PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Kablolarının Verimliliği ve Çabuk Marş Alması



enxdesign
25 Ocak 2016, 05:38
Selamlar,

Resimde gördüğünüz ürün 120 dolara satılıyor. Sanırım kablolar daha verimli olduğu için daha çabuk marş almasını sağlıyor.

Bu kabloların verimliliğini sağlayan şey nedir? 3 kablo 120 dolar. Altın kaplama olsa daha pahalı olurdu :)

Buna alternatif bir ürünü nasıl yapabiliriz? İşin sırrı nedir?


http://i.ebayimg.com/images/g/0NwAAMXQhpdRs~Az/s-l500.jpg

http://www.ebay.com/itm/Ducati-848-1098-1198-Starting-Starter-Upgrade-Kit-Bike-starts-in-1-second-/150435167604

Mertcan39
25 Ocak 2016, 05:42
altın en iyi iletkenlerdendir çok kaliteli bakır olabilir

nzm75
25 Ocak 2016, 08:21
Düşük ayar altın olabilir ama fiyatı öyle orantilama demirin tonu kaça ama orta ayağa 500 tl istiyorlar

Thracian
25 Ocak 2016, 08:38
Açıklamada yazdığına göre kablo prinç kaplamaymış.Kutup başları da çelikmiş.

M.balibey
25 Ocak 2016, 08:42
açıklamadaki fotolardan anladığım kadarıyla orjinal kablodan daha kalın ince kablonun direnci daha çok olur mantığı düşünülmüş olabilir bu kablolar yine kalın hoperlör kablolarında metresi 100 dolara bile kablo var

Mertcan39
25 Ocak 2016, 08:47
çelik özlü alüminyumun iletimi daha az neden öyle yaptılar acaba

UNdocab
25 Ocak 2016, 09:17
Sen/Ben para verdikten sonra dam neden satmasın ki?

Olcay Avşar
25 Ocak 2016, 10:23
Alternatifi, hatta daha iyisi daha ucuza da mal olabilir.

Fakat asıl önemli olan şey şu;

senin (motorunun) buna gerçekten ihtiyacın var mı? yoksa "üretilmiş satılıyor, birileri de alıyor. kesin işe yarıyordur" mantığında mısın?

Amerikan atasözü müydü? "çalışıyorsa kurcalama"

ZümeR
25 Ocak 2016, 11:18
Giriş:
Ulen kimya elektronik bilgimiz olmasa yicekler valla..
Elektrik iletimini Altın dan sonra en iyi ileten element saf bakır dır.
Bakır, altın gibi saf hali ile korozyona, eğilip bükülmeye, gerilmeye, ısınmaya pek mukavemet gösteremez.

Gelişme:
Bu yüzden korozyon veya mukavemet dayanımını artırıcı bazı alaşımlar yapılır.
krom,alüminyum,fosfor,demir,kalay,nikel gibi elementler bu asil metalin hidrojen gevrekliği ve gerilme korozyon dayanımını artırır.
Bakırın içerisine giren diğer elementlerin oranı arttıkça iletkenliği zayıflar.
Prinç kaplama korozyon, oxidasyon dayanımı içindir.

Sonuç:
Akü için 125 Amper, 300/500 Volt gerilim dayanımlı, 11 mm çok telli bakır, İzolesi nitrilli pvc
olan bir kablo bundan daha ucuza gelecektir.

Bu kadar para 2 karış kabloya verilmez..

http://www.comcavi.it/wp-content/uploads/2015/02/H01N2-D.jpg

enxdesign
25 Ocak 2016, 16:55
Alternatifi, hatta daha iyisi daha ucuza da mal olabilir.

Fakat asıl önemli olan şey şu;

senin (motorunun) buna gerçekten ihtiyacın var mı? yoksa "üretilmiş satılıyor, birileri de alıyor. kesin işe yarıyordur" mantığında mısın?

Amerikan atasözü müydü? "çalışıyorsa kurcalama"

Marşın daha bastığını ve bu sayede motorun daha çabuk çalıştığını videolardan izledim.
İki koca silindiri hareket ettirirken marşın zorlanmasının normal olduğunu söylüyorlar. Bu yüzden marş dişlilerini yemeden, böyle bir şeyle çalışma sürecini hızlandırmak istiyorum.


