PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : baslangic icin Dusuk cc sart mi ?



stupid
05 Ocak 2016, 14:19
21 yasindayim daha once az cok motor tecrubem oldu ama cok degil .3-5 bin km.

Enduro motor alacagim daha cok cross ve dag icin. 125cc ler cok pahali onun yani sira 600, 400cc dual sportlar daha ucuz eski olduklari icin. Ben zaten 1.90 110kiloyum 125cc motor ile 80 anca yapiyorum otobana ciktigimda falan en sagdan gitmek istemiyorum 10 yildir bisiklet surerim artik yavas gitmekten sikildim dogrusu. Ne dersiniz ? Dusundugum motor husq te610 , 50bg ama max hiz 160. Sizce 125 mi , 250 mi yoksa direk 600cc ile mi girmeliyim olaya ? Almanyadayim burda zaten hizli gidemem istesemde heryerde kamera var ceza odemekten cigerim solar ama dag bayira vurdugumda bu kiloyla 125cc cok yeterziz gelicek gibi dusunuyorum.

Darkfriairs
05 Ocak 2016, 14:34
Sen yinede ufak ile başla. Şekle ilk zamanlarda önem verme.

stupid
05 Ocak 2016, 14:41
Sen yinede ufak ile başla. Şekle ilk zamanlarda önem verme.

Seklinden degil hocam gucsuz kalacak diye dedim. Benim kalbimde de 125cc enduro ile baslamak var boylece yukseltebilirim zamanla ve daha da tecrube edinirim , hemen sikilmam yani iside ciddiye almis olurum. Ama gercekten cok yetersiz gelecekmis gibi hissediyorum. Amacim hiz degil sadece torklu bir makina ama 100-110 u gormekte isterim sollamak icin v.b.

rehberoguz
05 Ocak 2016, 14:42
abi BMW nin memleketindesin bi F 650 GS le başla bence en azından hem boyuna kilona uygun hem enduro, kullanmaya başlarken iyi bir eğitim alırsan bence ille de düşük cc ile başlamana hiiç gerek yok derim ben.

s103r
05 Ocak 2016, 14:47
Hocam endurularda racıngler gıbı okadar ufak cc ıle başlamanıza gerek yok boy kilo zaten 125 cc sıkıntı olur 50 bg makıne uygundur

*Heka
05 Ocak 2016, 14:49
Kilo ve boylarımız neredeyse aynı, alabileceğin hiç bir 125cc motosiklet sana uygun olmayacak.

c4gin
05 Ocak 2016, 15:07
2003 model BMW F650 GS derim bende

Stunt
05 Ocak 2016, 15:29
Hocam endurularda racıngler gıbı okadar ufak cc ıle başlamanıza gerek yok boy kilo zaten 125 cc sıkıntı olur 50 bg makıne uygundur

600 cc 50 bg başlangıç motoru olur diyorsun yani ???

Erdost
05 Ocak 2016, 15:30
F650 ağırlığından ve yapısından dolayı araziye çok gelmez.Dağ bayır için cross motorlar daha uygun olur.Bence 250 cc uygundur.Hem tecrübe edinip, hemde taleplerinizin ne olduğunu daha iyi anlarsınız.Fazla dağ bayır girmem genel yol şartlarında gezeceğim derseniz Bmw ailesinin Enduro-Touring modellerine bakabilirsiniz.

ZümeR
05 Ocak 2016, 15:36
baslangic icin Dusuk cc sart mi ?

Hayır değil..

hakikiteker
05 Ocak 2016, 15:47
250cc enduro ihtiyacına ve durumuna uyar bence kardeşim.

