PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gidonda hissedilen balanslı vuruntu..



ZümeR
30 Aralık 2015, 11:09
Motor Yamaha XJ6 diversion
70km hızda gidonda hissedilen balanslı vuruntu canımızı sıkıyor.
Lastik değişti, balans yapıldı, jant düzgün, rulmanlar ve maşa kontrol edildi.

Dün akşam sinirlenip 2 kişi ön tekeri söktük, kendi mili üzerinde boşta çevirdik makina ile.
Hiç bir hoplama yalpalama yok.
Önde çift disk var bu motorda bildiğiniz üzere disklerden biri hafif yalpalama yapıyor bunu farkettik.
Bunu üzerine kaliperleri diskten ayırıp maşaya bağladık ve ön frensiz gece vakti boş bir yolda 50 km ile test ettik.
Ben o soğukta bi şey hissetmedim ama arkadaş var diyor.
Kaliperleri yerine taktık. Yine aynı gidon sallama, vuruntu geldi.
Yüksek hızlarda ön frene asılınca bu balanslı vuruntu bariz olarak artmakta.

Sorun
kaliper mi,
balata mı,
disk mi,
lastik mi,
rulman mı,
maşa mı,
nedir bulamadık. Balansçı lastik ve jant düzgün diyor. Motorcu usta lastik diyor, lastik metzeller çok memnunuz.
Biz gözümüzle diskteki hatayı gördük.
Diskler janta perçinli nasıl sökülür bilmiyoruz, değişimi var mı onuda bilmiyoruz..

Fikri olan var mı ?

toomuchcc
30 Aralık 2015, 11:30
Kullandığınız motoru bilmiyorum ama eğer baktığınız şeylerin hiçbirinde bir yamukluk göremiyorsanız, diskin janta takıldığı göbek yüzeyinde üretim hatası olabilir. Diskin oturtulduğu bölgelerden bazıları daha yukarıda ise bu diskin yamuk takılmasına sebebiyet verecektir. Ayrıca perçinlenmiş derken nasıl yani disk sökülemiyor mu sahiden? Alyan başlı civata olur normalde. Öyle değil mi sizdeki? Fotosu varsa koyar mısınız merak ettim de :)

Edit: Perçinden kastettiğinizi anladım. Sizde yüzer disk mevcut :) Oradan sökülmüyor disk, daha ortada normal civatalar olması lazım göbeğe bağlı :)

arda4
30 Aralık 2015, 11:57
bence sorun disk

Disk taşlanarak düzeltilebiliyormuş.

https://www.youtube.com/watch?v=ZEinptyh0LQ

elbette asgari kalınlığın altına düşmeden. Bir çok diskin üzerinde "Minimum thread" veya "min. th. 3.5mm" şeklinde asgari kalınlık veriliyor.

http://www.motorcyclenews.com/new-rider/choosing-kit/2006/november/mar23-05-how-to-fit-brake-discs/

kordinaryus
30 Aralık 2015, 12:45
hocam bende de var benzer sıkıntı. problem asfalttan olmasın? çünkü bendeki balanslı da değil, kafasına göre vuruntu yapıyor hıza göre artıp azalmıyor. rulmanı lastiği kontrol ettim en son çare olarak suçu asfalta yükledim asfalt bozuk olduğu için gidon titriyor sanırım.

ZümeR
30 Aralık 2015, 13:10
Disk şu şekilde monte edilmiş.

http://s13.postimg.org/bb4ps4xiv/Screenshot_2015_12_30_12_03_42.png

Sorun asfalt değil, benim MT ile gidiyorum sorun yok değişiyoruz motorları bariz bir şekilde ön frene basınca artan bir vuruntu var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------


http://www.motorcyclenews.com/new-rider/choosing-kit/2006/november/mar23-05-how-to-fit-brake-discs/

Verdiğin linkteki disk sanırım bizdeki ile aynı.
Bu eğilmeyi ölçen o alet acaba kimde vardır ?

shooter1
30 Aralık 2015, 13:46
Amortisör yapar mi

heia2654
30 Aralık 2015, 13:58
Motorda arka çanta takılı ise yapma ihtimali yüksek. Çıkarıp deneyin.

seta34
30 Aralık 2015, 13:59
Amortisor keceleri?
Maşa?
Direk servise gotursene neden ugrasiyorsun

ZümeR
30 Aralık 2015, 14:22
Çanta yok motor stock haliyle duruyor.
Servis uzak bulunduğumuz yere ama gidilecekse gidilir artık son çare..