Giriş:
Ulen kimya elektronik bilgimiz olmasa yicekler valla..
Elektrik iletimini Altın dan sonra en iyi ileten element saf bakır dır.
Bakır, altın gibi saf hali ile korozyona, eğilip bükülmeye, gerilmeye, ısınmaya pek mukavemet gösteremez.

Gelişme:
Bu yüzden korozyon veya mukavemet dayanımını artırıcı bazı alaşımlar yapılır.
krom,alüminyum,fosfor,demir,kalay,nikel gibi elementler bu asil metalin hidrojen gevrekliği ve gerilme korozyon dayanımını artırır.
Bakırın içerisine giren diğer elementlerin oranı arttıkça iletkenliği zayıflar.
Prinç kaplama korozyon, oxidasyon dayanımı içindir.

Sonuç:
Akü için 125 Amper, 300/500 Volt gerilim dayanımlı, 11 mm çok telli bakır, İzolesi nitrilli pvc
olan bir kablo bundan daha ucuza gelecektir.

Bu kadar para 2 karış kabloya verilmez..

http://www.comcavi.it/wp-content/uploads/2015/02/H01N2-D.jpg

Bu bahsettiğin kabloyu akü kablosu olarak kullanabiliriz yani. Ama nereden bulacağız?

bestamik19
26 Ocak 2016, 09:50
zümeR konuya geniş açılı açıklık getirmiş. Teşekkürler.

M.balibey
26 Ocak 2016, 10:00
Marşın daha bastığını ve bu sayede motorun daha çabuk çalıştığını videolardan izledim.
İki koca silindiri hareket ettirirken marşın zorlanmasının normal olduğunu söylüyorlar. Bu yüzden marş dişlilerini yemeden, böyle bir şeyle çalışma sürecini hızlandırmak istiyorum.



Bu bahsettiğin kabloyu akü kablosu olarak kullanabiliriz yani. Ama nereden bulacağız?

kaynak kabloları var bu kalınlıklarda onlar kullanılabilir sanırım

ZümeR
26 Ocak 2016, 11:24
Kablonun üzerinde yazıyor
H01N2

Bu kablonun izolesi 160 °C ısıya kadar dayanım gösteriyor ve alev almadan yapısal bozunuma uğruyor. Bu ısıya nasıl ulaşır motorda ? Ulaşamaz..
Sadece kısa devreye maruz kalırsa üzerindeki anma gerilimi bu ısıya ulaşmasını sağlar.
Aslına bakılacak olursa motorumuzdaki sigortalar buna mahal vermeden akımı keser.
Bizimki sadece tedbir.

Akünün voltajına göre değil, amperine (gücüne) göre kablo kesiti artar.
Motosiklet aküleri için 5mm kesitli çok damarlı kablo işinizi görecektir.

Hurdacıya bile gitseniz 1 karış 5-10mm lik çok damarlı kablo bulabilirsiniz.

Arkadaşın dediğin gibi kaynak makinasının problarında bu kablonun kullanıldığı görürsünüz.

Olcay Avşar
26 Ocak 2016, 11:42
Erhan ERDİL kablo imalatı yapıyor, fikir alınabilir.

bassturbin
26 Ocak 2016, 12:10
Sizin motor kışın hariç kaç saniyede çalışıyor normalde soğukken sabahları?

