cekildikce aku bitecek,aku belli bir kapasitenin altina indiginde regulator(alternatorden beslenir) devreye girip akuyu sarj edecek.yuk akuyu kisa surede somurdugu icin regulator 5 saatte bir devreye girmesi gerekirken 20 dakikada bir devreye girecek.bu da regulatore fazla yuklenip zamanla elimize almamizla sonuclabilir.regulatoru elimize alirsak,desarj olan akunun sarj yapamamasina ve dolayisiyla akunun bosalmasina sebep oluruz.


Tamamen yanlış bilgi.. Regülatör ( namı diğer konjektör) devreye girip çıkan bir cihaz değildir, hep devrededir. Regülatör akü şarjı azaldığında devreye girip akü şarj olduğunda devreden çıkmaz. Akü, motorlu taşıtların tamamında her zaman şarj edilir, dolu olsa dahi. Regülatörün görevi alternatör ürettiği elektriği en fazla 14,5 volt civarlarında sınırlamaktır. Alternatör 7000 devirde 50-60 volt a kadar gerilim üretir, bunu sistem voltajına (14,5) indirmek regülatörün ( konjektör) görevidir. Regülatör bozulduğunda ampuller patlar, akü kaynar ve arızalanır.

Tundzhay
11 Şubat 2016, 16:43
Tamamen yanlış bilgi.. Regülatör ( namı diğer konjektör) devreye girip çıkan bir cihaz değildir, hep devrededir. Regülatör akü şarjı azaldığında devreye girip akü şarj olduğunda devreden çıkmaz. Akü, motorlu taşıtların tamamında her zaman şarj edilir, dolu olsa dahi. Regülatörün görevi alternatör ürettiği elektriği en fazla 14,5 volt civarlarında sınırlamaktır. Alternatör 7000 devirde 50-60 volt a kadar gerilim üretir, bunu sistem voltajına (14,5) indirmek regülatörün ( konjektör) görevidir. Regülatör bozulduğunda ampuller patlar, akü kaynar ve arızalanır.

Dosyum 2 defa sordum ama hala cevap alamadım senden. görmedin sanırım

motor çalışır vaziyette ise bu aleti takıp 120w luk bişey şarj etmek aküye veya motorun normal gidişine yan etkisi olur mu?

Skaty
11 Şubat 2016, 16:58
Arkadaşlar batarya ve onu çakmaklığa bağlayacağım aparatlar aşağıda gözüküyor. Ne dersiniz bu ürünler şarj edilir mi? Kullanım çok yoğun olmayacak belki haftada 2 kez 2-3 saatlik yolculuk esnasında kullanılacak.

http://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/dji_cppt000161_intelligent_flight_battery_for_1137 221.jpg

http://img.dxcdn.com/productimages/sku_411315_1.jpg

kurubuz
11 Şubat 2016, 17:25
Dosyum 2 defa sordum ama hala cevap alamadım senden. görmedin sanırım

motor çalışır vaziyette ise bu aleti takıp 120w luk bişey şarj etmek aküye veya motorun normal gidişine yan etkisi olur mu?

Kullanağın cihazın 120w yani 10 amper çekeceğini varsayarsak ( daha az da çekebilir), motorunun da maksimum 15 amper üreteceğini varsayarsak sıkıntı olabilir. 15 amperin 10 amperi harici cihaza gider ise kalan tüm sistem için 5 amper kalır. Yeterse sıkıntı yok ancak yetmediği durumda sistem aküye paralele bağlı olduğundan aküden yemeye başlar. Bir süre sonra akü bitebilir, veya motosikletinde göstergelerin gitmesi, düşük far ışığı vs gibi sıkıntılar olabilir. Tabi bu sonuçlara varmak için alternatör kapasitesi, motorun anlık tüketimi vs gibi birçok bilgiye ihtiyacımız var. Ben tamamen farazi konuşuyorum.

Tundzhay
11 Şubat 2016, 17:29
Kullanağın cihazın 120w yani 10 amper çekeceğini varsayarsak ( daha az da çekebilir), motorunun da maksimum 15 amper üreteceğini varsayarsak sıkıntı olabilir. 15 amperin 10 amperi harici cihaza gider ise kalan tüm sistem için 5 amper kalır. Yeterse sıkıntı yok ancak yetmediği durumda sistem aküye paralele bağlı olduğundan aküden yemeye başlar. Bir süre sonra akü bitebilir, veya motosikletinde göstergelerin gitmesi, düşük far ışığı vs gibi sıkıntılar olabilir. Tabi bu sonuçlara varmak için alternatör kapasitesi, motorun anlık tüketimi vs gibi birçok bilgiye ihtiyacımız var. Ben tamamen farazi konuşuyorum.

Tamam teşekkür ederim. Aslında soruru arkadaşım için sormuştumo da foto olarak pili yayınladı

gördüğünüz ibi üstteki mesajda;
4480mAh 68w ve 15,2v yazıyor. bu duruma göre arkadaşın da sorduğu gibi motor çalışır vaziyette şarj etmesi sıkıntı olabilir mi? Motor CBF 150 ne akdar elektrik ürettiğini bilmiyoruz :)



CBF nin kitapçığında bu bilgiye rastladım. Bu bilgiler işine yarat mı bişey söyleye bilir misin?

http://s24.postimg.org/gpt84pkh1/Ads_z.jpg

kuvvetmira
11 Şubat 2016, 18:43
650 lik enduruya taktım çakmaklık ama xenon far var aküyüde büyük akü taktırdım bosch akü takdırdım

hamzarat
11 Şubat 2016, 18:54
Tamamen yanlış bilgi.. Regülatör ( namı diğer konjektör) devreye girip çıkan bir cihaz değildir, hep devrededir. Regülatör akü şarjı azaldığında devreye girip akü şarj olduğunda devreden çıkmaz. Akü, motorlu taşıtların tamamında her zaman şarj edilir, dolu olsa dahi. Regülatörün görevi alternatör ürettiği elektriği en fazla 14,5 volt civarlarında sınırlamaktır. Alternatör 7000 devirde 50-60 volt a kadar gerilim üretir, bunu sistem voltajına (14,5) indirmek regülatörün ( konjektör) görevidir. Regülatör bozulduğunda ampuller patlar, akü kaynar ve arızalanır.

yazdigimi tekrardan okudum.regulator konusunda kesin konusmusum.bilgi eksikligi var demekki.bi arastirayim bu konuyu.saygilar!

valvole
11 Şubat 2016, 19:28
Geleneksel MT motosiklete cakmaklik etkinliğine hoşgeldiniz