PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlginç Gaz Yememe Sorunu (Videolu) / 800km 2015 Mondial 100 SFC Snappy X



John47
02 Şubat 2016, 19:57
Merhaba,

Yaklaşık 800km'de 2015 10.ayda alınmış Mondial 100 SFC Snappy X motoruna sahibim, 500 bakımı zamanında yapıldı. Daha önce çalışmayla alakalı bir sorun oldu, buji değişti. (Merak eden olursa: http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/158036-calismama-sorunu-yolda-kaldim.html )Başka bir sıkıntı yaşamamıştım bugüne kadar. Bir süredir mevcut olan bir problem ancak çok rahatsız etmediği için görmezden gelmiştim.

Rutin yaptığım şeyler şöyle:
Motorsikleti elektrikli marşla çalıştırıyorum, rolanti durumuna göre 1-5dk arası gaz veriyorum hafif hafif. Vitese takıp yoluma devam ediyorum. Genellikle 5km civarı oluyor gideceğim mesafe bu mesafede sorun yok gittiğim yerden hemen dönmezsem eğer.
Bu motoru kısa mesafeler için aldım evet ama arada sırada dolaşmaya çıkıp 20 30km şehiriçi yol yapmak istiyorum.

Soruna gelecek olursak, sorun motorsikleti sürmeye başladıktan 5-10km ya da 10dk sonra kendini belli etmeye başlıyor. Kendimce yaptığım testlere göre düz yolda, yokuş aşağı, yokuş yukarı farketmiyor 1, 2, 3 ve 4 olmaka üzere bütün viteslerde ve bütün devirlerde(düşük/yüksek devir) sorun meydana geliyor.
Servise götürmedin mi diye soracak olursanız, bugün bir sabah bir de öğleden sonra olmak üzere 2 kez götürdüm. İlk götürdüğümde pek ilgilenmeden sol ayaklıkta ayaklık inik olduğu durumda motora giden gazı kesen bir buton tarzı bir şey var ondandır dedi servis. Onunla alakalı bir şeyler yaptı(sözde) gönderdi bir daha olursa tekrar gel detaylı inceleyeyim diye. Servis dediğim de bildiğiniz kendi dükkanı olan sıradan bir usta, yaşadığım yerin küçük bir yer olmasından ötürü. Her neyse öğlen bırakıp iş çıkışı aldım, dükkanın oradayken bindim mükemmel her vites ve devirde sorunsuz motor tüm itme gücünü veriyor. Usta dükkanda yoktu telefonla ulaştım borcum olmadığını söyledi 2-3 vida sıktım gibisinden bir şeyler söyleyip binip gidebileceğimi söyledi. Aldıktan sonra 20km kadar yol yaptım, değişen bir şey yok 5-10km sürdükten sonra saçmalamaya başlıyor yine motor. Bir süre önce bu sorunun farkında olmadan sollamaya girdim, gaza bastıkça bir gidiyor bir duruyor tehlikeli bir durum ortaya çıktı. Şuan bu sorun çözülene kadar tamirciye gitmekten başka kullanmamaya karar verdim.

Uzun lafın kısası, yaşadığım sorunu videoda görebilirsiniz.

Videonun başından sonuna kadar sıkıntıyı görebilirsiniz. Gaz yememekle kalmayıp motor fren yapıyor gibi de geldi bana, sorun meydana geldiğinde aşırı bir yığılma oluyor çünkü bi gider bi gitmez gibi olduğu durumlarda. Bahsettiğim bu yığılmayı 2:00 dan sonra görebilirsiniz, motoru ben itmeye çalışıyormuşum gibi duruyor ancak benim hiç bir müdahelem yok motor beni öne atıyor o sırada.


https://www.youtube.com/watch?v=rJpiWE7rTUw

Motorlu araçlar, özellikle motorun kendisi hakkında çok yüzeysel bilgiye sahibim, ben bu sorunun sebebine akıl sır erdiremedim. Hava filtresi ile alakalı bir sorun olsa ya da karbüratörle alakalı bir şey olsa bu ısındıktan sonra değil her zaman yapması lazım değil mi ?


Başka tamirciye götürmek istiyorum ancak daha 4 aylık motor garantisini yitirmek istemiyorum, garanti neyin garantisi onu da anlamadım zaten, buji bozuluyor, yağ değişiyor biz veriyoruz parasını. Hadi yağ rutin bakım neyse de buji kendi kendine bozulan bir şey, garanti neyi garanti ediyor ? Garanti dışı kalırsa ne zararı olur bana? Bu tamirci uyuzun teki, alternatif çözüm için mondial müşteri hizmetlerine ulaşacağım o zaman güncellerim burayı. Yarın son kez gideceğim tamirciye ya arkama bindiricem ya da videoyu izleticem artık çocuk oyuncağı değil bu iş yapamayacaksa onu söylesin ki çaresine bakalım.

Sorunun sebebi ve çözümüne dair ya da garanti konusuyla alakalı fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.

