PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250R Çalışmama Problemi



ToHaNS
30 Ocak 2016, 19:51
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Model CBR 250R sahibiyim. Hava güzel olduğu müddetçe motosikletimi yatırmayı sevmiyorum garajda 2 saat dahi olsa gezip gelirim genelde. Bugün de yine 2-3 saatlik bir gezinin ardından motosikletimi garajımın önüne yanaştırdım içeri girecekken karşı komşum ve çocukluk arkadaşımla rastlaşınca;

Motoru kırmızı düğme aracılığı ile durdurdum ama kontak açık vaziyetteydi. Ayak üstü sohbet uzadı ve yaklaşık 2 saat kadar sürdü motoru tekrar çalıştırmak istediğimde ekranda görüntü yoktu. Kontağı kapattım açtım denedim ama hiçbir tepki yok motorda. Servisi aradım üzerine durumu izah ettim Pazartesi bir şekilde vurdurarak çalıştırın getirin bakalım dedi. Öyle deyince bende bekleyemedim. Motorda vurdurarak çalıştırmanın zararlı olduğunu biliyorum ama servis dediyse bir şey olmaz herhalde dedim ilk seferinde çalıştı motor biraz gaz vererek belki aküyü sarj eder falan dedim 2-3 dakika çalıştıktan sonra deneme amaçlı gazı bıraktım motor durdu ekran tekrar gitti. Tekrar vurdurdum motoru ikinci defa, bu defa yine 5-6 bin devirde ben gazı bırakmasam da motor kendiliğinden çalışmayı durduruyor. Hatta çalıştıktan sonra tekrar garajın önüne geldiğimde motosiklet sabit dururken gösterge 50 Km hızdan yavaş yavaş düşmeye başlıyordu debriyaj sıkılı ara gaz veriyorum ben gaz verdikçe göstergede hız artıyor yavaş yavaş düşüyor. Böyle bir durum. Sonra çok zorlamadım tekrar garaja koydum.


2015 Model ve 1900 km de motosiklet. Motor çalışmıyor şuan benim servise götürme şansım yok, başka bir usta getirip göstersem garantili motor servis kıllık eder mi garanti konusunda bilmiyorum. Aküyü söküp şarj etsem falan diye. sorun aküden mi onu da bilmiyorum. Ne yapabilirim acaba? Bu garantili olduğu için ücretsiz yol yardım ekipleri falan yok mu acaba sonuçta garajımın önünde değil dağın başında da kalmış olabilirdim.

seta34
30 Ocak 2016, 21:09
Ayakustu 2 saat muhabbet mi ettiniz hemde kontak acik halde. Mantiken bile o akü her turlu biter. Calistirip otobana cikin teker dondukce aku sarj olur diye biliyorum 50-60 km dolasin oyle kendini toplar. Bendede olmustu aynisi arkadasim sagolsun benzini bitirip kontagida acik birakmisti biraz gezince duzelir

ToHaNS
30 Ocak 2016, 21:16
Ayakustu 2 saat muhabbet mi ettiniz hemde kontak acik halde. Mantiken bile o akü her turlu biter. Calistirip otobana cikin teker dondukce aku sarj olur diye biliyorum 50-60 km dolasin oyle kendini toplar. Bendede olmustu aynisi arkadasim sagolsun benzini bitirip kontagida acik birakmisti biraz gezince duzelir

Valla öyle oldu biraz. Ayak üstü 2 saat :)
Motosiklet çalıştıktan sonra kendi kendine durmasa sıkıntı yok çıkar otobana gerekirse bir depo benzin de yerim gezmek için bahane arıyorum zaten ama ben motosikleti vurdurarak çalıştırsam dahi daha 200 mt gitmeden gazı kesmesem de yüksek devirde v.s. stop ediyor otobana çıkabileceğimi zannetmiyorum.

seta34
30 Ocak 2016, 21:37
Motorun beynine birsey olmamistir insallah benim aklima bu geliyor :) bendede benzin bittiginde vurdurdum calisti stop etti 2-3 kere boyle denedim aynisi oldu en sonunda hic gazi kesmeden gidince duzelmisti