Macit250
05 Ocak 2016, 15:48
Bu nicki çok aradınmı kardeşim

mccxcix
05 Ocak 2016, 15:54
Senin açıklamalarına uygun değil belki ama bir oku istersen yani herkesin okuması lazım, Allah gönlüne göre versin, iyi günler...
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html

stupid
05 Ocak 2016, 16:39
Senin açıklamalarına uygun değil belki ama bir oku istersen yani herkesin okuması lazım, Allah gönlüne göre versin, iyi günler...
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html

Ben ne kadar extreme sport varsa yapiyorum zaten vucudumda kirilmayan kemik sayisi az kaldi. O yuzden her an olebilirim cok umrumda degil olsem sakat kalsam arkamdan uzulecek birileri de yok. Yuksek cc yi sadece hiz sevmedigim icin almak istemiyorum. Yani altimdaki motor torkunu 140 dan sonra vericekse ben neden onu 80 le sureyim zevk alamam ki. Yavas motoru hizli surmek , hizli motoru yavas surmektenndaha zevkli geliyor bana.

polemos
05 Ocak 2016, 16:40
21 yasindayim daha once az cok motor tecrubem oldu ama cok degil .3-5 bin km.

Enduro motor alacagim daha cok cross ve dag icin. 125cc ler cok pahali onun yani sira 600, 400cc dual sportlar daha ucuz eski olduklari icin. Ben zaten 1.90 110kiloyum 125cc motor ile 80 anca yapiyorum otobana ciktigimda falan en sagdan gitmek istemiyorum 10 yildir bisiklet surerim artik yavas gitmekten sikildim dogrusu. Ne dersiniz ? Dusundugum motor husq te610 , 50bg ama max hiz 160. Sizce 125 mi , 250 mi yoksa direk 600cc ile mi girmeliyim olaya ? Almanyadayim burda zaten hizli gidemem istesemde heryerde kamera var ceza odemekten cigerim solar ama dag bayira vurdugumda bu kiloyla 125cc cok yeterziz gelicek gibi dusunuyorum.

Motosiklet boya göre Seçilen bir şey olduğu için size en az 1000 cc lazım.

MELİH
05 Ocak 2016, 16:44
en fazla 250 cc ,20 kw ya kadar bir motor uygundur diyorum..daha yükseği sıkıntı olabilir..

savinelli
05 Ocak 2016, 16:48
bu sorunun cevabı sende bence. birileri seni tanımadan ne yapıp ne yapamayacağını, hakimiyet kabiliyetini bilmeden şunu al dese ne olacak bunu al dese ne olacak? eğitimini alıp, sağ bileğine hakim olursan yüksek cc ile de hayatına devam edersin ama ölürsen de kimsenin al veya alma demesi kar etmeyecek.. vereceğin karar yaşam ile ölüm kadar değerli olabildiğinden ben olsam riske edip yüksek cc ile başlamazdım. çünkü riske girdiğin şey senin hayatın.

Janne
05 Ocak 2016, 16:55
Almanya da gönlüm rahat kullanırım oranın trafik terbiyesini gördükten sonra. Kalan kısım güç ve tecrübe. O ağır motoru kilon ve boyunla rahat başa çıkarsın. Madem hız yapamam diyorsun o zaman al tabi. düşük CC lerde tepegaz gitmekten çok daha güvenli hızlanıp yavaşlayabileceğini düşünüyorum

OnurTr
05 Ocak 2016, 17:03
Honda CRF 250L "olabilir"....

Sti
05 Ocak 2016, 17:17
Bahsettiginiz husq 0-160 i kac saniyede yapiyo? Asil soru bu olmali bence. Bahsettiginiz motorlar ne biliyim bi cbr250 degil,hatta belki bi R25 bile degil. Enduro/supermoto tarzi motorlari cok hafife aliyosunuz gibime geliyo (genelleme).bu makinalar cok deli ivmelenen,cok seri,cok torklu motorlar. Cc si beygiri torku sizi korkutmaya yeterde artar bile bence. Sizin o kilo o boyla harley sormaniz daha mantikli olabilirdi. Enduro zaten ciliz makina,e sizde 190cm 110kg siniz,motorun ustunde nasil duracaginizi bi gozunuzun onunde canlandirmalisiniz diye dusunuyorum. Karar yinede sizin tabiki,bana kazasiz belasiz demek duser.

