PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Superlight 150 ( Motor kilitlemiş, yemiş ) olabilir mi?



kornliar
20 Aralık 2015, 19:17
Herkese selamlar,
Motosikletimi yaklaşık 2 3 gündür kullanmıyordum oturduğum sitenin bahçesinde duruyordu, geçen gün çalıştırdım gezdim yaklaşık 2 3 saat arkadaşlarımla oturdum eve dönmek için tekrar bindim çalıştı 20 25 metre gittikten sonra boğuldu gaz yemememeye başladı bir daha çalışmadı benzin göstergesi zayıftı benzinin bittiğini düşünerek benzin takviyesi yaptım yine çalışmadı jigle çektim vurdurdum vs. ne yaptıysam çalışmadı. Daha sonra iterek eve geldiğim motosikletimi muhafaza ettiğim yere baktım altında oldugundan çok fazla yağ kaçırmıştı. 1 2 gün sonra tekrar çalıştırmayı denedim yağına baktım yağı komple bitmişti. Yeni yağ aldım koydum yine çalışmadı sorunu ne olabilir sizce ustalık bir durum var tabi ama biraz uzak oldugu için çalışma durumu olabilir mi onu merak ediyorum ustaya gidebilecek kadar. Aşağıda marşa bastıgımda motosikletten çıkan sesi ve dumanın videosunu iletiyorum. Teşekkürler.

https://www.youtube.com/watch?v=9LqCPjSS8WE

shadowmaster
20 Aralık 2015, 21:29
Geçmiş olsun.
Gördüğüm kadarıyla motor bloktan dışarı duman atıyor. Süreç öncelikle segman kırıp başlamış ve muhtemel yağsız kalıp aşırı hararetten kol vurup blok çatlamış. Kesinlikle servislik bir durum, çalıştırmaya uğraşmadan servise götürün. Motor açılınca belli olacak ama bu durumda zorlarsanız piston kolu da kırılabilir. Şu an segman takımı ve blok / yatak değişecek gibi duruyor. Zaten kırık segman yatağı çizmiştir, ki videodan anladığım conta yakmış bloğu çatlatmış.

kornliar
20 Aralık 2015, 22:46
İlginiz için teşekkür ederim. Peki ortalama maliyeti ne çıkar öyle böyle gidecek ama en azından şuan bugün yada yarın yaptırırım diyebilmem için.

BlackGhost
20 Aralık 2015, 23:29
parça ihtiyacı motor açıldıkdan sonra net ortaya çıkar ve görüntüde 500tl asgari bir masrafınız çıkar,buna usta ücretinide eklemek lazım.Motorunuzu çok zorlamışsınız,geçmiş olsun.

shadowmaster
21 Aralık 2015, 00:54
SL150 olduğu için parçaları 200'e göre biraz daha uygundur. Piston, segman değişimi işçilikle beraber 500 civarı ama sizde bir de blok değişimi var o da 300 - 500 arasıdır. İstanbul, Aktaş motora bir sorun öncelikle. Bu arada blok değişmişken motoru 200 CC yapma opsiyonunuz da var iyice araştırın, CC yükseltme piston-segman-kol-yatak-blok parçalar 1.000 civarı olacaktır. Arada 150-200 TL oynarsa değerlendirebilirsiniz. Elbette en doğru karar ve yapılması gerekler servis motoru açınca belli olacak. Bloktaki çatlağa kaynak yapıp taşlayıp, gömlek çakmayı da tercih edebilir ustanız, ben olsam tercih etmezdim. Umarım en kısa ve ekonomik yoldan çözülür işiniz...
Bu arada öncesinde motorda ciddi bir supap vurması ve segman kırma kaynaklı yağ kokusu gelmiş olmalı. Yani önceden belli etmiş olmalı size, sesiyle, kokusuyla ve vuruntuyla. Yanlış anlamayın okuyan arkadaşlar için bilgi amaçlı yazıyorum bunları.
Tekrar geçmiş olsun.

kornliar
06 Ocak 2016, 22:02
İlginiz için çok teşekkürler, geçen gün motosikletimi servisi götürdüm silindir kapağının ordaki zımbırtı yalama yapmış bu yüzden ( yanlış olabilir ) hava karışımı yapamadığı için çalışmıyormuş. Silindiri söküp tornaya göndericez dediler. Bunun için istenilen ücret ise 200 250 tl arası tutar dediler.

shadowmaster
06 Ocak 2016, 22:16
Silindir kapak saplaması yalama olmuş demek ki. Açmışken silindir kapak contasını da değişmen gerekebilir. Ucuz atlatmışsın geçmiş olsun :)

kornliar
07 Ocak 2016, 05:18
Henüz tamir talimatı vermedim bahsedilen işlemler kulağa basit gibi geliyor forumda bir kaç arkadaşta böyle bir sorunla karşılaşmış torna ücreti 10 tl gerisi işçilik diyorlar. Bans verilen fiyat uçuk olabilme ihtimali varmı acaba 😃 açtıktan sonra başka bir sorun çıkmazsa ucuz atlatmışım gerçekten 😃😃