PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial RX3i Evo Enduro hakkında fikirler



rifatyontar
30 Aralık 2015, 19:53
Arkadaşlar mondial rx3i evo motorumla 30 dakikalık bir gezinti yaptım ve kask kamerasına kaydettim fikirlerimi söyledim birazda gevezelik yaptım
:)
Sıradan bir kullanıcı izlenimleridir, profesyonel inceleme içermez
:)
İyi seyirler HD kalitede izleme tavsiye olunur. Ha youtube kanala abone olun daha çok çekimler yapıcam :)


https://www.youtube.com/watch?v=9zW2KMmXyzI

Buraköz
30 Aralık 2015, 20:33
Çin çindir o paraya japon alınır...

gokberk6426
30 Aralık 2015, 20:49
valla görüntüsü şekli şemali çok yerinde geldi . piyasada başlangıç için enduro yoktu sanırım o ihtiyacı karşılar ama mondiale güvenip 11 bin küsür tl verilirmi bilemiyorum

Erdost
30 Aralık 2015, 21:01
Üç beş yaşına gelince, çatlayıp patlar.İkinci eli ölür çok değer kaybeder.Sıfırına o kadar para vermek bence mantıklı değil, ikinci el 2000 3000 kmlerde 8bin tl civarı almak daha mantıklı, nedeni ise satarken kaybı minimize etmek.Şekil harici şu anda bir artısı yok gibi.

40 50 bin kmleri görüp öyle değerlendirmek daha doğru olur.Bu kmleri yapan varmı bilmiyorum.

hamzarat
30 Aralık 2015, 21:03
ben de 5km kadar bi sürüş deneyimi gerçekleştirdim.motorun her tarafından ses geliyordu.parça kalitesi kötü geldi gözüme.hiç ama hiç beğenmedim.bunlar belki motorun kendisiyle alakalı sorunlar olabilir.ama 3000km'de ki motor o kadar dökülemez.
ben açıkçası,o fiyatı,o motosiklete hayatta vermem.veren ölçüp biçip öyle alıyor bana söyleyecek bişey düşmez.lakin motor çok kötü be abi.(fiyatı baz alarak konuşuyorum.şöyle 8bin falan olsa,o zaman alınır)

rifatyontar
30 Aralık 2015, 22:02
ben 2 .el aldım sıfır fiyatı banada cazip gelmedi.1. motorun orasından burasından ses falan gelmiyoryada sizin bindiğiniz baya dağılmış.2.si o fiyata japon alınır demişsiniz o fiyata kaç model kaç km de alınır veya o fiyata enduro var mı aynı sınıfta? ben 850km de yani daha sıfır ayarında olan modele 8000tl verdim.bu fiyata japon ya alman enduro alamazsınız ki alsanızdan fena dağılır :) ben kullanıcı olarak söylüyorum dostar ezbere değil yani.Şu ana kadar fikrim kesinlikle alınır bir motordur. Motor mondial üretimi değil zaten biçok ülkede kullanılıyor : Mondial Rx3i Evo ( TR ) , Zongshen RX3 ( CN ) , AKT Motos ( CO ) CSC Cyclone ( ABD ) , Corven Motos ( AR ) , M1nsk ( RU ) bi

Stunt
31 Aralık 2015, 00:32
malzeme kalitesi gerçekten kötü

Darkcity2000
31 Aralık 2015, 16:01
Eleştirirken bodoslama dalmayalım,

8 bine evet bir enduro alınabilir 98 model Transalp yada düz F650 alınabilir ama yıl olmuş 2016.

Aksesuarları da hesaba katın, Tur camı, Topcase, Yan caselerler, bunların taşıma demirleri..

Motor koruma demirleri, araziye uyumlu şambriyelli tel jantlar, Hem yeni güncel motor ... bunlar göz ardı edilemez..

nazım19
31 Aralık 2015, 16:21
Çin çindir o paraya japon alınır...