linkinpark20
05 Ocak 2016, 17:35
almanyada insanlar trafik kurallarına ve motosiklete saygılı olduğu için, ayrıca asfalt kalitesi de düzgün olduğundan 50 bg'lik makine ile başlamanda bence bir sıkıntı yok.

hasmet
05 Ocak 2016, 17:41
Garajında litre hacimli Ducati SS dahil 4 motorsikleti olmasına rağmen sırf daha zevkli bulduğu için Honda Grom alıp kullanan ve yarıştıran bir arkadaş var :) büyük motorsiklet çok stabil oluyo, Grom'la şehir içi yolculuk bile çok zevkli diyo.

stupid
05 Ocak 2016, 17:52
Bahsettiginiz husq 0-160 i kac saniyede yapiyo? Asil soru bu olmali bence. Bahsettiginiz motorlar ne biliyim bi cbr250 degil,hatta belki bi R25 bile degil. Enduro/supermoto tarzi motorlari cok hafife aliyosunuz gibime geliyo (genelleme).bu makinalar cok deli ivmelenen,cok seri,cok torklu motorlar. Cc si beygiri torku sizi korkutmaya yeterde artar bile bence. Sizin o kilo o boyla harley sormaniz daha mantikli olabilirdi. Enduro zaten ciliz makina,e sizde 190cm 110kg siniz,motorun ustunde nasil duracaginizi bi gozunuzun onunde canlandirmalisiniz diye dusunuyorum. Karar yinede sizin tabiki,bana kazasiz belasiz demek duser.

Bahsettigim husky buyuk ve genis biraz cok ciliz degik daha cok uzun yok yapabilsin ve agirlik tasisin diye yapilmis o yuzden adventure bike olarakta kullanilabiloyor.
5.6 saniye bu arada , top speed ise 180.

Darkcity2000
05 Ocak 2016, 17:57
F650GS diyorum bende 50 hp 62nm tork , eski motorumdur, gazi actinmi arkada kimse kalmaz, hatalarini affeder..

stupid
05 Ocak 2016, 18:09
Hepiniz f650gs demissiniz ama ben sevmiyorum touring endurolari. Bana safkan enduro lazim dag bayir cok buralarda kafam bozuldugunda vurmak istiyorum araziye. Ama yeri geldiginde de asfaltta da gitsin. Bu yuzden klx,wr250r falan baktim ama 600cc enduro motorlari nedense 2000 euro civari. 2. El en ucuz wr250 ise 5000*eurodan basliyor. O yuzden yuksek cc eski ve guclu enduro bakiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

Ama tesekkur ederim bi test surusu yaparim bwm ile belki de begenirim..

DKN
05 Ocak 2016, 18:21
F650GS diyorum bende 50 hp 62nm tork , eski motorumdur, gazi actinmi arkada kimse kalmaz, hatalarini affeder..

sizdeyken sorunları oldu mu hiç ? titreşim yüzünden artçı alınamadığından söz edenlerde vardı

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------


F650GS diyorum bende 50 hp 62nm tork , eski motorumdur, gazi actinmi arkada kimse kalmaz, hatalarini affeder..

sizdeyken sorunları oldu mu hiç ? titreşim yüzünden artçı alınamadığından söz edenlerde vardı

COQ
05 Ocak 2016, 18:34
Kardeş arazide kullanacağın motosikletin üstündeki lastiklerle asfaltta hız yapamazsın.
Asfaltta hız yapabileceğin lastiklerle de arazide gidemezsin önce bunun ayırdına varman gerekiyor.
Yani cross alacaksan asfaltta hız yapmayı unut hiç güvenli değil.
Arazide vakit geçireceğim diyorsan da ağır motosiklete hakim olmak zordur ve hiç eğlenceli değildir.
Yanılıp büyük bir motor alsan bile kısa sürede pişman olur daha küçük bir şeyler aramaya başlarsın.