ToHaNS
30 Ocak 2016, 21:46
Motorun beynine birsey olmamistir insallah benim aklima bu geliyor :) bendede benzin bittiginde vurdurdum calisti stop etti 2-3 kere boyle denedim aynisi oldu en sonunda hic gazi kesmeden gidince duzelmisti

Teknik olarak motosikletten anlamam ama, yanlış bilmiyorsam akü koltuğun altında aküyü söküp şarj ettirsem denesem acaba garanti ile ilgili bir problem çıkar mı onun tereddütünü yaşıyorum.

ben servisi aradığımda telefona çıkan ustaya anlattığımda o da bana ya akü bitmiştir ya da sigorta atmış olabilir dedi. Tüm parçaların randımanlı çalışması için üreticiler yılda 10.000 - 12.000 km öngörüyorlar sizin motosikletin bu değerlere göre aldığınız tarihten bu güne yaklaşık 3.000 km civarı olması gerikirken 1900 km de siz çok fazla kullanmamışsınız motoru, motor yatmış bu da akünün tam performanslı çalışmamasına neden olmuş olabilir falan dedi :) Benim bundan anladığım kardeşim sen servise gelirsen ve bu sorunu garanti kapsamında yaptırmak istersen yemezler canım elini cebine atacaksın kullanıcı hatası diyeceğiz olarak anladım :)

bursagsli
30 Ocak 2016, 22:15
Eğer çok zorda kalmadıkça yani dağ başında ıssız bir yerde kalmadıkça motoru vurdurma dişleri kırma ihtimalin var
Kontağı 2 saat açık bıraksan akü hemen bitmez motor aküyü şarj etmiyorda olabilir
İlk olarak aküyü şarj ettir birde motor çalışırken akü başlarına gelen kabloları ölçmeyi dene

drumstar
30 Ocak 2016, 23:20
Akü tamamen bitmiş sanırım. Bence bu halde çalıştırmak motor için sağlıklı olmaz. Aküyü söküp biyerlerde şarja verirseniz en azından bir iki saat için motorun hayatı için daha iyi olur.

onurerdem
31 Ocak 2016, 01:24
Öncelikle iyi geceler. Aynı konudan bende müzdaribim. Motorsikletim 2012 model.( motorsiklet yirmi günden beri çalıştıramadım ve kontak açıldığında hiç ışık yoktu. Arabamdan takviye yapıyorum çalışıyor ama takviye kablosunu çıkardığım an göstergelerden yazı siliniyor ve sadece mavi ekran kalıyor. Birkaç saniye sonrada motor stop ediyor. Siz çözüme ulaştınız mı?

Mamba09
31 Ocak 2016, 01:29
Öncelikle iyi geceler. Aynı konudan bende müzdaribim. Motorsikletim 2012 model.( motorsiklet yirmi günden beri çalıştıramadım ve kontak açıldığında hiç ışık yoktu. Arabamdan takviye yapıyorum çalışıyor ama takviye kablosunu çıkardığım an göstergelerden yazı siliniyor ve sadece mavi ekran kalıyor. Birkaç saniye sonrada motor stop ediyor. Siz çözüme ulaştınız mı?

akünü bi şarja ver dostum. şarj etsinler tak. yine aynısı olursa akün ölmüş demektir. bu arkadaşın durumu başka. bu arkadaş aküyü tamamen bitirmiş far açık kaldığından dolayı vs. aküyü şarj etmesi için motoru çalıştırıp turlaması gerek 1 saat falan. e motoru çalıştıracak dermanı yok akünün :)

istanbu_gezg
31 Ocak 2016, 01:39
Teknik olarak motosikletten anlamam ama, yanlış bilmiyorsam akü koltuğun altında aküyü söküp şarj ettirsem denesem acaba garanti ile ilgili bir problem çıkar mı onun tereddütünü yaşıyorum.