Erhan Erdil
26 Ocak 2016, 13:44
İlandaki kablonun uzunluğu ve kablo kesiti hakkında bilgi göremedim kablolarda bakır başlık kullanılmış, üzeri ısı makaron ile yalıtılmış, galiba 3 tane de özel kılıfı var. Bu malzemelerin fiyatı için 120$ çok fazla. Eğer kendin yapacaksan motorda standart kullanılan kablonun kesitinden kalın veya ince bir kablo kullanmanı tavsiye etmem. Tam kesiti söylersen sana daha iyi bilgi verebilirim. Motosiklet için 10mm² kesitli kablo yeterli olacaktır ama tam kesit belirlemek için akünün amperini bilmek gerekiyor. Kablo kalitesini ZümeR'in söylediği gibi bakırın içine katılan malzemeler belirler hiçbir zaman saf bakır telli kablo kullanılmaz. Piyasada çok çeşitli akü kabloları mevcut her zaman pahalı olan iyi ürün anlamına gelmiyor. Ucuz alaşım karıştırarak bakırın kalitesini düşürenler, bakır tellerin arasına alüminyum tel koyanlar bile var bunu tespit etmek tüketici için güç. Kablonun kesiti içindeki kullanılan telin çapı ve tel sayısı ile belirleniyor. İnce ve çok telli yapılan kablolar daha esnek olur, daha az tel sayısı ve kalın tel çapı ile sert kablo elde edersin. Akü kablolarında yaklaşık 0.38mm tek tel çaplı bakır kullanılıyor tel sayısına göre de kablo kesiti ortaya çıkıyor, akü kablolarının dışı pvc izolasyonludur. Kaynak kablolarındaki bakırın tel tek çapı biraz daha fazla olup izolasyonu kauçuktur ama 10mm çaplı kaynak kablosu bulman zor. Örnek vermek gerekirse 10mm çaplı kablonun içinde 0.38mm lik 80 adet tel olacaktır.

Sen kablonun en kalitelisini alsan bile bağlantılarını düzgün yapmaz isen verim alamazsın. Kablo pabucunun bakır olması avantajdır piyasada daha çok çelik kullanılıyor. Pabucun kabloya güçlü bir pres ile takılması lazım elle sıkıştırmalar iyi olmayacaktır iyi verim almak için pabuç kesinlikle kabloya lehimlenmeli, kablo gereğinden fazla uzun tutulmamalı.

Fiyat konusunda fikir vermesi için 10luk kablonun perakende metre fiyatı maksimum 5 TL civarındadır. Yeni hazırlayacağın kablonun motorda standart gelenden farklı performans göstereceğini düşünmüyorum. İlandaki videoyu da pek inandırıcı bulmadım karşılaştırmada kullanılan 2 kabloyu da görmek gerekir, sanırım ilk kablo eski ve sorunlu olabilir.

ozgurfs
26 Ocak 2016, 17:53
hadi diyelim bu kabloyu aldık diğer tesisat kabloları bununla aynı değerde ve kalitede mi ?

Olcay Avşar
26 Ocak 2016, 18:46
enxdesign

havalar zaten motora binilecek gibi değil, sen akü kablonu sök Erhan'a gönder. Aynı boy ve kalınlıkta fakat daha kaliteli bir kablo hazırlayıp başlıklarını bastırsın.

Kablosu, presi, işçiliği, lehim kazanına batırılması vs 50-70 TL arasında bir maliyeti ancak olur.

Tabi Erhan kabul ederse :mrgreen:

Hasan7
26 Ocak 2016, 20:06
Arkadaşlar motorun kolay çalışması ilk başlangış devrinin yüksekliği ile ilgili değil, içine aldığı yakıt karışımının düzeyi ve bunu yakıp yakamamasına bağlı, bende 87 şahin var malum havalar soğuk akü sabah ilk çalıştırmada güçsüz oluyor motoru zordan döndürüyor fakat çalışıyor, yazın benzine boğduğu zaman akü dolu olup hızlı çevirmesine rağmen çalışmıyor.
Siz akü kablosunu boşverip o paraya daha güçlü ateşleme bobini, buji kablosu ve iridyum yada platinium buji alırsanız motorunuz çok çok daha rahat-hızlı çalışıp daha az yakıp daha iyi gitmeye başlar

enxdesign
27 Ocak 2016, 04:15
Detaylı yorumlar ve cevaplarınız için teşekkür ederim. Gerçekten çok açıklayıcı bilgiler yazmışsınız.

Şimdilik akü ve benzinle alakalı olarak birkaç değişiklik yapacağım. Benzin aldığım yeri değiştirdim, bu da bir ihtimal olabilir.

Standart akü Yuasa YT12B-BS 12Volt 10Amper. Daha güçlü marş için amperi yüksek olan birşey mi lazım (bunun gibi Yuasa (YT14B-BS))?

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

Benim sorun olarak gördüğüm şey sanıyorum bu motorlar için standart bir durum.

http://www.ducati-superbikes.com/index.php/topic/21492-hard-starting-1198/

aytacaksel
27 Ocak 2016, 10:17
bu kablolar elektrigi dahami hizli iletiyormus? :)))))))