Bunların dışında ehliyetin yüksek hacimli motosiklet kullanmak için yeterli mi?
Tecrübem yok diyorsun 2000€ ya motosiklet alıp 2500€ sigorta parası ödemek zorunda kalmak da var bunları araştırdın mı?

Kros yapmaya uygun bir yerde oturduğunu yazmışsın. Etrafında kros yapanlar mutlaka vardır. Onların motosikletlerini bir incele bakalım nasıl motosikletlere biniyorlar?

Netice olarak motosikleti seçmeden önce bulunduğun ülkenin yasal zorunluluklarını ve imkanlarını iyi bir araştırıp sonra karar vermen senin için en hayırlısıdır.

stupid
05 Ocak 2016, 18:57
Kardeş arazide kullanacağın motosikletin üstündeki lastiklerle asfaltta hız yapamazsın.
Asfaltta hız yapabileceğin lastiklerle de arazide gidemezsin önce bunun ayırdına varman gerekiyor.
Yani cross alacaksan asfaltta hız yapmayı unut hiç güvenli değil.
Arazide vakit geçireceğim diyorsan da ağır motosiklete hakim olmak zordur ve hiç eğlenceli değildir.
Yanılıp büyük bir motor alsan bile kısa sürede pişman olur daha küçük bir şeyler aramaya başlarsın.

Bunların dışında ehliyetin yüksek hacimli motosiklet kullanmak için yeterli mi?
Tecrübem yok diyorsun 2000€ ya motosiklet alıp 2500€ sigorta parası ödemek zorunda kalmak da var bunları araştırdın mı?

Kros yapmaya uygun bir yerde oturduğunu yazmışsın. Etrafında kros yapanlar mutlaka vardır. Onların motosikletlerini bir incele bakalım nasıl motosikletlere biniyorlar?

Netice olarak motosikleti seçmeden önce bulunduğun ülkenin yasal zorunluluklarını ve imkanlarını iyi bir araştırıp sonra karar vermen senin için en hayırlısıdır.

Hocam yanlis anlamissiniz.
Hard cross istemiyorum ben dual sport bakiyorum yani olarda dag yollarinda gidebilsin diye.benim bisikletim bile gidiyor oralarda.

Suan icin kilo - cc - kw hesabina gore throttle taktirip 25-30bg e dusurursem ehliyette sorun olmaz o muayeneleri isleri biliyorum. Alacagim motorlarinda tuv tarihlerine bakiyorum zaten. Zaten hiz istemiyorum da bu demek degildir ki 70 le gideyim.

sey_47
05 Ocak 2016, 19:06
Motosiklet.net Tutku yaratır.

stupid
05 Ocak 2016, 19:45
Hocam yanlis anlamissiniz.
Hard cross istemiyorum ben dual sport bakiyorum yani olarda dag yollarinda gidebilsin diye.benim bisikletim bile gidiyor oralarda.

Suan icin kilo - cc - kw hesabina gore throttle taktirip 25-30bg e dusurursem ehliyette sorun olmaz o muayeneleri isleri biliyorum. Alacagim motorlarinda tuv tarihlerine bakiyorum zaten. Zaten hiz istemiyorum da bu demek degildir ki 70 le gideyim.

Onuda dusundum hocam ama herkesde ktm var burda. Ecx agirlik li ya da husqy 2t motorlari var. Ama onlar hard cross yapiyorlar insanin tirmanamayacagi yerden motorla gidiyor adam ben yaris motoru istemiyorum o yuzden oda yardimci olamiyor.

