PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yurtdisina motor gondermek/ihrac etmek…



TEKNECI
03 Ocak 2016, 23:11
herkese merhabalar,
bu da benim kaderim galiba…!!!

daha once 2007 yilinda amerikadan -mecburen- araba getirmistim, ve de izmir alsancak limaninda illallah demistim.
o zaman amerikada arabayi gemiye teslim, gumruk vs islemleri 1-2 saat surmustu, ve herseyi kendim yapmistim.
bizzat kendi dilimi konustugum, memleketimizde, izmir alsancak limanda arabayi almak icin 15 gun resmen surunmustum!!!


simdi ki durumum da tersi yonde!!!
2014 model MT-07imi aldim, uzerine eksoz haric hemen hemen herseyi ekledim.
$2000 uzerinde aksesuar var motorun uzerinde.
aniden yurtdisi gorev cikti.
su anda yurtdisindayim; washington DC, amerika.
motoru satsam mi buraya mi getirsem, nasil getirsem diye kara kara dusunuyorum.

motorun sifiri burada (FZ-07 modeli olarak) $7000 civarinda (=~21000TL)

1.secenek;
motoru turkiyede satip, burada sifirini almak.
bi yandan satip buradan sifirini alayim, uzerine yine aksesuar ekleyeyim diyorum.
ama burada iscilik oldukca pahali.
parca maliyetinden cok iscilik tutabilir ve guvenebilecegim usta da tanimiyorum henuz.


2.secenek;
motoru turkiyeden amerikaya gondermek/ihrac etmek.
amerika gumrugu amerikan standardlarina, cevre vs kanun-kurallarina uygun olduguna dair ureticiden yazi istiyor.
Yamaha turkiye herzamanki gibi cok yardimci olarak(!!!), emaille;
“bizim motorlar avrupa standardlarina uygun ama amerika icin bi sey diyemeyiz” dediler!!!
yaww “bi sey diyemeyiz” ne demek, ya uygundur ya degildir!!!


"İthalatini gerceklestirdigimiz MT-07 modelimiz Avrupa normlarina uygun olarak uretilmistir.
Bu nedenle MT-07’nin Amerika normlarina uygunlugu hakkinda birsey soyleyememekteyiz.
Yamaha ayni urunu her ulke veya bolge spektlerine uygun olarak ayri ayri uretmektedir."



tabii bu yaziyi almakla da is bitmiyor.
gumrukte vs ugrasmak gerekiyor.
yaklasik ihrac (gemi, gumruk, vergi vs.) maliyeti = $1000 tutacak gibi.

simdi oncelikle sormak istedigim
-yamaha turkiyeden hayir yok.-
elinde yamaha avrupa nin veya yamaha japonya genel merkezin email adresi, iletisim bilgileri olan var mi? ben internette bulamadim.

ikincisi;
amerikaya motosiklet gonderen, ihrac eden oldu mu?
bu konuda gumruk, resmi yazilar vs konusunda yardimci olabilecek kimse taniyor musunuz?


simdiden yardimci olabileceklere cok tesekkurler

ee_ee
03 Ocak 2016, 23:20
Bence bering boğazı üzerinden geç daha kolay olur gibi. Hem de gezmiş olursun :)

iptaluyelik02
03 Ocak 2016, 23:20
doğru yerdesin ;
forum ortalaması cub motorla 150 km yola gidip gidemeyeceğini tartışıyor :) :)
Yamaha Türkiye Allah Selamet versin,müşteri dostu filan olmayan bir firma..
Yamaha global den filan yardım alabilirsen belki işin olur.
Gümrükte işini takip etmek için bir gümrük müşavirinden yardım almanı öneririm.

Mr.Duke
04 Ocak 2016, 01:59
abı bence gumrukle ugrasıp kafanı yormaktansa turkıyede satıp orada al derım daha kolay olmaz mı sen ayrıntıları zaten dusunmussun gerci

ee_ee
04 Ocak 2016, 02:33
İşin sakası bir yana siz ihraç edemezsiniz. Zira ihraç kayıtlı satış yapıp yurt dışında birine(yada sırkete fatura kesmelisiniz). O fatura ile gümrükte beyanname düzenletip malınızın cıkısını yaparsınız. Fatura kesemıyecegınız ıcın bu konuyu es gecıyorum.