Kardeş var da almadık mı.Bu özellik de ve 250 cc hacminde bir japon enduro olsa direk dalardık ama bunun yerini tutabilecek bir motor maalesef piyasaya daha çıkmadı,yoksa motorumuzun japonlardan falan daha kaliteli olduğunu söylemiyoruz,japon muadili yok diyoruz,olaya o açıdan bakın.Ayrıca şu ana kadar bana keşke almasaydım dedirten birşey olmadı inşallah ilerleyen km lerde de olmaz,ama sürüşü gidişi oldukça zevkli bir alet.

adanalı
31 Aralık 2015, 17:26
aslında bana göre motoru kullanmış,binip denemiş kullanıcıların yorumu gerçek yorumdur.kulaktan dolma veya ön yargılı yorumlara itibar etmemek lazım.
ABD ve avrupaya öyle her marka(belli kalite standartının altında),özellikle de çin malı dediğimiz motorları ülkeye sokmuyorlar ama bu motosikletin motoru ZONGSHEN,yani çinin en büyük ve köklü markası.kısaca yıllar önce TR.ye gelen ve herkesin aklında yer eden ÇİN MALI kavramının birkaç tık ötesinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

ve forum üyesi ''SEKO''nikli arkadaşımızın,RX3 EVO bilgi paylaşım başlığına yazdığı yazıyı buraya alıntı yapmak istedim,güzel bir tesbitte bulunmuş.
ALINTIDIR

RX3 için şunu da ilave edeyim: O kadar etmez diyorsunuz da motorda Delphi enjeksiyon var, su soğutması var, Siemens elektronik gösterge var, ayarlanabilir amortisörler var. Çantalar işe yaramasa da hazır geliyor. Yani var oğlu var. Bu olanların tümü de fonksiyonlarını eksiksiz, sorunsuz yapıyorlar. O montaj hatası kaynaklı fren çıkmasını saymıyorum. Normalde civata kendiliğinden gevşemez, sıkma torkunda sıkılmadıysa veya anormal titreşim varsa gevşer. Bunların tümünün bir maliyeti var ve bu maliyet de Çin malı diye Japonunkinin yarısı olmuyor. Delphi o enjeksiyon sistemini Zongshen'e Çinli karbüratörü fiyatına vermiyordur herhalde değil mi ? Bir şu var, millet zannediyor ki adam bir motoru kopyalamak istediğinde fotokopi makinasında kopyalıyor. Aslında yıllarca Japonlar da bunun biraz daha yükseği maliyetle motor üretip, Japon olduklarından 10 katı fazlasına sattılar. Sonra Çinliler çıktı kalitesiz kopyayla falan tutunmaya çalıştılar. Japonlar bunları sallamadı, müşteriler de ucuz diye Çinlileri almaya başladı. Sonra motorlar dökülüp şikayetler artınca ufaktan Çinliler de kendilerini geliştirmeye başladı. Aslında onlar her zaman motorları geliştiriyorlardı ama o ilk çıkardıkları döküntüleri kendilerine kaynak sağlamak için kullandılar. Bu arada bu kadarını bile biz ülke olarak yapamıyoruz onu da bir kenara not edin. Yukarıda yazdığım gibi, Iphone kopyalamak, motosiklet kopyalamak fotokopi makinasıyla olmuyor. Teknoloji ve mühendislik gerektiriyor. Sen bizim çok bildiğini sanan telefon tamircilerimize hayatlarında hiç görmedikleri bir telefonu ver de bir kopyalasınlar bakalım. Neyse, bu noktada bizim acı tecrübelerden ders almakla çok övünen ama ne ders alacağını tam bilemeyen insanlarımız "Çin motorundan bir cacık olmaz" diyerek bunu kenara yazdılar. O zamandan beri bu arkadaşların mesnetsiz eleştiri yorumlarını okumaya devam ediyoruz. Oysa herkes gibi Çinliler de öğreniyor ve ilerliyorlar, bir tek ülke olarak biz ilerlemiyoruz. O yüzden aslında böyle düşünenleri çok eleştirmemek lazım.