ulassscannn
05 Ocak 2016, 20:00
crf 250 , klx 250 , wr250r gibi motorlar bence çok uygun olur. Boyunuza da uygun olur tahminimce ve kontrolü ne kadar kolay olursa o kadar iyileşirsiniz. Cross bilgim çok yok ama Downhill yapanlar arazide maksimum kontrol için genelde yolda kullandıklarından birkaç boy küçük kadro boyunda bisiklet kullanırlar. Örnek biraz alakasız oldu belki ama videoyu izlerseniz demek istediğimi anlarsınız diye umuyorum :)
https://www.youtube.com/watch?v=Hv_DRJZZ2qI

BatuhanK
05 Ocak 2016, 20:05
Hepiniz f650gs demissiniz ama ben sevmiyorum touring endurolari. Bana safkan enduro lazim dag bayir cok buralarda kafam bozuldugunda vurmak istiyorum araziye. Ama yeri geldiginde de asfaltta da gitsin. Bu yuzden klx,wr250r falan baktim ama 600cc enduro motorlari nedense 2000 euro civari. 2. El en ucuz wr250 ise 5000*eurodan basliyor. O yuzden yuksek cc eski ve guclu enduro bakiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

Ama tesekkur ederim bi test surusu yaparim bwm ile belki de begenirim..

Arazi zemini balçık kıvamında çamurdan değilse ve gözünüze en dik rampaları kestirmediyseniz 250cc yeterli gelir.
WR250 öneririm ben. biraz daha güçlü motoru ile ön plana çıkıyor. Yakıt tüketimi ve bakım maliyeti de az olur

Nikkfurie
05 Ocak 2016, 20:22
acemiyim diyorsun dağda krosa vurucam diyorsun hemde 600 lük diyorsun,

şakayla karışık nikinin hakkını veriyorsun :cherry:

güzel kardeşim önce düz yolda ufak bir şeylerle başla sonra dağda bayırda atla zıpla..

kusura bakmada 5000 km tecrüben olsa motosikletin ne olduğunu çözerdin..

sen bisiklet sürdüm bunu da sürerim düşüncesindesin yanlışsın..

kız arkadaşım benimle beraber 5 senedir paten kayıyor rampadan atlıyor ama inan ki bisiklete binemiyor :rendeer:

Darkcity2000
05 Ocak 2016, 20:28
birkac elektrik arizasi oldu bunun disinda rotax motoru öldüremezsin. tek silindirli tum motorlar titrer husky ler dahil altinda 650cc lik dev bir piston calisiyor normal karsilamak lazim.. titresim 110 km den sonra hissediliyor.
F650GS bir ask dir ve modasi asla gecmez, onda şeytan tüyü vardir, zor kosullarla basa cikabilir orta segment her tur araziye girer cikar.. uzun yola da gelir.. Dunya turuna vikanlarin tercihlerindendir..

stupid
05 Ocak 2016, 21:13
acemiyim diyorsun dağda krosa vurucam diyorsun hemde 600 lük diyorsun,

şakayla karışık nikinin hakkını veriyorsun :cherry:

güzel kardeşim önce düz yolda ufak bir şeylerle başla sonra dağda bayırda atla zıpla..

kusura bakmada 5000 km tecrüben olsa motosikletin ne olduğunu çözerdin..

sen bisiklet sürdüm bunu da sürerim düşüncesindesin yanlışsın..

kız arkadaşım benimle beraber 5 senedir paten kayıyor rampadan atlıyor ama inan ki bisiklete binemiyor :rendeer:

Cross a vurmayacagim daglik bolgede yasiyorum arazi yollari bol burda ben hergun bisikletle git gel git gel bunaldim artik bi motor alip hem doga keyfi hemde arac olarak kullanacagim sehirlerden ve otobanlardan hep nefret etmisimdir bu yuzden ne alayin gidipte ninja300 mu ?