Sımdı seçeneklere gelelim;

Yurt dışında mı yerlesıyorsunuz?

O zaman muhtardan ve nüfus mudurlugunden ılısık kesme belgesı alacaksınız. Ve tr de ki adresiniz iptal olacak.
Bununla birlikte yurt dışında yasamak ıcın kullanacağınız eşyaları hazırlayıp bir listesini yapacaksınız. (iahsı ve ev esyaları)
Onların arasına motorunuzu da katacaksınız. Ancak ilk once burada trafikten çekme işlemi yaptırmalısınız.

Butun bunlar tamamlandıktan sonra bir naklıyecı bulup zati eşya seklınde eşyalarınızı yurt dışı yapabilirisınız. (Yine gumrukcu gerekecek)

Yok ben yerlesmıyorum gecıcı sure dersenız zaten uğraşmayın. Motor burda kalsın orda yenı motor alıp kullanın. Buraya geldıgınızde de motorsuz kalmazsınız hemde km sı artmaz. Ilerde değerlenir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

Ha ek yapayım ABD tarafında eşyalarınızı zatı eşya olarak gecırebılırsınız. Ancak orada tekrar trafık tescıl ıslemlerı ıcın bır suru belge ıstıyebılırler. Ki isteyeceklerdir. Uygunluk belgesı de bunlardan bırıdır. Yamaha Tr nin bu konuda bilgisi olmaması gayet doğaldır. Zaten motorunuz Avrupa krıterlerıne gore ımal edılmıs bır motordur. ABD krıterlerı daha yüksek yada dusuk olabılır bunu bılmemelerı gayet doğal. Yamaha Global'e sormanız gereken soru sudur su motor sası numaralı motorum ıcın ABD uygunluk belgesı verebılırmısınız? Verirlerse ne ala yok derlerse zxaten sansınız kalmıyor...

inzell
04 Ocak 2016, 02:37
Motorunu yanına getirmek ve oranın plakasını almak hiç mantıklı değil. Shipping çok masraflı iş. MT-07 de bulunmaz bir motor değil, bedelinin yarısına yakınını harcamaya değmez benim görüşüm. advrider.com'dan ya da horizonsunlimited.com'dan yardım alabilirsin, aksesuar işleri tahmin ettiğin gibi pahalıya gelmez. Yerel gruplarla kaynaş, eli yatkın olan birileri yardımcı olur mutlaka.

ee_ee
04 Ocak 2016, 02:46
Bu da yamahanın müşteri hızmetleri teli
0120-090-819

COQ
04 Ocak 2016, 02:49
Amerika'da yaşayan bir kaç üyemiz var.
Onlardan yardım istemeni tavsiye ederim.
Hatta boy hala oradaysa motosiklet işi yapıyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Aksesuar takma derdini canını yakmadan halledecektir.
MT'nin selamını söyle yeter.
Özletti kendini söyle ona.

^adm^
04 Ocak 2016, 02:52
Ben iyi kötü kendimi Amerikaya atsam arkamda motor bıraktığımı bile unuturum

ryangt
04 Ocak 2016, 03:13
EU / US spec farkından dolayı trafiğe çıkışın imkânsız olabilir. Egzoz emisyonlarından ziyade on teker reflektoru abdde şarttır, 3 $lik parça ordada takarsin biliyorum ancak kâğıt üzerinde projelendirme çok zahmetli olacağından, şimdiki motorunun tüm aksesuarlarını sök motoru standart SAT, aksesuarlari abdye goturup oradaki aynı motora taktir derim

Tundzhay
04 Ocak 2016, 10:01
EU / US spec farkından dolayı trafiğe çıkışın imkânsız olabilir. Egzoz emisyonlarından ziyade on teker reflektoru abdde şarttır, 3 $lik parça ordada takarsin biliyorum ancak kâğıt üzerinde projelendirme çok zahmetli olacağından, şimdiki motorunun tüm aksesuarlarını sök motoru standart SAT, aksesuarlari abdye goturup oradaki aynı motora taktir derim

Bence de en mantıklısı bu. Bu kadar uğraşmaya ve masrafa değmez.

c4gin
04 Ocak 2016, 12:26
Birleşik devletlerde araçlar Türkiye ye göre daha ucuz olduğu için bence aksesuarlı mt07 ni aksesuarlarıyla burada satıp orada FZ-09 al derim,