ben servisi aradığımda telefona çıkan ustaya anlattığımda o da bana ya akü bitmiştir ya da sigorta atmış olabilir dedi. Tüm parçaların randımanlı çalışması için üreticiler yılda 10.000 - 12.000 km öngörüyorlar sizin motosikletin bu değerlere göre aldığınız tarihten bu güne yaklaşık 3.000 km civarı olması gerikirken 1900 km de siz çok fazla kullanmamışsınız motoru, motor yatmış bu da akünün tam performanslı çalışmamasına neden olmuş olabilir falan dedi :) Benim bundan anladığım kardeşim sen servise gelirsen ve bu sorunu garanti kapsamında yaptırmak istersen yemezler canım elini cebine atacaksın kullanıcı hatası diyeceğiz olarak anladım :)

birz geç olabilir ama benimde cbr varken kanım kaynıyordu :D alyan takımı ile aküyü çıkar başka bir motora takabilrisin veya akücüye gidip şarj ettirebilrisin kendini açacacak akdar şarj varsa gerisi problem olmaz senin için

onurerdem
31 Ocak 2016, 01:56
Cevabın için teşekkür ederim. Arabadan takviyeyle olmaz sanırım bu iş. Mutlaka şarja vermem gerekiyor sanırım.

PSecurity
31 Ocak 2016, 12:47
... [Edit]...<<<<<<<< Edit

ToHaNS
31 Ocak 2016, 12:53
Çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için. Ortak kanı akünün son haddine kadar kullanılmış olması galiba :)

Zaten aküyü söküp şarja götürmemek için kendimi zor tutuyorum. Yani hava güneşli değil ama soğuk da değil evde böyle oturmak çok zoruma gidiyor...

Ben aküyü söküp şarj ettirip tekrar taksam problem çözülür veya çözülmez bilemiyorum ama garanti konusunda servis sıkıntı çıkartır mı acaba? Fikri olan var mı?

PcK0PaT
31 Ocak 2016, 13:52
Çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için. Ortak kanı akünün son haddine kadar kullanılmış olması galiba :)

Zaten aküyü söküp şarja götürmemek için kendimi zor tutuyorum. Yani hava güneşli değil ama soğuk da değil evde böyle oturmak çok zoruma gidiyor...

Ben aküyü söküp şarj ettirip tekrar taksam problem çözülür veya çözülmez bilemiyorum ama garanti konusunda servis sıkıntı çıkartır mı acaba? Fikri olan var mı?

Senin aküyü sökü şarj etmeni servis anlamaz ki. Yani akü bağlantı kısımlarında veya motora sabitleme kısımlarında garanti bantı fln varsa o ayrı tabi. Anlasa bile akü değiştirilebilir sarf malzeme garantiyle alakası yok. Bence akünü sök güzel bi sarj ettir. Sonrası olmadı servis.

ToHaNS
31 Ocak 2016, 21:34
Senin aküyü sökü şarj etmeni servis anlamaz ki. Yani akü bağlantı kısımlarında veya motora sabitleme kısımlarında garanti bantı fln varsa o ayrı tabi. Anlasa bile akü değiştirilebilir sarf malzeme garantiyle alakası yok. Bence akünü sök güzel bi sarj ettir. Sonrası olmadı servis.

Garanti bandı v.s. bir şey yoktu vidaların üzerinde bir işaret boya conta v.s hiç bir şey yoktu. Aynen sizlerinde dediği gibi söktüm aküyü bir yerden şarj ettirdim 1 saat kadar ve tekrar taktım motoruma eski canavar haline geri döndü çok şükür 100 km 'de gezdim bir problem yok.

Herkese ilgi ve alakasından ötürü çok çok teşekkür ediyorum.

onurerdem
31 Ocak 2016, 23:27
Arkadaşlar bende aküyü söktüm ve sanayide şarj etmeyi denedim. Yarın akşam veririz dediler ama olacağını sanmıyorum. Gidip select marka bi akü buldum ve aldım. Tek marşta çalıştı motorsiklet. Acaba bu select marka hakkında deneyen yada bilgisi olan varmı? Zira içim hiç rahat değil.