Saygılar,

senolas
03 Şubat 2016, 03:37
Hatayı çin malı bir motosiklet almakla yapmışsın, gerçi hepsi aynı olmuyor. Benim ilk motorum kubaydı ve ikinci sahibi çok memnun hala 3 yıl oldu aküsü yeni gibi, sadece ufak tefek sorunlar çıkardı bana. Soruna gelirsek bana subablardan gibi geldi. Motor ısınana kadar problem yok, 15 20 yol yaptıktan sonra motor iyice ısınıyor ve sorun ondan sonra meydana çıkıyor, yani burada hatalı parça genleşmeden dolayı hata veren parça, o parçayı bulmak önemli. Servis olayına gelirsek, servis falan hikaye. Senin şu sorununa çözüm buldu buldu, bulamassa kullanıcı hatası deyip çıkarlar işin içinden. Tekrar götür derim servise, derdini iyice anlat ve kesin çözüm istediğini söyle geçici çözüm değil. Garantisi olan ürün sonuçta, yapılması gerekiyor. Tabi bi motosiklet 800 km de nasıl böyle ciddi bi sorun ortaya çıkarır anlamak mümkün değil, çinlide olsa.

Erdost
03 Şubat 2016, 11:29
Ateşleme ile ilgili bir sorun var bence.Bu kadar erken km'de neden buji bozulur.Buji'yi bozan etken sorunun kaynağı olabilir.Aynı sorunu birkaç sefer yaşamanız durumunda, motosikleti yenisi ile değiştirmek zorundalar.Yetkili servise götürün, tutanak tutun yada resmi bir evrak alın.Gerekirse sonraki süreçte lazım olacak.

mücahit1
03 Şubat 2016, 13:46
Cumali petrolden falan aldın herhalde benzini karbüratör tıkanmış benim gözlemimce

EmreKocyigit
03 Şubat 2016, 13:57
Buyuk ihtimalle karburatorle alakali bendede olmustu aynisi ufak bi ayarla kendine gelir

John47
03 Şubat 2016, 14:10
Hatayı çin malı bir motosiklet almakla yapmışsın, gerçi hepsi aynı olmuyor. Benim ilk motorum kubaydı ve ikinci sahibi çok memnun hala 3 yıl oldu aküsü yeni gibi, sadece ufak tefek sorunlar çıkardı bana. Soruna gelirsek bana subablardan gibi geldi. Motor ısınana kadar problem yok, 15 20 yol yaptıktan sonra motor iyice ısınıyor ve sorun ondan sonra meydana çıkıyor, yani burada hatalı parça genleşmeden dolayı hata veren parça, o parçayı bulmak önemli. Servis olayına gelirsek, servis falan hikaye. Senin şu sorununa çözüm buldu buldu, bulamassa kullanıcı hatası deyip çıkarlar işin içinden. Tekrar götür derim servise, derdini iyice anlat ve kesin çözüm istediğini söyle geçici çözüm değil. Garantisi olan ürün sonuçta, yapılması gerekiyor. Tabi bi motosiklet 800 km de nasıl böyle ciddi bi sorun ortaya çıkarır anlamak mümkün değil, çinlide olsa.

Çin alarak aldığım riskler var belki ama mondial de Türkiye'de belki %50 belki daha fazla pazarı elinde bilindik bir marka diye özellikle tercih ettim



Ateşleme ile ilgili bir sorun var bence.Bu kadar erken km'de neden buji bozulur.Buji'yi bozan etken sorunun kaynağı olabilir.Aynı sorunu birkaç sefer yaşamanız durumunda, motosikleti yenisi ile değiştirmek zorundalar.Yetkili servise götürün, tutanak tutun yada resmi bir evrak alın.Gerekirse sonraki süreçte lazım olacak.

Buji çatlamış o zaman, servis bunların kronik sorunu olduğunu genelde olduğunu falan söylemişti. En iyisi yetkili servisi bindiricem arkama öyle yoksa sorunu görmezden gelmeye çalışıyor anlaşılan. İyi niyetli müşteri olma zamanı geçti artık gerekirse her türlü çirkefliği yaparım yasal olarak sorun olmadığı sürece

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------


Buyuk ihtimalle karburatorle alakali bendede olmustu aynisi ufak bi ayarla kendine gelir


Cumali petrolden falan aldın herhalde benzini karbüratör tıkanmış benim gözlemimce

Benimde aklıma ilk gelen şeylerden birisi oydu ama benzini hep aynı yerden alıyorum Aytemiz, hem öyle olsa her zaman olması lazım değil mi ? Motor soğuk olduğunca gerçekten mükemmel sorunsuz bastın mı gidiyor olması gerektiği gibi bir süre sonra oluyor bu 3 ya da 4 kez soğuktan çalıştırdım başta sorun yok daha sonra aynı sorun meydana geldi

mücahit1
03 Şubat 2016, 14:14
Şöyle düşün bi süzgeç var birkaç defa kullandın ama bitersen sonra tıkanır gelmez

John47
14 Şubat 2016, 19:29
3 Şubatta bırakıp 5 şubatta aldım motoru, buji kapağı mı bir şey nemlenmiş dedi, para istemedi. Herhangi bir işlem yaptı mı yapmadı mı bir fikrim yok hiç güven vermiyor adam ama şuanda sorun yok motorda