Yada motoru aksesuarsız olarak satıp aksesuarları orada yeni alacağız FZ-07 ye adv rider da garajı olan kişilerle takabilirsin ama ben olsam FZ-09 alırdım neticede MT07 bulunmaz özel bir motor değil, Amerikaya götürmesi ayrı dert Türkiye plakalı araçla orada insurance ve inspection da bile sorun yaşaman olası

kurubuz
04 Ocak 2016, 12:41
21 yıldır ihracat ve lojistik işindeyim. Motoru göndermekte hiçbir sıkıntı yok. İhracat yapmanı tavsiye etmem, kambiyo kapaması ile uğraşman gerekecektir, ayrıca motoru bir daha geri getiremezsin çünkü kullanılmış motorun ithalatı yasak. Zati eşya olarak geçici kabul ile de çıkabilir ama bu da biraz zor, kambiyo kapaması derdi yok ama aynı şekilde geri getiremezsin. Turing den 30 liraya alacağın bir triptik ile beyanname bile açmadan konteynere yükleyebilirsin. Sadece gümrük için bir dilekçe ve motorun muayenesi gerekir. Bir gümrük müşaviri bu işi senin yerine yapar. Vekalete bile gerek yok, gerektiğinde seni çağırır gidip imzaları sen atarsın. Dilediğinde aynı triptik ile geri gelebilir. Amerikada TC plaka ile aracını yasaların izin verdiği süre içinde kullanabilirsin. Nakliye kısmına gelince : Ya uçakla gider, yada parsiyel konteyner ile. Her ikisinden de fiyat alırken mutlaka ve mutlaka DTHC ( discharge terminal handling charges / varış limanı yerel masrafları) dahil teklif al. Yoksa burada 100 dolar nakliye ödeyip karşı taraftaki acente 2000 dolar lokal masraf talep edebilir.

metinkilic
04 Ocak 2016, 13:43
Kurubuz isimli arkadaş ne güzel açıklamış. Bence bu bürokrasi ile uğraşmaktan sa, motoru satın. Orada MT-07 den daha güzel ikinci el güzel bir motor alabilirsiniz. Dönerken de satıp gelirsiniz.

TEKNECI
04 Ocak 2016, 18:02
hepinize yorumlariniz, bilgi icin cok tesekkur ederim.
evet, bakalim hayirlisi ...oncelikle satmaya calisalim...

selamlar

Erdost
04 Ocak 2016, 20:21
Bence motoru satın aksi taktirde ikmal yolları uzar, Almanya yenilirse bizde yenilmiş sayılırız :)

Burada motoru satın, orada bir motor alın, mantıklı olan bu gibi.

Darkcity2000
04 Ocak 2016, 20:27
Arkadasim ne ugrasacaksin ver birine yetki satsin sana swift etsin parayi ne vakit yeter ne can ugrasmaya..

Levent
04 Ocak 2016, 20:37
Amerika da ne kadar kalacağınız önemli ?

Şimdi 1 sene kalacaksanız bence ne motoru getirmeye ne de satmaya değer. Ama 3-5 yıl orada olacaksanız Türkiye'den satıp, oradan ikinci el almanızı öneririm. İkinci el fiyatları oldukça uygun.. Kiralama ise arabadan daha pahalı, 2014 'de L.A de 200 USD bir günlük motosiklet kirası vermiştim. 80-90 USD'ye SUV kiralanabiliyorken.

Tavsiyen ikinci el..

TEKNECI
04 Ocak 2016, 20:45
amerikaya temelli geldim. (en az 5 yil)
ailem hala ankarada.
satis icin esimde vekalet var.

evet, oncelikle satmaya calisalim, bakalim nolcak.
ilan verdim, ama kis sezonu pek talipli yok gibi.

bakalim hazirana kadar yolu var.

tesekkurler

DKN
04 Ocak 2016, 21:13
yahu taa amerikaya gitmişin mt-7 mi kalmış. alıcan bi pontiac yada dodge devam :) mt7 nin taliplisi çok, sıfır fiyatı yazılmadığı sürece gider

themaniacjoe
04 Ocak 2016, 22:30
Al bi Harley dostum ne mt si :)