megruz
01 Şubat 2016, 16:32
sigortalarla atmış olabilir aynı durum benımde başıma gelmişti vurdurarak çalıştırdık bi şekilde bi süre sonra normale döndü diyip gazı bıraktım stop etti gösterge ekranı tamamen gelmedi kontağı çevirdiğim halde.. Akünün oralarda beyne giden bir sigorta var o yanmış olabilir etrafına bakırtel sarıp tekrar takın sorun düzelecektir yinede servise götürün. yardımcı olamadıysam tekrar yazın daha detaylı şekilde halletmeye çalışırım.

seta34
01 Şubat 2016, 16:54
Garantinin akuyle oyla buyla alakasi yok garanti sadece mekanik kisimla ilgili. Sen sarj et zaten anlamazlar

hacidede
14 Temmuz 2021, 01:46
alakalı olduğu için eski konuyu hortlatıyorum. 2013 model 250r var ve geçenlerde eski akü çalıştırmaz olduğu için yeni akü alıp taktım. 2 gün sonra akü tamamen boşaldı. aküyü götürüp şarj ettirdim tekrar taktımi yine 2 gün sonra akü boşaldı. bu defa motoru tamirciye götürdüm. tamirci biraz baktıktan sonra, ön farın aşırı akü tükettiğini söyleyip bir kapama düğmesi koydu. aküyü tekrar şarj edip taktı. bu defa 10 gün kadar kullandım herhangi bir problem olmadan. ancak bugün öğle civarı akü yine bitti, motor çalışmaz oldu. aküyü tekrar şarj ettirdim, akşama kadar 60km kadar yol yaptım. akşam olduğunda motor tekrar çalışmaz oldu. kontak açınca göstergeler çalışıyor ancak marş basınca gösterge ekranı tamamen kayboluyor. şimdi bunun sorunu statör sargı mı, yoksa konjektör mü olduğuna emin olamıyorum. yan sanayi sargıların uzak durulması gerektiğin duyuyorum ancak orjinal olanı da pahalı olduğu için, sargıyı tekrar sarım yaptırmak geliyor aklıma. ancak sorun konjektör ise ona bir çare bulamadım. öneri yada fikriniz varsa minnettar olurum arkadaşlar.

Kural [ Z ]
14 Temmuz 2021, 12:22
alakalı olduğu için eski konuyu hortlatıyorum. 2013 model 250r var ve geçenlerde eski akü çalıştırmaz olduğu için yeni akü alıp taktım. 2 gün sonra akü tamamen boşaldı. aküyü götürüp şarj ettirdim tekrar taktımi yine 2 gün sonra akü boşaldı. bu defa motoru tamirciye götürdüm. tamirci biraz baktıktan sonra, ön farın aşırı akü tükettiğini söyleyip bir kapama düğmesi koydu. aküyü tekrar şarj edip taktı. bu defa 10 gün kadar kullandım herhangi bir problem olmadan. ancak bugün öğle civarı akü yine bitti, motor çalışmaz oldu. aküyü tekrar şarj ettirdim, akşama kadar 60km kadar yol yaptım. akşam olduğunda motor tekrar çalışmaz oldu. kontak açınca göstergeler çalışıyor ancak marş basınca gösterge ekranı tamamen kayboluyor. şimdi bunun sorunu statör sargı mı, yoksa konjektör mü olduğuna emin olamıyorum. yan sanayi sargıların uzak durulması gerektiğin duyuyorum ancak orjinal olanı da pahalı olduğu için, sargıyı tekrar sarım yaptırmak geliyor aklıma. ancak sorun konjektör ise ona bir çare bulamadım. öneri yada fikriniz varsa minnettar olurum arkadaşlar.

Sardırmaya kalkarsanız, işini doğru yapan birisinin sizden alacağı para yenisinden daha fazla olacaktır.

Teknik bilginiz ve alet edavat varsa kendiniz, yoksa işini bilen gerçek bir tamirci veya yetkili serviste konjektör ve statoru ölçtürün. Durum söylediğiniz gibiyse her ikisinin de değiştirilmesi gerekebilir, ama siz ölçüm yaptırmadan kesinlikle ezbere "-İkisi de yanıktır sipariş verelim gelsin" tarzında söylemlere kulak asmayın, ölçülüp kontrol edilmesi konusunda ısrarcı olun.