Devam edeyim; Çin motorlarındaki gelişmeler nelerdi ? Öncelikle ilk çıkanlarda güneşte solma, aşırı paslanma gibi sıkıntılar vardı, bunları hallettiler. Balansörsüz motorla pas biraraya gelince egsoz kopmaları falan görüldü. Arkasından da balansörlü modeller gelmeye başladı. Aslında bunlar belki hep vardı da bizim parası olan ama gram teknik bilgisi ve teknik zekası olmayan girişimcilerimiz, sonunu düşünmeden gidip en ucuz modelleri aldılar ve %500 karla sattılar. Bunların ardından 2009 yılında Mondial ilk eli yüzü düzgün modeller olan MCX150, MR150 ve MH125'i getirdi ve Çin motorlarının kalite olarak çıkışı aslında tam burada başladı. Hala o motorlar sorunsuz geziyorlar. Bundan sonraki adımları elektronik göstergeler, gazlı amortisörler, kopyalamadan, sıfırdan tasarlanmış motorlar, ters amortisörler, su soğutma sistemleri ve en son enjeksiyon oldu. Bundan sonraki adım da muhtemelen ABS olacaktır. Bu kadar gelişme ve pahalı ekipman sonrası maliyetler de ister istemez yükselmeye başladı. Siz belki CBF donanımında, işinizi görecek bir motosikleti en kalitesiz malzemelerle üretip CBF'in üçte biri fiyata satabilirsiniz ama bunu radyatörlü, enjeksiyonlu bir motorda yapamazsınız. Belirli bir kaliteyi tutturmak zorundasınız yoksa o motor 1000 km bile yürümez. Keza 600 cc bir motor yapıyorsanız, o kadar güçle ortadan ikiye ayrılmaması, zincirinin kopmaması, motorunun patlamaması için sağlam yapmak zorundasınızdır. Sağlam yapınca da maliyetler artar. Artık bunu kafanızın bir kenarına yazın. Çin usulü ABS, enjeksiyon sistemi olmaz, olacaksa ya tam olur ya hiç olmaz. Siz gidip sanayide tornacıda enjektör yaptırsanız çalışır mı zannediyorsunuz ? Bunun bir prosesi, bir maliyeti var. Kalite yükseldikçe maliyet de yükselecektir. Siz uyduruk Çin malını ucuza mı almak istiyorsunuz yoksa kaliteli bir Çin motorunu biraz daha pahalıya mı ona karar verin. Kaliteli olanı eski fiyattan istiyorsanız öyle bir dünya yok. Eğer eski Çin motorları ile yeniler arasındaki farkı göremiyorsanız da bırakın bu işleri...

Şu anda mükemmeller mi ? Tabi ki değiller, bir çok eksikleri hala var ama artık alınca lanet okumuyorsunuz güzel güzel geziyorsunuz. Fyatları da evet biraz daha düşük olsa daha iyi olur. Bu arada yukarıda saydığım ilerlemelere rağmen halen talep doğrultusunda uyduruk bazı cub modeller, CG'ler, köylü modelleri gelmeye devam etmektedir, onları konu dışında tutuyorum.

blackfish
31 Aralık 2015, 17:33
eline sağlık güzel olmuş. sürekli ben yeniyim, profesyonel değilim demene gerek yok. senin iclemen sonuçta :) ha bi de sürerken biraz daha öteye ileriye bakabilirsin gibi düşündüm. motoru ben de bayadır merak ediyordum. bence 2. elde alınabilir.

hamzarat
31 Aralık 2015, 17:54
simdi taşın bir kısmı bize atılmış ama çokta alınmayalım.alan arkadaşlar,verdiği paranın kesinlikle en doğru yatırım olduğunu düşünüyor.karşı bir argümana kızmaları doğal.
ben sonuçta sürdüğüm motora göre yorum yaptım.sıkıntısı yok demişti motorun sahibi.sıkıntısız halini beğenmedim ve verilen parayı çok yüksek buldum.malzeme kalitesi kime göre iyi çok merak ettim.önceki motosikletim bajaj pulsardan hallice bir kalite mevcut motorda.pulsar sürekli ses yapan,stop eden,sorun çıkaran bir motor ama fiyatını ilk girdiğinde uygun tutup tolere ettiler.bunda onu bile reva görmediler.ben motora japon 250cc fiyati uygun görmelerine kızıyorum.yoksa 8bin lira olsa ben de alırdım.en azindan pulsara tercih ederdim.(ikisinin ayrı amaçları olduğunu biliyorum.)

istanbu_gezg
31 Aralık 2015, 18:20
Eleştirirken bodoslama dalmayalım,

8 bine evet bir enduro alınabilir 98 model Transalp yada düz F650 alınabilir ama yıl olmuş 2016.