125lik alirsam kilodan 70 i gecemem ben yeri gelicek 50-60km otobana cikicam. Yabanci forumlarda kiloyu yazinca 250bile az gelir bunalirsin 600 le basla diyorlar bende geldim sordum yani. Yaziyi yazis amacim cok fazla gelmesi degil sadece uygub olur mu , cabuk sikilir miyim diye sormakti. Cunku ben ufak cc den daha cok keyif aliyorum yavas yavas git dunyanin tadini cikat hem az benzin yak ohh miss. Sevdigim bir motor olsun 1300cc olsun hemen alirim kaybedecegim tek sey canim varsin oda keyif aldigim seyi yaparken gitsin.

Darkcity2000
05 Ocak 2016, 21:30
Bu arada BMW lerde ABS , elcik isitma, enjeksiyon standarttir.

stupid
05 Ocak 2016, 21:52
Bu arada BMW lerde ABS , elcik isitma, enjeksiyon standarttir.

Hocam abs varsa direk elerim o tekerlek kitlenecek adrenalin lazim bana :). Kolaya kacmak oluyor abs.

Nikkfurie
05 Ocak 2016, 22:26
......kaybedecegim tek sey canim varsin oda keyif aldigim seyi yaparken gitsin.......


dostum gidersen (ALLAH göstermesin) belki kurtulmuş olursun ama senin dediğin gibi olmuyor işte ....

bazen ne gidiyor ne yaşıyor gibi kalıveriyorsun..o bir kaç saatlik keyif dediğin şey sana kalan ömrün boyunca sorunlar sıkıntılar veriyor..

siteyi iyi incele bak kaza forumlarında ibret verici hikayeler var..

duadır
05 Ocak 2016, 23:21
600 cc ile başla canım helva çekti

Mengu16
05 Ocak 2016, 23:25
http://i66.tinypic.com/2m9xxc.jpg
Uyumlu başlıklar birbirini çekermiş.

polemos
06 Ocak 2016, 00:52
Cross a vurmayacagim daglik bolgede yasiyorum arazi yollari bol burda ben hergun bisikletle git gel git gel bunaldim artik bi motor alip hem doga keyfi hemde arac olarak kullanacagim sehirlerden ve otobanlardan hep nefret etmisimdir bu yuzden ne alayin gidipte ninja300 mu ?

125lik alirsam kilodan 70 i gecemem ben yeri gelicek 50-60km otobana cikicam. Yabanci forumlarda kiloyu yazinca 250bile az gelir bunalirsin 600 le basla diyorlar bende geldim sordum yani. Yaziyi yazis amacim cok fazla gelmesi degil sadece uygub olur mu , cabuk sikilir miyim diye sormakti. Cunku ben ufak cc den daha cok keyif aliyorum yavas yavas git dunyanin tadini cikat hem az benzin yak ohh miss. Sevdigim bir motor olsun 1300cc olsun hemen alirim kaybedecegim tek sey canim varsin oda keyif aldigim seyi yaparken gitsin.

Motosiklet ile 70 km/s gitmek ve otomobil ile 70 km/s gitmek arasındaki farkı bir incelemenizi tavsiye ederim. Özellikle yeni başlayan birisi açısından. 41 yaşındayım. Boyum 1.83, kilom 80. 10 yıl önce sigarayı bırakmamın ardından 95 kiloya kadar çıkmıştım. Spor ve diyet ile fazla kilolarımdan kurtuldum. Bence siz de gayret gösterip kilo verebilirsiniz. Hem metabolizmanız açısından hem de sürüş güvenliği açısından daha doğru olur kanaatindeyim.

*Heka
06 Ocak 2016, 00:56
Motosiklet boya göre Seçilen bir şey olduğu için size en az 1000 cc lazım.

Motosiklet seçiminde boy kriteri ön plana alınmalıdır diyelim biz ona.

AurorAbeam
06 Ocak 2016, 00:59
Oku şunu;

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html

stupid
06 Ocak 2016, 01:15
Oku şunu;

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html

Okudum ve fikrim degismedi. 3 yil boyunca 280 basan arabayi hep 50-60-120 ile surdum hizi srvmiyorum arada bassam da ceza yiyiyorum o yuzden hayabusa alsam yine basmam.