PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni akü aldım o da bitti



aritmik
16 Ocak 2016, 23:19
Merhaba.

Bende bir Honda CBR 250R var. Xenon fark takılı. Taktıktan 1-2 ay sonra yolda giderken motor istop etti. Çalıştırmaya çalıştığımda marş motoru dönemiyordu. Işıklar sönüktü. Şarj etmeye çalıştık ama akü zaten eskiydi ben de yeni aldım. Üstünde olan orijinal aküden aldım. Taktım ve sorunsuz çalıştı. Birkaç gün sürdüm bu şekilde. Sonra kar kış gelince tekrar garaja kapattım. 3 gün geçti bir çalıştırayım dedim garajda hemen çalıştı. 10-15 dakika o şekilde bıraktım. Garajda kapalı kalınca ısınmış ve fan açmış. Sonra kontağı kapattım ve tekrar çalıştırmayı denedim. Işıklar yine sönük oldu. Çalışmadı. Xenon'u söktüm yine çalışmadı. Sorun nedir sizce?

Bu arada olayın Xenon ile ilgili olduğundan emin değilim.

Burada sıcaklık -25'lere kadar düşüyor. Onun etkisi var mı bilmem. Ama aynı garajda başka motorlar da var. Onlarda akü sorunu yok.

Mertcan39
16 Ocak 2016, 23:29
akü tam şarj oluyormu onu ölçtürün belkide rolantide fan açması akünüzü yemiş olabilir

aritmik
16 Ocak 2016, 23:38
Yarın şarj alıp almadığını baktıracağım ama önce aküyü şarj etmeliyim. Akü beslemeli olduğu için de vurduramıyorum.

macremmm
16 Ocak 2016, 23:46
Yeni akü takıldığında her zaman bence kaçak olup olmadığı kontrol edilmelidir belkide sisteminizde bir kaçak vardır yada xenon montajı yapılırken usta bir kaçağa sebebiyet vermiş olabilir kontrol ettirmeniz de fayda var bence

ardacik
17 Ocak 2016, 00:00
Motorunu oldugu yerde calistirdigin icin akuden yemissin ustunede fan acmis ve durmasini bekleyip kapamissin motorunu orda zaten akun bitmistir die dusunuyorum normalde caliatirsiginda bi 10 dk surmen lazim motorun akusunun bitmemesi icin

Nikkfurie
17 Ocak 2016, 00:00
büyük ihtimal dinamo sargısında yanık vardır...ölçümden sonra belli olacak eski akünü atma sağlamdır

aritmik
17 Ocak 2016, 00:16
Motorunu oldugu yerde calistirdigin icin akuden yemissin ustunede fan acmis ve durmasini bekleyip kapamissin motorunu orda zaten akun bitmistir die dusunuyorum normalde caliatirsiginda bi 10 dk surmen lazim motorun akusunun bitmemesi icin

Umarım öyledir. Yarın şarj edip deneyeceğim. Sonucu buraya yazacağım. Teşekkürler cevap için.

aritmik
19 Ocak 2016, 18:37
Herkese merhaba. Aküyü şarj ettirdim. Tam dolana kadar şarjda kaldı. Motora taktım çalıştı. Sorun yok şuan. Değerini ölçtürdüm, 11,9 çıktı. Yani olması gerekenin altında. Motosikletçime sorudum "xenon'un fişini çıkarırsanan biraz idare eder" dedi. Buradan 300 km yol gideceğim. O yol için fazlasıyla yeter dedi. Sanırım dinamonun tellerinde sorun varmış. Yardımlarınız için teşekkürler.

cbr1907
21 Ocak 2016, 22:52
Hocam akuye ölçü aleti bağlayıp devri yükselttiğinizde voltaj da artıyor mu onu denemeniz gerek. Düşük devirde yeterli akımı üretemez alternator. Konjektorunuz de de problem olabilir.

Nikkfurie
21 Ocak 2016, 23:13
Herkese merhaba. Aküyü şarj ettirdim. Tam dolana kadar şarjda kaldı. Motora taktım çalıştı. Sorun yok şuan. Değerini ölçtürdüm, 11,9 çıktı. Yani olması gerekenin altında. Motosikletçime sorudum "xenon'un fişini çıkarırsanan biraz idare eder" dedi. Buradan 300 km yol gideceğim. O yol için fazlasıyla yeter dedi. Sanırım dinamonun tellerinde sorun varmış. Yardımlarınız için teşekkürler.



yukarıda da yazmıştım,tel dediğiniz dinamo sargısı yanık..

normalde 14,2 ve 14,5 volt arasında görmelisin o değeri 11,9 çok düşük..

bu şekilde kullanırsan yeni aküyü de öldürürsün hatta konjektörün de gidebilir..

elektronik konjektörler çok pahalıdır dikkat !!

adm12
21 Ocak 2016, 23:21
Eğer akün şarj almıyorsa regülatör(yada konjektör deniyor)ve regülatöre giden kabloyu kontrol ettir. Regülatör arzalıysa yada kabloda sıkıntı varsa akü şarj etmez. Bu sebepten yolda kalmışlığım var.