Aksesuarları da hesaba katın, Tur camı, Topcase, Yan caselerler, bunların taşıma demirleri..

Motor koruma demirleri, araziye uyumlu şambriyelli tel jantlar, Hem yeni güncel motor ... bunlar göz ardı edilemez..

Çamur at izi kalsın herkes aynen öyle bende aldım scooter mondial 2500 lraya hiçte birşey olmadı hiçibşrey olmadı yanlız :D 1 sene binip sattım o arada zam geldi aldığım fiyata sattım hiç zararım olmadıd gibii

Erdost
31 Aralık 2015, 18:33
O kadar teknolojik ancak stop etme gibi bir özelliği var motorun, gösterge Siemens ancak neredeyse 20 km fazla gösteriyor derler Km'yi.

İkinci el ölü 98 model 200 300 bin devirmiş F650 hala yürürken, sizin çinliler de gelişti O ye demeniz bence biraz mantıksız.

Şöyle ki 7 8 milyara ölü F650 alıp 4 5 milyar harcayıp motoru ayağa kaldırabilirsiniz.Harcadığınız parayada satarsınız.Ancak bu motoru 12 ye maledip 15000 km yapıp 10 a satabilirmisiniz.Daha 2000 yapmış motorlar 8bine gidiyor.3 4 milyar nerede?Uçtu :) Nereye uçtu? Çine :)

Ha belli bir teknoloji de olabilir, belli özellikleri olabilir.Benim için bunlar önemli değil ben motorumu seviyorum diyenler olabilir.Saygı duyuyoruz, ama kalite olayına girmeyelim, orası farklı bir mecra..

Darkcity2000
31 Aralık 2015, 20:50
O kadar teknolojik ancak stop etme gibi bir özelliği var motorun, gösterge Siemens ancak neredeyse 20 km fazla gösteriyor derler Km'yi.

İkinci el ölü 98 model 200 300 bin devirmiş F650 hala yürürken, sizin çinliler de gelişti O ye demeniz bence biraz mantıksız.

Şöyle ki 7 8 milyara ölü F650 alıp 4 5 milyar harcayıp motoru ayağa kaldırabilirsiniz.Harcadığınız parayada satarsınız.Ancak bu motoru 12 ye maledip 15000 km yapıp 10 a satabilirmisiniz.Daha 2000 yapmış motorlar 8bine gidiyor.3 4 milyar nerede?Uçtu :) Nereye uçtu? Çine :)

Ha belli bir teknoloji de olabilir, belli özellikleri olabilir.Benim için bunlar önemli değil ben motorumu seviyorum diyenler olabilir.Saygı duyuyoruz, ama kalite olayına girmeyelim, orası farklı bir mecra..

hicte oyle degil dostum bende f650 vardi, eski alet eski alettir. cani burnunda 18 yasinda bir motorla uzun yolculuga cikmak cesaret ister derdi bitmez... RX3i fiyatina gore artilari cok fazla motor yakiti az vergisi az, guncel mitor digital dashboard ciziksiz tertemiz daha ne olsun..

Zuzuuw
31 Aralık 2015, 21:12
Çin malı motosiklet kullanan ve piyasada bu motosikletlerin yaygınlaşmasını can-ı gönülden isteyen, diz boyu karda bile motosiklet kullanan, 125 cc çin malı motosiklet ile 1 günde 1200 km yol giden birisi olarak yorumum ;

Ben olsam 98 model F650 alırım. :mrgreen:

Siemens gösterge takmayla, encıl meciling enjeksiyon takmakla kalite yakalanmaz. Kalite cesaret gibi, zeka gibi taklit edilemez olur. Hele bu taklidin arkadasında Kanuni ,Mondial varsa hiç olmaz.

120 ile giderken, 2 kişi ve o çantalar dolu iken ön freni sıkabildiğince sık bakalım. Motor yolda nasıl geziniyor ? Havalı bir amasör takılmış, peki ne derece test edildi ? Arazi motoruna takılacak süspansiyon farklıdır, SS süspansiyonu farklıdır. Adı havalı ama asfaltta, virajda ön tekeri yoldan sektirecek bir havalı amasörü alsınlar ........................