Erdost
30 Aralık 2015, 14:27
Bence disklerden dolayı yapıyor.Diskler değişirse balatalarida değiştirin.Sorun çözülecektir.Disk taşlama geçici bir çözüm.Bence yenisi ile değiştirin.

Tabi bunu, diğer yerlerde sorun yok dediğiniz için söylüyorum.Lastik tel kırmış olabilir, yamulmuş olabilir.

zaferce
30 Aralık 2015, 14:57
Diskler değişecek gibi görünüyor.

metinkilic
30 Aralık 2015, 16:44
Lastikleri değiştirdiğim de benim de başıma gelmişti. Ön lastiği tekrar söküp havasını indirip lastiği jant üzerinde yer değiştirip tekrar balans yaptıktan sonra geçmişti. Ayrıca lastik havasının düşük olması balans yapabilir. Denemekte fayda var. Fren disk işine girmeden bunları bir kontrol edin.

Nikkfurie
30 Aralık 2015, 16:50
jantın yanakları yani lastikle temasının olduğu çemberde hafif eğrilik vardır..

tornada bu kısımları hafif silerler o dediğiniz yalpalama gider..

birde lastiği çıkarıp yarım tur çevirip taktırın,bazen işi yarıyor..

diskler eğri ise sadece fren yaparken titreşim verir,50 ile 70 ile giderken yalpalama ya neden olmaz..

Buraköz
30 Aralık 2015, 17:58
Lastiğin yanakları iyi oturmamış olabilir biraz sabunlayıp şişirin .

Evrenalpar
30 Aralık 2015, 23:35
Benim integra'da da aynı problem var, usta lastiktendir dedi, lastiği okşadı ve evet lastikten dedi. Artık ne kadar doğru bilmiyorum. Çok kafaya takmıyorum zira sadece iki elimi gidondan çekince gözle görülüyor.

arda4
31 Aralık 2015, 16:26
Disk şu şekilde monte edilmiş.

http://s13.postimg.org/bb4ps4xiv/Screenshot_2015_12_30_12_03_42.png

Sorun asfalt değil, benim MT ile gidiyorum sorun yok değişiyoruz motorları bariz bir şekilde ön frene basınca artan bir vuruntu var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------



Verdiğin linkteki disk sanırım bizdeki ile aynı.
Bu eğilmeyi ölçen o alet acaba kimde vardır ?

Tornacılarda bu işlemi kolayca yaparlar. (20TL en fazla 30TL, otomobil disklerine de bu işi yapıyorlar https://www.youtube.com/watch?v=OCrm61xlQO8 )
İşin en önemli püf noktası minimum kalınlık değerinin altına inmemek.

Motorun tekerini kaldırın ve boştayken döndürün. Kesik kesik bir sürtme varsa diskte eğrilik vardır.

Sürekli bir sürtme varsa da balataları kaliperi balata temizleyici ile temizlersiniz. https://www.youtube.com/watch?v=VHXgtmReNC4
aslında kış çıkmadan balataları diski temizleseniz iyi olur :cat:

Bthndmrl
31 Aralık 2015, 17:21
Caddy aracımızdada olmuştu ama onda 100 ile giderken frene basınca yani lastik turu hızlı oldugunda direksiyon fena sallıyordu. Düzde giderken arada yapıyordu sallamayı disk yamuk bence.

UNdocab
31 Aralık 2015, 18:37
Tekeri sök balans yapan biryere götür orada diske inceden bir metal değmek ile değmemek arası olacak şekilde sabitle.
Tekerip çevir iki diskide bu kontrolden geçir.
Ak-kara çıksın ortaya

weirdo1
31 Aralık 2015, 20:41
Kaliperlerden birini sokun sırayla deneyin, sıkıntılı diski bulup değiştirme yoluna bakın.
Disk isininca şekil degistirebiliyor.

ZümeR
04 Ocak 2016, 11:40
Allah kahretsin..!!
2 gündür soğukta donduk ön düzeni dağıttık topladık
Onu sök bunu sök test sürüşü derken anamız ağladı..
Son çare 2 motor lastikçiye gidip metzeleri çıkarıp denemek için diğer motorun ön lastiğini aldık.

Aldığımız ipleri çizgisi üzerinde SIFIR -0- metzeler lastikte sorun varmış.
Üretim hatası ve buda bizi buluyor. Telimi kırık, kalıbımı yamuk artık her ne musubetse..
Motordan soğuttu bizi aldığımızdan beri.
Sıfır diye ne lastikçi toz kondurdu metzeler a, ne biz, nede balans yapılırken belli etti kendini..
Boş yere oyalandık..