Bu sıkıntılar bu motorda var demiyorum, ama 3 farklı model ile 100 bin km süspansiyon test eden BMW'den görüp havalı amasör takmakla olmaz diyorum. Mondial'in zaten hiç suya sabuna dokunmadan geldiği gibi sattığını biliyorum.

Param varsa alırım f650, yaparım bakımını, kafam rahat binerim. Param yoksa yada motosiklete keyif için değil de mecburiyetten biniyorsam o zaman RX3 alırım.

Ms_TunC
31 Aralık 2015, 21:20
Tam enduro sevdalısı bır ınsan olarak pulsardan vazgecıp parayı buna baglıyım dıyorum, sonra bır anda agzında sıgarayla gelıp usta mars basmıo dedıgımde bırak sen motoru bız senı ararız, motoru acmak lazım bakalım sorun ne dıyen servıs aklıma gelıo neyse sektor et dıyorum.

Darkcity2000
31 Aralık 2015, 21:40
Çin malı motosiklet kullanan ve piyasada bu motosikletlerin yaygınlaşmasını can-ı gönülden isteyen, diz boyu karda bile motosiklet kullanan, 125 cc çin malı motosiklet ile 1 günde 1200 km yol giden birisi olarak yorumum ;

Ben olsam 98 model F650 alırım. :mrgreen:

Siemens gösterge takmayla, encıl meciling enjeksiyon takmakla kalite yakalanmaz. Kalite cesaret gibi, zeka gibi taklit edilemez olur. Hele bu taklidin arkadasında Kanuni ,Mondial varsa hiç olmaz.

120 ile giderken, 2 kişi ve o çantalar dolu iken ön freni sıkabildiğince sık bakalım. Motor yolda nasıl geziniyor ? Havalı bir amasör takılmış, peki ne derece test edildi ? Arazi motoruna takılacak süspansiyon farklıdır, SS süspansiyonu farklıdır. Adı havalı ama asfaltta, virajda ön tekeri yoldan sektirecek bir havalı amasörü alsınlar ........................

Bu sıkıntılar bu motorda var demiyorum, ama 3 farklı model ile 100 bin km süspansiyon test eden BMW'den görüp havalı amasör takmakla olmaz diyorum. Mondial'in zaten hiç suya sabuna dokunmadan geldiği gibi sattığını biliyorum.

Param varsa alırım f650, yaparım bakımını, kafam rahat binerim. Param yoksa yada motosiklete keyif için değil de mecburiyetten biniyorsam o zaman RX3 alırım.

Hacim kurtalmiyosun oyle bakimla falan elin surekli uzerinde olacak vaktin paran olacak bir sure sonra lanet okuyorsun..98 model demek cop demek, ya vaktin paran bol olacak boyle ugrasmayi seveceksin yoksa alirsin sonra satar kurtulursun... uzaktan gorundugu gibi degil sahip olmadan bilemezsin..

western
02 Ocak 2016, 09:39
Bu motora hergün bakmaktan kendimi alamıyorum...

Darkcity2000
02 Ocak 2016, 12:28
Adam Çinden Barcelonaya yolculuk yapmis ahanna yazisi

http://www.motosiklet.com/HaberDetay/mondial-rx3-ile-cin-den-barcelona-ya-2232

http://www.motoron.com.tr/sockets/image.ashx?action=get&src=/staticfiles/habericerik/06-10-2015_11-44-47_587175.jpg&w=660&h=0&canvas=true

polo34
02 Ocak 2016, 12:55
Adam Çinden Barcelonaya yolculuk yapmis ahanna yazisi

http://www.motosiklet.com/HaberDetay/mondial-rx3-ile-cin-den-barcelona-ya-2232

http://www.motoron.com.tr/sockets/image.ashx?action=get&src=/staticfiles/habericerik/06-10-2015_11-44-47_587175.jpg&w=660&h=0&canvas=true

o zaman artık çok da yersiz konuşulmasın, tatmin olmanız için uzaya mı gitsin:) gidiyor işte, ellemeyin:) daha ne olsun :) adamlar nereye yollasınlar, dökülmeden tek parça sağ salim gitmiş, boyum kısa olmasa yeniden bu tip makinalara heves edicem ...